snij mezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missyissy

snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 13:54

kan iemand me helpen als ik verdrietig of boos ben ga ik mezelf snijden met vanalles en nog wat als het maar svherp is mijn zit onder de litteken maar ik wil ophouden maar als ik boos ben gaat het vanzelf.....kan iemand me helpen..

esther_sonja

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:01

bedoel je zelf moord neigingen?
zou ik vertellen aan je ouders Haha!
hoe moeilijk het ook is

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:02

heb ik ge probeert ik heb gezegt dat mijn vriendin het doet zij zij als mijn kind dat zou doen dan was ze nog lang niet jarig duss haar durf ik het niet te vertellen ik heb het wel mijn beste vriendin verteld die heeft me een draai om mijn oren gegeven(best goed van haar denk ik maar ik ben er nog steeds niet van af)

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:04

gewoon zeggen, toch proberen ! als je ouders van je houden helpen ze je , in plaats van je verdrietig te maken Lachen

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:05

Ik zou het ook aan je ouders vertellen.
Straks gaat het echt eens verkeerd Scheve mond

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:06

zeg het please tegen je ouders
als je niet er mee door wil gaan
moet je het echt vertellen
of ga naar de dokter die kan je mischien ook wel helpen

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:08

Zeg het tegen je ouders.. Ik heb het ook gedaan.. heb nu heel groot in me armen "HATE" staan.. ik heb het me ouders vertelt en die hebben me gesteunt in de moeilijke tijden.. En als je er over wil praten pb me maar en voeg me anders maar toe op MSN Meid, doe het alsjeblieft niet meer...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:20

ik vind zoiets eigenlijk best wel een beetje triest, want je krijgt er littekens van waar je heel je leven aan vast zit... Bedenk voor je zoiets doms doet eerst dat je beter kan gaan praten, oplossingen zoeken, als je gaat praten met mensen die ook echt naar je luisteren dan lucht dat vaak op. Hier zijn ook van zulke praatgroepen voor, met jongeren die hetzelfde meemaken als jij..
Maar vertel het je ouders wel, ze kunnen je wellicht helpen.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:42

je moet het je ouders zeggen,
vriendin van me deed het ook en ze wou geen hulp van niemand!
jij geeft nu zelf al aan dat je hulp wilt en dat is de eerste stap,
vertel het je ouders! jij bent hun dochter ze zullen je vast steunen en ga daarna in therapie, dat heeft voor mijn vriendin geholpen! als er iets is kan je altijd PBen! succes, je kan het! Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:47

Citaat:
ik vind zoiets eigenlijk best wel een beetje triest, want je krijgt er littekens van waar je heel je leven aan vast zit... Bedenk voor je zoiets doms doet eerst dat je beter kan gaan praten, oplossingen zoeken, als je gaat praten met mensen die ook echt naar je luisteren dan lucht dat vaak op.

Triest?

Juist mensen die denken zoals jij en het veroordelen tot trist o.i.d, maken dat hier zo'n ontzettend taboe over heerst!

Snijden is geen kwestie van dommigheid, hoe kan je dat in vredesnaam denken?

ben het met je eens dat ze moet praten, veel praten, passende hulp zoeken. Andere manieren aanleren van omgaan met boosheid, verdriet, frustrtaies etc.

Maar iets veroordelen tot triest en dom...mijn god

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:50

Wat wil je dat wij hieraan doen? Jij bent de enige die jezelf kan helpen. Het enige wat wij kunnen zeggen is dat je het niet moet doen en dat je met iemand moet praten. Maar alsnog ben JIJ degene die hier een stop op kan zetten en niemand anders. Als je boos bent moet je gewoon even weggaan naar je kamer en daar helemaal tot rust komen. Maar waarom word je dan boos? Je kan het ook uit de weg gaan en voorkomen dat je zo boos word... Sterkte

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:57

Probeer ipv snijden je te uiten door gedichten te schrijven of te tekenen. Klinkt suf maar zo kun je je ook uiten.

Probeer hulp te zoeken eventueel je hart te luchten bij iemand die je vertrouwt, geloof me het helpt echt!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:01

hoi,

idd vertel het je ouders! ze zullen je echt wel helpen, probeer anders naar je ha te gaan! die heeft zwijgplicht en mag je ouders dus niets vertellen. jij bent idd wel de gene die er iets aan zal moeten doen, maar ik kan me voortstellen dat je daarin steun zoekt

en het is niet zo aardig Boos! om hier neer te zetten dat iemand die zich snijd triest is, veel mensen kunnen zich moeilijk uiten en dan lijkt het even te helpen om jezelf pijn te doen Verdrietig

heel veel sterkte

ps er is nog een topic over dit onderwerp (automutilatie/snijden) misschien dat je daar ook nog wat uit kan halen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:08

Je hoeft het niet perse tegen je ouders te zeggen...
Ik heb het ook gedaan (nu nog af en toe) als ik ontzettend kwaaf ben, of verdrietig. Zoek iets wat je kunt gaan doen, als je heel erg boos/verdrietig bent. Klinkt misschien stom, maar ik ga tegenwoordig gewoon in de tuin zitten, niemand anders om me heen, en nadenken waarom ik boos/verdrietig ben. Dit helpt al een stuk bij mij, je zult er altijd aan herinnerd worden ( ik heb witte littekens op mijn armen)

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:17

ksnei me ook.. ik weet niet waarom ook als ik boos ben of verdrietig wat iemand hierboven ook zei.. ik durf het me ouders niet tevertellen maar het viel hun wel op die witte littekens op me polsen enz maar heb gezegt dat dat van de kat was
ik heb ook als voorbeel gedaan dat vriendin die hun niet kennen gezegt dat ze zich sneid en er kwam precies de zelfde reactie van me ouders als het mijn kind was.. en ga zo maar verder
ik zit er zelf mee want ik doe mezelf pijn maar op dat moment kan het me gewoon niks schelen.. naar de ha wil ik niet gaan vieze kerel dat dat is wie weet wat ik het beste kan doen?

