Oh oh, ik ben veel sneller aan de beurt dan gedacht.. iemand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Oh oh, ik ben veel sneller aan de beurt dan gedacht.. iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 20:15

Ervaring met het laceren van zijn/haar ogen?

Ik heb afgelopen woensdag een vooronderzoek gehad en kreeg te horen dat mijn ogen geschikt zijn om te laceren. We gingen een afspraak inplannen en nu blijkt dat a.s woensdag al gelacert kan worden!
Ik krijg een Lasek behandeling en laat het bij Vision Clinics doen, omdat die clinic als beste staat aangeschreven. Ik weet wel dat ik me eigenlijk niet druk moet maken en dat het allemaal vast wel goed zal gaan maar ik vind het stiekem toch wel een beetje eng!

Dus heb jij ( goede) ervaring met ooglaseren, dan hoor ik dat graag!

Gimli_

Re: Oh oh, ik ben veel sneller aan de beurt dan gedacht.. iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:21

Oeh, heb geen ervaring, maar wil je wel veel succes/sterkte wensen!
Zou het zelf ooit ook willen laten doen, dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Lachen

Anoniem

Re: Oh oh, ik ben veel sneller aan de beurt dan gedacht.. ie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:35

Ik heb in januari mijn ogen laten laseren bij www.excimerlasercentrum.nl
Ik heb voor deze kliniek gekozen omdat er zeer goede oogartsen werken en er nauwe samenwerking is met het Radboudziekenhuis.
Ik heb de eerste dagen na de behandeling behoorlijk pijn gehad maar heb er zeker geen spijt van, ik zie alles echt super goed Ja
Kijk ook eens op het forum van www.ooglasertrefpunt.nl
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:37

oew, spannend!!
ook ik heb geen ervaring, maar ik wens je alvast veel succes en beterschap!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:38

Zelf niet gehad, heb van mezelf onwijs goede ogen.
Wel vrienden gehad die het hebben laten doen.
En die hadden goede ervaringen. Dus; Succes! Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:39

Ik zou dat ook heel graag willen.
Maar wat zijn de eisen waar je aan moet voldoen..?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 20:56

De "eisen"zijn dat je minimaal 18 of 21 moet zijn en de sterkte van je ogen moet 3 en minimaal 2 jaar stabiel zijn. Bij het vooronderzoek kijken ze of je ogen geschikt zijn voor laceren, ze letten dan op sterkte, oogdruk, traanvochtproductie, dikte van je hoornvlies en je ( toekomstige) werk.

Ik moet mijn ogen laten laseren voor mijn werk/opleiding ( Politie/hondenbrigade) en ik heb -5 en -5,5.
Ik krijg een Lasek behandeling, daarmee schrapen ze een stukje hoornvlies weg, laceren en je krijgt dan voor 3 weken een lens als pleister zodat je wel gewoon kan zien, maar de lens dekt de "schaafwond" in het oog af. Na 2 tot 3 weken mag die lens weg en als het goed is zie ik dan weer voor 100% zonder bril! Er is kans dat ik na de benahdeling nog een afwijking van 0,5 heb maar dan laseren ze nog een keer, dat zit ook bij de prijs in.

Het is 2000 euro per oog, het zou dus 4000 zijn maar ik heb studentenkorting van 40% waardoor het bedrag "maar" 2400 euro is!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:19

Spannend!
Ik heb geen last van mn lenzen en vind het ook niet erg, maar goed zien lijkt me heerlijk!
Heel veel succes en beterschap. Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:25

Klasgenoot van mij heeft vorige week zijn ogen laten laseren, omdat hij bij het leger wil. Had dezelfde sterktes als jou. 's Avonds zat hij alweer achter de computer, zag wazig maar dat ging met sprongen vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:27

Uthrick schreef:
Ik moet mijn ogen laten laseren voor mijn werk/opleiding ( Politie/hondenbrigade)

Het is 2000 euro per oog, het zou dus 4000 zijn maar ik heb studentenkorting van 40% waardoor het bedrag "maar" 2400 euro is!

Ik werk ook als hondengeleider bij de politie en heb het gewoon vergoed gekregen via de DGVP.
Zover ik weet wordt het nu ook gewoon door CZ vergoed als je een verklaring van je oogarts hebt dat je werk niet goed uitvoeren is met bril (lastig met vechtpartijen en in de regen) of met lenzen (lastig met gebruik van pepperspray).

*Edit: volgens je profiel werk je helemaal niet bij de politie en zit je ook niet bij de hondenbrigade Verward *
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-06 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:31

Spannend, veel succes.
Ik ken meerdere mensen die het hebben laten doen en die zijn super tevreden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:20

MIjn vriend heeft het laten doen en heeft er een stel hele mooie en goedwerkende ogen voor terug gekregen. Haha!
Volgens hem kriebelde het wat achteraf maar viel het 100% mee.

