alles is zo helder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZesiramJarig

alles is zo helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 08:58

Haha, ik heb gisteren eindelijk mijn bril opgehaald. Na 5 jaar stug volhouden dat ik geen bril nodig had, toch mijn ogen maar eens op laten meten een paar weken geleden. En ja hoor, ik zag op een afstand van 80 cm. nog maar 30%. Een bejaarde die voor zijn rijbewijs gekeurd moet worden, moet 75% zien op die afstand. Erleyne tufde dus al jaren in d'r autootje rond, zonder echt te kunnen zien wat er in het verkeer gebeurde Bloos
En nu, is alles zoooo helder. Ik word bijna misselijk doordat alle kleuren ineens zo fel lijken, kan de ondertiteling op de tv lezen vanaf de bank ( en niet alleen net doen alsof en ondertussen mijn engels snel bijspijkeren Haha! ). Vandaag voor het eerst op mijn werk op, eens kijken of ik het lezen nu langer dan 20 minuten ga volhouden...Ik ben echt helemaal overdonderd van hoe de wereld er uit ziet, als je het echt goed kan zien Knipoog

Nickytje

Re: alles is zo helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:00

Fantastisch eh, die wereld dat er dan voor je opengaat. Lachen Tot m'n 12de droeg ik alleen mijn bril op school, voor het bord te kunnen lezen. Dus buiten ook nooit. Tot ik op een dag lenzen kreeg en de wijde wereld kon gaan verkennen.

Veel plezier ermee! Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:01

Grinnik, volgend keer niet zo eigenwijs zijn.
Ik moet zelf eens naar opticien, vaak pijnlijke ogen en hoofdpijn. (zei ik 5 jaar geleden ook Schijnheilig )

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:02

jeetje nou dan gaat er een wereld voor je open Wow!
veel plezier met je bril OK dan!

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:36

goed van je zeg,
ik moet mezelf ook nog is naar de opticien slepen.. ik hou t al bijna 4 jaar vol, maja.. ik wil geen bril Clown

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:38

zo herkenbaar Haha! ik heb ook jaren stug volgehouden dat ik geen bril nodig had Haha! totdat de opticien zei dat ik een gevaar op de weg ben zonder bril Nagelbijten / Gniffelen Toen kreeg ik lenzen en in een keer hadden de bomen bladeren, inderdaad de ondertiteling kunnen lezen en mensen van veraf al kunnen herkennen Haha!

Veel plezier met je bril!

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:41

Ik heb dit ook gehad mijn eerste brilletje (heb inmiddels al lenzen hoor). Ik ging 'm met mijn mama ophalen. En in de auto deed ik 'm op. Inderdaad een wereld die voor je open gaat!
"Hey mam, ik zie de blaadjes aan de bomen!! " "Hey ik kan het kenteken lezen van de auto voor ons"
En heel de tijd vergelijken wat ik zag zonder bril en dan met bril! Haha!

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:43

Ik wilde het ook nooit, veel te veel gedoe en ik was bang dat ik er echt niet uit zou zien.
Maar de voordelen wegen echt op tegen de nadelen, moet ik zeggen. Heb net een uur naar een rapport zitten kijken zonder in slaap te vallen, weg te kijken vanwege dansende lettertjes... Baas is ook blij denk ik Haha!
En als ik uit mijn raam kijk zie ik niet alleen een boom, ik zie inderdaad ook de afzonderlijke blaadjes. Ik ben trouwens echt over de streep getrokken door mijn autorij-instructeur voor mijn E-rijbewijs. Toen ik op 20 meter het nummerbord moest lezen, kon ik niks anders zeggen dan: ik denk dat die eerste twee dingen cijfers zijn! Bloos
Ik doe elke keer mijn bril af en dan weer op, leuk spelletje: zo kan ik het lezen, en zo weer niet, en zo weer wel. Die verbazing zal hopelijk snel overgaan, mijn collega's vinden me errug irritant denk ik.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:58

Haha, die spelletjes doe ik nog steeds, na meer dan een jaar een bril. Heb m niet constant op, maar ik vind een bril dan ook erg irritant Haha! Tong uitsteken Maar lenzen kosten zoveel centjes Boos!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:04

Off topic: Valt opzich wel mee hoor, hoeveel centjes lenzen kosten hoor.
On topic: Erleyne, dat had ik ook, heb wel honderd keer mijn bril op en af gedaan om te vergelijken, hi, hi, vond het zo vreemd om alles in 't scherp te zien en met zoveel kleuren, eerste week was ik ook bekaf als ik mijn bril de hele dag op had gehad. (heb nu lenzen en dat bevalt nog beter) Was verbaasd dat alles er zo uitzag, heb van kleins af aan al een bril moeten hebben, alleen is het nooit iemand opgevallen, mijzelf ook niet, was niet anders gewend, televisie kijken deed ik nooit (nu nog weinig) was veel liever buiten, maar het is wel fijn dat ik nu een stuk minder ongelukjes heb en veroorzaak...... Clown

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:50

ik heb na 8 jaar stug volhouden een bril op te houden, toch maar toegegeven aan de lasercorrectie Lachen en ojaa, dat is zelfs nog beter begrijpt u Haha! geen geklooi meer met een bril Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:14

Lasercorrectie, lijkt me helemaal geweldig, ben alleen als de dood dat het niet goed gaat, dan zie je misschien wel helemaal niets meer, dan blijf ik voorlopig nog maar even doorklooien met lenzen en bril, tot dat ik dat zat ben en de stap durf te nemen (en als mijn bankrekening het toe laat)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:26

Toen ik voor het eerst naar de opticien-vrouw ging, vroeg ze of ik uberhaut nog wel wat zag Clown.

Heb nu al weer 4 jaar lenzen, en het leven is nog steeds helder.

