Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melissa_b schreef:Terorita ik vind het eigenlijk ook best wel knap van mezelf, want ik vind vlees eigenlijk best wel lekker en ik had niet gedacht dat ik het kon missen. Maar dat kan ik tot nu toe dus wel
Judith_cloud ja ik eet wel vis.
Chocotof in het ‘vlees’ van Valess zitten volgens mij wel dierlijke producten. En ik zou het recept van die vegetarische sausijzenbroodjes wel willen hebben. Kijken of ze heir thuis ook het verschil proeven, want de rest eet nog wel vlees. Wel al minder, gelukkig.
Chocotof schreef:melissa_b schreef:Terorita ik vind het eigenlijk ook best wel knap van mezelf, want ik vind vlees eigenlijk best wel lekker en ik had niet gedacht dat ik het kon missen. Maar dat kan ik tot nu toe dus wel
Judith_cloud ja ik eet wel vis.
Chocotof in het ‘vlees’ van Valess zitten volgens mij wel dierlijke producten. En ik zou het recept van die vegetarische sausijzenbroodjes wel willen hebben. Kijken of ze heir thuis ook het verschil proeven, want de rest eet nog wel vlees. Wel al minder, gelukkig.
In valess zitten geen dierlijke producten. Valess is van zuivel.
er zit dus wel melk in.
Maar het is zoo lekker.![]()
Sausijzenbroodjes:
Men neemt bladerdeeg en 'gehakt' van Valess.
Je pakt een plakje blader deeg en rolt van het 'gehakt' een soort worstje die je midden op het plakje blader deeg legt.
Je legt het volgende plakje erop en drukt hem dan helemaal dicht.
Je legt hem in de oven en voila hij is klaar.
Het is heel simpel je moet alleen zorgen dat het pakketje helemaal dicht is anders klapt in de oven.
Anoniem schreef:Ik ben ook vegetarisch. Mn moeder die heeft een kookboek met allemaal vegetarische gerechten. Ik weet dus niet precies wat ik mis en wat in die gerechten dan ook zit.
Maar ik heb er iig ook meer energie door gekregen. Alleen ben ik wel te dun, en dokters zeggen dan altijd dat ik weer vlees moet gaan eten. Maarja dat doe ik toch niet.
superlotje schreef:In veel soorten snoep, oa spekkies, zit ook een dierlijk product. Komt van botten. Ik dacht dat dat glycerine was, maar helemaal zeker weet ik het niet.
draumpje schreef:zuivel is ene dierlijk product ja, en idd niet veganistisch
maar vegetarisch en veganistisch zijn dan ook twee verschillende dingen
veel vegetariers eten en drinken nog wel zuivel produkten en eieren ( ik zou wel voor biologische eitjes gaan want het scharrelei is 1 van de grootste grappen van de bioindustrie) en melk trouwens ook biologisch
want voor gewone melk daar moeten tioch een boel kalveren voor gefokt worden die grotendeels ook in de slacht belanden en in de biologische agricultuur hebben die beestjes tenminste nog een leuk leven ( weiland ipv stal)
maar ik ben nu bijna twee jaar vegetariesch en het bevalt mij prima, ik ben gestopt met vlees eten omdat het me voor mijgezonder leek ...ik kan niet zo geweldig tegen vlees...dat vind mijn binnenkantje niet zo fijn
maar de vitamines waar je op moet letten is B vitamines, maar die haal je als vegetarier over het algemeen nog wel voldoende uit al je eten als je gevarieerd eet
als veganist heb je wel al snel een te kort aan vit B
_Nicky schreef:Hey, ik ben ook vega!
Pas op met snoep, spekkies, kaas en M&M's.
In sommige producten zit gelantine, stremsel uit de lebmaag van koeien (dacht ik) en in M&M's zitten luizen om de M&M's een glans te geven.(Was een keer bij de Smaakpolitie ofzo)
Veel ingrediënten zitten verstopt onder de befaande E-nummers op verpakkingen. Je zou ze een keer kunnen opzoeken zodat je weet wat erin zit.
Zelf ben ik vega sinds m'n geboorte en heb dus ook totaal geen behoefte aan vlees. Ik eet vleesvervangers, bij de Super de Boer hebben ze lekkere vind ik. Ik drink wel melk, eet eitjes en maak gebruik van biologische kaas zonder stremsel dat afkomstig is uit de maag van een koe.