Niva anticonceptiering. Wie is er ook zo blij mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Niva anticonceptiering. Wie is er ook zo blij mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 13:57

Ik ben gister begonnen met mijn tweede ring. Echt zo ideaal datje nooit meer die pil vergeet!!
Ik kan het echt iedereen aanraden. Het is dan wel iets duurder maar je hebt er geen omkijken naar!
Zijn er nog meer dames die hier net zo tevreden over zijn?

http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.asp

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:58

lijkt mij heel vervelend inbrengen of valt dat wel mee?

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:01

ja ik ben er ook super tevreden mee, vind hem echt ideaal, het inbrengen vind ik niet vervelend, werkt eigenlijk hetzelfde als een tampon

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 14:06

Inbrengen is inderdaat geen enkel probleem de ring is buigzaam en glad dus die vouw je dubbel en dan breng je hem zo in. Met de sex merk je er niets van (tenminste mijn vriend niet )

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:07

Oo even een vraagje dan...
Heb je minder bijwerkingen als bij de pil? Of blijft dat hetzelfde...

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 14:10

Ze zeggen dat het dezelfde hormonen zijn die hij afgeeft. Echter in een minder grote hoeveelheid! Mijn zus en ik zijn er over eens dat we iig meer zin hebben in de sex als met de pil! Dat is dus een bijkomend voordeel voor de mannen en voorhet eigen genot!

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:25

En kun je deze gewoon op doktersrecept krijgen?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:59

Ja je kan ze gewoon op doktersrecept krijgen. Ik moest even een keer op bezoek bij de beste man die ik nog nooit had gezien (ik kom nooit bij de docter) en als je ze eenmaal hebt gehad kan je op herhaalrecept

Goldenflower

Re: Niva anticonceptiering. Wie is er ook zo blij mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:01

Ik heb een keer erover gelezen toen ik meer informatie wou hebben over anticonseptiemiddelen.

Maar ik heb gekozen voor iets anders, namelijk spiraal. Het moet binnenkort geplaatst worden en ik hoef dan 5 jaar niet eraan denken. Maar zie wel tegenop dat ie geplaatst moet worden.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:07

Goldenflower schreef:
Ik heb een keer erover gelezen toen ik meer informatie wou hebben over anticonseptiemiddelen.

Maar ik heb gekozen voor iets anders, namelijk spiraal. Het moet binnenkort geplaatst worden en ik hoef dan 5 jaar niet eraan denken. Maar zie wel tegenop dat ie geplaatst moet worden.

Even kiezen op elkaar Goldenflower.... de assistentes zijn erg aardig en die mag je knijpen en zoals je zegt, pas na 5 jaar hoef je er weer aan te denken. Het grootste bijkomende voordeel is voor mij dat ik niet meer ongesteld wordt maar dat schijnt niet voor iedereen zo te zijn.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:54

Goldenflower schreef:

Even kiezen op elkaar Goldenflower.... de assistentes zijn erg aardig en die mag je knijpen en zoals je zegt, pas na 5 jaar hoef je er weer aan te denken. Het grootste bijkomende voordeel is voor mij dat ik niet meer ongesteld wordt maar dat schijnt niet voor iedereen zo te zijn.

Luna_99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:22

Ik gebruik de ring al iets meer als een jaar en ik ben zeer tevreden!
Paardrijden, sex, ... geen probleem.
Eigenlijk heeft het (voor mij toch) alleen maar voordelen.

Het is trouwens NUVA ring

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:42

Ja inderdaat Nuva Ik zag pas net dat ik had mis getypt

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:50

Ook gebruik ik nu voor driekwart jaar de NUVA-ring en ben er erg tevreden over. Niet meer elke dag aan dat rotding als de pil te denken.
En je voelt hem niet zitten, je doet hem makkelijk in. En inderdaad mijn vriend heeft ook geen last ervan. Of ik meer zin heb gekregen dat weet ik eigenlijk niet. Maar voor mij is het een uitkomst

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:19

ik wil overschakelen naar nuva of spiraal omdat ik minder hormonen in m'n lichaam wil, dus vanaf dat is gebeurt zal ik kunnen meepraten

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:24

ponyzotje schreef:
ik wil overschakelen naar nuva of spiraal omdat ik minder hormonen in m'n lichaam wil, dus vanaf dat is gebeurt zal ik kunnen meepraten

ja ik denk daar ook over,. zeker omda ik zo veel last van huilbuien heb de laatste tijd en extreem aankom heb een vaag idee dat het met die pil te maken heeft en ben heel raar ongesteld en als ik een keer doorslik komt het gwn en als ik niet doorslik werkt het ook raar , ben heel erg aan het tobben met de pil, microgynon 30 iemand die dit herkent?

