pil en toch zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

pil en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:30

vroeg me het toch even af alhoewel het bijna niet kan zijn dat het zo is, maar even voor mijn eigen gemoedsrust.

stel je bent aan de pil, dan kan je wel zwanger raken. maar hoe weet je nou in godsnaam of het zo is. want je krijgt wel gewoon een bloeding in je stopweek. En bij mij is de ene keer ongesteld zijn niet hetzelfde als de volgende keer qua heftigheid. dus hoe zou ik er in godsnaam achter moeten komen of ik zwanger ben ja of nee (behalve een test natuurlijk)

ik werd aan het denken gezet doordat ik de laatste tijd erg moe ben. heb in mijn stopweek wel geoon eenbloeding gehad, die begon gewoon op de normale dag maar was iets minder heftig dan normaal.

alvast bedankt!

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:36

volgensmij is de kans om zwanger te worden wel zo minimaal, alleen als regelmatig de pil vergeet, diarree hebt gehad of bv langdurig een zware antibiotica kuur hebt gehad kan er een kans bestaan.
Tja en om het zeker te weten, dan toch maar een testje...

milo

Re: pil en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:24

ja, daar zit ik ook wel mee.

maar ik denk wel dat je zelf de kans heel minimaal kan maken door de pil regelmatig in te nemen, oppassen met teveel drank en diaree, en natuurlijk niet vergeten.

als ik een avond helemaal bezopen ben, neem ik hem voor d zekerheid nog een keer in.

beter te voorzichtig dan ongewenst zwanger raken.
ik ben trouwens bijna nooit veel ongesteld, altijd maar heel weinig bloed, en maar 1 dagje.

als jet het niet vertrouwd zou ik toch een testje doen. zijn heel goedkoop hoor.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:21

Zit er ook wel eens over na te denken. En stel dat je ook nog iemand bent die amper een buikje krijgt.... Kom je er straks achter als je al 5 maanden zwanger bent ofzo!

Tja, en om nou elke week een zwangerschapstest te doen

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:59

ja inderdaad dat bedoel ik dus, wat zijn de symptomen van zwanger zijn precies? als je te laat bent heb je echt een probleem....

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:04

Takkel schreef:
Zit er ook wel eens over na te denken. En stel dat je ook nog iemand bent die amper een buikje krijgt.... Kom je er straks achter als je al 5 maanden zwanger bent ofzo!

Tja, en om nou elke week een zwangerschapstest te doen

Ja precies

En trouwens, opassen met teveel drank?? Ik heb ooit aan de dokter gevraagd of alcohol invloed heeft op de pil in enige vorm, en de dokter verzekerde me van niet. (Tenzij je kotst natuurlijk )

Verder weet ik alleen van horen zeggen dat er 'spanning' op je borsten komen te staan en ze erg gevoellig worden.
Maar ik denk dat als je de hele tijd op elk gevoel in je lichaam gaat letten je een beetje jezelf gek maakt

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:27

Idd, dan moet je niets meer vertrouwen

Maar ja, zit er wel zeer regelmatig aan te denken.... wat als...

Je leest het ook vaak in die blaadjes enzo

Ben nu 24 (niet meer overdreven jong), heb al ruim twee jaar een vaste relatie, heb werk, en een eigen huisje (samen met vriendlief). Maar ik moet er niet aan denken om een kind te krijgen. Voel me zelf nog een kind

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:45

er zijn zoveel vrouwen die zwanger worden door de pil heen, En ja tijdens je stopweek verlies je wat bloed. De enige zekerheid of je nu wel of niet zwanger ben is een test er zit niks anders op. En als jij denkt dat je zwanger ben, zal je ook van alles voelen (typich gevalletje van tussen de oren ) Dus wat doe jij morgen?? Je stap naar de apotheek haalt zo,n test, effe plassen effe wachten hopla u weet het. Succes

LiNDz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:48

Esmeralda schreef:
er zijn zoveel vrouwen die zwanger worden door de pil heen, En ja tijdens je stopweek verlies je wat bloed. De enige zekerheid of je nu wel of niet zwanger ben is een test er zit niks anders op. En als jij denkt dat je zwanger ben, zal je ook van alles voelen (typich gevalletje van tussen de oren ) Dus wat doe jij morgen?? Je stap naar de apotheek haalt zo,n test, effe plassen effe wachten hopla u weet het. Succes

ja maarja, dan moet je elke keer zo'n ding kopen omdat je anders in de stress zit

Green

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:52

ja precies ik heb precies het zelfde

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:10

LiNDz schreef:
Esmeralda schreef:

ja maarja, dan moet je elke keer zo'n ding kopen omdat je anders in de stress zit

