Hoofdpijn!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henri3kjuH

Hoofdpijn!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:53

hallo bokkers

ik heb nu al een aantal maanden ontzettende last van hoofdpijn!. ik ben altijd wel beetje gevoelig geweest voor hoofdpijn maar nu is het niet normaal meer! aantal maanden terug begon het. toen was het niet zo erg af en toe wat hoofdpijn oke zat ik niet overin want ik had het wel vaker. tot op een dag het steeds erger werd! en steeds meer, ik had gewoon elke dag hoofdpijn en op een gegeven moment kreeg ik er misselijkheid bij. het is een een vreemde soort van pijn. alsof er veel druk achter mn hoofd zit en het is net boven mn ogen, en van mn ogen heb k dan ook last. dan drukt het achter mn ogen. tenminste zo voelt dat dan. Ook zit ik op wedstrijdzwemmen en als ik lange afstanden ga zwemmen gaat het ontzettend bonken en moet ik gewoon stoppen omdat ik er teveel last vant heb. zo heb ik vorige week ook mn Friese kampioenschappen verknalt maarja dat maakte me niet uit. maar ik kan gewoon minder zwemmen omdat ik er zo last van heb.omdat het niet helemaal gezond was ben ik naar de dokter gegaan en die wist het niet dus die zei dat ik maar moest bloedprikken. oke ik dat doen met veel angst ( vind naalden eng ) maar daar was helemaal niks uitgekomen. dus ik weer terug naar de dokter tijdje later want het ging maar niet over. nou toen dacht hij aan voorhoofdsholte ontsteking. oke zal best dus ik weer naar het ziekenhuis en toen gingen ze een scan van mn hoofd maken. uitslag gekregen, neej er was weer niks uitgekomen! en nu heb ik er nog steeds best veel last van. ik wacht eerst de examens af als het daarna nog niet weggaat ga ik weer naar de dokter en word ik door gestuurd naar een neuroloog. iemand die dit kent? of er ervaring mee heeft of enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?

xXx Henrieke

Marloes0508

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:55

Kan het zijn dat het aan je ogen ligt?

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:03

Ik zal voor een second opinion naar de dokter gaan, dit kan niet goed zijn!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:07

ik dacht ook al dat het misschien aan je ogen ligt ik zou eens naar een opticien gaan, daarvoor heb ik ook een bril en het helpt echt goed

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:58

kan idd aan je ogen liggen, maar het kan ook spanningshoofdpijn zijn of migraine.... zou toch nog een keertje langs de dokter gaan.
ik heb ook al vanaf dat ik een jaar of 11 was hoofdpijnen, en soms hele erge aanvallen van migraine, en mijn HA ontkend gewoon en wil me er geen medicijnen voor voorschrijven, terwijl ik gewoon complete aanvallen heb maargoed, daar ging het hier niet over.

zou als ik jou was even goed naar laten kijken nog een keertje, en misschien is het wel gewoon stress, wie weet..

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:35

Inderdaad vind ik ook! gewoon langs gaan en alle ziektes úitsluiten'die met hoofdpijn beginnen of wat dan ook!

Esterdebest

Re: Hoofdpijn!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:41

Henri3kjuH schreef:
hallo bokkers

ik heb nu al een aantal maanden ontzettende last van hoofdpijn!. ik ben altijd wel beetje gevoelig geweest voor hoofdpijn maar nu is het niet normaal meer! aantal maanden terug begon het. toen was het niet zo erg af en toe wat hoofdpijn oke zat ik niet overin want ik had het wel vaker. tot op een dag het steeds erger werd! en steeds meer, ik had gewoon elke dag hoofdpijn en op een gegeven moment kreeg ik er misselijkheid bij. het is een een vreemde soort van pijn. alsof er veel druk achter mn hoofd zit en het is net boven mn ogen, en van mn ogen heb k dan ook last. dan drukt het achter mn ogen. tenminste zo voelt dat dan. Ook zit ik op wedstrijdzwemmen en als ik lange afstanden ga zwemmen gaat het ontzettend bonken en moet ik gewoon stoppen omdat ik er teveel last vant heb. zo heb ik vorige week ook mn Friese kampioenschappen verknalt maarja dat maakte me niet uit. maar ik kan gewoon minder zwemmen omdat ik er zo last van heb.omdat het niet helemaal gezond was ben ik naar de dokter gegaan en die wist het niet dus die zei dat ik maar moest bloedprikken. oke ik dat doen met veel angst ( vind naalden eng ) maar daar was helemaal niks uitgekomen. dus ik weer terug naar de dokter tijdje later want het ging maar niet over. nou toen dacht hij aan voorhoofdsholte ontsteking. oke zal best dus ik weer naar het ziekenhuis en toen gingen ze een scan van mn hoofd maken. uitslag gekregen, neej er was weer niks uitgekomen! en nu heb ik er nog steeds best veel last van. ik wacht eerst de examens af als het daarna nog niet weggaat ga ik weer naar de dokter en word ik door gestuurd naar een neuroloog. iemand die dit kent? of er ervaring mee heeft of enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?

xXx Henrieke

Dit is een enorm lastige vraag waar je mee komt aanzetten joh!

