Bang om te gaan slapen...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woplala

Bang om te gaan slapen...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:54

Ik ben soms bang om te gaan slapen Scheve mond Ik heb (nog niet zo lang) epilepsie en als ik dan diezelfde dag of een dag ervoor een aanval heb gehad, ben ik bang dat ik er 's nachts, als ik slaap, weer een krijg..
Ik krijg "normaal gesproken" maar één aanval per dag ofzo en weet ergens wel dat ik het 's nachts dan (waarschijnlijk) niet zal krijgen, maar toch weet je het nooit zeker met die ziekte.
Ik ga dan meestal nog even tv kijken of met mn telefoon klooien voor de afleiding, maar tegen de tijd dat ik dan in slaap val, is het 1 uur en als je epilepsie hebt, moet je juist goed en regelmatig slapen en je rustperiodes nemen. 's Ochtends wordt ik dan pas rond 10 uur wakker ofzo, wat nu niet zo erg is omdat ik vakantie heb, maar als ik volgende week ga werken heb ik dus wel een tekort aan nachtrust.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook moeilijk in slaap kunnen komen omdat ze ergens bang voor zijn of iets dergelijks en wat doe je er aan etc?

Melvern

Re: Bang om te gaan slapen...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:11

ik heb last van de schildklier. daardoor heb ik vaal last van comateuse slaap dat is best eng ( vind ik ). je bent in je hoofd gewoon wakker en kan ook gewoon denken je hoort gewoon alles maar je kan je niet bewegen of praten ofzo. het duurt meestal maar 3 minuten ong maar het lijkt echt heel lang.
als ik dat eenmaal heb gehad die nacht ben ik bang om weer in slaap te vallen en het nogeens te krijgen.
maar meestal als ik te lang wakker lig val ik toch wel weer in slaap.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:12

ammygek schreef:
ik heb last van de schildklier. daardoor heb ik vaal last van comateuse slaap dat is best eng ( vind ik ). je bent in je hoofd gewoon wakker en kan ook gewoon denken je hoort gewoon alles maar je kan je niet bewegen of praten ofzo. het duurt meestal maar 3 minuten ong maar het lijkt echt heel lang.
als ik dat eenmaal heb gehad die nacht ben ik bang om weer in slaap te vallen en het nogeens te krijgen.

Dat heb ik ook! Slaapverlamming.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:05

hey!
waarom wist ik dit niet?
damn meissie,je hebt ook altijd wat he Ach gut

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 13:05

Amygek en Quellian, dat lijkt me idd niet al te prettig Boos!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:09

Wat erg voor je ,

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 12:15

ammygek schreef:

dat heb ik ook wel eens,, is echt eng.. toen ik dat voor de eerste keer had was ik echt bang, ik wou mijn ouders roepen maar dat ging niet..

[/quote] Ik heb paar keer het verschijnsel "Slaapverlaming" mee gemaakt.
Onlangs zag ik hierover een documantaire op tv waar men wel heel erg ver ging met deze vorm van stoornis.Men beweerde dat geesten en zelfs buitenaardsen verschijningen de oorzaak hiervan waren.
[/quote]

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:30

Als je niet kan slapen ofzo, wat ga je dan doen??

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:27

Het beste is geloof ik om nog even te lezen.
tv kijken of computeren is niet slim, ben alleen vergeten wat daar de reden voor was..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:54

En als je nou optijd op bed gaat [vroeger dan normaal], en dan even lekker gaat liggen lezen. Dan word je al wat moeier.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 16:03

Ja...zou een idee zijn idd..maar met dit weer is het niet uit te houden..

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:43

He, wat lastig! Als ik gegarandeerd in slaap wil vallen, ga ik altijd iets lezen dat ik voor m'n studie moet leren. Na hooguit 5 minuten snurk ik dan al Clown
Misschien kan je jezelf een soort "ritueel" aanleren dat je een beetje geruststelt naarmate je eraan gewend bent, bijv. dat je altijd voor het slapen gaan een paar paginas van een bepaald boek leest, doucht met een relaxerende douchegel, een kop warme melk met honing drinkt ofzo Haha! Nee OK, klinkt l*llig, maar als je dezelfde handeling elke avond herhaalt en je s'nachts geen aanval krijgt, dan leer je jezelf echt aan dat het slapen met dit "ritueel" goed gaat, en val je o.a. ook wat relaxter in slaap.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:09

Dankje Nouska Lachen Dat is wel een goede tip idd Lachen Ik ga het eens uit proberen Lachen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:22

ik snap wel dat je bang bent, dat was ik ook een tijdje nou ja zeker een half jaar.
ga bij iemand slapen, ik ging bij mijn zusje op de kamer slapen.
zelf vindik dat dat helpt

lizz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:32

Mijn hond heeft ook epelepsie. Ze had het echt heeeel vaaak en toen terwijl ze sochtends en savonds bij haar eten 1 pil slikt. Toen zijn we weer naar de dierenarts gegaan en die heeft ons doorgestuurt naar Utrecht. Daar is een hele grote dierenarts. Toen zeiden ze dat die veel te weinig pillen had. terwijl de dierenarts zei dat een hond niet meer als 2 pillen op een dag mag. Dus toen moesten we 3 pillen per maaltijd geven. Dat was dus veel te veel. Ze werd heel duf en lui en wou niet wandelen en kon bijna niet meer staan. Als ze ging jeuken of springen veel ze om. Toen gingen we 2 pillen per maaltijd geven. Nu gaat het super goed Haha! Haha! Haha! Haha!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:34

ik heb dat dus ook
dan wil je roepen of schreeuwen maar dat lukt dan niet
heel erg raar en vreemd maar ik ga me er niet deruk om maken ik val vanzelf is slaap:P

