Slaap slecht.. iemand tips? zo irritant:(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Slaap slecht.. iemand tips? zo irritant:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:12

heb egt al een hele tijd last van dat ik 's avonds gewoon egt niet in slaap kom! ik ga rond 11 uur naar bed, en dan ben ik absoluut nog niet moe maar ja, en dan slaap ik pas rond 1 uur ofzo terwijl ik er al om half 7 uit moet en dan dus dood moe ben en me bijna altijd verslaap.. Hebben jullie misschien tips hoe ik beter kan slapen? ik heb al allerlij dingen geprobeert eerst kreeg ik slaap pillen van de dokter (egt hele sterke grote dingen:P) maar daar van kwam ik half in coma en daarna heb ik een of andere kruiden thee geprobeert waar van je moe zou moeten worden, nou niet dus werd er alleen kots misselijk van iel dat was goor en daarna heb ik pilletjes gehad : Melatonine ofzo iets, die werkte heel goed alleen het begon met 1 pilletje daarna hielp dat niet meer dus werden het er 2, toen hielp ook dat niet meer en waren het er 3 enz enz, tot het er 9 waren en mijn moeder vond dat ik maar moest stoppen voor dat ik verslaafd zou raken En nouja sinds dien slaap ik dus niet meer;) soms neem ik nog wel is zo'n pilletje maar dat heeft geen efect meer ze zijn trouwens op (er zaten er ook maar 500 in )
hopelijk hebben jullie tips dan kan ik het straks uitproberen hopelijk slaap ik dan eindelijk. heb binnen kort proefwerkweek en het is wel fijn als ik dan een beetje uitgerust bent

Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 08-06-06 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Danah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:17

is echt heel irritant als je slecht slaapt. enige wat ik altijd heb gehoord is om niet meer veel te doen vlak voor je gaat slapen. ook niet vlak voor het slapen gaan sporten! warme melk schijnt te helpen. maar ik kan meestal niet in slaap komen omdat ik teveel nadenk. is dat bij jou ook zo? anders denk ik niet dat al die tips helpen..

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:21

jaa als ik in mijn bed lig begin ik ineens overal aan te denken;) dat is ook het enige moment dat ik er tijd voor heb.. maar 't is egt irritant ja:S maar warme melk iel moet er niet aan denk:o

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:25

Ga een verhaal bedenken werkt !! Echt ik kon gister ook niet slapen.. IK ging gewoon bedenken: Ik vind een jognen leukk, daar ga ik mee op stap en hoe zou dat gaan verlopen.. Of over je paardje gaan denken Maar voor je gaat slapen boek lezen kan ook wel werken.. Succes vaaanaaf

Danah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:26

Shadow_power schreef:
Ga een verhaal bedenken werkt !! Echt ik kon gister ook niet slapen.. IK ging gewoon bedenken: Ik vind een jognen leukk, daar ga ik mee op stap en hoe zou dat gaan verlopen.. Of over je paardje gaan denken Maar voor je gaat slapen boek lezen kan ook wel werken.. Succes vaaanaaf

haha doe ik ook altijd , alleen worden het soms juist die verhalen die me uit mn slaap houden

warme chocolademelk dan?
koffie en thee zijn geen aanraders trws, zit cafeine in..

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:27

door die verhale kom ik meestal juist niet in slaap.. zal wel is een heel onboeiend verhaal gaan bedenken;).. en ga meteen even chokolade melk makeee (A)

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:30

ik heb er ook wel snel last van maar dan meer omdat het zo warm is, ik ga meestal lezen tot ik echt moe van de letters word, werkt goed!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:41

dan moet ik wel heel veel boeken in slaan en ik hou niet zo van lezen (A)

Jamezy

Re: Slaap slecht.. iemand tips? zo irritant:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:49

Blowen

Nee hoor! Een warm bad (ja ik weet dat je daar nu niet aan moet denken, maar toch!) nemen voor je gaat slapen werkt bij mij altijd super... Word je zo heerlijk loom van

Kop kruidenthee wil ook nog wel eens helpen... (mits je niet zo iemand bent die er dan midden in de nacht weer uit moet )

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:52

warm bad.. heb net ook al een kop warme chocolademelk op iel en ik zweet me al helemaal kapot:P

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:53

Kimmie_Paard schreef:
warm bad.. heb net ook al een kop warme chocolademelk op iel en ik zweet me al helemaal kapot:P

