Gezonder leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:29

Beginnend vanaf nu Vork

Oh zal ik eerst maar even uitleggen dan, afgelopen april ben ik nogal ziek geweest, en had dus onder andere een nogal hevig tekort aan foliumzuur en bloedarmoede.
Wat dus óf komt door een glutenallergie [gaat nog onderzocht worden zodra ik van de bloedverdunners af ben] of een slecht eetpatroon.
Zelf denk ik dat het beide mogelijk is, want een aantal van mijn klachten passen goed bij een glutenallergie en ook at ik misschien maar 2/3 keer in de week een klein beetje groenten.

Toen had ik mezelf beloofd dat ik gezonder zou gaan leven, maarja, nu, 4 maanden later zijn er wel verbeteringen maar nog steeds leef ik gewoon ongezond; vaak naar de mac [/andere junkdingen] ik zorg niet altijd even goed voor mijn lichaam met name mijn huid, ik drink bij lange na niet genoeg, ik eet niet genoeg groente en fruit, en ga zo nog maar even door.

Maargoed, nu is het gewoon écht tijd dat ik gezonder ga leven, 1.5 liter water drinken ( Misselijk ) minimaal 2 ons groente en 2 keer fruit per dag, 3 keer in de 2 weken ongezond eten [wij eten elke zaterdag patat, en zo af en toe tussendoor mag het vind ik ook nog wel Ja dus vandaar 3 keer Lachen ] vitamines slikken en gewoon beter voor mijn lichaam te zorgen !

Ik weet nu al dat het erg moeilijk gaat worden *kijkt boos naar het flesje water wat haar staat aan te kijken en telkens tegen me zegt; na mij moet je er nog 2 Clown * maar ik ben er zeker van dat het gewoon moet gaan lukken!

Hebben jullie verder nog tips voor me, of zijn er ook bokkers die dus zo [gaan] proberen te leven??

Doei!

Tellie

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:36

Bij iedere maaltijd een flesje leeg proberen te drinken.
En anders gooi je er wat aanmaak door. Vaak drinkt iets met een smaakje toch makkelijker weg.

En ik probeer het ook al een tijdje, alleen echt lukken doet het hier niet. Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:41

Vitamines slikken hoeft niet hoor als je gewoon groente en fruit eet.

Tsja, ik heb altijd wel gezond geleefd. Ik vind groente echt heerlijk, fruit ook en water ook. Vooral nu ik werk eet ik veel meer. Eerst 1 broodje per dag, nu 4. En verder als tussendoortje crackers en cup a soup.
Ik denk dat je een beetje moet gaan kijken wat je lekker vindt en wat niet. Ik vond eerst banaan altijd lekker, tegenwoordig niet meer. Misschien nectarine's? Die zitten vol vitamines.
En tomaten tussen gewoon eten als een appel vind ik ook lekker (ze zeggen ook dat je sneller bruin wordt van tomaten eten) of een groot stuk komkommer. Paprika in stukjes snijden is ook lekker.

Toen ik eerder van school af kwam, had ik enorme honger en nam ik allerlei twixjes/marsjes enzo. Tegenwoordig is dat vervangen voor tosti's.

Zeg gewoon tegen jezelf: 3 maaltijden per dag. 's Morgen, 's middags en 's avonds. Rond 10 uur 's morgens mag je een koekje oid en om 3 uur 's middags mag je ook iets lekkers. En 's morgens meer eten dan 's avonds.

Enne.. kauwgum kauwen.. daar krijg ik juist altijd honger van!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:43

Crystal clear drinkt lekkerder weg dan water en daar zit ook niet veel in, anders (suikervrije!!!) ranja. Snoep verstandig eet een appel, dus bij lekkere trek fruit nemen, ook dat is erg lekker! (er is zo veel keuze)
En wat ook vaak helpt, iemand die met je meedoet, dan motiveer je elkaar Ja

