verschrikkelijk last van hoofdluis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallemeid

verschrikkelijk last van hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:54

bij deze een schuilaccount... ik vind dit toch wel iets wat ik niet graag vrij geef

maartoch.. ik heb nu ongeveer al 2 jaar last van hoofdluis.. en het gaat maar niet weg...heb de moed al opgegeven... ik heb geen last van de jeuk.. maar het is verschrikkelijk irritant.. en vind het voor andere een beetje vies.

ik weet niet wat ik ermee moet, heb heel lang haar.. maarja kapper knipt niet als je hoofdluis hebt..

de shampoo voor hoofdluis helpt dus blijkbaar niet, mijn ouders weten het ook niet, maar loop er serieus al 2 jaar mee rond...
iemand enig idee wat zou werken?

het zijn nog niet eens de luizen zelf, maar echt onwijs veel neten enzo... ik weet dat 1 oplossing is, zelf je haar afknippen.. maargoed..
ik durf het mijn ouders ook niet te vertellen, bang dat ze me voorgek verklaren of me vies vinden... en ja.. zoalng met luizen rondlopen is ook niet echt schoon maargoed...

iemand enige idee of er middeltjes zijn die werken, had wat over azijn gehoord?

ik baal er verschrikkelijk van!

Mocht iemand ook een kapper kennen of zelf haar kunnen knippen bij mensen die last hebben van hoofdluis zou ik graag bericht horen, ik durf zo niet bij een kapper binnen te stappen

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:00

Ik heb het vroeger als klein meisje ook gehad.
Mijn moeder waste elke dag mijn haar, en met een luizen kammetje borstelde ze alle luizen/neten weg.
Ik zou het wel tegen je moeder zeggen, ik weet niet hoe oud je bent??
Je ouders zullen je heus niet uit gaan lachen of je vies vinden (luizen komen bij schone mensen voor).
Ik heb geen idee of er kappers zijn die mensen met luizen knippen maar misschien willen ze je wel helpen om er van af te komen

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:03

ik ben 16... heb er nu al 2 jaar lang last van... 2 jaar!
kammen is niet genoeg... werkt niet, zijn alleen maar neten, kan ze zien zitten...
ik weet echt niet meer wat ik moet doen

Anouk13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:04

k heb het ook gehad.. bij mij werkte luizenshampp heel goed dat je een nacht in moest houden en dna die ochtend het uit moest wassen.. dat hielp altijd bij mij..! succes ermee!

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:07

Als eerst, ik zal het gewoon tegen je ouders zeggen... ze zijn tenslotte je ouders. Voor de rest moet je goed wassen en kammen met dat speciale borsteltje. En het belangrijkste -> Alles maar dan ook alles uitwassen! Beddengoed, kleren etc. etc. Overal waar je bent geweest gewoon alles uitwassen. Veel werk maar waarschijnlijk ben je er dan wel van af .

Succes!

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:07

Gewoon tegen je moeder zeggen, zo'n ramp is dat toch niet.
Iedereen heeft wel eens luizen gehad in zijn leven.
Ermee blijven lopen en de luizen aan iedereen doorgeven das lekker....

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:08

shampoo kan niet genoeg zijn, heb je pb gestuurt, het valt te proberen

zijn er geen middeltjes waardoor ze gewoon dood gaan, azijn werd me al verteld?

ik loop er al 2 jaar mee rond!!
ze gaan maar niet weg... krijg nu beetje bij beetje meer moed om er weer werk in te steken.. maar na 2 maand lang elke dag kammen is je hoofdhuid er behoorlijk aan toe..

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

ik blijf dit even volge, een kennis heeft dit ook en heeft alles geprobeerd ook azijn, allerlei middeltjes. een handoek in een emmer azijn doen en dan 3 uur op je hoofd houden, het werkt wel redelijk maar daarna nog goed met een andere middel nawassen en elke , maar dan ook elke dag uitkammen!! en je hebt speciale cremespoeling om neten te doden ( handig zo'n moeder die in de apotheek werkt) en elke keer als je iets aan hebt gehad niet terug in je kast hangen maar wassen! hoop dat het een beetje duidelijk is , heel veel succes in ieder geval!

