Auw, Kramp in mijn kuit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Auw, Kramp in mijn kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 08:59

Hoi Bokkers ,

Vannacht ben ik twee keer wakker geworden met enorme kramp in mijn kuit.
Rekken en strekken wilde gewoon niet.
Het was een kloppende pijn. Ik had zelf het idee dat er een spier ergens tussen vastzat.
Ik ben daarom maar op mijn been gaan zitten.

Wie heeft dit wel vaker en weet wat hier tegen gedaan kan worden??

Alvast bedankt, heb de hele nacht trouwens ook amper geslapen

Groetjes, Iris

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:04

DAn moet je voordat je gaat slapen je been wat hoger liggen.

Sammetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:07

Ik heb het zelf ook..
Op een gegeven moment werd ik wakker met die pijn en bewoog ik mijn been met als resultaat; een spierscheuring
Ik heb zelf ook niet echt iets wat je ertegen kan doen..
Maar masseren wil nog wel eens helpen

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:09

@ Prinsesje: Hoe kan je dan in ene aan een spierscheuring komen? Beetje raar.

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:15

Ooh vréselijk is dat, ik heb het ook regelmatig
Doet zo'n pijn dat ik het meestal uitschreeuw in mijn kussen, om niet de hele straat wakker te krijgen

Wat je er aan kunt doen weet ik niet, op het moment zelf probeer ik altijd mijn tenen te pakken en m'n spier te strekken, maar dat lukt niet altijd omdat het zo verrekt veel pijn doet

Henri3kjuH

Re: Auw, Kramp in mijn kuit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:35

ik zit op zwemmen en als ik kramp in mijn kuit heb moet in met het andere been naar voren staan en met dat been waar je kramp in hebt naar achteren en dan tegen de muur aanleunen en dan de hak naar beneden duwen doet wel even zeer maar dan gaat het wel weg. had ik ook een keer midden in de nacht kramp in mn kuit ik ben mn bed uitgegaan gaan staan ene been naar voren andere naar achter en hak naar beneden duwen als het goed is moet dit helpen

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:39

Heb ook wel eens enorme kramp... maar dan bijvoorbeeld in mijn schouder/arm...

Vraag me af waar kramp nou door veroorzaakt wordt.
Heb er wel eens een paracetamol voor geslikt omdat het echt pijn deed.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:41

Volgens mijn huisarts moest ik meer melk gaan drinken, kramp in de kuit werd veroorzaakt door een tekort aan calcium. Het helpt bij mij tot nu toe wel.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:43

Ik wilde hier pas ook een topic over openen, want ik heb t ook heel veel, ik kom ook een bepaalde stof tekort in mijn lijf waardoor ik veel krampen in me kuit heb, word ook weleens huilend wakker van de pijn (geen pretje) daarna loop ik 2 dagen mank omdat de kramp er bij mij nog ff in blijft zitten maar het schijnt dat een stuk oude zeep in je bed erbij kan helpen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:48

Ik heb het ook regelmatig. Soms heb ik maanden geen last van en dan twee nachten achter elkaar. Ik masseer mijn kuit dan met mijn kussen voor mijn mond en hopend dat het overgaat .

Sies schreef:
Volgens mijn huisarts moest ik meer melk gaan drinken, kramp in de kuit werd veroorzaakt door een tekort aan calcium. Het helpt bij mij tot nu toe wel.

Daar zal het bij mij niet door komen, ik drink elke dag melk .

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:49

Ik heb t ook wel eens, dat doet echt zoooooon pijn! Heb wel eens gehoord dat er dan een spier "verkeerd" zit (op slot ofzoiets) en dat t daarom zo'n pijn doet.

Mijn moeder zegt dat als je t hebt, dat je dan met je tenen moet wiebelen/bewegen. ik had t eens geprobeerd en toen ging de pijn veel sneller weg als normaal. Misschien kun je dat eens proberen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:51

Ik heb het idd ook regelmatig, vooral snachts. ik ga dan op de rand van mn bed zitten en druk mn hak flink in de vloer en trek vervolgens met mn hand mn tenen omhoog, tot nu toe zakte de kramp altijd snel weg als ik dat deed

Indie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:55

heb ikookwel eens gehad echt vervelend.. ookwel eens als ik me laars uit moet trekken na het rijden ... (en er is geen laarzentrekker in de buurt) dan schiet er ook wel eens de kramp erin

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:27

hebben jullie dat dan ook ndat je je been gestrekt hebt? als ik me uitstrek in mijn bed schiet de kramp er heel vaak in. het naarste gevoel dat je kan hebben zeg...

mijn spier voelt dan ook aan als een baksteen.

ik weet niks anders te doen dan heel hard 'au'in mijn kussen roepen en mijn kuit te masseren.

brrr... ik haat kuitkramp.

iilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:30

Ohhjaa dat heb ik ook wel eens in bed. Ik ga m'n kuit dan maar masseren of een rondje door de kamer lopen. Echt vervelend

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:57

Lang leve de masseur

Ik had het ook..
Nu ga ik iedere 2 weken naar de masseur, om mijn kuiten te laten masseren.

