Andere weersomstandigheden: meteen hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Andere weersomstandigheden: meteen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:38

Sinds het is afgekoeld heb ik ontzettend last van hoofdpijn, wat zich gister uitte als een migraine.

Ik heb hier vaker last van, als het weer veranderd. Ongeacht of het koud of warm is. Je zou bijna zeggen dat dit met de luchtdruk te maken heeft.

Wie heeft hier ook last van? Scheve mond

Hollybolly

Re: Andere weersomstandigheden: meteen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:46

ik kreeg vandaag een soort druk op mn oren inderdaad... maar niet echt hoofdpijn.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:48

Ook dat heb ik inderdaad. Nu wilde ik aankomende maandag toch mijn oren uit laten spuiten, want ik lijk steeds dover te worden...

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:54

Ikke, ik had ook meteen hoofdpijn, en gister ook weer steken, en flitsen, dus ben blij dat het bij mij niét is uitgelopen op migraine, want daar heb ik zo'n godsgruwelijke hekel aan, dat wens ik mn vijhanden nog niet toe migraine.
Sterkte ermee, en er is helaas volgens mij niks aant e oden.
Haha en oorpijn had ik gisteren ook al meteen, keelpijn heb ik overigens ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:54

Nou, dat had ik ook, voornamelijk gisteren. Op de achtergrond een zeurende hoofdpijn waar geen pilletje tegen hielp en op de voorgrond steken door mijn kop en soms lichtflitsen, yek... Ik heb dat ook vaak als het bijvoorbeeld gaat sneeuwen. Gelukkig is het nu weer zo goed als over.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:24

ik heb er ook last van, ook meteen dat zonlicht moeilijk te verdragen is.. maar ben niet zo kapot van medicatie dus ik leer er liever zo mee leven als het echt te erg wordt heb ik natuurlijk geen keus.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:30

Hmm ik heb dit laatste jaar problemen met mijn oren. Voornamelijk luchtdruk doordat de buis van eustachius niet zo goed werkt. Voorheen kon ik zonder pijn in een lift, vliegtuig of ritje door de bergen maken. Nu doet het al zeer als ik 1raam open heb tijdens het auto rijden. Daar en tegen als er 2 open staan heb ik het niet.

Ik heb geen idee of dit ook met weer heeft te maken, ik heb in de winter hier niet mee te maken (vlietuig, raam open of iets dergelijks).

Heb je de dokter er naar gevraagd?

Kan wel logisch zijn als het zonniger wordt na donkere dagen, de felle zon kan hoofd/oogpijn veroorzaken.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 23:35

Ik heb sowieso een "lek trommelvlies". Hij staat niet strak, want normaliter hoort. Op die manier is er geen vacuum in de buis van Eustachius en heb ik daarom ook gehoorproblemen. Als ik dan eens in het vliegtuig zit, of als mijn oren een keer poppen zodat de luchtdruk anders is, dan hoor ik wel ineens goed.

Misschien dat dit ook in verband met mijn hoofdpijn staat, alhoewel ik nu voornamelijk voorhoofdshoofdpijn heb en vaak misselijk ben. Een beetje als wagenziek.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:45

Ik heb alleen heel erg snel last van hoofdpijn als het warm weer is. Met koud weer nergens last van. Ik slik dan dyclofenac (als je dat zo schrijft), maar echt helpen doen ze niet....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 23:47

Diclofenac? Das toch wel een pittige pijnstiller!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:48

inderdaad... hoofdpijn en onderrug pijn..
maar mijn rug komt door het natte weer, dat heb ik vaker.
hoofdpijn is meestal "hoofd"pijn, maar vandaag had ik het erg extreem met steken in me slaap.
Ow en druk op mijn linker oor. erg vervelend..

