Navelpiercing ontstoken???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoVeYouH

Navelpiercing ontstoken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:13

heej ik heb me navelpiercing nu ong. 6 weken
hij is nog beetje rood en dat blijft zo
me zus en vriendin hadden dit niet.
het is maar klein beetje rood verder heb ik geen problemen
kan em gewoon draaien. heb nu nog ringetje
maar wil ook graag me stud erin..

kan het ook rood worden als je ongesteld bent?
als die nou ontstoken is, wat moet ik dan doen iemand ervaring

hij gaat er niet uit want na al die moeite dat ie erin mocht gaat die er niet zomaar uit.

hoop dat iemand me kan helpen
ben wel beetje ongerust..

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:17

Een vriendin van mij heeft ook een navelpiercing.
Zij heeft hem nu ook al een half jaar, en dat ding is alwéér ontstoken.
Zijzelf zegt zelf dat bij haar alle piercing's, oorbellen ontsteken.
Bij mij is dat juist niet, het gaat bij mij heel snel over.
Ik denk dat jij er dus meer aanleg voor hebt, dat het ontsteekt
Gewoon rustig afwachten, niet teveel met je piercing spelen, draaien enzovoort. Als het goed is, moet het dan zelf rustig overgaan. Als het dan nog niet over is, moet je even terug naar de piercingshop gaan, en er even naar laten kijken.
En inderdaad, het kan ook met ongesteldheid te maken hebben

Dit hoort hier geloof ik niet, maar eerder in het piercingtopic..?

Bruintje_87

Re: Navelpiercing ontstoken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:17

Bij de een geneest het sneller als bij de andere.

Toen ik mijne nu bijna twee jaar geleden liet zetten, heb ik eerste twee dagen (?) een gaasje met pleister erop gehad.
Mij is ook gezegd de eerste tijd er niet aan te komen, heb ik dus ook totaal niet gedaan. En de eerste tijd, weet niet meer hoe lang dat was, twee keer per dag met unicura gewassen.

Ik heb me hier heel netjes aan gehouden en dus ook geen last ervan gehad.
Voordat hij echt genezen was heeft bij mij wel bijna een jaar geduurd...

En nu zelfs na twee jaar, steeds als ik erop duw komt er wat van dat wit uit, dus ik neem aan dat hij nog niet helemaal genezen is.
Maar ik heb er nooit onstekingen of wat dan ook aan gehad.

Verder zit ik er gewoon niet aan, en met douche als ik eraan denk was ik hem even met unicura (vooral na zwemmen of strand ofzo)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:22

Een onstoken navelpiercing kan je het beste behandelen met sterilon. Een druppel sterilon op je piercing laten vallen en een paar keer draaien dat binnenin goed die sterilon komt. Het zal waarschijnlijk even bijten, maar dat is het teken dat de ontsteking aangepakt wordt.

Heb ik nog een vraagje, heb je een gouden piercing? gebruik dan in geen geval een jodium-oplossing aangezien jodium en goud met elkaar reageren!! En dan blijft het onstoken.. Het jodium lost het goud namelijk op.

Verder kan ik adviseren om dus 3x daags sterilon te gebruiken.. dan moet het vanzelf over gaan...

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:24

ik heb een zilveren ring en jah ik heb wel wat aanleg en heb nu sterilon dus die doe ik dan 3 keer per dag en die zeep hoop dat het snel over gaat wil weer zwemmen:-)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:31

Inderdaad met iets van sterilon behandelen, diet wel ff onzettend pijn, maar het helpt zeker!

Mijn piercing is heel erg gaan ontsteken toen ik er een andere in deed (na een half jaar ofzo) blijkt dat ik alleen tegen titanium kan, en dus altijd zo goed als nikkelvrije piercings moet hebben. Dit heb ik overigens alleen bij navelpiercings, in m'n oren kan ik alles doen..

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:34

Ik heb juist begrepen dat je géén sterilon moet gebruiken, omdat dat te agressief zou zijn voor een piercing.
Probeer ook af en toe te spoelen met een zoutoplossing: beker water koken, theelepeltje zeezout erin, beetje laten afkoelen en dan in een borrelglaasje (zo warm mogelijk) op je navel zetten. En even laten inweken. Daarna goed naspoelen met water.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:36

tinkerabc schreef:
Ik heb juist begrepen dat je géén sterilon moet gebruiken, omdat dat te agressief zou zijn voor een piercing.
Probeer ook af en toe te spoelen met een zoutoplossing: beker water koken, theelepeltje zeezout erin, beetje laten afkoelen en dan in een borrelglaasje (zo warm mogelijk) op je navel zetten. En even laten inweken. Daarna goed naspoelen met water.

Dit word ook gezegd waar ik mijn piercing heb laten zetten, ze raden het echt af om sterilon te gebruiken.
En deze winkel heeft een goede en bekende naam.

Ik zelf heb ook nooit sterilon gebruikt en zal het ook nooit ervoor gebruiken.
Ik was het alleen met unicurazeep.

tiggert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:38

ik gebruik zelf als mijn piercing een keer ontstoken is wel: sterilon.
Het helpt echt goed.

Overigens werd mij Af geraden om Zoutoplossing te gebruiken, dit omdat als het opdroogd zout achterblijft en dat kan irriteren.