Zij zegt dat het komt doordat mijn afvalstoffen zich ophopen in mijn kuiten, omdat ik die veel gebruik tijdens het sporten (paardrijden, dansen, hardlopen).
Af en toe je eigen kuiten masseren en véél water drinken tijdens en na het sporten doet wonderen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:05

ik had afgelopen nacht kramp voor in mijn scheenbeen, bovenbeen, heup, rug zo naar mijn nek...Rekken en strekken mocht niet helpen en als je daardoor je huisarts moet laten komen om snachts naar de 1e hulp te gaan voor spierverslappers etc voel je je echt ellendig..kreeg zelfs problemen met ademhalen. Waarschijnlijk komt het weg door rugspuiten die ik krijg nalv rugklachten...ik weet hoe vervelend het kan zijn ... ben je nu niet stijf in je kuit?

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:18

Heb het trouwens wel eens in mijn voet. Die spier die in de lengte onder je voet loopt. Dat doet zo'n pijn dat ik bijna moet janken. En dat blijft gewoon even in die kramp. Je kan op zo'n moment helemaal niks. Het enige wat helpt is proberen te ontspannen met je voet, maar dat is zo moeilijk!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:57

milo schreef:
hebben jullie dat dan ook ndat je je been gestrekt hebt? als ik me uitstrek in mijn bed schiet de kramp er heel vaak in. het naarste gevoel dat je kan hebben zeg...

Dit heb ik dus ook. Bij mij valt de hele erge kramp krijgen wel mee maar inderdaad als ik mij uitrek schiet het er vaak in. Vaak is het maar een beetje omdat ik dan gelijk mn hiel naar beneden druk maar als het echt doorschiet zeg maar oeh ja, dan kan ik ook flink vloeken

Ik heb wel erg vaak kramp in mn hand, op mn handpalm onder mn pink, Heel mn hand staat dan in een vreemde houding, alle vingers bij elkaar maar dit doet bijna geen pijn, een pretje is het niet maar ik kan gewoon mn hand ontspannen houden en wachten totdat het wegtrekt.
Of in mn kleine teen op 1 of andere manier schiet daar ook best vaak kramp in maar die is ook nog wel te houden.

Maar kramp in de kuiten is toch wel het ergste ja, en vooral s'nachts!

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:00

Had het vroeger ook best vaak, nu wat minder..
Ik doe altijd mijn tenen proberen te pakken en dan beet houden totdat het gezakt is.
Hier is al een hele tijd geleden ook een topic over geweest, daar was iemand die zij dat een zeepje in een washandje bij je voeteneinde hielp, omdat je dan er in je slaap mee ging bewegen en zo je spieren bleven bewegen.
Weet niet of het helpt heb het nog niet uitgeprobeerd..

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:03

ik heb t ook.. Maar wat je dr aan kan doen.. is masseren.. en echt ook al doet het pijn je tenen pakken en die tijdje vast houden tot het weer gezakt is..
dat is vaak t handigste

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:48

Jaaa echt vreselijk heb het ook weleens!
Ik masseer het dan ook maar het doet echt heel erg pijn

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:52

Ooh daar heb ik ook zovaak last van. Dat doet ZO'N pijn.
Heb het vaak als ik me rijlaarzen uittrek dan schiet het er in een keer in.
In je nek dat is ook erg !

maxxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:59

Ik hbe het altijd na een flinke avond stappen. Je bloed stroomt dan niet snel genoeg en je spieren trekken samen ofso. Als je dus veel acohol hebt gedronken is het belangrijk dat je veel water drinkt om je bloed goed te laten stromen. Als ik het heb ga ik echt dood, ik heb het altijd als ik lig, ik ga dan ineens staan en dan is het heel snel weg. Sinds ik elke dag genoeg drink heb ik het nooit meer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:01

zorg in elk geval dat je op goede schoenen loopt.
als je je voeten verkeerd belast dan kan dat dus effect hebben op je kuitpsieren.
verder:

extra magnesium slikken helpt erg goed.