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:49

Valt wel mee, maar gewone paracetamol werkt bij mij niet. Mijn pap is huisarts en als ik zeg dat ik weer zo'n hoofdpijn heb, grijpt hij naar de diclo's voor mij Lachen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:50

Rupsje schreef:
Ik heb alleen heel erg snel last van hoofdpijn als het warm weer is. Met koud weer nergens last van. Ik slik dan dyclofenac (als je dat zo schrijft), maar echt helpen doen ze niet....

zo! als die al niet helpt! ....

ik slik of advil liquid (werkt erg goed) of roze ibuprofen (werkt ook goed)

probeer eens advil liquid, die werkt bij mij bijna meteen in.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:53

Het werkt opzich ook wel, maar zoals bij elke pijnstiller duurt het even Lachen

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:43

Ik heb er ook last van. Ik wordt er doodmoe van. Hoofdpijn en rijden gaat niet zo prettig. Afgelopen woensdag hadden we concours. Ik dacht echt dat mijn hoofd uit elkaar barste. Mijn linkeroog is ook licht ontstoken. Ik heb het gevoel dat ik keihard in mijn gezicht geslagen ben. Alles doet me zeer.
Ik denk dus ook dat het met het weer te maken heeft. Met dat warme weer had ik nergens last van. Slik alleen maar paracetamol, omdat ibuprofen en brufen bruis onstekingsremmend werken. Helaas helpen die niet erg goed. Ik hoop maar dat het aankomende week als het weer warmer wordt, beter gaat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:54

Bij alle weersveranderingen krijg ik hoofdpijn wat soms verdergaat in migraine. Omdat ik zo'n ontzettende hekel heb aan migraine, probeer ik dat vaak al de kop in te drukken als ik denk dat het opkomt. Dat zorgt ervoor dat ik dan eigenlijk al medicijnen inneem terwijl ik nog niet echt migraine heb, maar op die manier kan ik vaak erger voorkomen! De ergste weersverandering is die naar sneeuw. Sneeuw zit echt letterlijk in mn hoofd en drukt op mn ogen. Zodra de boel uit de lucht komt vallen, klaart ook mijn hoofd op..... Mijn vader heeft precies hetzelfde, als ik beroerd ben omdat het van 15 graden ineens naar 25 gaat en ik bel hem, hoor ik al aan zijn stem dat hij hetzelfde heeft. Moet eerlijk zeggen dat ik heel snel naar medicijnen grijp hoor, door jarenlange veelvuldige migraine ben ik er een soort van angstig voor geworden en neem al heel snel op voorhand iets in.

En als je je dan voorbij die hoofdpijn hebt gekregen komt meestal doodleuk ook nog eens een koortslip opzetten..... Lang leve de weersveranderingen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:15

Ik merk het ook wel.
Bij de overgang naar het warme weer laatst kreeg ik hoofdpijn. Maar nu het van warm in ene koud werd, kreeg ik ook hoofdpijn.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 09:18

Mijn ogen zijn ook de laatste dagen droog en branderig en er zit een hardnekkige piep in mijn oor.

Nee, echt vrolijk word ik hier allemaal niet van... Boos!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:57

ik gebruik emigran spay die je via je neus in moet brengen.
advil mag ik niet vanwege mijn astma en ibuprofen wordt ik naar van.. dus ja veel keuze hebben we dan niet.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:02

Ik heb er ook last van, helaas!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:20

Daar heb ik ook last van, van 35gr naar reen, krijg ik mega hoofdpijn en keelpijn! Heel erg irritant

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:04

Helaas ik ook! Erg vervelend Boos!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:51

Ik krijg ook altijd hoofdpijn als er onweer in de lucht hangt of gewoon een hele hoge/lage (?) Luchtdruk is ..

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:52

ik ben goed verkouden/grieperig geworden...heel fijn mja ben altijd snel ziek dus kweet nie of het met luchtdruk te maken heeft ofniet zelf denk ik wel door de weersveranderingen

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:30

Heb er ook altijd last van, vooral als er onweer aan zit te komen, erg vervelend!