Wat te doen met zeer klitterig haar?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Wat te doen met zeer klitterig haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:52

Ik heb de laatste jaren heel veel last van ''touw''haar
Na het douchen voelt het helemaal heel droog aan, en kom ik er echt amper meer doorheen met een borstel. Ik gebruik al een shampoo met creme (Herbal Essences & Guhl) maar het lijkt amper te helpen.

Weten jullie tevens iets voor de klitten?

Mijn dank is groot!

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:01

Bedoel je dat je naast je shampoo ook een conditioner gebruikt
Als dat niet zo is kun je dat eens proberen.

Of probeer eens een maskertje voor droog en beschadigd haar, of frizz ease hair serum tegen pluizen. Werkt prima voor mij!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:09

Idd cremespoeling of conditioner gebruiken, smeer het alleen in de puntjes want het "verstopt" je hoofdhuid echt onwijs als je het ook op je huid smeert. Verder kan je na het wassen ook vitamine spray gebruiken en een klein beetje vet in de puntjes (kokosolie oid). Ik doe dat ook en mijn haar is nu lekker zacht. Ik kam het wel elke avond weer uit en maak een vlecht in mijn haar.

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:31

Dus als ik het goed lees gebruik je geen cremespoeling na het wassen? Ik smeer het vanaf de plek waar ik een normale staart kan maken, tot aan de huid dus niet.

En anders is een goede oplossing nog om naar de kapper te gaan en er een stuk vanaf te laten knippen.

Hier ben ik zelf alleen niet zo'n voorstander van. Klinkt idioot, maar ben te gehecht aan mn haar......

ellepel

Re: Wat te doen met zeer klitterig haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:01

fructis shampoo of de nivea shampoo voor gekleurd haar werkt bij mij erg goed..
deze leggen een beetje een laagje om je haar waardoor het bij mij minder snel gaat klitten...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:03

Andere shampoo proberen!! Misschien ontrekt deze shampoo juist de kracht uit jou haar,, waar door het klitterig word
Je kan ook een haarmaskertje nemen, of iemand vragen of hij/zij je hoofdhuid even wil masseren
Er zijn bij de drogisterijen ook wel antiklit sprayen te koop

Edit: Ik heb me ook laten vertellen dat altijd altijd wassen met creme spoeling ook niet goed is en dat je haar daar ook klitterig van wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:05

Na elke douche en shampoo beurt een flinke klodder conditioner gebruiken. Als ik dat niet doe heb ik een ragebol die niet meer uit te kammen is.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:23

Afknippen

Nee, ehm, cremespoeling gebruiken... en af en toe een maskertje. En uitkammen vanaf onderen naar boven toe.

Nog beter: iemand anders laten uitkammen
Zelf raak ik altijd geirriteerd door de klitten en trek dan te hard. Zonde voor je haar.

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:38

Hahaha, afknippen? Mijn haar komt tot net boven mijn schouders dus er valt weinig te knippen

Ik gebruik nu een wel een cremespoeling die ik er na het wassen insmeer, maar hier wordt mijn haar dan weer supervet van.

Ik ga in ieder geval even naar de winkel om een andere shampoo te kopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:47

Palmolive cremespoeling kopen: Ik zweer erbij! Als ik mijn haar een keer er niet mee was dan doet het borstelen echt zo'n pijn. Het zit in een heel lichtroze fles en zodra je het in je haar doet, even laat intrekken kan je er zo doorheen glijden met je vingers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:08

Geen cremespoeling gebruiken hoor!! Het haar wordt er zwaar en onhandelbaar van.

Ik was mijn haar altijd met shampoo van de kapper (geen idee wat het merk is ) en na het wassen op handdoek nat haar wat conditioner erin spuiten. Laten drogen en dan voorzichtig door kammen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:10

Het ligt dan echt aan het haartype, bij mij werkt cremespoeling perfect. Maar bij mij werkt conditioner dan weer niet. Shampoo van de kapper werkt idd ook goed!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:18

Afbeelding

Of een haarmasker Die van dove is erg goed! Donkerblauw potje!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:19

Dit spul gebruik ik nu, op aanraden van de kapper:
Afbeelding
Ik heb het toen bij de kapper gekocht. (ik heb het ook nog nooit in de winkel zien staan).
Mijn strobos is nu weer mooi glanzend haar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:59

kapper om advies vragen

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:02

Hahahaha,...... ik smeer af en toe Cowboy Magic in mijn haar.... gaat prima...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:04

men neme (net als ik) een tube Cowboy Magic Detangler and Shine, doe een dotje op je handen en smeer het door je haar. Gegarandeerd succes. Je kunt het ook eerst op je paard uitproberen (manen of staart).

