Slachtoffer van huiselijk geweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Slachtoffer van huiselijk geweld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 12:07

Ik heb hier een week of wat geleden een topic geplaats over geen zin in seks. (viewtopic.php?f=136&t=594437&hilit=)

Ik ben dus naar de huisarts geweest en uiteindelijk is eruit gekomen dat ik depressief ben.
Ik ben tot 2 jaar terug stelselmatig lichamelijk mishandeld door mijn vader en ook geestelijk ben ik "mishandeld". Deze geestelijke mishandeling duurt nu trouwens nog steeds voort..

Dit is grotendeels naar boven gekomen omdat ik na 3 a 4 jaar intensief verzorgen mijn bijrijpaard ben verloren na een grote ruzie.
Hierdoor is mijn "veilige haven" weggevallen.. Ik heb geen plekje waar ik heen kan vluchten als het thuis ondraagelijk is en dat breekt me echt op Ik kwam hier 2 a 3 keer per dag om gewoon niet thuis te hoeven komen en confrontaties en ruzie's te vermijden.

Nu heb ik het nummer van een maatschappelijk werker gekregen waar ik mee ga praten.
Maar nu vraag ik me af hoe dat allemaal in zijn werk gaat..
Heeft iemand ervaring met M.W? Hielp het bij jou of maakte het de situatie alleen maar erger?
Heeft er iemand nog tips of dergelijke..

Paulientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:03

Ik denk dat als je een goede mw treft het je zeker kan opluchten. Dat je door te praten wel wat verdriet kwijt kan raken en dat zij samen met jou naar oplossingen kan zoeken voor de situatie nu.

Het hangt er maar net van af of het klikt tussen jou en de mw.
Als ik jou was zou ik zeker niet te snel opgeven, de situatie klinkt heel naar en er moet wel een oplossing komen.

Wie weet kunnen zij ook 3 gesprekken regelen met je vader erbij na verloop van tijd.