afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schwung

afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 11:27

hoi

weet niet of er al een topic over is maar....

ik wil graag een paar kilo's kwijt maar vind het heel erg moeilijk.
wat zijn jullie ervaringen met Herbalife en andere afval produkten?

in de avond uren ben ik veel rijden en lesgeven dus heb geen tijd om te sporten, ik drink veel water en probeer zo weinig mogelijk te snoepen maar mijn hongergevoel is heel erg. vooral naar zoetigheid.

Ik ben benieuwd naar de reacties

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:35

misschien kan je thuis oefeningen doen, ipv naar de sportschool te gaan. ik heb het niet zo op van die afval producten...
succes en wees voorzichtig!

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:37

Wat ik vooral hoor van mensen is dat zo'n product best kan helpen, maar ten eerste kost het gigantisch veel geld en ten tweede zodra je daar mee stopt, kom je ook direct weer aan.
Wat wel helpt, is je leefpatroon veranderen, let op met wat je eet, drink veel water en beweeg meer. Dat zou voldoende moeten zijn.
Tijd zul je moeten maken voor sport, mijn collega is nu bezig met het '21 punten' systeem. Dat betekend dat je 21 punten op een dag mag eten, op die manier kun je nog steeds alles blijven eten wat je maar wilt, maar je leert om betere keuzes te maken, waardoor je, je totale eetpatroon veranderd.

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:57

Vanessa24 schreef:
Wat ik vooral hoor van mensen is dat zo'n product best kan helpen, maar ten eerste kost het gigantisch veel geld en ten tweede zodra je daar mee stopt, kom je ook direct weer aan.
Wat wel helpt, is je leefpatroon veranderen, let op met wat je eet, drink veel water en beweeg meer. Dat zou voldoende moeten zijn.
Tijd zul je moeten maken voor sport, mijn collega is nu bezig met het '21 punten' systeem. Dat betekend dat je 21 punten op een dag mag eten, op die manier kun je nog steeds alles blijven eten wat je maar wilt, maar je leert om betere keuzes te maken, waardoor je, je totale eetpatroon veranderd.

21 punten dieet ? kan je daar iets over vinden op het internet ik heb daar nooit van gehoord

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:02

Vanessa24 schreef:

Door dat 21 punten systeem ken ik al 2 mensen die er anorexia van hebben gekregen.
Die zijn kompleet doorgedraait daar door.
En het erge is dat ze ook nog kinderen hebben.
Het zijn hun vader en moeder die anorexia hebben.
En een andere vriendin van mij heeft het ook een tijdje gedaan en is nu zwaarder dan eerst.
Je moet het eigenlijk je hele leven blijven doen want als je ermee stopt krijg je weer meer calorieen binnen en wordt je gewoon weer zwaarder hoor.

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:47

punten dieet is geen optie dus

wimaju

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:56

je kan mee doen met de dieet goeroe van het moment, sonja bakker, staat in een boekje precies wat je die dag moet eten

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:05

Goed opletten op je voeding, dat is het belangrijkste. Sporten zorgt ervoor dat je op dat gewicht blijft en niet zwaarder wordt.
Dieëten helpen wel maar moet je heel je leven vaak volhouden, op een gegeven moment kun je minderen erin maar stoppen niet.

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:06

Ik vind die afval producten alleen maar onzin en niet te vertrouwen.

Je kan beter gezond dus groeten en fruit eten
en de vette en zoete dingen laten liggen.
Ook gevarieerd eten.
Ga sporten en veel water drinken
succes.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:13

ninja2 schreef:
Vanessa24 schreef:

Door dat 21 punten systeem ken ik al 2 mensen die er anorexia van hebben gekregen.
Die zijn kompleet doorgedraait daar door.
En het erge is dat ze ook nog kinderen hebben.
Het zijn hun vader en moeder die anorexia hebben.
En een andere vriendin van mij heeft het ook een tijdje gedaan en is nu zwaarder dan eerst.
Je moet het eigenlijk je hele leven blijven doen want als je ermee stopt krijg je weer meer calorieen binnen en wordt je gewoon weer zwaarder hoor.

Dat je zwaarder wordt door te stoppen met het veranderen van je eetpatroon of dieet is heel normaal en algemeen bekend. Dat is toch ook logisch? Als jij een dieet volgt waarbij je bij wijze van spreke alleen maar sla mag eten, je stopt ermee en je gaat ineens brood eten, tja dan kom je wel aan.
Dat mensen anorexia of andere stoornissen krijgen, dat ligt niet aan het dieet, maar aan je zelfbeeld.