Wat hier van waar is geen idee, heb zelf alleen goeie ervaring met sterilon.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:53

ik heb nu net 3weken een navelpiercing en bij mij gaat alles goed,
alleen stond er op mijn papiertje GEEEN! sterilon en jodium dat is heel slecht voor je piercing. ik gebruik nu 2keer per dag soda
dan moet je anderhalve theelepel in een glaasje doen die goed om je navel heen past en dan water gaan koken, wachten tot het wat afgekoeld is zodat je het op de huid kan hebben, dat mengen met het soda en dan voorover hangen, glaasje erop en dan heen en weer bewegen ik heb er tot nu toe helemaal geen last van gehad
eigenlijk wat tinkerabc zegt

Laure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:26

Ik heb dit ook gehad. Heb het nu zelfs soms nog, hangt ervan af wat voor een piercing ik in steek. Wat ik (en mij mama en een vriendin van mijn mama) moe(s)ten doen als ik/we de piercing pas hadden:
-ALTIJD je handen wassen als je er aankomt, maar er zoveel mogelijk afblijven
-Sterimar gebruiken, is eigenlijk een neuspray (met zout) maar ik moest die 4 keer per dag er om spuiten en meteen terug afdrogen met een doekje
-2 keer per dag wassen met een zeep die ph-neutraal is, of met isobetadine -zeep
-1 à 2 keer per dag zalf aan smeren (bactroban of fucidine)

Alle producten zijn te verkrijgen in de apotheek zonder voorschrift.

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:25

Ik heb vroeger ook sterilon gebruikt voor mijn piercing en heb er geen nare gevolgen van gehad, werkte zelfs super.

Inmiddels heb ik em al weer 10 jaar en het is bij mij nooit ontstoken. En ik ben ook niet zo van het schoonmaken van het ding, alleen als ie vies is..

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:49

goed schoonmaken zoals laure al zegt..
en echt doen hoor! ik heb het niet gedaan en heb nu en geen navelpiercing meer én een litteken!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:04

Niet aan draaien! En al helemaal niet met vieze handen! Gewoon een keer per dag schoonmaken en dan draaien met unicura zeep

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:11

Rood heb ik heeel erg lang gehad.. Was niet ontstoken, Gewoon niet met je vingers aankomen. Gewoon met wattenstaafje schoonmaken/ontsmetten. elke dag douchen, en geen piercing wisselen. En niet in sloten zwemmen zolang het 'open' is!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:24

Ik had ook een navelpiercing, hij was bij mij ook vrij snel ontstoken helaas.
Je moet hem echt heel goed schoon houden.
En afentoe er aan draaien of er uit halen, daarna meteen weer schoonmaken iig niet er de hele tijd aan zitten want dan komen dr alleen maar bacterieren bij......

De mijne heb ik dr uitgehaalt want het werd zo erg dat dr vies pus uit kwam en het pijn deed dr zat een hele bult...

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:09

Weet niet of iemand al wat heeft gezegt over die sterilon maar dat is dus alleen voor oren en zeker te agressief voor je navel.
Voor navelpiercings wordt betadine aangeraden.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 03:07

Gewoon wassen met ph-neutrale zeep, als het rood staat is het teken dat het geïrriteerd of ontstoken is. Dit komt doordat je er zelf te veel aan prutst of omdat je kleren er teveel aan schuren of omdat je niet grondig reinigt. Agressieve producten zoals sterilon zorgen ervoor dat er geen nieuw huidje kan groeien waardoor genezen erg traag gaat.
Gewoon lauw water, wattenstaafje en zeep zijn voldoende, tweemaal daags.

Geen broeken aandoen waarbij de band op de piercing zit.
Er niet aan prutsen.

Ongesteldheid heeft er niks mee te maken (daarom laten ze die dingen ook niet zetten bij minderjarigen in België).

Is hij van chirurgisch staal of titanium?

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:13

chirurgisch staal

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:05

Dit geloven jullie misschien niet maar die van mij is langer dan een jaar onstoken geweest. (pus liep eruit dus echt ontstoken) Uiteindelijk naar piersschop geweest en andere erin laten zetten. Bleek ik allergisch voor chirurgisch staal te zijn. Toen er eenmaal een ander inzat was alles binnen 2 weken genezen!!!! Dat heb ik dus weer, maar ben dr echt heel blij mee en ook blij dat ik hem dr toen niet uitgehaald heb!!!

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:40

Ik ben allergisch voor nikkel: in chirurgisch staal zit altijd een beetje nikkel, dus laat ik me alleen piercen met titanium.

Zonnebloem: een jaar gewacht om terug te gaan?

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:15

ik was bang dat ie eruit zou moeten en dat wilde ik niet.
Dacht steeds dat het wel over zou gaan. Maar niet dus en uiteindelijk maar besloten dat dit niet werkte. Had ik dat maar eerder gedaan...

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:56

Idd, had je jezelf vast heel wat ellende kunnen besparen Van zodra het een beetje rood ziet, en dit blijft een dag of twee zijn er eigenlijk al problemen. Het hoort nooit rood te staan, zelfs niet net na het zetten.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:51

ik heb hem ook een tijd onstoken gehad... Sterilon in blijven druppelen.. elke dag weer het moet goed schoon blijven .. Daarna heb ik nooit meer ergens last van gehad en heb hem nu al 8 jaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:09

oe, interesant topic dit! ik wil er namelijk ook 1, en heb geen hoge broeken, zelf rijbroeken niet dus..