Wat nooit eten voor je gaat slapen !?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Wat nooit eten voor je gaat slapen !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:40

Zoals de titel als zegt, wat moet je nooit eten voordat je gaat slapen?
Ik heb er hier eentje ;

-Eet nooit maar dan ook nooit salami met kaas voordat je gaat slapen, je hebt werkelijk de hele nacht dorst !!

Ik hadt namelijk gisteren nog zin in een cracker, dus daarom

Nog meer suggesties om echt niet te eten voor je gaat slapen?!
Ze zijn welkom, kom maar op !

ALS DIT NIET GOED STAAT, VERPLAATS HET DAN MAAR

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:44

Het is zowiezo niet goed voor het slapen te gaan eten, want dan verbrand je het niet of zo iets.

En als je dan salami met kaas hebt gegeten, drink dan nooit ranja, want dan lig je de hele nacht wakker van buikpijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:45

Je moet na 20u helemaal niets meer eten of iets heel lichts. Na 20u bewegen mensen niet meer zoveel (op de bank zitten etc) en blijven alle calorieen die je dan naar binnenwerkt in je lijf. En je kent het: dat word omgezet is vetjes! En het is dus niet goed voor je. Ik heb het een keer iemand aangeraden om na het avondeten gewoon niets meer te eten. De persoon in kwestie is ook daadwerkelijk afgevallen.

Zowiezo chocola is een boosdoener, heb een keer tot 3u wakker gelegen van een stuk pure choco!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:24

Idd is het 's avonds niet goed
Helaas heb ik nou altijd 's avonds zin in eten
Blijf je van choco wakker dan ?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:26

Ik heb 's avonds ook echt áltijd trek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:26

Ja in choco zit cafeine, net als cola en koffie

Heb 's avonds echt nooit trek maar ik eet wat dat betreft weinig. Ontbijt, tussen de middag en avondeten. Tussendoor eet ik vrijwel geen tussendoortjes en 's avonds na het eten zit ik dan ook echt helemaal vol.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-06 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:28

Na 20.00 niets meer eten? Wij beginnen met ons avondeten meestal tussen 19.30 en 20.30 hihi

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:29

maar als je niks meer verbrand, hoe kan het dan dat je soms met honger wakker wordt? terwijl je zonder honger gaat slapen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:35

In het buitenland doen ze dat ook. Maar daar eten ze vaak tussen de middag warm en veel en in de avond eten ze vaak laat (21u) koud en licht. Ik vind dat persoonlijk prettiger, heb eens een week zo geleefd omdat ik toen een week ergens verbleef. Dus ik at ook gewoon tussen de middag warm en in de avond koud, ben iets van 3 kilo afgevallen in die week! Dit kwam omdat ik na het eten veel ging werken (op een manege) en dus verbrandde ik al die calorien weer. 's Avonds at ik minder en kwam er dus niet veel meer bij. Vond het wel grappig

Maar na 20u niet meer eten ligt eraan wat je doet. Eet je veel en beweeg je daarna niet veel meer is het in feite niet goed, maar aangezien het je avondeten is (ik neem aan dat je niet om 18u ook loopt te eten) dan is je lichaam er al aan gewend. Als je een tussendoortje neemt is het een extra, en dat maakt wel weer uit want het komt nog eens bovenop je avondeten.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:50

Ik ga meestal na het avond eten paardrijden...
zelfde vraag als pytje: maar als je niks meer verbrand, hoe kan het dan dat je soms met honger wakker wordt? terwijl je zonder honger gaat slapen...

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:54

Ik eet elke avond nog wel wat na 8 uur... Koek, chips, fruit, whatever...?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:59

switchx schreef:
zelfde vraag als pytje: maar als je niks meer verbrand, hoe kan het dan dat je soms met honger wakker wordt? terwijl je zonder honger gaat slapen...