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:40

je hebt een pb Knipoog

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:42

niet durven slapen komt me heel bekent voor, wel om een hele andere reden hoor, heb een aantal jaar geleden het een en ander meegemaakt waardoor ik nu ontzettend bang ben voor het donker.
dat is natuurlijk niet zo handig als je wilt slapen, heb al vanalles geprobeert: 'savonds gaan sporten, juist gaan ontspannen een paar uur voor het slapen gaan, een boek lezen, muziek luisteren, heb zelfs medicijnen gehad die ontspannend zouden moeten werken, dit hielp wel wat maar ik ben niet zo van de medicijnen dus ben er mee gestopt.

nu slaap ik met mijn tv aan en het geluid heel zacht, zodat het niet helemaal donker is en het niet helemaal stil op mijn kamer. Dit is natuurlijk niet ideaal en slaap nu nog steeds maar ongeveer 3 á 4 uurtjes per nacht. als iemand nog ideetjes heeft......

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:28

lizz93: wat heeft dat met dit topic te maken? Bloos wel rot voor je hond trouwens!

Eejj: bedankt Lachen zal je morgen wat terug sturen

Nalatjuh: hoow, dat is echt rot..Je hebt al zoveel geprobeerd en t lukt nog steeds niet Ach gut Ik heb niet echt tips voor je, ik lees nu voor ik ga slapen een hoofdstuk uit een boek, dat werkt wel, vooral omdat het me interesseert en ik dan zelf een "droom" ga maken Lachen Gewoon fantaseren over dingen die je wilt bereiken en doen etc. Ik neem me dan ook voor om daar over te gaan dromen, niet dat het lukt, maar het houd je bezig. Ook let ik op mijn ademhaling, dat werkt heel rustgevend Lachen goed en diep in en uit ademen Lachen je hoort jezelf dan ademhalen en dat werkt bij mij wel slaapverwekkend Lachen Tong uitsteken

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:08

Woplala: denk dat ik inderdaad maar weer opzoek ga naar een leuk/goed boek * helpt toch ook een beetje te ontspannen. Ademhalingsoefeningen heb ik een tijdje geprobeerd heb oefeningen geleerd bij fysiotherapie en het helpt wel iets. Maar maak mezelf zo zenuwachtig als het stil en donker is, loop bijvoorbeeld 2 keer naar beneden om te kijken of alles wel op slot is, als ik in bed lig hoor ik vanalles (vogels op het dak bijvoorbeeld) en raak ik afgeleid van de ademhalingsoefeningen. zit dus echt tussen de oren

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 01:08

Ik heb niet echt omdat ik een ziekte ofzo heb
Maar af en toe, als ik maar iets van enge film of eng boek gelezen heb, durf ik niet meer te slapen Nagelbijten / Gniffelen
Harry Potter ofzo...hoef ik niet voor het slapen te gaan lezen
Dan zie ik in mijn hoofd al die rare dingen vliegen en overal op me kamer
Echt erg eigenlijk, maar kan dr ook niets aan doen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 02:33

Een paar jaar geleden, toen ik in de brugklas zat, was ik ook bang om te gaan slapen. In mijn omgeving stierven heel veel mensen, mensen waar ik veel van hield. Ik zat bijna elke maand bij een begrafenis. Scheve mond Ik was bang dat ik, als ik ging slapen, niet meer wakker zou worden. Verward Scheve mond

Ik weet niet meer zo goed wat ik daar tegen deed. Volgens mij niet zoveel, gewoon net zo lang piekeren tot ik uiteindelijk toch in slaap viel...

In ieder geval, sterkte ermee!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:42

ammygek schreef:

Wow dus dát heb ik!
2 Jaar geleden voor het eerst zo'n vage 'aanval' gehad nadat ik net wakker ws. Kon me niet bewegen maar wel denken, horen en bang dat ik was! De hele tijd proberen om me te bewegen maar dat lukte niet. Na een tijdje wel weer en na een paar minuten weer zo'n aanval en vlak daarna wéér. Zo eng..! Voelde m de hele dag heel raar alsof ik niet helemaal bij was ofzo, heel vaag.
En sindsdien durf ik niet meer te slapen. De eerste weken werd ik helemaal panisch als ik moest slapen en heb dus geen oog dicht gedaan. Heb nu nog steeds moeit met inslapen, bang dat ik weer zo'n aanval krijg.
De huisarts weet niet wat het is en vinden dat ik me aanstel :s en denken dat het gewoon het moment van inslapen is, nou dus niet!
Mn zusje had een tijdje geleden op tv er iets over gezien maar wist niet meer hoe het heette. Gelukkig dat ik topic lees en nu weet hoe het heet. Bedankt!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:49

schaapjuh: dit is geen aanstellen hoorvan je hoor.
weet hoe het is en het is absoluut geen pretje.
nu weet je tenminste wat het is .
tijdens zo'n aanval gewoon aan overgeven dan is het zo over
door te verzetten word je soms wel wakker eruit maar het kost zoveel energy en het duurt meetsal maar 2 of 3 minuten
maar het lijkt wel een eeuwigheid Tong uitsteken

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:23

Is zoiets trouwens schadelijk?
Bovenin dit topic had iemand het erover dat het te maken heeft met je schildklier. Op wat voor manier dan?
Word je na zo'n aanval altijd wakker of kun je erin blijven zitten?