Ja wij hebben een plat dak en ik zweet ook de pan uit

Volgens mij slaap ik vannacht ook niet... ik ga dit topic even mee volgen

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:56

Haha:P.. jaa hoop egt dat er nog een paar goede tips komen hoor.. ben nou dood moe naar weer is een week lang nouwlijks slaap maar ja dan lig ik in mijn bed en dan kan ik nog wel een heel feest gaan bouwe:P

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:23

Het te veel nadenken-probleem herken ik.. Ik volg dit effe
Warme melk helpt bij mij soms, maar dus niet altijd

Laure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:58

Ik heb dit ook, meestal WIL ik nog verhalen bedenken maarja.
Wat bij mij helpt:
-Hard concentreren en proberen heel hard te ontspannen
-Als dat gebeurd is van twintig tot nul tellen en hirbij heel rustig en gecontroleerd ademen
-Daarna nergens aan denken, alleen aan een zwart gat
Hierdoor wordt ik heel slaperig en snel daardna val ik in slaap.
Misschien helpt dit

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:06

Ik praat mee !! Ik ben sinds 4 weken thuis, van paard gevallen en nek ernstig gekneust, ik mag dus niets.

Ik ga over 2 maanden trouwen en ik lig zooooo te piekeren, en dan heb ik mijn gedachte op iets anders en dan lig ik niet fijn, en dan lig ik goed en dan moet ik plassen............. GRRRR

Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen, tsja ademhalingsoefeningen om te ontspannen, maar ja het is steeds iets waarom ik weer wakker wordt.....

Ik heb geen tip maar lig vanaaf wel samen met je wakker !!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:19

En? Beetje lekker geslapen???

Ik heb een tijd gehad dat ik letterlijk helemaal niet sliep 's nachts! Ik was wel moe maar KON gewoon niet slapen... Ik denk dat je niet te lang moet 'proberen'

Bijv. half uurtje in bed liggen nog geen slaap? Even 10 min. eruit en iets gaan doen. Dan weer proberen....

Nou hoop dat je snel weer lekker slaapt!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:21

Buiten een rondje lopen voor je gaat slapen, dingen ordenen [ik maak altijd lijstjes voor ik ga slapen, anders ga ik echt tot in de kleinste details liggen uitdenken wat ik nog moet doen de volgende dag enzo], raam open voor de frisse lucht, geen tv/computer voor het slapen gaan, lezen in je bed, eventueel valeriaanpillen [homeopathisch]

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:09

Men neemt een grote rubbere hamer en doet dan . Succes gegarandeerd, alleen niet klagen wanneer je 's ochtend hoofdpijn hebt .

Effe serieus nu: Zet eens geurwater op van je lievelingsgeur of een geur waarvan je lekker ontspant.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 15:52

bedankt voor de tips.. haha nee heb niet lekker geslapen:P ben dood moe:Z

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:54

Ik heb ook amper geslapen....

*leeft met je mee

nanka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:22

Ik doe altijd ontspanningsoefeningen in bed.
Ik ga op m'n rug liggen en probeer me helemaal te ontspannen.
Vervolgens wat ademhalingsoefeningen.
Ik draai vervolgens op mn zij en slaap ..

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:25

ga een beetje lezen voordat je gaat slapen of een kwartiertje tv kijken , als dat nog niet werkt zou ik naar de dokter gaan of gewoon een slaap pilletje nemen . als ik dat heb en ik neem een slaap pilletje ben ik weer helemaal in me ritme Je moet ook proberen elke avond rond dezelfde tijd te gaan slapen als ik dat niet doe dan kom ik al helemaal niet meer tot slapen toe

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:30

Ik weet niet hoe oud je bent, en als je minderjarig bent is dit waarschijnlijk een hele slechte tip (niet doen dus in dat geval, hihi) Maar het advies: blowen. Ik heb enorm veel last van slaapstoornissen en als ik echt niet in slaap kom, gewoon een halve joint roken van een wiet danwel hashsoort waar je heel erg stoned van word (niet waar je high van wordt, want dan werkt t nog niet) maar dan slaap je gegarandeerd binnen 15 min.
Natuurlijk niet te vaak doen, want je went er redelijk snel aan, maar als je een x niet in slaap komt en de dag erop wel echt goed geslapen MOET hebben is dit de oplossing. Vooral in t begin niet te veel gebruiken want dan ben je de dag er naa juist extra moe, maar een beetje kan wonderen doen.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:33

*heeft ook last van niet goed kunnen slapen. En slaap ik dan eindelijk, niet lang kunnen slapen ook al heb ik alle tijd.
Volg dit even

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:34

ogen dicht en moet steeds proberen om ze niet open te doen !