Rechten als kind.. met SPOED!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Rechten als kind.. met SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 21:59

hallo.
Ik denk dat sommigen mijn verhaal nog wel weten, dat mijn moeders vriend me geslagen had. Pas is er weer een megaruzie geweest, vorrige week vrijdag. We zijn toen naar de plaats waar we voorheen woonde gegaan en tot een paar uur geleden heb ik daar gelogeerd. Ik wilde niet meer terug, en volgens verschillende mensen zijn er bepaalde rechten die zeggen dat ik niet in de situatie waar ik in verkeer hoef te zijn en het recht dus heb in een stabielere omgeving te wonen.
Even voor de duidelijkheid. Ik ben 14 (28-12-'91). Vanaf mijn 6e tot 14e hebben we in Uden gewoond. Had daar mijn vrienden, vertrouwde omgeving, stal om op te werken, school.. ik voelde me THUIS.
Toen kwam er een nieuwe vriend in het spel, een nieuwe vriend voor mijn moeder. En binnen 2 maanden verhuisde vanuit een brabands dorp naar een grote stad, Rotterdam.
De mentaliteit is hier verschrikkelijk anders en ik kan hier geen aansluiting vinden omdat ik gewoon totaal anders denk, bén dan de kinderen van mijn leeftijd hier. Niet dat ik het niet geprobeerd heb, 8 maanden lang heb ik een masker aangehad, waar een glimlach opgeplakt zat. In de hoop dat het maar een periode zou zijn, het over zou gaan. Niet dus. De zaken zijn erger geworden en op school.. nee, de tegenzin die ik voel voor school is zó erg dat ik er zelfs niet meer van kan slapen, hoofdpijn heb!
Nu was mijn vraag, wat kan ik.. als 14-jarige doen tegen dit.. gedoe. Ben het zat, zit al mijnhele leven in de zijk, waar ik op zich nog wel tegen kan, ben er hard door geworden. Maar niet in een omgeving als deze, waar ik niemand heb om bij uit te halen of gewoon even te kletsen over wat me dwarszit. Ik móet gewoon weten wat ik kan doen, hoe ik eventueel uit huis kan zonder in een internaat terrecht te komen of weg te hoeven lopen.. Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd zonder succes. Maar de drang om weer te gaan is gewoon té groot.
Wat kan ik hier aan doen?

Debbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:10

Jeetje wat een rotsituatie! Ik kan me de precieze details van je vorige topic niet helemaal voor me halen maar heb je geen familie meer wonen in Uden? Misschien echt duidelijk uitleggen aan je moeder dat je diepongelukkig bent in deze situatie en kijken of zij een oplossing weet? Succes iig.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:11

ze zegt dat het geen optie is om bij kennissen of wat dan ook te gaan wonen, maar er moet gewoon een oplossing zijn. En daar ben ik naar op zoek.

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:15

kan je niet met je moeder erover praten.
de ex van mn broertje sloeg haar ook en haar broer ook die broer is paar keer half lam geslagen en hij deed poeslief tegen haar en zei durfde niks tegen hem te zeggen toen zijn die kinderen nar een gemeenchappelijk werker gegaan en het is no vrij ver opgelost dus maby ook een ideetje

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:16

misschien klinkt het heel kinderachtig maar als je de kindertelefoon belt kunnen zij misschien iets vertellen/ regelen? 0800-0234 geloof ik

Debbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:17

Misschien kun je een keer naar de kindertelefoon bellen? Die mensen weten ws meer over wat de mogelijkheden zijn. In iedere geval is je moeder's vriend heel fout bezig als hij jou slaat en moet daar wat aan veranderen. En hoe zit het met een vertrouwenspersoon op school? Of eventueel een familielid waar je in ieder geval je verhaal aan kwijt kan?

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:19

ikke20 schreef:
kan je niet met je moeder erover praten.
de ex van mn broertje sloeg haar ook en haar broer ook die broer is paar keer half lam geslagen en hij deed poeslief tegen haar en zei durfde niks tegen hem te zeggen toen zijn die kinderen nar een gemeenchappelijk werker gegaan en het is no vrij ver opgelost dus maby ook een ideetje

??? ik snap helemaal niks van bovenstaand bericht...

