jeuk na bad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

jeuk na bad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:22

Dat heeft mijn dochter regelmatig, maar dan jeuk bij haar vagina
Het is helemaal rood en warm. Ziet er voor de rest helemaal niks aan.
Het is altijd als ze bed ligt en net als ik naar bed gaat, begint de ellende. Het enige wat een beetje helpt is een ijskoud washandje tussen haar benen Heb div. dingetjes geprobeert, sudocreme, nivea, babydoekjes en die intiem doektjes. Maar daar wil ik eigelijk niet aan, want ze is nog maar 9 en dan nu al met die doekjes aan de slag. Als ik de andere dag de dokter bel en we gaan langs, ziet zij helemaal niks en ik ook niet. Ik spoel haar na het badderen altijd even af, zodat alle zeep resten (shampoo ect) niet achter blijven. Ik ben eigelijk een beetje uitgedacht. Voorlopig alleen maar weer douchen en niet meer in bad. Weten jullie nog iets, ik niet meer in elk geval.Of herkennen jullie dit?

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:31

Het is inderdaad wel raar..
Misschien kan ze niet tegen een shampo of zeep in bad?
Sorry ik kan je verder ook niet helpen!!
Veel succes nog

Halina

Re: jeuk na bad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:17

Ik heb dat op mijn bovenarmen. Ben er nog niet achter hoe dat komt.

Denk als ze allergisch zou zijn dat ze het dan wel op meerdere plekken zou hebben?

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:19

Misschien niet meer daar van onder met zeep wassen? Of met speciale zeep met een lagere zuurtegraad..

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:20

Ik heb een nichtje die heeft ook een tijd lang daar jeuk gehad, en dan flink ook, en toen is het op begeven moment opgehouden omdat ze geen zeep mee gebruikte bij haar vagina.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:34

Paula schreef:
Misschien niet meer daar van onder met zeep wassen? Of met speciale zeep met een lagere zuurtegraad..

Nou we wassen daar geeneens met zeep, omdat we weten dat ze dan jeuk krijgt. En spoelen ook wel goed na.
Jij bedoelt die zeep van lactoseet (of hoe je het schrijft)

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:55

Doe je wel eens van die badolie ofzo in bad? Als ze in bad gaat zou ik haar gewoon in puur water doen... en haar wassen apart doen (gewoone en keer niet om te kijken of het aan het water ligt of niet... dus gewoon in puuuuur water)

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:59

Niet afdrogen scheelt ook al erg veel.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:14

Niet afdrogen? dat zal lekker gaan schimmelen.

Gebruik je wasverzachter bij de handdoeken?

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:33

nee ik gebruik geen wasverzachter,
als ik haar vagina afdroog dan dep ik, ik wrijf niet.
Badolie gebruik ik zelf wel, misschien niet goed nagespoelt, maar dat geloof ik niet direct.
Het gaat mij er ook een beetje om, wat doe ik tegen die jeuk.
Wel prettig dat jullie met me meedenken, kan ik voor mezelf effe na kijken of ik het wel of niet doe

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:35

Ik heb na het douchen en badderen altijd jeuk op mijn onderbenen, is steeds 1 vast plekje, en dan ook helemaal rood enzo. Smeer er altijd een dun laagje zinkzalf op. Helpt super!

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:38

Ik heb ook altijd last van jeuk op mijn onderbenen, hoe dat komt blijft ook een raadsel. Gelukkig is dat wel over na het afdrogen. Ik denk dat alleen de dokter er iets van kan zeggen als ze dus net in bad is geweest en anders zal ze toch echt alleen nog maar moeten douchen...

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:12

Probeer haar anders eens alleen met douchegel te wassen als ze in bad zit. Dus geen badschuim oid in het water en dezelfde douchegel gebruiken als bij het douchen.

Zo kun je ook eens andere badschuim proberen (evt.zelfde merk als douchegel) of bad-olie eens weglaten etc. Zelf wat uitdokteren

Is de temperatuur van het badwater hetzelfde als de douche ?

Andere dingen kan ik niet bedenken, hopelijk heb je er wat aan

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:23

Probeer een zeep die PH neutraal is!! Vooral kinderen kunnen daar giga last van hebben van al die lekkere luchtjes.. En ja wat je tegen de jeuk moet doen??? Ik zou ook voor het washandje gaan.. Zelf smeer ik overal uiezalf om maar omdat nou daar te smeren is denk ik weer geen optie...

Xantaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:01

Een neutrale zeep en ander alleen met water wassen.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:08

Tegen de jeuk, dus als ze het al heeft, kun je er natusan babyzalf op smeren.. Of bijv. dat spul voor luieruitslag, werkt namelijk verkoelend.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 13:29

Paula schreef:
Tegen de jeuk, dus als ze het al heeft, kun je er natusan babyzalf op smeren.. Of bijv. dat spul voor luieruitslag, werkt namelijk verkoelend.

he dat is nog eens een goeie, dat gaan we morgen gelijk halen
Dat van dat warme water ga ik ook effe bijhouden
Ja en het gekke is, die "jeuk" duurt vaak maar een uurtje (erg lang uurtje ) en dan is het over.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:41

niet afdrogen geeft geen schimmel althans niet bij mij, ik maak me ook niet super goed droog na iedere plasbeurt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:44

Ik heb ook vaak jeuk als ik uit bad kom, vooral op mijn benen. Door het warme water droogt je huid uit, en dat gaat jeuken. Ik smeer er gewoon wat op, bodylotion ofzo, en dan is het over. Hoe warmer het water, hoe meer het uitdroogt en dus hoe groter de kans op jeuk!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 14:45

marleen_usar schreef:
niet afdrogen geeft geen schimmel althans niet bij mij, ik maak me ook niet super goed droog na iedere plasbeurt.

nee dit gaat puur over na het badderen
en je droog deppen als je bad ben geweest lijkt me normaal

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:48

Heeft ze geen last van wormpjes?Die komen ook 's avonds te voorschijn als je in bed ligt.Dat verklaart misschien ook dat er de volgende dag niets meer te zien is.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:32

Misschien het bad minder warm maken? Ik heb eczeem en als ik heet douche krijg ik altijd veel jeuk aan mijn benen.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 15:41

FlairS schreef:
Heeft ze geen last van wormpjes?Die komen ook 's avonds te voorschijn als je in bed ligt.Dat verklaart misschien ook dat er de volgende dag niets meer te zien is.

nee geen wormpjes, daar let ik wel op
maar het had gekunt.Bovendien zit er geen regelmaat in de jeuk, denk als je wormpjes heb, dat je iedere nacht jeuk heb

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:15

ik zit vaak in een te heet bad en mijn benen jeuken dan zo enorm dat ik gillend gek word en werkelijk mijn hele onderbenen kapot kan krabben...
Ik heb nu als midden weg gevonden dat ik niet meer in een heet bad moet gaan liggen maar iets kouder en mijn benen na het bad afspoelen met koud water .... het is even doorbijten maar de jeuk is dan meteen een stuk minder...

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:29

@ Jolanda_, ik heb dus precies hetzelfde, dat jeukt zo erg dat ik pas stop met krabben als mijn benen toch bloedens toe open liggen.