wagenziekte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

wagenziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 14:59

hooj,
zijn er hier nog meer mensen die last hebben van wagenziekte/zeeziekte?
ik heb er erg last van en ga vrijdag op vakantie met de camper, dat wordt dus de hele reis liggen voor mij *na italie*. Heeft iemand misschien nog tips om te zorgen dat het niet zo heel erg wordt (dat ik nog wat kan doen in de camper Knipoog )
ik heb nu van die bandjes *moet ook helpen *
en gehoord dat cola drinken helpt.
maar heeft iemand nog meer tips?
groetjes Lachen

roxiie

Re: wagenziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:00

Ik ben ook wagen ziek,,
Bij mij helpt het zowiso al een heel stuk omm voorin te zitten..
Je kan ook pilletjes er tegen krijgen.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:01

voorin helpt bij mij ook wel iets, maar soms moet m'n moeder voorin zitten om de weg te wijzen Schijnheilig

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:02

Voorin zitten en goed vooruit kijken. Niet gaan lezen of andere dingen doen. Bij mij helpt het ook als ik goed gegeten heb, met lege maag word ik altijd misselijk. Ook Primatour tabletjes zijn erg fijn, je wordt er alleen wel erg duf van...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:02

_Maggy_ schreef:
voorin helpt bij mij ook wel iets, maar soms moet m'n moeder voorin zitten om de weg te wijzen Schijnheilig

Kan jij ook wel doen, neem van te voren even de route door, en print die even uit, dan kan jij het ook makkelijk!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:16

roxiie schreef:
_Maggy_ schreef:

Kan jij ook wel doen, neem van te voren even de route door, en print die even uit, dan kan jij het ook makkelijk!

Als je wagenziek bent moet je juist niet gaan lezen/kaart lezen.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:18

Klinkt misschien heel stom maar ik was vroeger en nu ook af en toe nog wagen ziek ...maar wat ik altijd deed(het is nu warm dus helpt het mischien niet) maar met mnvingers uit het raam hangen zeg maar zodat ze koud worden en dan tegen mn nek aan leggen...haha suf heh misschien kan je het ook met een koude voorwerp doet een koud blikje opzo en dan tegen je nek aan leggen...hielp bij mij heel goed en odd genoeg eten en GEEN appelsap drinken.......succes

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:21

[/quote]

Als je wagenziek bent moet je juist niet gaan lezen/kaart lezen.
[/quote]
dank ijk ik naar beneden dan wordt het nog erger Nagelbijten / Gniffelen

mirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:02

Lekker het raam wagenwijd open zetten en met je hoofd in de wind gaan zitten dat is zo lekker als je misselijk ben.. En je er gewoon aan overgeven. Gewoon rustig zitten en wachten tot jullie weer eventjes stoppen. Knipoog .. Wat ook erg oplucht is als je even overgeeft Tong uitsteken mja niet iedereen kan dat zo makkelijk hihi

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:15

Ook ik ben wagenziek. Er helpt eigenlijk niet veel. Meestal probeer ik te slapen, liedjes meezingen, leuke auto's kijken, leuke jongens kijken Clown. Gewoon dat je even iets te doen hebt. En tussendoor een paar keer stoppen. Maar wel goed eten en drinken (niet onder het rijden zelf).
Dan kom ik de reis meestal wel goed door

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:37

je kan van die reispilletjes innemen..beste kan je voorin zitten eigenlijk.en raam lekker open houden..vooral als t zo warm is..of airco aan als die er is.
cola drinken helpt wel als je misselijk ben dus misschien dan ook wel.heb zelf eigenlijk niet geprobeerd.
Wel gewoon optijd eten enzo..ookal ben je misselijk.anders wordt je misschien weer misselijk omdat je niet gegeten hebt.

niet gaan lezen of smsen Tong uitsteken enzo

koude dingen in je nek of iets wil ook idd wel eens helpen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:43

Voorin zitten, muziek op je hoofd en zorgen dat je dus afgeleid wordt! Wat ook wel helpt is spelletjes onderweg doen, maar dan dus alleen spelletjes waarbij je op de weg iets moet zien/zoeken! Geen kruiswoordpuzzel of iets dergelijks want dan ga je gegarandeerd.....

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:58

ik kan ook niet naar beneden kijken, dan wordt het alleen maar erger *en als het goed is hebben we wel airco.. * maar dat weet ik niet zeker..

maar heeft ook iemand gehoord of die soort bandjes helpen ? zijn een soort zweetbandjes en dan zit er zo'n bobbel aan de binnenkant en die drukt op je pols (voel je niet)
en dat is een soort aconpuntuur ( weet niet hoe je het spelt Bloos)
maar iemand ervaring mee?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 04:32

Gewoon echt even, zo als gabyfedde al zegt, Primatour tabletjes gaan halen. Ik werd vroeger ook heel snel wagenziek, en gebruikte vrij vaak die tabletjes.

