Is heel heet badwater slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Is heel heet badwater slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 21:35

Tja, misschien ben ik wat vreemd, maar ik vind het alleen fijn om in bad te zitten als het water ontzettend heet is. Er komt gewoon geen koud water bij.
Het duurt een aantal minuten voordat ik gewend ben en het niet meer zeer doet. Mijn huid wordt dan ook helemaal rood en het voelt een beetje verdoofd.
Als ik uit bad wil moet ik eerst wachten totdat het water een stuk afgekoeld is, anders val ik flauw. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het eigenlijk best vervelend, maar als ik het water minder warm maak, vind ik het te koud. Bijvullen met heet water heeft geen zin, het blijft te koud.

Maar goed, naast het feit dat ik misschien ene beetje raar badder, is dit ook slecht voor mijn huid?
Aangezien het helemaal rood wordt lijkt het me niet goed, maar of het schadelijk is...?

ladigo14

Re: Is heel heet badwater slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:41

weet het niet zeker maar dacht ook dat je huid er droog van word. van te heet

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:43

Ik heb dat ook met douchen, ik douche heel heet en dan voor ik eronder vandaan ga zet ik 'm even wat kouder zodat ik niet flauw kan vallen. Maar ook mijn lichaam (vooral benen) zijn dan vuurrood.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:47

Heb even gegoogled en van te heet douchen (dus zal ook voor badderen gelden denk ik) droogt je huid inderdaad uit. Tevens kan je er ook jeuk van krijgen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 21:50

Ok. Dus alleen uitdroging?
Ik heb van mezelf al een gevoelige en erg droge huid, daarom ga ik eenmaal per week in bad met extra vettende badolie.

Zal het slechte effect van (te) heet badwater daarmee weggenomen zijn?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:56

Nou, het lijkt me absoluut niet goed voor je lijf.
Ik zou er toch maar wat koud water bij doen en je in ieder geval na het badderen goed insmeren met aftersun/bodylotion. Vergeet niet dat flauwvallen een van de meest drastische ingrepen is van je lichaam. Misschien is het een optie als douche en bad gescheiden zijn in het badwater toch wat koud water toe te voegen en vlak voordat je in bad gaat snel even onder de (bijna) koude douche te stappen. Dan lijkt het water ook warmer.
Succes!

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:56

Je huid droogt er idd van uit. Daarnaast moet je wel oppassen dat je huid niet beschadigd (dat je zeg maar geen brandwonden krijgt) van dat hete water.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:28

Ik denk dat je echt moet stoppen met het nemen van veel te hete baden. Dit is niet alleen superslecht voor je huid, maar ook voor je lichaam zelf! Je lichaam kan maar met moeite op de normale temperatuur van rond de 37 graden blijven omdat het de warmte niet kwijt kan. Heb je nooit last van hoofdpijn als je uit bad kruipt? DIe duizeligheid beschreef je al. Ook een verdoofde huid is niet een normaal teken. Als je "gewoon" badwater niet lekker vind, waarom ga je dan in bad? Waarschijnlijk is badderen dus gewoon niet goed voor je.
Ik vraag me ook al af of de lusten de lasten overschaduwen. Je zegt dat je een paar minuten moet wennen, dat je hoofdpijn krijgt, je duizelig wordt, je huid verdoofd en droog wordt. Is het dan wel waard om in zo'n heet bad te kruipen? Lijkt mij namelijk niet dat badderen nog zo leuk is....

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:44

Het is zeker niet goed voor je huid en ook niet voor je haar. Je moet echt wat koeler gaan badderen of douchen...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 03:03

_Lorette_ schreef:
Het duurt een aantal minuten voordat ik gewend ben en het niet meer zeer doet. Mijn huid wordt dan ook helemaal rood en het voelt een beetje verdoofd.
Als ik uit bad wil moet ik eerst wachten totdat het water een stuk afgekoeld is, anders val ik flauw. Nagelbijten / Gniffelen

Wat is er nog leuk aan badderen als het water zo heet is dat het zeer doet?
Bovendien pijn is een waarschuwingssignaal van het lichaam dat er iets niet goed gaat. Zodat je actie kunt gaan ondernemen om de schade zo min mogelijk te beperken. In dit geval dus uit bad stappen of koud water toevoegen.

Oververhitting is zeer slecht voor je lichaam. Het kan er voor zorgen dat je organen tijdelijk uitvallen
en je kan er zelfs aan overlijden. Daarom wordt er ook actie ondernomen in ziekenhuizen als je heel hoge koorts hebt. Dat je bijna flauw valt zegt al genoeg.

Bovendien is het ook nog eens zeer slecht voor je huid die droogt daar van uit. Bij een hele droge huid krijg je eerder rimpels en zal je huid eerder zijn stevigheid verliezen. Je zal er dus op jongere leeftijd ouder uit zien dan dat je wel goed voor je huid had gezorgd.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:39

Ik deed het ook vaak maar echt lekker is het eigenlijk niet...Ik viel nooit flauw als ik eruit kwam maar het werd altijd een minuut zwart voor mn ogen, heel vervelend. Dus heb t maar wat kouder gezet, al is dat wel wennen hoor....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:33

Ojee. Scheve mond
Dan lijkt het erop dat ik toch maar wat koud water toe moet voegen. Als ik het water minder heet maak en dan uit bad stap heb ik het altijd koud, maar dat zal ik dan voor lief moeten nemen.
Bovendien val ik snel flauw, dus ik weet niet goed hoeveel waarde ik daaraan moet hechten. Ik heb het ook wel eens onder een koude(re) douche.
Ik vind het fijn om in bad te gaan en het moet voor die badolie. Doe ik dat niet, dan droogt mijn huis helemaal uit, valt niet tegenop te smeren met bodylotion e.d.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:42

Dat uitdrogen van je huid komt juist door het te heet baden. Pling .Te heet water droogt je huid uit dat is algemeen bekend. Dus als je dat achterwege zou laten dan helpt een gewone bodylotion ook voldoende. Probeer anders eens een ander merk.
Als je het koud krijgt als je uit bad komt zet dan de verwarming in de badkamer wat hoger.
Koop een lekkere warme badjas en trek na het baden gewoon warmere kleren of een vestje aan.