Op Google zul je vast wel het een en het ander kunnen vinden daarover.
Mijn collega zegt dat groenten en fruit 0 punten zijn, daar kun je dus onbeperkt van eten. Een gebakje mag je best eten, maar dat zijn dan wel 6 punten (als ik het goed heb).

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:20

Kijk eens op 'voedertijd' hier op bokt.. daar staan heel veel tips

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:23

Ik probeer ook al maanden af tevallen. Ik sport 4x in de week. Snoep nooit en heb recepten van het voedingscentrum waar heel weinig calorieen in zitten. Ik val dus niks af.

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:59

JessyHorse schreef:
Ik probeer ook al maanden af tevallen. Ik sport 4x in de week. Snoep nooit en heb recepten van het voedingscentrum waar heel weinig calorieen in zitten. Ik val dus niks af.

Ophelia

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:20

Mss kun je je behoefte naar zoetigheid oplossen door extra chroom te gaan slikken? Dat schijnt heel goed te helpen daartegen..

stipkick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:22

Ophelia schreef:
Mss kun je je behoefte naar zoetigheid oplossen door extra chroom te gaan slikken? Dat schijnt heel goed te helpen daartegen..

chroom???

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:31

snap echt niet, waarom ze nog geen anti-calorieënpil hebben uitgevonden. We hebben de compu, kunnen naar de maan, we hebben voor ieder kwaaltje een pil, behalve voor te dik zijn....
Mijn huisarts zei 'ieder pondje gaat door het mondje', maar een bels heeft toch ook een heel andere verbranding dan een arabier, een labrador is ook veel zwaarder dan een whippet en een jersey-koe is van heel andere kaliber dan een zo'n blonde vleeskoe en een olifant eet echt niet zoveel meer dan een zebra; zelfs bij de dieren is er een verschil. Kom op dus met die pil!!!!!!!!!!!!!

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:15

weet je wat echt helpt??
HEEL veel fruit eten!! echt waar..eet het maar eens een aantal dagen onbeperkt!!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:34

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:06

frieske schreef:
weet je wat echt helpt??
HEEL veel fruit eten!! echt waar..eet het maar eens een aantal dagen onbeperkt!!

maar in veel fruit zitten ook suikers?

chroom helpt tegen de lust naar zoetigheid ja!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:09

Vinger in je keel en niet meer eten
Nee maar, je kan een punten dieet proberen.. je mag dan per dag ( afhankelijk van leeftijd, gewicht en lengte) bijv. 15 punten eten...
Elk product is een aantal punten.

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:44

-Je houden aan 3 maaltijden per dag (ontbijt, lunch en avondeten)
- Als tussendoortje fruit of een salade, ook als je honger krijgt
- Veel water drinken
- Sporten

Als je een aantal dagen geen zoetigheid neemt, neemt je trek daarin ook af, althans dat merk ik altijd als ik een paar daagjes geen zoetigheid neem heb ik het in het begin moeilijk, maar daarna heb ik er geen trek meer in.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:47

Vooral niet maaltijden overslaan.
Idd veel fruit eten en veel water drinken...
Minder tussendoortjes.

Succes! Ik ben zelf ook bezig

Aniita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:29

Doe het sonja bakker dieet Mijn moeder is daardoor al 11 kilo afgevallen in 10/11 weken ofzo. Het is daarnaast ook niet slecht en is gebalenceerd op wat je nodig heb. Het is ook handig omdat er precies elke dag instaat wat je mag eten. En wat je er voor kan vervangen. Je kan het kopen bij de Stumpel geloof ik.
Gr

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:19

Of het South Beach dieet, zie ook www.southbeachforum.net Met dit dieet verdwijnt ook je trek in zoetigheid etc. Je moet ook gewoon 3 maaltijden en tussendoortjes eten en je hoeft geen calorieen te tellen oid, gewoon eten totdat je verzadigd bent.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:30

Je lichaam en je geest moeten wennen aan het minder eten. De eerste dagen zijn moeilijk en voelt het alsof je echt aan het vasten bent. Daar moet je doorheen en dan zul je merken dat je na een paar dagen al minder trek begint te krijgen in zoetigheid en snacks.

Voor mij helpt het om mezelf wel toe te staan om af en toe wat te snoepen. Een klein schaaltje ships of een blikje Red Bull in het weekend. En ook gerust een patatje als avondeten.

Wat mij ook helpt: minder op je bord scheppen en niet een 2e keer opscheppen. Naast mijn normale warm eten maak ik een schaal salade voor mezelf, heb ik toch 2 borden om leeg te eten *burp*

Leonora2: inderdaad, dus mensen met een bepaalde bouw zullen ook moeten accepteren dat ze geen superslank figuur kunnen bereiken met een simpel dieet.

JessyHorse, wat is je BMI nu dan?