ik had het ook al jaren, totdat een paar jaar geleden de hele boel écht vast zat/// tandarts geweest, die wist niet wat ie ermee aan moest, dus door naar de kaakchirurg in het ziekenhuis. daar bleek dat ( omdat het snachts gebeurd was) mn kaak te lang in die verkrampte houding van vast slaan heeft gezeten dat ie niet meer los te krijgen was. hij ging nog 1 poging doen en anders werd het een operatie. hij heeft uiteindelijk met zn hele gewicht erop gehangen en tegelijkertijd met zn elleboog mn kaak terug geduwd( zééééér pijnlijk!!) het bleek dat er een soort haakje zit die je kaak op zn plek houdt, dat haakje was eraf geschoten waardoor mijn kaak vast sloeg.
daarna heb ik 3 weken lang snachts met een verband om mn hoofd geslapen zodat ik niet kon bewegen met mn kaak en 1,5 week vloeibaar gegeten en weinig gepraat. tot nu toe gaat het redelijk, in tussentijd is het nog 1 keer gebeurd en heeft de kaakman in het ziekenhuis m vrij snel weer goed kunnen zetten, zonder al te veel pijn.
tips: vooral niet in appels bijten, heeeel uitgebreid gapen, knarsetanden in je slaap en proberen als je gaat slapen je tong te laten rusten op je onder'gehemelte' , dan ben je minder bewegelijk in je slaap schijnt het