Dat vind ik idd ook een goede vraag. Het is wel zo dat je in je slaap ook wat calorien verbrand (zelfs met ademen alleen al) dus mss dat je dan onrustig hebt geslapen en daardoor calorien verbrand. Maar lang niet zoveel als wanneer je wakker bent en veel doet. Het kan ook routine zijn, als je gewend bent om om 12u te eten dan krijg je ook om 12u honger omdat je dat gewend bent. Je lichaam vraagt ernaar. Volgens mij is er een dietiste hier op bokt, hopen dat zij ook even komt buurten.

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:26

drink ook geen redbull of bull it voor je gaat slapen geloof me je word gek van jezelf

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:45

Miss_Montana schreef:
switchx schreef:

Dat vind ik idd ook een goede vraag. Het is wel zo dat je in je slaap ook wat calorien verbrand (zelfs met ademen alleen al) dus mss dat je dan onrustig hebt geslapen en daardoor calorien verbrand. Maar lang niet zoveel als wanneer je wakker bent en veel doet. Het kan ook routine zijn, als je gewend bent om om 12u te eten dan krijg je ook om 12u honger omdat je dat gewend bent. Je lichaam vraagt ernaar. Volgens mij is er een dietiste hier op bokt, hopen dat zij ook even komt buurten.

Er is een verschil tussen honger hebben en eten verbranden.
Als je gaat slapen dan werkt je maag ook nog wel en wordt het eten verwerkt en opgeslagen. Je hebt dus een lege maag en de calorieen nog niet verbrand. En als je slaapt verbrand je wel calorieen maar natuurlijk niet zoveel als overdag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:45

Zo was het ja! Heb ik toch nog wel een beetje opgelet toen ik hierover les had

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:47

aaah, best logisch dus eigenlijk

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:52

Zowiezo niks eten net voordat je gaat slapen.

Als je iets met veel knoflook hebt gegeten, word je 's nachts wakker met onwijze dorst.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:56

Je wordt er echt niet dikker van hoor als je savonds laat eet.

Het probleem is vaak dat mensen 's avonds lekkere calorierijke dingen eten. Dat is de reden dat je dik wordt, niet het feit dat het savonds is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:12

En vaak eten mensen 's avonds laat nog even wat lekkers wat 98% van de tijd aan calorierijk staat

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:15

Huzarensalade voor het slapen is ook geen aanrader (erg recente ervaring)

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:20

In tijden van geldnood had ik een keer muesli met yoghurt gegeten vlak voordat ik ging slapen: maagzuur!!! Geen aanrader.

Enneh... teveel drank voor het slapengaan: hoofdpijn

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:36

Ik eet heel vaak na de paarden nog een aantal boterhammen en/of vla/ yoghurt. Meestal is dit rond 22 uur. Heb dan echt weer een hongergevoel.

Wat ik echt niet moet eten voordat ik ga slapen is iets met veel saus. Broodje shoarma (haalt vriendje nogal vaak na het werk rond 21 uur). Wordt altijd wakker met maagzuur wat naar boven komt.

Als ik veel water drink vlak voordat ik ga slapen, dan klotst mijn buik tijdens het omdraaien.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:44

Pizza, nooit eten voor het slapen, en cheese onion chips ook niet.
Dan krijg je echt enorm dorst!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:09

magicrover schreef:
Ik eet heel vaak na de paarden nog een aantal boterhammen en/of vla/ yoghurt. Meestal is dit rond 22 uur. Heb dan echt weer een hongergevoel.
.

woow jij hebt dan wel een honger zeg

koffie,cola, choco, en thee is ook niet zo fijn voor het slapen gaan..

Anneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:05

Hihi, heb nu al 3 x gekotst snachts, door te veel te eten.

Ik heb een keer 4 dikke stukken chocola gehad, resultaat: Kotsen..
Ook een keer avond eten pizza, en toen savonds weer veel eten, en idd, kotsen.. En een keer van broodjes bapao..

Iee, aldoor als ik dat woord typ, draait mn maag om.
Maar ik heb wel n gevoelige maag hoor, daar ligt het aan denk ik.