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:23

Over de pil op zich (microgynon 30) ben ik heel erg tevreden, maar wil eigenlijk minder hormonen in mijn lijf.
Heb al zitten denken aan de nuva ring, maar ben bang dat ik er niet mee overweg kan.
Hoe zijn jullie ervaringen. Ik kan namelijk ook niet overweg met tampons. Ik voel ze altijd zitten (en dieper krijg ik ze echt niet). Ben ook bang dat ik hem er niet meer uit krijg....

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:48

Lijkt me wel ideaal.. ik vergeet de pil af en toe, of zit net rond die 12 uur te laat. Maar wat Essie ook zegt: volgens mij krijg ik hem er nooit meer uit, ik heb maar kleine handjes

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:49

Ik heb de nuva-ring nu ongeveer een jaar en ik ben er heel tevreden over. Helaas ben ik 6 kilo aangekomen en heb ik enorme moodswings (huilde normaal nooit, nu heb ik regelmatig onverklaarbare huilbuien).
Essie, het is even wennen. In het begin ben je bang dat 'ie eruit valt, maar dat doet ie echt niet. Inbrengen vergt enige handigheid, maar dat is gewoon een kwestie van oefenen. Eruit is erg simpel: Ik ga, als 'ie zo diep zit dat ik 'm niet te pakken krijg, gewoon op ben zitten in kleermakerszit, dan zakt 'ie gewoon naar beneden

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:12

Ik ben wel heel benieuwd naar meer ervaringen... Ben net wat ik al zei redelijk tevreden over de pil.
Zijn er bij jullie veranderingen gekomen? Meer of minder dagen ongesteld enz...

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:44

Ik ben minder heftig ongesteld, maar heb er nog steeds veel last van,

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:50

Ik zit er ook over te denken maar ik heb de implanon gehad in mijn arm, een staafje dat hormonen afgeeft, maar daar werd ik doodziek van en hij ging aan de wandel, verdween in mijn schouderspier, na een operatie van drie kwartier hebben ze hem terug kunnen vinden, dus ik ben niet echt meer zo van de experimenten, slik nu gewoon weer een licht pilletje, maar misschiend at ik die ring nog weleens uitprobeer... ik ga het even volgen..

Satine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:44

Vanillia schreef:
Eruit is erg simpel: Ik ga, als 'ie zo diep zit dat ik 'm niet te pakken krijg, gewoon op ben zitten in kleermakerszit, dan zakt 'ie gewoon naar beneden

Moet "bed" zijn volgens mij. Of toevallig een vriendje dat Ben heet?

Zelf heb ik volgende week een afspraak met gynaecologe. Ik heb besloten om toch maar voor een hormoonspiraaltje te gaan, maar heb ook lang getwijfeld over de Nuvaring.
Waarom ik niet voor de Nuvaring ben gegaan, is eigenlijk puur en alleen om de gevolgend tov seks. Volgens mij zou hij die wel voelen, en heb echt geen zin elke keer die ring eruit te halen. En we houden ook van erg lang gevarieerd voorspel... Als jij erbij kan met je vinger, hij toch ook? Heeft ie ineens die ring vast misschien, romantisch en sexy hoor.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 01:01

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 08:42

Satine schreef:
Vanillia schreef:
Eruit is erg simpel: Ik ga, als 'ie zo diep zit dat ik 'm niet te pakken krijg, gewoon op ben zitten in kleermakerszit, dan zakt 'ie gewoon naar beneden

Moet "bed" zijn volgens mij. Of toevallig een vriendje dat Ben heet?

Zelf heb ik volgende week een afspraak met gynaecologe. Ik heb besloten om toch maar voor een hormoonspiraaltje te gaan, maar heb ook lang getwijfeld over de Nuvaring.
Waarom ik niet voor de Nuvaring ben gegaan, is eigenlijk puur en alleen om de gevolgend tov seks. Volgens mij zou hij die wel voelen, en heb echt geen zin elke keer die ring eruit te halen. En we houden ook van erg lang gevarieerd voorspel... Als jij erbij kan met je vinger, hij toch ook? Heeft ie ineens die ring vast misschien, romantisch en sexy hoor.

Ringsteken noemen we dat