Ik zal een poging doen om het een en ander wat duidelijker te krijgen, maar ik moet zeggen dat het mij zo aan je verhaal te horen, niet onverstandig lijkt om eens naar een neuroloog te gaan... het is namelijk enorm moeilijk om vanachter de computer in jouw geval een diagnose te stellen, daar de huisarts er zelfs al niet achter kan komen!!

Een aantal dingen, die je nog niet hebt verteld spelen wel een belangrijke rol. Ten eerste is dat je leeftijd. Wanneer jongere mensen hoofdpijn hebben denk je sneller aan andere dingen dan wanneer oudere mensen dit hebben. Ten tweede heb je het erover dat je druk op je ogen voelt tijdens zo'n aanval. Hoe uit zich dat precies? Zie je het beeld niet meer scherp (mis je stukken uit je gezichtsveld) of zie je zwarte mugjes voor je beeld verschijnen die snel heen en weer gaan? Je vertelt al over een bonkende hoofdpijn en een vreemde soort van pijn/druk achter je ogen... is dit een stekende pijn en kun je de pijn op je hoofd aanwijzen of zit die elke keer ergens anders en moet je tijdens die misselijkheid ook daadwerkelijk overgeven of blijft het alleen bij dat misselijke gevoel? Hoe lang duurt zo'n aanval normaliter of is dat verschillend?
Zijn er ook uitlokkende momenten, momenten waarop je dr zeker van bent dat je zo'n aanval gaat krijgen (sommige mensen hebben dat bijvoorbeeld bij het eten van chocola/ drinken van rode wijn of bij enorm veel inspanning. Je hebt het zelf al over Fries kampioenschappen zwemmen... hoe vaak zwem je per dag/per week? Krijg je zo'n aanval alleen in het zwembad of ook daarbuiten? Hoeveel stress brengt dat zwemmen met zich mee... kun je dit volhouden naast (waarschijnlijk) je school/studie? Zijn er nog andere dingen in je leven die op dit moment veel stress met zich meebrengen (hoeft dit niet te vertellen hoor evt. pb?)
Wat ook (voornamelijk bij oudere mensen) een rol zou kunnen spelen is de bloeddruk (veelal te hoge bloeddruk die voor hoofdpijn klachten zorgt) ben je bekend met een hoge of juist zeer lage bloeddruk.

Zo... ik schrik van mezelf... zoveel vragen... Maar zoals ik al zei is dit een heel lastig probleem... en natuurlijk kan ik nu van allerlei aandoeningen gaan opnoemen die jouw hoofdpijn zouden kunnen verklaren maar ten eerste word je daar alleen maar onzekerder van en ten tweede vind ik dat ik op dit moment veel te weinig informatie heb om dat te kunnen doen... en eigenlijk is er ook een lichamelijk onderzoek/evt aanvullend onderzoek nodig om hier wat beter over te kunnen praten. Vandaar ook dat het me niet onverstandig lijkt toch een even naar een neuroloog te gaan. Nu heb ik toevallig stage gelopen in het MCL in Leeuwarden en ken de neurologen daar een beetje... wanneer ik aanneem dat je nog niet zo oud bent zou ik je kunnen aanbevelen om eens bij dokter Sinnighe langs te gaan. Een hele aardige dokter die ontzettend veel weet!!

Sterkte ermee!!

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:31

zo dat zijn nogal wat vragen ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beandwoorden.
ik ben 16 jaar
en het komt eigenlijk niet voor in aanvallen. het is gewoon continu de hele dag dag daarom heb ik er ook zo'n last van omdat het 24uur per dag is ( behalve als k slaap dan merk ik niks) het is een hele zeurende pijn net een stukje boven mn wenkbrauwen en het is altijd hetzelfde plekje en af en toe is het aan de zeikant van mn hoofd bij mn slaap. soms bonkt het daar ook ontzettend. en als ik misselijk ben denk ik altijd wel dat ik moet overgeven maar er komt nooit wat als ik ga zwemmen en ik ben egt intensief bezig dan gaat het erg bonken en moet ik gewoon rusten of stoppen. ik zwom 4keer per week maar trainingen zijn verandert waardoor het nog 3keer is. ik heb het gevoel dat het niet veel stress meebrengt. en als die hoofdpijn zo doorgaat is het gewoon niet meer vol te houden met school er ook nog bij. ben dit moment druk bezig met examens en dat levert ook erg veel stress op! en mn vriendje heeft het na een half jaar uitgemaakt waar ik ook helemaal kapot van ben en slecht van slaap. en mijn bloeddruk heb ik geen idee van. bij de dokter kreeg ik wel zo'n ding om mn arm maar daar heeft hij verder niks over gezegt.
als je meer wilt weten vraag maar raak.
Groetjes

