Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boemel schreef:Misschien zorgen dat je een beetje ritme in dag hebt. En veel meer slapen helpt normaal niet tegen moeheid. Het kan er alleen maar voor zorgen dat je duf wordt.
Verder veel en regelmatig bewegen. Let goed op je voeding! Zit er wel genoeg in?
Koffie en cola, etc zijn alleen maar tijdelijke pepmiddelen, daar ga je je echt niet beter door voelen.
dondahsteen schreef:TS; wat jij opnoemd is allemaal heel slecht voor je gezondheid!!!
De dingen waar op je kunt letten is;
- regelmaat (ong. de zelfde tijden opstaan en slapengaan)
- gezond en gevarieerd eten
- geen maaltijden overslaan
- genoeg groente en fruit eten
- genoeg voedingsstoffen/vitamines/mineralen
- veel water drinken
- de dag beginnen met een stuk fruit
- misschien een klein beetje zout te kort (neem een opkikker, of cup A soup)
Succes!!!
Goof schreef:Ik zit met hetzelfde en ben ook bezig met onderzoeken (volgende week weer ziekenhuis).
Goed bedoelde adviezen als; op tijd naar bed, goed eten, ritme enzovoorts helpen je totaal niet op dat moment wakker te blijven of zelfs een beetje extra energie te geven, terwijl gezond leven natuurlijk nooit kwaad kan, dus die tips zijn in dit geval waardeloos helaas.
Koffie helpt bij mij averechts ben ik achter (word ik flauw van, ga trillen)
Soep en snoep (of zoet drinken) helpen mij meestal wel op de momenten dat ik me flauw en moe voel.
Succes!
Takkel schreef:Pas op met druivensuiker en sportdrank etc. Dit zijn koolhydraten (suikers) die het lichaam heel snel opnemen en daar dus vrijwel direct energie uithaalt. Maar kort daarna daalt de bloedsuikerspiegel weer net zo hard waardoor je in een dip terecht komt, en je misschien nog wel minder energie hebt als daarvoor.
Je kan er wel voor kiezen dit te nemen, en dan vervolgens iets eten waar langzaamopneembare koolhydraten in zitten (zoals granen, dus volkorenbrood, liga of een stuk fruit). De snel opneembare koolhydraten zorgen ervoor dat je snel energie krijgt, en de langzaam opneembare koolhydraten zorgen ervoor dat die energie aanhoudt....