Gebeten door een TEEK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Gebeten door een TEEK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:00

Jawel, het was dit weekend een tekenweekend voor mij!

Zaterdagavond bij mn zus op de BBQ geweest en we gingen een stukje wandelen richting het natuurgebied. Over het pad, tussen het hoge gras, richting de uitkijktoren. Mooie beesten gezien, ganzen, vogels, runderen, paarden met veulens. Erg leuk en mooi.
Op de terugweg ontdekte ik een teek op mijn t-shirt. Die liep daar gezellig. Snel eraf gehaald en doorgelopen.
Binnen aangekomen ontdekte ik 2 teken op mn lange broek! Ook dood gemaakt. Nog geen 5 minuten later ontdekte ik een lopende teek op de been van mijn vriend! Deze ook dood gemaakt en mee naar huis genomen. Toch maar eens kijken of het wel echt teken waren.
OP internet gezocht en jawel, het was er echt 1tje. Kortom 4 teken ontdekt!

Gisteren (zondag) ging ik mijn paard even aan de dijk zetten. Daar staat nog lekker vers gras. Ook daar moet ik over een pad langs het hoge gras.
Terug gekomen ging ik even lekker bij mn vader op het terras zitten. Vertellen over de teken van zaterdag.
Totdat mijn oog op mijn knie valt. Het leek net of er een korstje zat. Tot dat ik beter kijk en zie dat het een teek is.
Maar helaas, deze heeft zich al vast gezet op mijn knie!
GEzocht naar de tekenpen, niet meer in huis. Mn schoonvader gebeld en die is toen de auto in gestapt en nog geen 15 minuten later (23 km is de afstand) reed hij bij ons het erf op!
Mn vader de teek er uit gehaald. ALleen dacht ik dat hij wist hoe het moest, nl draaien. Maar nee, mn vader trok. Handige Harry!
Dus nu is er nog iets blijven zitten.

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en daar kan ik om 16.15 terecht. Kijken of ik misschien een antibiotica kuur moet hebben, of dat het wel mee valt. We wachten het af!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:03

Nou je bent er heel snel bij
dus je zal wel een kuurtje krijgen en daar mag je niet mee in de zon, je verbrand waar je bij staat.
Bij de dierenarts hebben ze een soort van vorkje om teken mee te verwijderen, ik vind ze ideaal. Beter als die tang.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:07

Er zitten in de regio Zuidbeijerland/Hoekse waard ontzettend veel teken in het gras ed.

Bij mijn vriend thuis ook, ik heb er ook al vele doodgemaakt. En na ieder wandelingetje met de hond verwijderen we zon 10 teken van de hond zowel diegene die hem heeft uitgelaten.

Het is echt ongezond daar..

Veel succes bij de dokter vanmiddag! hopelijk ben je er snel genoeg bij!

Zunzuncito

Re: Gebeten door een TEEK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:08

Getverderrie! Teken zijn ROTbeesten! Tijdens mijn stage zorgde ik ervoor direct na het veldwerk te gaan douchen en heb daardoor drie maanden geen tekenbeet gehad, op één dag na. Toen het water afgesloten was, zaten er de volgende ochtend twee op mijn buik! Je had daar ook nog een boel koeienteken ....zo groot als de nagel van je pink, zo plat als een (ouderwets) dubbeltje en niet dood te krijgen zonder een gasbrander...Succes bij de dokter vanmiddag!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:13

sjietaah schreef:
Er zitten in de regio Zuidbeijerland/Hoekse waard ontzettend veel teken in het gras ed.

Bij mijn vriend thuis ook, ik heb er ook al vele doodgemaakt. En na ieder wandelingetje met de hond verwijderen we zon 10 teken van de hond zowel diegene die hem heeft uitgelaten.

Het is echt ongezond daar..

Veel succes bij de dokter vanmiddag! hopelijk ben je er snel genoeg bij!

Meen je dat nou!
Nou dan heb ik er die in ieder geval thuis opgelopen!
Maar die andere 4 die zeg maar liepen, die kwamen uit Ooltgensplaat!
Krijg weer jeuk als ik eraan denk, hihi.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:15

Vorige week zondag waren ze met de hond naar Willemstad ofzo geweest.. Toen zat hij er ook weer helemaal onder..

Maar hier in Zeeuws Vlaanderen, mijn thuisbasis , heb ik er nog geen een gezien of gevoeld..

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:18

Misschien een tip voor de volgende keer als je geen tekenpen bij je in de buurt heb...

een teek kan je er ook zelf uitdraaien.. draai tegen de klok in rondjes om de teek (wel dicht in de buurt van de teek en zijn beet) soms duurt het lang en soms niet maar dat valt vanzelf de teek eraf (complete teek) dus niet de teek eruit trekken anders blijft zijn koppie zitten, dit doe ik dus ook bij mij zelf, bij de paarden en bij katten/ honden.

Zelf ben ik ook ooit is gebeten door een teek.. is heel vervelend alleen hebben wij mensen er hier (lelystad) niet zo veel last van en de paarden hebben er een enkele keer een.