@de TS, ik kan je helaas geen advies geven, maar ik zou idd de kindertelefoon bellen, wellicht kunnen ze je daar iig op weg helpen.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:20

thanxx voor dat nummer amsolusa ik durfde hem niet op internet te gaan zoeken

Ik weet dat het simpel lijkt, prtan met je moeder en die is vast wel redelijk. Dat is ze ook in heel veel dingen. Maar dit ligt zoveel moeilijker.
Ik ben in verzet gegaan omdat ik niet mee terug wilde naar rotterdam, en we hebben dus ook rui 3uur gepraat. En de conclusie was. Ik MOEST mee naar rotterdam anders ging ze de politie bellen en dan zou het leerlingwezen er zich mee gaan bemoeien en die halen de kinderbescherming er weer bij en dan zit ik echt ontzettend diep in de oliebol. Ben bezig met een eigen paardje, en dat kan dan absoluut niet meer doorgaan.
En wat als ik in een pleeggezib terrecht kom, dan kan ik de opleiding die ik wil gaan volgen niet meer doen want die is echt mega duur en een eigen paad verplicht
ik weet het ook allemaal niet meer en moet gewoon een oplossing vinden om eindelijk die stress uit mijn hoofd te krijgen. Ik slaap slecht en heb continu druk op mn kop. Zelfs een pijnstiller die een kennis eigenlijk tegen de pijn van de hernia gebruikt (hele sterke dus) hebben geen effect meer

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:21

daar dacht ik dus ook al aan, de kindertelefoon
maak je probleem wel kenbaar je moeder
is er geen vriendin uit Uden waar je terecht kan.
Probeer het anders bij de time out in rotterdam dat is een plek waar je heen kan, als je geen thuis heb of dergelijke problemen. Als je wil heb ik daar een telefoonnummer van. Maar je kan daar maar 2 dagen blijven, ik weet niet of die mensen voor jou een oplossing hebben.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:21

ik zal mijn vorrige topics opzoeken want daarin leg ik de situatie met familie uit, die ik wel heb, maar ook weer niet heb omdat die ons zwartmaken en.. tja.. ik zoek de link wel anders staat er nog een heel verhaal

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:23

alles is de moeite waard. Ik zal zoveel mogelijk informatie overschrijven en veilig opbergen.. alle mogelijkheden uitspitten. Ik ben na 8 maanden gezeur en geruzie m mijn kop alles beu en heb een hekel aan alles en iedereen op Uden na.
De school zit niet mee en maatschappelijk werker kan er naar mijn idee ook niet meer aan doen dan gesprekjes voeren die nergens op uitlopen

Debbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:26

Missschien een gekke vraag maar die nieuwe opleiding die je wil gaan doen is er geen mogelijkheid om die intern te doen? Omdat je er een eigen paard voor nodig hebt? Of denk ik nu aan de verkeerde opleiding?

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:38

Kijk, Jij bent bove de 12. Volgens mij mag je vanaf je 12e zelf weten waar je woont. En dan bedoel ik bij kennisen, familie als de situatie thuis niet meer te houden is.

Toen ik geen contact meer wilde met mijn vader zat mijn moeder heel erg met de regeling die zwart op wit is gelegt. om de 2 weken een weekend. (ze zijn gescheiden toen ik 2 was) vanaf mijn 12e verjaardag, ben ik niet meer gegaan. ik was jarig op de 18e. op de 28 maart trouwde ze. en daarna heb ik al het contact verbroken.

Jij hebt de mogelijkheid ergens anders te gaan wonen. Maar verplicht jou moeder je in deze situatie te blijven? echt verschrikkelijk. En het is erg moeilijke overgang van stad naar dorp, of van dorp naar een stad. Ik ben als stads meisje naar boerendorp gegaan en daar is het toch zo anders.

Maar meisje, Veel sterkte! Als je wat kwijt wil. Mijn bp box staat voor je open!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:46

ThanxX Karoliefje_
Dus ik heb toch gelijk dat je het vanaf je 12e zelf mag weten?
Weet je misschien een site, een teleoonnummer wat dan ook waar ik die informatie vandaan kan halen? En hoe dat dan verdergaat met school?

@ Debbel:
Ja, het is volgens mij wel mogelijk om intern te blijven. Maar zover ik weet is de opleiding voor na de middelbare en ik ga aankomend jaar nog maar naar de derde. Komt bij dat ik op de een of andere manier een goed, eigen paard aan moet komen, die de opleiding aankan. En ik moet geld hebben voor de school. In mijn eentje lukt me dat niet!