Je word er inderdaad suf van, maar niet misselijk als je gewoon geen gekke dingen doet, zo als iets proberen te lezen etc, wat je normaal ook niet zou doen.

Ik kon in de auto normaal gesproken niet slapen, dan werd ik ook heel erg misselijk. Met de Primatour tabletjes lukte me dat wel. De dufheid werkt dan ook meteen lekker me Haha!

Gewoon even gaan halen, kan bij de apotheek, zonder recept!
En volgens mij hebben ze die ook gewoon bij de drogist Lachen

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:07

Wagenziekte tabletjes!

Ik word ook echt niet goed van autorijden/varen/paardrijden(soms).
Gelukkig geef ik nooit over, maar het gevoel is heel naar.

Tabletjes werken erg goed, maar je wordt er echt heel suf van, ben een keer tegen een glazen deur opgelopen door die dingen haha.

Neem aan dat je er zelf ook wel achter bent gekomen dat lezen geen goed plan is? Het kan misschien 5 minuutjes goed gaan maar daarna krijg je echt een klap.
Niet te veel drinken, gaat je maag van klotsen, van zure voedingsmiddelen/dranken kan je ook erg misselijk worden dus prober die ook te vermijden.

En dan hopen dat je snel van de reis afbent Tong uitsteken

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:51

Ik steek meestal mijn hand uit het raam en kijk alleen maar nar buiten om me heen. Als je voorin kunt zitten moet je dat doen. Je ziet namelijk alles aankomen en je kunt je er dan op instellen. Ik heb het ook lang heel erg gehad. Ik zou gewoon een klein beetje drinken en eten en onderweg gewoon af en toe ook wat eten.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:55

tabeltjes idd Ja met tabeltjes in kan ik zelfs lezen Haha!
cola drinken werkt bij mij absoluut niet, door die prik word ik alleen nog maar misselijker Tong uitsteken
wat ook helpt is een watje in je oor doen. als je rechts bent moet je in je linkeroor een watje doen, ben je links dan in je rechteroor. het helpt echt!! heel raar, maar komt omdat wagenziekte iets met je evenwichtsorgaan te maken heeft en die zit bij je oor Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:37

Ik had het vroeger ook altijd maar ben eroverheen gegroeid.

Je moet in ieder geval absoluut geen boeken gaan zitten lezen of puzzels doen.
Vooruit naar de weg kijken.
Zorgen dat je het niet superwarm krijgt (lastig met dit weer I know)
Gewoon de hele weg slapen, altijd makkelijk.
Je hebt wel pilletjes maar die hielpen nooit bij mij.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:39

kruidvat eigen merk reis tabletjes word je niet suf van en helpen bij mij heel goed. Dan hoef ik maar 1 op een dag

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:58

heb t ook, voorin zitten helpt, en vreemd genoeg een arm uit het raam voor frisse lucht, veel drinken en 'meesturen' als het echt te erg word, het klinkt dom maar stuur mee met de weg, zoals de chauffeur het ook doet, je word namelnlijk wagenziek doordat je beweegt, en het zelf niet doet, voor mij helpt dit, dus concentreer je goed op de weg, de reistabletjes helpen bij mij niet echt, daar word ik alleen maar zieker van, een heeeeel raar gevoel krijg ik dan, niets voor mij! en ik word er dus wel heeeeel suf van!

edit ; en zout eten helpt bij mij ook! dus veel chips Knipoog ! en drinken! blijven drinken!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:46

Voorin zitten, tabletjes, raam open (frisse lucht werkt bijna altijd) en vooral niet lezen en/of andere dingen gaan doen! Knipoog
Heb er zelf ook last van maar het gaat de laatste tijd wel goed! Lachen
Als je wat dingen in de camper wilt gaan doen gewoon tabletjes nemen, kun je eigenlijk niet misselijk worden! Tong uitsteken

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:16

Aaahh vreselijk!! Het helpt ook als iemand niet schokkerig rijdt! Ja

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:04

ZOUTZAKJE!!! mijn zus was ook altijd wagenziek, erg leuk als je daar langs zit als je helemaal naar Zuid-Frankrijk moet. Toen kregen we van de buren de tip om zout in een zakdoek te doen, dichtknopen met touw en om je nek hangen, het moet wel op je blote huid hangen, sinds mijn zus dat gebruikte was er niks meer aan de hand, dus misschien kun je dat proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:13

Een paar jaar geleden had ik dit ook, toen slikte ik een pilletje ervoor, het hielp wel.
Ik ben er nu overheen gegroeid en heb er geen last meer van.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:32

Ik had dit eerst ook altijd. Bij mij hielpen pilletjes heel goed. Of inderdaad voor in gaan zitten en goed mee kijken met de weg. Niet te veel om je heen kijken dus.
Mijn vader was een keer de weg kwijt toen en reed iets van 6 rondjes om de rotonde, toen heb ik de hele auto eronder gekotst Tong uitsteken Dus dat raad ik je niet aan..