Ilindra volgens mij wil ze de opleiding ervoor doen maar is ze het idd nog niet (ook sgierig en in haar profiel gespiekt Haha! )

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 00:27

Ilindra schreef:
Uthrick schreef:
Ik moet mijn ogen laten laseren voor mijn werk/opleiding ( Politie/hondenbrigade)

Ik werk ook als hondengeleider bij de politie en heb het gewoon vergoed gekregen via de DGVP.
Zover ik weet wordt het nu ook gewoon door CZ vergoed als je een verklaring van je oogarts hebt dat je werk niet goed uitvoeren is met bril (lastig met vechtpartijen en in de regen) of met lenzen (lastig met gebruik van pepperspray).

*Edit: volgens je profiel werk je helemaal niet bij de politie en zit je ook niet bij de hondenbrigade Verward *

Ik zit idd nog niet bij de politie maar ik mag in sept met de opleiding beginnen op voorwaarde dat ik mijn ogen laat laseren. Had ik idd een beetje onduidelijk beschreven. Ik heb de test/selecties gehad en het laatste deeltje is dus mijn ogen laseren. Ik wil uiteindelijk bij de hondenbrigade terrecht maar ik weet dat je daar echt niet zomaar tussen komt) Ik heb voor een hondenschool gewerkt en ik heb voor een kennis meerdere keren in het pak mogen staan.
Ik heb dus een heeel klein beetje ervaring en ik weet dat dat lang niet voldoende is maar dat is wel genoeg om mij helemaal enthousiast te krijgen voor de hondenbrigade. Mocht het nou niet lukken bij de hondenbrigade, dan zou dat jammer zijn maar het politiewerk trekt mij sowieso!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:30

ik zou het heel graag willen, maar ik ben bang wat de 'uitkomst' op langere termijn is.
Dat weet men volgens mij namelijk niet.

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:19

mijn zusje heeft het een week of 6 geleden laten doen, ook bij visionclinics. Ze is erg tevreden ervoer en heeft al weer heel goed zicht.
Ik raad je wel aan om een goede zonnebril te kopen, omdat je die de eerste weken/maanden écht nodig hebt!
(heb mijn ogen in oktober 2005 laten doen, en ikn loop met dit weer ook altijd met zonnebril)

Veel succes!!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:40

Studentenkorting!!!! Voor alle studenten?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:43

Mijn moeder heeft het een maand geleden ook laten doen, ze heeft de eerste week wel veel pijn gehad maar ze is er nu ontzettend blij mee dat ze het wel heeft gedaan.
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:36

nanka, dat is voor mij ook de reden dat ik het niet laat doen! heeft iemand hier verder nog informatie over? wat er gebeurt op de langere termijn?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:34

ik heb 10 jaar in het oogziekenhuis gewerkt,en toen ik daar begon met werken,werden de eerste mensen gelaserd,een aantal personeelsleden zijn toen ook gelaserd,maar moesten meedoen met de testen,die er toen nog gedaan werden.

inmiddels is de techniek erg verbeterd,en is de prognose op langere termijn goed,alleen voor later,als je staar krijgt is het wat lastiger uit te rekenen wat voor lensje je nodig hebt..

maar tegen die tijd,hebben ze er vast wel weer een apparaat voor verzonnen die dat wel kan uitrekenen... Lachen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:24

Ik ken iemand van stal die er erg blij mee is dat ze 't gedaan heeft. Zij komt vanaf -8/-9 en ik geloof dat ze nu op practisch 0 zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:50

Ha, nu is het me duidelijk Haha!
Als je eens een hondendienstje mee wil lopen moet je het maar laten weten.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:18

Wat fijn dat je zo snel kan !
Vision clinics daar hoor ik veel goede verhalen over.
Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:11

LZP --> MW.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:18

Zouden de mensen die hun ogen hebben gelacerd misschien willen vermelden waar ze het hebben gedaan en wat het kostte?

Heb er zelf nog geen ervaring mee maar wil het zeker ook laten doen alleen ben ik wel bang voor dat je 2/3 jaar je sterkte het zelfde moet zijn geweest denk dat mijn ogen alleen maar achter uit zijn gegaan. Boos!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:25

Ik heb mijn ogen laten laseren bij Vision clinics. Is prima gegaan. Vond het wel eng. Ik had -4,25 en -4,75. Nu zie ik prima en heb geen bril of lenzen meer nodig. Binnen 3 dagen kon ik al weer autorijden.