Hier zijn trouwens de linken van de vorrige topics waar ik zo goed als de gehele situatie uitleg..

viewtopic.php?f=2&t=591957&hilit=

viewtopic.php?f=2&t=595692&hilit=

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:49

Ik heb geen idee. Wil wel even voor je kijken, maar ga gewoon naar google. En typ in rechten van een kind. of iets dergelijks. Maar ik weet het wel haast zeker, Vanaf je 12e ben je een stuk 'vrijer' dan de leeftijd daaronder. Je bent niet meer verplicht bij je ouders te wonen. School weet ik niet, Het is net bij wie je gaat wonen. Maar als je huis uit gaat moeten je ouders toch vaak geld voor je betalen. Dus komt er neem ik aan weer een rechter aan te pas. Zijn weinig ouders die goedkeuren dat hun dochter hem peert. Maar ga je een privé opleiding doen? want dan kan je het wel schudden met je opleiding denk ik.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:57

het is een gewone paardenopleiding, heel erg breed. Alleen ben de site dus weer kwijt dankzij de vriend van me moeder
Ik ga wel even googlen. Heb het nummer van de KT opgeschreven.. Maar ik durf niet te bellen. Dat ziet mam op de telefoonrekening en dat is eigenlijk niet echt de bedoeling want ik ben bang dat dan de bom barst..
wie weet of een gratis nummer ook op een telefoonrekening vermeld komt te staan..?

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:59

Misz_J schreef:
het is een gewone paardenopleiding, heel erg breed. Alleen ben de site dus weer kwijt dankzij de vriend van me moeder
Ik ga wel even googlen. Heb het nummer van de KT opgeschreven.. Maar ik durf niet te bellen. Dat ziet mam op de telefoonrekening en dat is eigenlijk niet echt de bedoeling want ik ben bang dat dan de bom barst..
wie weet of een gratis nummer ook op een telefoonrekening vermeld komt te staan..?

Je kan eventueel met je mobiel bellen als je die hebt? Of anders ga naar een telefooncel ofzo. Maar kindertelefoon kan je niet helpen lijkt mij. Alleen advies geven, Maar zou toch even bellen.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:01

met mobiel kan niet heb ik al geprobeerd maar omdat het gratis is werd dat niet obdersteund ofzoiets.. probeer het nog wel een keer.. morgen

maar weet niemand of dat vermeld word op de rekening? als dat niet zo is maakt dat de zaak een stuk makkelijker namelijk..

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:04

het nummer klopt nieteens
nou ja, dan toch maar wagen om het op te zoeken ben ik bang

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:06

Wat doet de Kindertelefoon?

De Kindertelefoon is bedoeld voor kinderen van acht tot achttien jaar. Ze kunnen bellen met alle mogelijke vragen (zie Veelgestelde vragen). Het blijkt dat veel kinderen met problemen zitten waar ze met niemand over kunnen of durven praten. De Kindertelefoon staat altijd voor hun problemen open. Er wordt geen waardeoordeel gegeven. Degene die belt, bepaalt zelf hoe groot of klein zijn of haar probleem is. De Kindertelefoon werkt anoniem. Er wordt nooit naar een naam of adres gevraagd en de informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Er komt nooit iets op de telefoonrekening van bijvoorbeeld de ouders te staan. De Kindertelefoon biedt hulp door samen met het kind naar oplossingen te zoeken. Soms door alleen maar te luisteren, soms door naar andere hulpinstanties te verwijzen, soms door met het kind na te gaan wie uit zijn omgeving het beste kan helpen. Daarbij bepaalt het kind zelf waar het gesprek over gaat. Overigens is de Kindertelefoon er niet alleen om over problemen te praten. Kinderen die gewoon zin hebben om wat te kletsen of bepaalde vragen te stellen, kunnen ook bellen.

ik weet het al en ook het nummer

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:07

Fijn! Veel succes

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:09

het nummer van de kindertelefoon is gratis! (alle 0800 nummers zijn gratis, alleen met mobiel kost het wel geld)
nummer: 0800 0432
met mobiel moet je een ander nummer bellen: 0900 0132 (niet gratis!)

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:29

Als ik jouw was zou ik gewoon bellen, wie weet kunnen ze je wel helpen.

In ieder geval, veel sterkte en succes!

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:32

Ik kan je denk ik niet helpen. Ik kan je wel heel veel sterkte wensen. En mijn PB box staat voor je open als je je verhaal bij een onbekende kwijt wil.
Sterkte meid.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 13:55

over 5 minuten is het 2 uur.. dan gaat de lijn van de kindertelefoon open. Maar ik durf niet te bellen