Veel sterkte nog

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:22

Ik heb vorige zomer een teek in m'n navel gehad.
Bah vind het zulke smerige beesten.
Succes bij de dokter!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:22

Ik zal mn paard er ook eens op controleren!
Ik ben zo egoistisch geweest dat ik daar niet eens aan heb gedacht gisteren!
S H I T zeg wat stom!
Ik was alleen maar in de weer met mezelf! Terwijl paarden idd ook gastheren kunnen zijn!!

highwaykind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:06

*is erg bang voor teken .. zie wel eens een losse op de kat lopen, pak een pincet en een aansteker..*

Als ik jou was zou ik zowiezo een antibioticakuur nemen, Lyme is een rotziekte.
Heb een keer in Duitsland een "vakantiepaard" met een teek gehad, arme beest stond helemaal te bibberen in zijn stal,voelde zich duidelijk niet goed.
Volgens mij maakt tegen de klok in of met de klok mee niet zoveel uit, als je maar draait?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:58

Ik ben zo vaak door een teek gebeten, net nog zelfs . Maar je hoeft toch niet voor elke keer een antibiotica kuur? Lijkt me vrij overbodig en ongezond.

martinev

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:10

Ik denk dat ik in mijn leven al wel dertig keer door een teek gebeten ben, altijd in het bos gespeeld bij m'n opa en oma toen ik klein was. Vorige week liep ik er ook nog door de hei heen en zaten er ook een stuk of wat op m'n kleren, broek in je sokken doen scheelt, niet zo charmant maargoed
Je hoeft echt niet gelijk naar de dokter voor antibiotica. Je moet de plek goed in de gaten houden en als er rode kringen om de plek van de beet heenkomen is een doktersbezoek wel nodig. De kans is dan wel groot dat je Lyme hebt opgelopen. De kans op Lyme is echt niet gigantisch, zeker niet als je de teek snel verwijderd!

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:48

Voor een sullig teekje een antibioticakuur, omdat er iets is blijven zitten?

Lijkt me niet hoor....
Als je een AB kuur krijgt dan was het een teek die gif heeft achtergelaten.

Ik heb nu ook AB kuur voor een tekenbeet, die scheen jaren geleden al vergif te hebben achter gelaten in mijn lichaam, maar dat kwam er nu pas uit omdak naar de homeopathe moest

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:08

Ik heb nu 2x een teek gehad, 1 x tussen mijn ringvinger en mn pink. En teek vlak bij mn oog, die had ik in Brabant opgelopen. Die andere trowuens in Frankrijk

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:29

Ik ben bij de dokter geweest.
Ze heeft mij geadviseerd om de restanten van de teek te laten zitten. het kwaad is nl toch al geschied, hij heeft iets achter gelaten.
Over 2 wk moet ik mijn bloed laten onderzoeken. Als er antistoffen in zitten moet ik een kuurtje nemen en ook als er zo'n rode rand om komt, moet ik ook een kuurtje halen.

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:48

Ik zou restanten toch weghalen...
Voor de zekerheid

Rytm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:23

Ik ben ook een paar keer door zo'n ding gebeten maar verder niet naar de dokter geweest ofzo.
Ik zou toch wel even langsgaan als er iets blijft zitten.. ik word echt panisch als er beesten of beestenresten aan me vast zitten haha.

kimmie101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:28

oeh, das vervelend.
ik heb het een keer gehad na een bosrit, eentje in mijn hand.
ik heb toen voor de zekerheid wel antibiotica gehad, maar denk dat het eigenlijk niet nodig was geweest
volgens mij is dat pas nodig als hij er langer dan 24 uur inzat ofzoiets

Maartje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:29

je kunt het beste die plekken vermijden. ik was zelf eens in het bos en toen had mijn paard welliswaar wat wondjes (die waren al een beetje dicht) en daar kruipen ze extra graag in en toen heb ik wel een stuk of 10 teke er van af moete plukke (met tekentang natuurlijk) maar ik moest al die wondjes weer open maken om die teken deruit te halen (hoe ze aan die wondjes komt weet ik trouwens niet denk dat ze gewoon een beetje lomp is in de wei)

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 11:32

Delta1 schreef:
Ik zou restanten toch weghalen...
Voor de zekerheid

Ik ben bij de dokter geweest en die heeft mij geadviseerd om het te laten zitten!
Dus dan kunnen jullie wel eigenwijs zeggen dat ik het eruit moet halen, maar dat doe ik niet.

Ik zal even uitleggen waarom we daarvoor hebben gekozen.
Het zit namelijk op een ok.litteken.
Als ze daar in gaat zitten klooien bestaat er een kans dat het gaat ontsteken. Er zit nu al een litteken, dat is al niet mooi. Kans is alleen maar groter voor een nog lelijker litteken.

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:35

Je hoeft me niet te attaqueren hoor.
Weet ik veel dat dat ding op een litteken zit :S

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:25

Het feit dat een dokter adviseerd het te laten zitten, dan hoef jij toch niet te zeggen dat ik het weg moet halen.
Ongeacht of er nu een litteken zit of niet.

Mensen hier op Bokt zijn vaak te bijdehand en oordelen over zaken waar ze geen verstand van hebben.....

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:58

Hmmm, dan hebk het altijd overbodig wel gedaan :S
Iemand heeft me dat een keer geadviseerd. Excuus aan jou dus trudy.

Was best wel poedersuiker eigenlijk, heb toen een keer een tekenbeet met mijn zakmes verwijderd, en toen bleef er een pootje zitten, dus toen hebk een sneetje gezet om het er uit te kunnen halen, maar dat was dus blijkbaar niet nodig.

Maar het grappige is : ik zit nu aan allemaal pillen en antibiotica waaronder voor de behandeling van een tekenbeet (A)

Topic: viewtopic.php?f=136&t=606003

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:41

Ze gaf dus aan dat het kwaad al was geschied.
Het is nu afwachten of ik er dus op reageer. En dan inderdaad de symptomen krijg die jij aangeef in je topic.
Maar het is echt niet nodig om het laatste deeltje er uit te halen. Dat is dood, kan niets meer. Het is zeg maar een soort van splinter. Die er ook vanzelf uit gaat als je het laat zitten.

Delta1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:23

ja dat las ik dus net ook.
Maar iemand heeft mij wijsgemaakt (ik was toen 14/15 ofzo) dat die beessies weer konden aangroeien