Gaat helemaal lukken. Succes!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:51

ik probeer hetzelfde als jij TS

tip: als je meer en meer water binnenkrijgt dan worden ja smaakpappillen beter. Op den duur zijn er dingen waarvan je dacht "die zijn smaakloos of hebben zo goed als geen smaak" ineens veel lekkerder
(dit heb ik zelf gemerkt)
ik heb hierbij ook mezelf voorgenomen om tijdens de dag alleen water te drinken, dat ik al eens aanleng met een beetje siroop (smaak die je lekker vind) en enkel savonds cola drinken 1 of 2 glazen maar;
je kan ook het volgende doen als je erge dorst hebt
de ergste dorst wegdrinken met water, nadien als beloning een glaasje fris...
niet vergeten dat je enkel maar water drinkt dat je echt lekker vind... ik drink alleen maar evian
misschien eens Valvert maar het allerliefste evian, spa krijg ik helemaal niet binnen...)

ow ja, ik was een erge junkfood-junk Haha!, ik ben streng geweest voor mezelf en eet maximum 1 keer in de week junkfood (hieronder versta ik dan frietjes, McDo...ongezond eten dus)

succes

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:36

Mag dat water dan ook gewoon aanmaaklimonade zijn?
daar ben ik namelijk wel gek op Ja

@Veirl:
Voorlopig om weer even balans te krijgen in mijn lichaam is er niks mis mee om even 'dubbelop' binnen te krijgen, alles wat er teveel ingaat komt er toch ook weer uit Lachen

Dank jullie iig voor de tips Ja ga er zeker wat mee doen!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:45

Lijkt me wel. Er zijn ook suikervrije verkrijgbaar.
En het is gezonder dan cola oid. Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:55

Hihi, ik lust niet eens cola/prik Knipoog

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:23

ik ga met jullie mee doen Haha!

ik leef al stukken minder ongezond dat eerst, maar het kan altijd beter.
hup aan het water en aan het fruit ( fruit vind ik niet erg ik vind het heerlijk)
zal zometeen lekker gezonde boodschapjes doen:D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:28

Medousa schreef:
Hihi, ik lust niet eens cola/prik Knipoog

O. Clown
Dan heb je iig al een voordeel. Schijnheilig

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:33

Phoe, heb de 1.5 liter voor vandaag iig op maar moest écht veel moeite doen om net niet de kast in te duiken om lekkers naar binnen te werken Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:12

Roosvice is ook lekker,maar als je eenmaal gewend bent aan water drinken vind je het 'puur' ook wel lekker. Ik doe er wel eens wat druppeltjes limoensap door, proeft zo gezond.

Sporten helpt ook bij gezonder eten. Als ik heb hardgelopen ga ik echt niet daarna patat eten maar dan maak ik wat gezonds(of zet het van te voren al klaar), anders is het 'zonde' van mijn inspanning. En als je sport wil je ook wel wat beter voor je inwendige mens zorgen. (nouja, dat probeer ik, gaat met vallen en opstaan hoor)
En die salade's bij de mac zijn ook best lekker vind ik! (ga je naar de mac, wat bestel je, een salade....)

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:57

ik vind het jammer dat ze die shakers niet meer hebben die vond ik lekker Haha! maar o zo slecht met al die kaas Gaaaap

geen moeite gehad vandaag niks zoets gegeten.
heb alleen wel een redbulltje op ....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:23

Medousa schreef:
@Veirl:
Voorlopig om weer even balans te krijgen in mijn lichaam is er niks mis mee om even 'dubbelop' binnen te krijgen, alles wat er teveel ingaat komt er toch ook weer uit Lachen

Dat is zo, maar ik hou niet zo van de 'medische' vitamines Knipoog
Het kan idd geen kwaad.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:38

ik ben ook bezig om mijn leefpatroon te veranderen. eet altijd groente uit blik en 4x per week patat. thuis 1x maar bij mac of verhagen haal ik het als ik uit school kom.
nu zit ik op sportschool en tja ik merk gewoon dat dit niet goed is voor me zo slecht eten.
nu ga ik proberen veel water te drinken 3x per week minimaal hard te lopen. en naar school tomaten en komkommers mee te nemen als tussendoortje. wat ook lekker is maar minder gezond is zijn appels met kanneel en suiker. limonade is denk idd lekkerder dan gewoon water.
suc6 allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:07

4 x in de week patat, bleh. Vind je gezond eten ook gewoon niet lekkerder?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:15

Ik vind gewoon gezond eten ook niet lekkerder hoor.
Liever een bord patat dan een salade.
Niet dat ik een salade niet lust hoor.