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:29

ik had er schrik voor, maar heb bewust voor mijn huidig beroep gekozen om het toch te laten uitvoeren, op 2uurtjes was ik binenngekomen en weer buitengestapt en waren mijn bijde ogen inorden gemaakt. niet teveel bij nadenken iniedergeval want dan ga je dingen denken die niet kunnen, je weet pas "hoe" ze laseren als je eronder ligt Lachen ik pronk niet graag met bedragen, maar heb het laten uitvoeren door mijn eigen oogartse, inhet st-pieter ziekenhuis in Leuven (B) en dat voor een bedrag van 2.700€ inbegrepen is dat binnen het jaar een 2de correctie of bijwerking gratis is. ik ben nu 22, als ik dan ga kijken hoevaak i ktot mijn 80ste nog nieuwe brillen moet gaan kopen;; dan doe ik nu wel even dit hoor Lachen en heb er geen seconde spijt van gehad.

maar anderzijds, ik begrijp de TS zeer goed, ik heb vroeger ook een half jaar tegengestribbeld om een bril te nemen haha.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:34

Ik moet ook nog gaan ..
Ik zette laatst voor de grap de bril van een collega op, ik wist niet wat ik zag! Bloos! Clown
Was echt opeens helder alles! Echt vet! Cool
Ik zag ook maar eens na de opticien voor lenzen .. Clown

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:50

Haha, wat fijn dat de bril is uitgevonden. *LOL*

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:54

ja zeker wel en sommige meiden worden er sexyer door Haha! Vork Cool

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:38

Hmm, ik moet mezelf ook een keer naar de opticien heen slepen.
Myn zicht is al jaren slecht, maar blyf stug volhouden ik-wil-geen-bril-of-lenzen!
Het is namelyk wel heel irritant met dat je mensen van afstand niet herkent enz Nagelbijten / Gniffelen

trouwens, hoe gaat dat, zo'n test?

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:14

Om je ogen bij de opticien te testen: echt geen centje pijn. Je moet in allerlei appareten kijken en dan lezen, of zeggen wat je ziet, wat helderer is. Het doet in ieder geval geen pijn ofzo, het duurde ongeveer 20 - 30 minuten. Alleen een beetje saai..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:18

joel schreef:
ja zeker wel en sommige meiden worden er sexyer door Haha! Vork Cool

Voelt zich erg aangesproken nu Schijnheilig

Ik had dat ook toen ik voor het eerst mijn bril opzette. Wist ook niet wat ik zag!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:35

Hetja schreef:

Toch wel zo'n 150 euro per 6 maanden geloof ik dat mij verteld werd...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:38

dressagelady schreef:
Hmm, ik moet mezelf ook een keer naar de opticien heen slepen.
Myn zicht is al jaren slecht, maar blyf stug volhouden ik-wil-geen-bril-of-lenzen!
Het is namelyk wel heel irritant met dat je mensen van afstand niet herkent enz Nagelbijten / Gniffelen

trouwens, hoe gaat dat, zo'n test?

Haha, dat heb ik dus ook zonder bril Haha! Alleen ik hou echt niet van een bril. Vind het vervelend zitten, ik kijk vaak net onder het randje door etc. en ik wil al helemaal niet sporten met mijn bril. En een sportbril lijkt me ook niets, gewoon omdat ik een bril zelf zo irritant vind. Dus als ik ga handballen kan ik geen gezichten zien Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:27

Hahah herkenbaar verhaal.

Ik wist al tijden dat ik niet echt geweldig zag (en dan heb ik niet eens zoveel sterkte erin zitten) maar toen ik mijn brommobiel kreeg en al rijdend aan mijn vriendin moest vragen wat dat bewegende ding was aan het eind van de bomenlaan (een fietser dus) kreeg ik de keus:
Jij bent een gevaar op de weg! Dus jij gaat NU naar de opticien of jij gaat niet meer achter het stuur.
Tja toen was de keus uiteindelijk snel gemaakt. Haha!

Ik heb dus niet zovel sterkte erin, maar wel aan beide kanten cylinder. En ook ik heb er veel mee gespeeld: "ooooooh, wat zie ik nou toch, krijg nou wat nu kan ik dat en dat lezen!" Ja

Maaaar, moet ik erbij zeggen, ik draag hem dus vrijwel alleen met autorijden en af en toe met film kijken vanaf de bank of in de bios ofzo (die ondertitels he). Verder eigenlijk weinig omdat ik het toch een irritant ding blijf vinden EN omdat ik er dichtbij niet lekker mee kijk, al moet dat met de geringe sterkte volgens mijn opticien niet kunnen. Boos! Nou toch echt wel hoor. Clown

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:11

Loontjuh schreef:
Hetja schreef:

Dat hangt er echt vanaf wat voor lenzen je neemt, én waar je ze koopt Lachen Ik ga elke 6 maanden naar de opticien om mijn ogen te laten testen en dan bestel ik op www.lenzenpost.nl dezelfde (maand)lenzen die me bij de Pearle 110 euro per half jaar kostten, voor +/- 45 euro. Bij de Hans Anders krijg je ze ook al vanaf 49 euro per half jaar.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:39

Justy schreef:

[/quote]

Dat hangt er echt vanaf wat voor lenzen je neemt, én waar je ze koopt Lachen Ik ga elke 6 maanden naar de opticien om mijn ogen te laten testen en dan bestel ik op www.lenzenpost.nl dezelfde (maand)lenzen die me bij de Pearle 110 euro per half jaar kostten, voor +/- 45 euro. Bij de Hans Anders krijg je ze ook al vanaf 49 euro per half jaar.
[/quote]

Ik betaal bij de Hans Anders E160,- voor 6 paar -zachte- maandlenzen..