Ja jeetje, je meot wel een beetje vertrouwen hebben in die pil hoor. Maar ze geeft zelf toch aan dat ze het denkt, Neem aan dat je niet na iedere vrijparty denkt, nu kan ik weleens zwanger zijn. Want als je dat gaat denken, kan je beter gaan tenissen Ze zal wel een goede rede hebben het te denken te zijn

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:17

Vind het ook altijd een beetje eng als ik zoiets lees, maar ik denk toch dat de meerderheid van die vrouwen niet heel erg zorgvuldig met de pil is omgegaan....Maar ik denk er niet teveel over na. Dan gaat de zin in sex je zo over, als je elke keer bang bent dat je zwanger bent....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:44

ik heb het geloof ik in de bijsliuiten gelezen, dan drank de pil kan beinvloeden.

maar nu neem ik hem het liefst drie uur van te voren in, en mocht ik een keer overgeven (ik haat dat echt) dan neem ik hemn gewoon lekker nog een keer in.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:47

IK geloof dat je 1% kans hebt om zwanger te worden als je aan de pil bent,, Als je wel gewoon ongesteld bent geworden in je stop week lijkt het mij niet dat je zwanger bent..
Ja, je zou buitenbaarmoederlijk ( of hoe dat ook maar heet) zwanger kunnen zijn..

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:49

deschels schreef:
volgensmij is de kans om zwanger te worden wel zo minimaal, alleen als regelmatig de pil vergeet, diarree hebt gehad of bv langdurig een zware antibiotica kuur hebt gehad kan er een kans bestaan.
Tja en om het zeker te weten, dan toch maar een testje...

Hoi,

Sluit me hierbij aan

Groetjes

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:52

Het kan zeker wel.
Ik werk in het ziekenhuis op de afdeling dagbehandeling, En hier komen ook meisjes/vrouwen voor een abortus.
En het komt toch wel voor dat hun gewoon de pil slikken en ongesteld zijn, en toch zwanger zijn.
Ik zou als ik jou was gewoon een test doen wanneer je twijfel!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:18

Maar dan zou je elke keer dat je sex hebt gehad je af moeten vragen of je zwanger bent?? Ik weet dat er mensen zijn die toch zwanger worden door de pil heen maar dit is toch maar 1% ofzo....
Ik heb de bijsluiter eens doorgelezen maar zie nergens staan dat drank invloed heeft op de werking van de pil.....

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:33

Wanneer je je pil altijd op tijd inneemt en wanneer je extra maatregelen neemt bij braken, diarree, antibioticagebruik e.d. is de kans echt minimaal, dan zou ik me maar niet al te druk maken.

Volgens mij is er maar een heel kleine groep vrouwen waar de hormonen niet aanslaan.

Het zwangerschapscijfer ondanks pilgebruik wordt volgens mij echt ENORM beinvloed door onzorgvuldig gebruik! Ik lees zovee verhalen van mensen die er onzorgvuldig mee omspringen of niet weten wanneer ze aanvullende maatregelen moeten nemen, tsja...

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:35

1 %
Dat wil dus zeggen dat je na 100 keer sex toch echt een keer zwanger kan zijn (of overdrijf ik het nu te erg?)!

Hmm...toch niet zo'n prettig idee.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:40

Volgens mij is de kans theoretisch gezien 0,5 maar in de praktijk ligt dat dus veel hoger door onzorgvuldig gebruik. Dit cijfer (Pearl Index) geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken.

En weet je, de enige manier om er zeker van te zijn dat je niet zwanger raakt is geheelonthouding. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig. Voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd de pil + een condoom gebruiken.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:43

Hmmm, klopt, zit wat in.

Denk dat ik non wordt

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:44

Alleen wanneer je Maria heet, dan zou ik me toch zorgen blijven maken.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:45

Bealy schreef:

tja, als je de onbevlekte ontvangenissen nou ook nog mee gaat tellen, dan houdt het helemaal op...

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:50

LiNDz schreef:
Takkel schreef:

Verder weet ik alleen van horen zeggen dat er 'spanning' op je borsten komen te staan en ze erg gevoellig worden.
Maar ik denk dat als je de hele tijd op elk gevoel in je lichaam gaat letten je een beetje jezelf gek maakt

ik heb altijd pijn in mijn borsten als ik ongesteld moet worden....al van voor ik mijn pil had en met jongens naar bed ging.....

Takkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:51

Bealy schreef:

Ehm..... Maaike is afgeleid van Maria toch?