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:25

Heb je ff een pb gestuurd

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:26

jep ben hem al druk aan het lezen

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:30

heej whiekie..
ja lastig man.. want dan kan je minder vaak mee naar de paardjes ..

t is geen migraine, dat hebben ze al uitgesloten.. dat heb ik namelijk, en dat is toch andere klachten..

wat meerdere luitjes al zegge he.. t kan wel es aan je ogen liggen..
verhoogde oogboldruk, of dat je een bril moet met cilinders of prismas..

nou iig sterkte dermee, ik zie je morge wel weer
succes met je exaampies..

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:44

ik heb toen op men 12e ook een bril aangemeten gekregen ( inmiddels lenzen) en toen nam mijn hoofdpijn ook af, maar bij veel mensen is het ook voor een deel spanning, en dat kan ook onbewuste spanning zijn...

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:46

spanning van je examens..
sja zou kunnen,..

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:49

mja zou indd wel kunnen ja,
daarom wacht ik ook eerst even af of het straks na de examens ook weer overgaat.
waar ik ook achter ben gekomen is dat ik wel heel onbewust meer veel meer dingen bezig ben dus dat zou ook kunnen.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:50

weetje wat jij nodig hebt,...
vakantie
zo ben ik nou ff dokter of niet
haha

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:52

jahzeker laura de dokter!
vakantie heb k zowieso al nodig!
mja nu weer on-topic aub!

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:55

haha jaja ontoppic...

heb je al eens overwogen om naar een opticien te gaan?
die kan je oogboldruk binnen 5 seconden meten, en misschien weet die wel wat het is..
ga je gewoon es ff naar "de" opticien hier in de stad.. jeweetwel..(mag geen naam noemen he das reclame maken...)
schuin tegenover t oude stadhuis

of ben je al es naar een opticien geweest?

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:56

Ik had het eerst ook, denk eraan dat je echt genoeg eet en drinkt. hier kreeg ik het van...

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:58

nou ik eet en drink zowieso echt wel genoeg daar kan het gewoon niet aan liggen!.
en mn ouders dachten er ook al aan naar een opticien te gaan dus misschien doe ik dat dan ook nog wel

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:03

dat zou ik idd ook even doen ! en als dta het niet is, dna zou ik me maar minder zorgen gaan maken over alles en kijken of het dan minder zal worden

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:04

haha ja doe dat maar "even " .. minder zorgen maken over alles 1 van mijn grootste probleem geloof ik

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:17

ja dta is idd moeilijk hoor, ik ben ook zo'n persoon die zich om alles en iedereen druk loopt te maken, of dat nou bewust of onbewust is, maar je moet die knop gewoon leren omschakelen en ook wat meer aan jezelf gaan denken. dat heeft bij mij wel gewerkt, ik heb eens tuk minder stress en dus minder hoofdpijn e.d. maar niet iedereen kan dat natuulijk "even minder zorgen maken"

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:38

toen ik je verhaal begon te lezen dacht ik.. oliebol dat lijkt op de klachten die ik had van mijn hersentumor!
Maar je hebt een scan gehad, dus dat kan niet.
Het zou spanningshoofdpijn kunnen zijn

Zera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:46

tinkerzzzz schreef:
toen ik je verhaal begon te lezen dacht ik.. oliebol dat lijkt op de klachten die ik had van mijn hersentumor!
Het zou spanningshoofdpijn kunnen zijn

Ik dacht precies hetzelfde als jou, heb zelf een tumor op een hypofyse, en daardoor heb ik ook last van heel veel hoofdpijn.. Dat zijn ze op dit moment ook aan het onderzoeken, omdat ze niet weten waar het vanaf komt..
Maar het zou maybe gewoon spanningshoofdpijn kunnen zijn, of toch iets anders..

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 15:55

"toen ik je verhaal begon te lezen dacht ik.. oliebol dat lijkt op de klachten die ik had van mijn hersentumor!
Het zou spanningshoofdpijn kunnen zijn"

ik ben door niet zo'n mri scan geweest maar uuh door een andere ben het ff weer vergeten.. maarja daar hebben ze alleen gekeken of ik voorhoofdsholte ontsteking had maar dat had ik dus niet. en wat ik ook ben vergeten erbij te zeggen. in het begin slikte ik nog wel eens ene paracetemol.. maar op een gegeven moment helpte dat niet meer dus ik sterkere pillen neemt.. nee niks helpt.. echt k heb meerdere pillen geprobeert maar niks werkt! echt heel vervelend dus ik kan er ook niks tegen doen.