vreemde lichaamsgeur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

vreemde lichaamsgeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:27

Mijn moeder kwam vandaag huilend thuis van haar werk, haar collega's hadden gezegd dat ze niet zo fris ruikt. Een aantal maanden geleden zei de bedrijfarts hetzelfde over mijn zus.
Hoe hard ik er ook op let, ik kan bij geen van hen een apart geurtje opmerken, écht niet. De enige verklaring waaraan ik kan denken, is dat we als familie een lichaamsgeur hebben die door sommige mensen als onaangenaam wordt ervaren.
Dit heb ik aan enkele vrienden gevraagd die regelmatig hier thuis langskomen, maar ze zeggen allemaal dat ze nog nooit iets hebben opgemerkt bij mij of mijn moeder.
Is er nog een andere verklaring mogelijk, of zien de collega's en bedrijfsarts spoken?

inkepink

Re: vreemde lichaamsgeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:33

je kunt door bepaalde voeding een wat vreemde lichaamsgeur krijgen, ik weet niet of jullie thuis erg gekruid eten? en dan met name knoflook,uien etc??

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:34

Ik weet natuurlijk niet of ze ( je moeder) daadwerkelijk stinkt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat jij en je beste vriendinnen niks ruiken omdat jullie het misschien 'gewend' zijn?

Ik weet trouwens ook niet hoe je moeders collega het hebben over gebracht op je mama, maar als ze ervan moet huilen...??

Ik zou niet weten wat het is, ik hoop iig voor jullie dat het snel weg gaat!!

*edit, zin aan gepast
Laatst bijgewerkt door Elke op 08-08-06 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:35

Nee niet echt, af en toe een uitje, maar zeker niet overdreven veel/vaak. Ook andere kruiden gebruiken we bijna nooit.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:44

Misschien hangt er veel vocht of een andere geur in jullie huis? Die dan in je kleren trekt?

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:50

Ieder mens heeft een eigen geur! Als je bij anderen binnen komt ruik je soms iets anders. Vind 'stinken' een beetje overdreven woord eigenlijk, je kunt er niks aan doen op dat moment als je de oorzaak niet weet. Lijkt me niet dat jullie hele familie een soort geur heeft. Misschien hebben die twee mensen een soort shampoo gebruikt ofzo, die misschien een apart geurtje heeft of een deo of luchtje. Zoek eens na... En hoeveel mensen zeiden dat je moeder een 'raar' luchtje me had?? 1?
Misschien wonen jullie ergends dichtbij waar het stinkt. Denk aan die voederfabrieken van diervoeders of naast een weiland waar net bemest is...
Het valt waarschijnlijk wel mee...

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:41

hebben jullie diverse huisdieren enzo? want die geven hun geur mee door en dat kan wel eens onprettig zijn.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:05

Laten jullie de was lang in de machine of lang nat? dan kan het zijn als je gaat zweten dat je dat sterk gaat ruiken. Anders eens aan de huisarts vragen. maar wel raar dat anderen het niet ruiken maar collega's wel...en ook erg banketstaaf om te zeggen eigenlijk

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 23:08

moonshine88 schreef:
En hoeveel mensen zeiden dat je moeder een 'raar' luchtje me had?? 1?
Misschien wonen jullie ergends dichtbij waar het stinkt. Denk aan die voederfabrieken van diervoeders of naast een weiland waar net bemest is...
Het valt waarschijnlijk wel mee...

al haar collega's,behalve een iemand die duidelijk zei dat ze ook niks opmerkte. Het is blijkbaar iets wat al heel lang de ronde doet, zo erg zelfs dat het een hele discussie is over wie bij haar in dezelfde ruimte een bureau krijgt.
Verder wonen we uit de buurt van fabrieken en weilanden,dus dat kan het niet zijn...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:19

Roken je ouders veel ? Of eten jullie vaak dingen uit de frituur ?
Ik ken namelijk mensen die zowel héél veel roken als veel frituur eten, en die dochter meurt een uur in de wind, zo zielig want al haar klasgenootjes pesten haar ermee Ach gut

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:21

helaas weet ik geen oplossing, Doucht je moeder elke dag?

En anders gewoon. Goed deo opdoen. beetje parfum, dan kan iemand toch niet stinken?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 23:24

ouders roken nooit,en gefrituurde dingen eten we 1x in de 2 weken ofzo,wat ik niet overdreven veel vind.
Mijn moeder doucht elke ochtend en gebruikt een neutraal ruikende deo. Parfum vind ze wat overdreven om gewoon achter een bureau'tje te zitten, maar er is veel kans dat ze dat nu wel zal proberen. Ik heb haar aangeraden om naar de huisarts te telefoneren om eens te horen wat zij ervan vindt...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:31