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

Naar je ouders ermee en hop naar de dokter. Die weet wel wat je ermee moet doen.
En zo als hierboven al gemeld...het komt juist bij schone mensen voor.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:11

Ben je er wel mee naar de dokter geweest? Die hebben ook een middeltje (hardnekkiger dan luizenshampoo).

xXGRIETJEXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:12

Ik ken ook iemand die er erg lang last van heeft gehad, en die kreeg hulp van de GGD, tegen neten helpt azijn, met een beetje cremespoeling erdoorheen.
Een dag laten inweken (stinkt wel ontzettend) dan uitkammen met een netenkammetje en dan om de 2 dagen herhalen.
De GGD kun je ook om advies vragen, kan volgens mij ook annoniem.

En zoals iedereen zegt: gewoon tegen je vader of moeder vertellen, zij houden oprecht van je MET of ZONDER luis!

Veel succes

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:12

oh bedankt voor de tip!
maar zal de dokter het aan mijn ouders vertellen??
ik stond ent voor de spiegel.. en deed pluk haar opzij... overal neten... ziet ze op afstand

ik schrijf de tip even op ; dokter

bedankt

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:13

Ik heb het 1 keer gehad, ging ook niet weg met normale shampoo. Toen hebben wij van de HA een heel sterke shampoo gekregen, kon amper ademen Maar ik heb het nooit meer gehad

Ahtnamas

Re: verschrikkelijk last van hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:14

meisje meisje toch! vertel het aan je ouders en laat hun je helpen!

ik heb vorig jaar luizen gehad en heb me er dood aan geërgerd! Ik kan me niet voorstellen dat je al twee jaar met luizen rond loopt ik heb een dag er (bewust) mee rond moeten lopen en scheet in me broek dat ik het aan iemand anders gaf (krijg nu ook weer jeuk aan me hoofd).

Ik wil trouwens niet weten hoe jou hoofd er nu uit ziet... en hoe doe je dat dan met je jas? Hang je die gewoon bij je ouders op?

Even serieus.. .dan zouden je ouders nu ook luizen moeten hebben.
Weet je zeker dat het niet gewoon roos is of zo... als dit niet zo is...

ga naar de apotheek en haal antiluizen middel (ik had twee dingen een shampoo en nog iets) volg de gebruiksaanwijzing. Laat je moeder (of vader) je haar goed uitkammen.

Gooi je dekbed, kleren die je aangehad hebt etc. in de was. Doe knuffels en andere stoffen dingen die niet in de was kunnen (of waar het niet functioneel van is) in een grote (afgesloten) vuilniszak en zet deze in de schuur (weet niet meer of 1 dag voldoende was of dat het een week moest zijn. zorg gewoon dat alles waar luizen in of op zouden kunnen zitten luisvrij gemaakt worden zoals elastiekjes, je cap, jassen en controleer asjeblieft de hoofden van je ouders(en andere familieleden)!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:14

Zeker aan je ouders vertellen!
Alles uit (laten) wassen, ie-de-re dag kammen! Zo vaak als je kan en de kans hebt. Luizen shampoo kopen (werkt meestal niet zo goed, maar je kan het proberen)
Bij mij was het enige wat helpt kammen...Ik doe het nu nog een keer in de week, gewoon voor controle.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:15

Van azijn laten de neten makkelijker los maar gaan de luizen niet dood van.
Het best is denk ik zo'n middeltje die je voor het slapen in meot doen en smorgen weer uitwassen.
In mijn kleutertijd heeft mijn moeder mijn haar ook is gewassen met Diesel, moest ook helpen weet alleen niet meer of het hielp want is lang geleden maar je kunt het proberen (is ook niet duur).

En vertel het aan je ouders, niet voor schamen

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:18

hoi
ik heb ook luizen gehad en daar ga ik me niet meer voor schamen.
Bijna iedereen heeft het wel eens,, oke ik had het dan wel op de basisschool.
Gewoon tegen je moeder zeggen van: volgensmij heb ik luizen..
Dan praat je ma gewoon verdre.. en ik vin je echt niet vies ofzo want het komt iig bij schone mensen voor..
mr doe er wel wat aan want zo verspreid je het.
Schaam je nou niet! echt niet. tis net zo normaal als de mazelen e.d.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:20

azijn werkt wel degelijk ook tegen luizen.. ze verlammen als het waren en spoelt ze er zo uit!