Maar daar ben ik nu ook mee aan het werk.
En gelukkig levert het ook wat op, want er is al 4 kilo vanaf. Vork

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:28

Allereerst complimenten voor je plan OK dan!
mijn voornaamste aanvulling cq. tip is pak de dingen aan die je aan kunt pakken. Dingen die je bij voorbaat (nog) niet ziet zitten om te veranderen laat ze nog even voor wat het is. Vaak hou je die toch niet op lange termijn vol wat weer demotiverend werkt.

En dan nog een kleine verbetering... het is glutenintolerantie of een tarweallergie Knipoog en ja er zit een heel groot verschil tussen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:04

En als je nou een hele lekkere salade maakt?

Ik vind patat wel lekker, maar heel af en toe. Gelukkig ben ik gek op gezond eten, alleen nouja, dat is me ook wel aan te zien.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:29

Dan alsnog. Clown
Het gaat me vervelen salades.

Tsja. Ik eet gezonder als eerst. Dusja. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:32

Volgens mij is alles gezonder dan patat...dat verveeld toch ook. Ik denk dat een pizza nog gevarieerder is met groente enzo, vind je die niet lekker?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:01

Jewel. Dat eet ik ook genoeg? Clown
Het is ook niet zo dat ik alleen maar patat eet ofzo. *LOL*

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:56

Ik ben er een jaartje geleden mee begonnen. Water drinken gaat me nu goed af, in het begin dronk ik al snel te veel, gevolg klotsende buik en misselijk.

's ochtend (tussen 6 en 8) ontbijten met brood, melk en/of yoghurt.
middag (tussen 12 en 13) 3 bruine bolletjes, melk en een appel of banaan.
avond (tussen 5 en 7) warm eten met water of sap. Mijn vriend en ik eten erg afwisselend en krijgen ook de nodige voedingsstoffen binnen. Mijn vriend heeft een "rare" darm en moet gezond en afwisselend eten binnen krijgen.
Tussendoor echt weleens chips, sultana, koekjes, prik, alcohol etc. Wij proberen dit wel bij normale hoeveelheden te houden. Maar zeggen echt niet: Ik mag maar 4 nootjes, 3 chipjes en 2 slokjes cola!
Gelukkig heb ik geen moeite om fruit te eten, doe dit nog liever dan sommige groentes naar binnen werken.
Vind wel dat wij netjes leven.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:11

Tip voor het water:
Neem overal waar je heengaat,altijd en eeuwig dat flesje mee.
Het liefst geen tas meenemen waar je hem in kan moffelen,maar houd hem in je hand.
Als je dan op de bus zit te wachten - wat o-zo-lang duurt Gaaaap -
ga je uit verveling vanzelf aan dat flesje beginnen.
En dan ook,het werkt voor mij beter om spa of ander 'echt gezond' water te nemen.
Dat geeft me altijd een veel gezonder idee dan kraanwater,en zo blijft mijn watermotivatie hoog Tong uitsteken

Als je moeite hebt met het fruit,kun je het beste gaan mixxen en pureren.
Doe een sinaasappel en een banaan in de blender en voilá...da's veel lekkerder dan zo'n losse hap.
Of snij je meest favoriete fruitstukken aan stukjes en brouw er een fruitsalade van.
Dit werkt voor mij ook beter dan in een appel happen.

En dan als laatste:
laten we de gezonde beweging niet vergeten mensen!
Als je een stukje hard hebt gelopen,lust je veel liever water of een appeltje,dan wanneer je op de bank voor de tv hangt Haha!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:27

en vergeet niet de vezels .... die zijn ook erg belangrijk ... veel bruin brood van dat donkerbruine dus Tong uitsteken