Als je vaker de neiging hebt tot flauwvallen zou ik toch eens langs een dokter gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:46

Dat heb ik ook,dan staat het bad op 45,wil ik eruit stappen val ik bijna om en begint er vanalles te draaien. Nagelbijten / Gniffelen
En doe je koud water erin dan is het te koud vind ik.

Zo slecht lijkt het me overigens niet?

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:06

Ik doe dat ook altijd! Super heet douchen!! ik ga niet zo vaka ik bad... Ik ben ook altijd duizelig als ike ruit kom en ben helemaal knalrood!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:13

Moet zeggen dat ik verbaasd ben over het aantal mensen dat onder zulke hete douches gaat staan of hele warme baden neemt.

Jullie lijken wel een stelletje massochisten of hoe je dat ook schrijft.

Overigens wat vinden jullie dan van de temperatuur van bubbelbaden in zwemparadijzen. Ik ervaar dat als heel warm water maar in jullie beleving is dat water dus koud?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:27

oee dat heb ik ook vreselijk, en als ik dan uit bad stap zie ik allemaal sterretjes, dan moet echt echt even een minuut stil gaan staan.
Ik doe nu gewoon water, niet te warm en als ik eruit ga ff wat warm water erbij zodat ik het niet koud heb als ik eruit ga.
Want als ik het koud krijg blijf ik veels te lang zitten

beccieloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:28

te heet water droogt idd de huid uit met als gevolg dat ze snel haar ellastisiteit verliest en je dus meer kans hebt op striemen, rimpels ed....

niet meer doen dus....

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:36

Ook ik was er zo een die regelmatig flauw viel onder de douche.
Ik dacht altijd dat het kwam doordat er te weinig zuurstof in de badkamer was, en daardoor flauw viel.
Nu douche ik veel minder warm, en ik kan er nu heeeel lang onder staan zonder het gevoel te hebben dat ik ieder moment onderuit kan gaan.
Mijn huid is niet meer rood en jeukt ook niet meer.
Mijn man vertelde dat als je huid gaat jeuken, je eigenlijk al aan het verbranden ben.
En ja, het water in bubbelbaden vind ik na een minuutje al koud, kun je nagaan hoe koud ik het vind, als ik daarna het gewone zwembad in stap. brrr!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:09

Te heet water creeert een kunstmatige koortsreactie in je lijf, niet echt gezond dus Lachen

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:21

Waarschijnlijk vind je het water te koud omdat je dat hele hete badwater gewend bent. Ik heb geen verstand van dit soort zaken, maar het lijkt me niet goed dat je knalrood eruit komt. Daarnaast weet ik dus wel dat als jij gewent ben aan warm water, dat je niet anders meer wil en dus water al snel te koud vind.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:26

Ik nam vroeger ook altijd VEEL te hete badjes en douches... Met als gevolg, dat ik knalrood zag, een droge huid kreeg, en jeuk! Het kouder water was wel even wennen, maar ik heb nu in ieder geval geen last meer van mijn huid enzo! In een zwembad heb ik nooit geen probleem gehad met het koudere water...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:56

lindsey schreef:
Overigens wat vinden jullie dan van de temperatuur van bubbelbaden in zwemparadijzen. Ik ervaar dat als heel warm water maar in jullie beleving is dat water dus koud?

Ik vind dat water niet ijskoud ofzo..Maar wel koud.
Ben wel benieuwd of jullie zo in de sauna kunnen?
Ik kan dat echt niet,word er duizelig van en dan begin ik rare kleuren te zien. Clown

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:04

lindsey schreef:
Dat uitdrogen van je huid komt juist door het te heet baden. Pling .Te heet water droogt je huid uit dat is algemeen bekend. Dus als je dat achterwege zou laten dan helpt een gewone bodylotion ook voldoende. Probeer anders eens een ander merk.
Als je het koud krijgt als je uit bad komt zet dan de verwarming in de badkamer wat hoger.
Koop een lekkere warme badjas en trek na het baden gewoon warmere kleren of een vestje aan.

Als je vaker de neiging hebt tot flauwvallen zou ik toch eens langs een dokter gaan.

Dat klopt, maar ik heb al mijn hele leven een gevoelige en droge huid, terwijl ik toen ook nog in een koud bad kon zitten. Ik denk dat ik mezelf heb laten wennen aan steeds heter water.
(Dat wordt afbouwen... Clown )

En ik vind het water in een zwembad altijd hardstikke koud! De bubbelbaden zijn nog enigzins aangenaam, maar het grote bad (baantjes zwemmen) is mij echt te koud.
Misschien verandert dat als ik koud(er) ga douchen?

Anthea: ik durf niet in een sauna. Ik kan niet tegen benauwde en warme ruimtes, dan val ik echt flauw.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:00

Ik vind het heel knap van je dat je in zo'n heet bad kan liggen.
Of het slecht is zou ik niet weten, verbrand je huid niet? Scheve mond