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:21

het is geen roos.. weet ik zeker, het zijn neten
het gaat mij eromdat die neten weggaan... azijn, dan schijnen ze sneller los te laten, ga ik eens proberen, eerst mn ouders maar vertellen.. dokter gebeld.. niets.. moet bij de appotheek terecht
ik vraag denk ik mn pa om mn haar te knippen in de zomervakantie.. dan maar niet netjes, komt later wel als k van de luizen afben...
ik word er niet goed meer van

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:22

ik heb het een paar jaar geleden ook gehad,
het is helemaal geen schande.
Dat maken sommige mensen ervan. Net zoals jannickee zegt,
luizen komen bij mensen voor met schoon haar.

ik heb ook al mijn spullen moeten uitwassen, we gingen toen net op vakantie, en mijn cap moest in een zakje worden afgesloten.
voor twee weken, op vakantie elke dag mijn haren wassen, en uitgekamt (door mijn moeder) en ik heb ook lang haar.

Na twee weken was ik er vanaf.
Mijn advies, vertel het aan je moeder. Als je broers, zussen hebt waar je je voor schaamt, zeg dan tegen je moeder dat je liever niet hebt dat ze er iets van afweten.
Ik weet zeker dat het verholpen kan worden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:23

Waarom door je vader af laten knippen?
Een goede kaper zet sowieso na iedere werkdag zijn borstels/kammen whatever in een sopje...Als je je haar kamt met een luizenkam onder de douche laten de neten ook makkelijker los.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:24

Mallemeid schreef:
bij deze een schuilaccount... ik vind dit toch wel iets wat ik niet graag vrij geef

maartoch.. ik heb nu ongeveer al 2 jaar last van hoofdluis.. en het gaat maar niet weg...heb de moed al opgegeven... ik heb geen last van de jeuk.. maar het is verschrikkelijk irritant.. en vind het voor andere een beetje vies.

ik weet niet wat ik ermee moet, heb heel lang haar.. maarja kapper knipt niet als je hoofdluis hebt..

de shampoo voor hoofdluis helpt dus blijkbaar niet, mijn ouders weten het ook niet, maar loop er serieus al 2 jaar mee rond...
iemand enig idee wat zou werken?

het zijn nog niet eens de luizen zelf, maar echt onwijs veel neten enzo... ik weet dat 1 oplossing is, zelf je haar afknippen.. maargoed..
ik durf het mijn ouders ook niet te vertellen, bang dat ze me voorgek verklaren of me vies vinden... en ja.. zoalng met luizen rondlopen is ook niet echt schoon maargoed...

iemand enige idee of er middeltjes zijn die werken, had wat over azijn gehoord?

ik baal er verschrikkelijk van!

Mocht iemand ook een kapper kennen of zelf haar kunnen knippen bij mensen die last hebben van hoofdluis zou ik graag bericht horen, ik durf zo niet bij een kapper binnen te stappen

Bij mij werkte helemaal niets, geen shampoo niets.. Kammen lukte niet meer door de dode haar punten.. Dus toen hebben ze het uiteindelijk bij de kapper afgeknipt (daarvoor had ik al geroepen dat ik liever kaal was).. en Moest 13 (of 5) euro extra betalen voor het ontsmetten.. Ga gewoon naar de kapper toe, eerst ff bellen en het verhaal uitleggen. Zeg maar dat je alles al geprobeerd hebt en niets lukt.. Vinden ze vast niet erg .. Liever zonder neten en zonder haar dan met luizen in lang haar

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:26

Weet je wel zeker dat het hoofdluis is, als de shampoo niet helpt...?!?

Ik zelf heb een tijdje terug last gehad van een schimmel op mijn hoofd. Hoe ik eraan kwam kon de dokter mij niet vertellen, maar ik was elke dag mijn haar dus om nou te zeggen dat mijn hoofd vies is... Enfin, ik had dus wel jeuk en door het krabben kreeg ik dus schilfers, leek net of ik enorm last had van roos, bah! Bij de dokter geweest en een speciale shampoo en lotion gehad die ik om de dag moest gebruiken en binnen 2 weken was ik overal van af...

Dus misschien gewoon even langs de HA, echt, die kijkt daar echt niet vreemd van op hoor!! Je hoeft je nergens voor te schamen

Succes!

Mallemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:27

nee het zijn luizen.. kan ze er zo tussenuit halen..

xXGRIETJEXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:30

Klopt idd, azijn dood ze niet, maar op 1 of andere manier laten ze los, net zoals de neten.
Je haar word heel erg glad door de azijn met cremespoeling, dus de luizen hebben geen houvast meer.
Het lijm waar de neten mee vast zitten word erg week door de azijn, dus het kan niet meer vast blijven zitten.