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:07

Van de kapper: Sebastian nummer 6 of 9. Precieze cijfer weet ik ffies niet meer. Smeer je na het wassen in en laat je gewoon zitten. Súper zacht haar! Ook voor als je geblondeerde lokken hebt.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:23

ik heb dat zelf ook altijd erg gehad.....
gewoon met shampoo wassen, dan creme spoeling erin....en zo iedere keer dat je het ast creme spoeling gebruiken....

verder gebruik ik creme VOEDING die haal je bij de kruidvat(is eigenmerk) na het wassen even handdoek droog maken, kleinbeetje erin.....dan kun je veel makkelijker kammen en bij mij werkt het super!!

en eens in de zoveel tijd een masker ik heb deze van fructis en die bevalt me wel

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:10

Wat voor haar structuur heb je? Als je net als ik fijn en krullend haar hebt, zou het kunnen dat je toch gespleten punten hebt. Ga daarom naar een goede kapper en laat het knippen en niet snijden. Voor onderhoud was je je haar met welke shampoo dan ook. Als het handdoek droog is spuit je er Gliss Kur Hairrepair Perfect Long ontwar/anti-klit spray in en je borstelt het daarna vanaf de puntjes uit. Onderstaande borstel moet je daarvoor gebruiken.

Afbeelding

Verder moet je het ook voorzichtig wassen dus niet hevig inmasseren waarbij je haar eigen handig toupeert. Ik ben jaren aan het klooien geweest en bij mij is dat het enige wat helpt. Van die antiklit spray wordt mijn haar ook niet slap. Het goedje wat je in je haar spuit lijkt weer te verdampen oid want je haar ziet er precies hetzelfde uit als zonder (met het grote verschil dat er geen klitten meer in zitten dan).

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:13

Ik gebruik na het wassen van Schwarzkopf een conditioner.
Ik geloof dat het Moisture spray conditioner heet.
Heb het bij de kapper gekocht.

Anneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:09

Ik was mn haar eerst met 'gewone' shampoo,
en dan nog n keer, en dan met cremespoeling,
en dan borstel ik mn haar al onder de douche..
En daarna nog n keer, werkt best..

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:23

Hier komt het:
Maak eerst je haar nat onder de douche.
Dan neemt je een beetje conditioner (of cremespoeling (is hetzelfde))
Die conditioner doe je in je puntjes.
Dan neem je een heel klein beetje milde shampoo
Dat doe je alleen op je hoofdhuid even heel kort inmasseren
dan spoel je alles weer goed uit
Dan doe je weer conditioner in je puntjes
even een paar minuten laten intrekken en weer uitspoelen
Na het wassen je haar niet droog wrijven maar in een handdoek een kwartier/halfuur, daarna aan de lucht laten drogen.
Als het nog een beetje vochtig is kun je er wat olie in doen (een heel klein beetje jojoba, kokos, amandel maar ook olijf kan ookal is het iets zwaarder.
Je borstelt je haar pas als het (bijna) droog is, heel voorzichtig met een vriendelijk afgewerkte het liefst houten kam. Dat doe je van onder naar boven afwerken.
Verder 's nachts slapen met een knotje, vlechtje staartje om de klitten en wrijving te voorkomen. Ook haarvriendelijke elastiekjes gebruiken (zonder metalen stukje erin verwerkt).
Voor vragen pb je maar!!
ps. Dus nooit nat haar kammen aangezien haar nat het kwetsbaarst is!!!!

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:02

ik heb ook erg onhandelbaar haar ( lees: pluizig,krullend,droog,kroezig,enz enz:P )

ik was het meestal met krul control shampoo van andrelon, wat ook goed werkt is van loreal de anti haarbreuk shamppo , daarbij merkte ik echt dat mijn haar soepeler werd, makkelijker te kammen enz. ik gebruik ook altijd cremespoeling als ik mijn haar gewassen heb, ik gebruik ook krul control creme van andrelon, schuim voor krullen van john frieda, en deep repair 19 van gliss kur

dat is nogal wat hahah:P
maar het werkt wel... ( ik heb wel altijd krullen zeg maar ) maar normalite was het egr pluizig enzo, en nu heb ik gewooon mooie krullen zonder pluis. ( behalve als het erg waaid enzo, dan wil het niet egt )

PaardenDroom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:31

Een drupje teatree help soms wel is, heeft bij mij wel geholpen.
Of een nachtje met olijf olie slapen.
en een borstel met echte haren