Ik had mijn moeder een keer doushespul gegeven wat in de fles gewoon lekker rook.
niet te aanwezig, gewoon een fris geurtje.
Bleek ze na het gebruik ervan helemaal een raar geurtje bij zich te hebben.
Rook echt niet lekker.. was heel raar.
waarsschijnlijk was de combi van haar huid en het douche spul niet goed.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:32

wat een rot streek, iedereen ruikt anders, iedereen heeft zijn of haar lichaamsgeur, en dat dan mensen daar zo over doen?? sorry hoor.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:32

daantjuhh ; even ontopic blijven.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:54

Daantjuhh is gewoon ontopic hoor, die oppert alleen dat het daar ook nog aan kan liggen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:58

juist.
ik ben echt geheel on topic.

ik wilde inderdaad zeggen dat soms een combinatie van een geur van badschuim niet bij elk lichaamstype past waardoor je een vreemd geurtje krijgt.

als ik parfum Noa opdoe ruikt hij bij mij anders dan bij een vriendin van me.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:02

heeft je moeder mischien een transpiratie geuw? (zweten)

Ik weet zo ook nie wat je kan doen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:06

Het kan inderdaad zijn dat de combinatie douchegeur/lichaamsgeur niet bij elkaar past.
Zelf zweet ik 'onderhuids' en kan ik daardoor ook nog wel eens een apparte geur met mij mee dragen, deo doet dan vaak wonderen.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:18

guanacotje schreef:
Het is blijkbaar iets wat al heel lang de ronde doet, zo erg zelfs dat het een hele discussie is over wie bij haar in dezelfde ruimte een bureau krijgt.

Ik vraag me af of in het geval van je moeder het wel echt gaat om de geur.. ALs het namelijk aardige collega's zijn kunnen ze dit ook op een aardige, vriendelijke manier brengen. Dat ze erdoor is gaan huilen, zegt mij meer dat ze geen 'goede' relatie heeft met de collega's ? (kan het mis hebben hoor) Kan het niet zijn dat ze een buitenbeentje is bij die collega's en dat ze haar op die manier pesten?
Dat er zelfs een discussie over haar gaat (wel heel extreem, i.p.v. dat 1 collega met je moeder gaat praten... bedoel het kan heel makkelijk opgelost worden--> sochtends douchen (doet ze al zo te lezen) en dan goede deo op en desnoods deo mee naar werk en een keertje smiddags in de toiletten opspuiten )
Ik vind het erg raar en banketstaaf dat die collega's zo banketstaaf over haar doen dat ze niet bij haar in de buurt willen zitten... ik heb het idee dat ze haar eerder pesten dan dat ze echt onfris ruikt.. (ook volwassenen zijn wel eens buitenbeentjes en worden wel eens gepest door andere volwassenen)

heel veel succes, dat het snel opgelost wordt! Ach gut

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:26

Een stalgenootje van me zei laatst, dat ze een vreemde lichaamsgeur kreeg van het drinken van veel grapefruit sap!

Omdat ze dit vervelend vond stopte ze acuut met zoveel drinken.. en de vreemde lichaamsgeur ging weg! Zij rook deze zelf, andere mensen eigenlijk niet dacht ze.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:57

Een oud collegaatje van me rook altijd naar oud zweet. Ze droeg altijd van die nylonachtige shirtjes waar je zowiezo al snel in zweet en die had ze soms 2 dagen aan. Het was echt niet fijn als je samen met haar moest werken maar hoe vertel je je collega, die verder heel aardig en gezellig is, dat ze niet fris ruikt? Onze baas heeft haar daar toen op aan gesproken en sinds dien was het wel stukken minder met de luchtjes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:40

wij hadden op school een docent die erg stonk
tijdens de les heeft een van de leerlingen haar gevraagd even mee te komen naar de gang en gewoon uitgelegd.
maar het kan ok aan de kleren liggen maar ik denk meer dat het ''pesten'' is, als niemand anders het ruikt?
wat raar

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:49

het is inderdaad een beetje apart, zo met die collega's enzo...
hebben jullie een hond? ik ken namelijk wel iemand die apart gaat ruiken (ik zeg dus niet stinken!) door de geur van de hond. het hangt daar in heel het huis, soms lijkt het alsof er te weinig lucht doorwaait (ze hebben vaak de deur open, maar het tocht nooit. ik denk dat er geen luchtstroming is op de een of andere manier Nagelbijten / Gniffelen )

succes ermee in ieder geval Ach gut

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:23

hmm, niet echt een aardige opmerking om het idd waar iedereen bij zit te bespreken...! Ik heb er ook weleens last van en ik kan er af en toe al om huilen! (oh nee, wacht! vaak genoeg gedaan Knipoog)

Ik heb nu vooral eau de toilette of bodyspray, merk dat dit gewoon veel beter bij mij blijft hangen. Parfum kan je maar op 1 of 2 plaatsen op doen, anders is het een te sterke geur, maar met eau de toilette kan je meer sprayen, en body mist (coco mademoiselle aanrader Haha!) kan je helemaal over je hele lichaam sprayen...