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:19

..Ik vind dat zoo eng..
Maar je moet je aggressie ergens anders op richten.. Smijt bijvoorbeeld een kussen kij hard tegen de muur..
Beter dan littekens Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:20

stef_sweety schreef:
ksnei me ook.. ik weet niet waarom ook als ik boos ben of verdrietig wat iemand hierboven ook zei.. ik durf het me ouders niet tevertellen maar het viel hun wel op die witte littekens op me polsen enz maar heb gezegt dat dat van de kat was
ik heb ook als voorbeel gedaan dat vriendin die hun niet kennen gezegt dat ze zich sneid en er kwam precies de zelfde reactie van me ouders als het mijn kind was.. en ga zo maar verder
ik zit er zelf mee want ik doe mezelf pijn maar op dat moment kan het me gewoon niks schelen.. naar de ha wil ik niet gaan vieze kerel dat dat is wie weet wat ik het beste kan doen?

goede vriend/vriendin vertellen?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:26

pfff beetje aandacht topic dit als ik het eerste berichtje zo lees...
en nu ajb allemaal tegelijk boos op me worden, maar veel mensen doen dit alleen uit schreeuw van aandacht.
dit topic komt gewoon niet geloofwaardig over bij mij..

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:27

heb iik al gedaan.. maar die doen het zelf ook..Boos!

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:30

klopt ook eigenlijk ergens wel dat het een schreeuw om aandacht is.. maar geloof dat het net zoals roken is als je eenmaal begint je niet meer kan stoppen.. je begint er eens mee en dat is een schreeuw om aandacht.. en nu kan je niet meer stoppen omdat het verslavend is.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:31

stef_sweety schreef:
heb iik al gedaan.. maar die doen het zelf ook..Boos!

Beetje... trend ofzo?

elle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:34

bonney4evver schreef:
pfff beetje aandacht topic dit als ik het eerste berichtje zo lees...
en nu ajb allemaal tegelijk boos op me worden, maar veel mensen doen dit alleen uit schreeuw van aandacht.
dit topic komt gewoon niet geloofwaardig over bij mij..

pff beetje triest dit antwoord..!

en voor de TS, probeer gewoon eens met een vriendin te gaan praten erover, zoek afleiding
zodra je de neiging hebt om dit te doen ga iets anders doen en probeer er niet aan te denken.
zo heb ik het gedaan en ik doe het al 1 jaar niet meer.
het is moeilijk, maar gewoon ff doorbijten, en je kunt idd eventueel het aan je ouders vertellen
maar dan moet je je daar wel goed bij voelen

succes en je kunt altijd PBen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:34

als ik boos ben ren ik altijd naar mijn kamer en ga ik met een kussen ofzo heel hard tegen een muur of op de grond gooien.. mischien kun je proberen dat er in plaats van te doen? ik ga ook vaak bij mijn dieren (hond en hamster) uithuilen of ik ga een stuk heel hard fietsen dan fiets ik alles van me af

isabel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:40

ik snap best dat het heel moeilijk is..
maar ik denk toch dat je ook bij jezelf te rade moet gaan waarom je het doet..
probeer op momenten dat je ongelukkig of boos bent bij andere mensen te zijn zodat je er geen kans toe krijgt..
maar je moet er in ieder geval over praten en ik denk dat als je ouders horen dat jij degene bent dat ze gerust wel voor je klaar zullen staan..
je moet het wel echt vertellen want het verzwijgen maakt het alleen maar moeilijker om het voor jezelf te stoppen..
succes en sterkte..

katrien_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:49

hoi,

ik hoop dat je snapt dat het een moeilijke tijd word als je wil stoppen.
Ik vermoed dat je dit meestal doet als je alleen bent? Dan kan een oplossing zijn dat je in de buurt van mensen blijft in plaats van je af te zonderen. Je hoeft niet meteen contact te zoeken met die mensen maar gewoon zorgen dat ze je kunnen zien. Je zal dan niet meer durven.
Je kan hulp zoeken op afstand of je kan een dokter om hulp vragen. Een dokter zal je doorverwijzen naar een terapeut (normaal moet je bij de dokter niet je hele probleem uitleggen maar enkel waarom je doorverwezen wil worden, het volstaat dus te zeggen dat je psychiatrische hulp wilt en daarop eventueel je wonden laten zien(vergeet niet dat je EERST best kunt vragen om de hulp Knipoog )). Met hulp op afstand bedoel ik via msn praten met mensen die ver weg van je wonen, deze zal je niet snel tegen het lijf lopen en kan je blokkeren wanneer je maar wilt. Als dit je wat lijkt, ik sta ter uwer beschikking.

ik wens je veel succes toe met het stoppen
gr katrien

P.S.: je hoeft niet per se littekens voor eeuwig te krijgen ... de duur dat deze blijven hangt af van hoe diep en met welk voorwerp ze(de wonden) zijn gemaakt.
P.S.2: sorry voor de lange tekst