Koortslip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 08:50

Gisterenochtend werd ik wakker met een onwijs grote blaas op mijn lip. Vanmorgen was hij open en ik heb een ontzettend dikke lip nu.
Heb wel koortslip creme en had van die lipblaaspleisters van Compeed, die ik niet ideaal vind.

Iemand nog grootmoederstips of andere dingen die zij doen om koortslip weg te laten gaan...

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 08:53

Mijn vriend heeft een koortslip.

Het enige wat echt werkt is smeren heel veel smeren. Vaak een wat dikker laagje erop, dan heeft het de tijd om goed in te trekken. Meestal is het dan het snelste weg, tenminste snel....
Hij loopt er dan wel meer dan een week mee, en de koorstjes duren vaak nog langer, laat staan de rode plekjes.

Je hebt tegenwoordig homeopatische pilletjes. Die helpen een koortslip voorkomen. Werkt ook vrij goed. Maar als je weerstand lager is, werkt niks.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 09:03

Ow nee! Ik hoopte zo op het antwoord, binnen 4 dagen is het weg. Het is namelijk echt te lelijk. Ik kan niet eens lachen...

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:19

Ik heb heel vaak een koortsblaar. Vaak als ik net verkouden moet worden of wanneer ik verkouden ben geweest. Dan weet ik in ieder geval dat ik meer vitamientjes moet eten. *Zorg dat je weerstand hoog blijft!!!*

Meestal doe ik er niet zo veel aan. Van die zalfjes heb ik niet echt het gevoel dat het eerder over gaat. Zolang ik ze maar niet ga openkrabben.. Want wat kunnen die dingen kriebelen, dan loop je d'r nog langer mee ! Meestal loop ik d'r in totaal ook ongeveer een week mee. Maar meestal hebben de meeste mensen 't geneens door

nOukjee

Re: Koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:22

Ik heb hier ook heel vaak last van, jammer genoeg
Heb het pas geleden zelfs onder mn neus gehad,

Meestal doe ik er niet veel aan, maar nu had ik pas scrubcréme op mn gezicht gedaan, en toen viel me op dat dit ook tegen een koorstlip goed hielp

Maar dan loop ik er nog een dikke week mee rond vaak

Jolalidanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:22

ik heb ook vaak een koortslip.aan mijn vitamine kan het niet liggen,eet erg veel fruit.vaak is stress ook een oorzaak. heb jammer genoeg geen middeltje voor je.was het er maar.
maar waarom vind jij de pleisters niks,wilde ze zelf ook proberen.

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 02:24

Een koorstlip wordt veroorzaakt door een virus dat zich elke keer openbaart wanneer je weerstand wat verminderd is of wanneer je ergens een ontsteking hebt met koorts (vandaar ook de naam koortslip). Het virus dat dit veroorzaakt is het herpes simplex virus en zalven waarin aciclovir zit verwerkt (bijvoorbeeld zovirax) kunnen helpzaam zijn maar in sommige gevallen helaas niet afdoende. De tip om je weerstand te versterken door middel van het eten van fruit en flink rust te nemen is ook ontzettend nuttig!

Sterkte!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:49

viewtopic.php?f=136&t=592356

In dit topic heb ik al een aantal tips geplaatst.

Wat ik zelf doe...
(bij mij is een koortslip altijd in 3 a 4 dagen weg)

Als ik het aan voel komen smeer ik het in met vectavir, en dat om de 2 uur, als je ergens heen gaat of je komt ergens waar je niet met van die witte zalf op je lip wilt rondlopen dan doe je een lippatch er op, die kan je sinds kort kopen bij de drogist.
Snachts weer dik vectavir erop.

Als de koortslip een beetje zacht en week is geworden dat pak je een wattenschijfje met wat alcahol, wat je ook kan gebruiken is parfum, dat doe je op het wattenschijfje en daar ga je de koortslip mee boenen, als je als blaasjes hebt dan boen je die met het watje en de alcahol weg.
Als het open is dan doe je er weer vectacir in.

Als je merkt dat de blaasjes weg blijven dan smeer je het alleen nog maar in met alcahol, ik heb altijd een flesje goedkope parfum in me tas, even een spuitje in me hand en dan smeer ik het met me vinger erop.
zo droog je de koortslip uit, en gaat ie heel snel weg.

Wat ik al zoiezo doe is goede vitamine pillen slikken, dan ben je het al een beetje voor....

Succes!

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:18

Volgens mij heb je d'r al veel ervaring mee ...

Dank voor de tips! Ga ze eens uitproberen...

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:19

Al hoop ik dat ik een tijdje koortslip vrij ben ..

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:47

Goed eten, vitamine slikken en goed slapen!
Dat is heel belangrijk.

Zeker rondom je menstruatie, dan ben je er extra vatbaar voor.

lovebonney

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:40

ohh dit topic moet ik ook even blijven volgen. ik heb er nu toevallig ook een

ik ga dat van die alcohol ook maar even proberen.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:56

Alcahol is erg goed!

Het is te gek voor woorden, ik ben er net vanaf en ik voel er weer 1 opkomen, dit is al de 3de deze maand.
Ik snap niet hoe dat komt...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:46

Mijn vriendin slikt elke dag L-lysine, dat voorkomt koortslippen. Af en toe (een keer per jaar ofzo) heeft ze er nog wel eens eentje als ze ziek is o.i.d., maar ze vergeet soms wel eens een paar weken om haar L-lysine te nemen, dus tja ...

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:48

Kan je L-lysine gewoon bij de drogist kopen?

plura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:15

Ik krijg steeds een koortslip door stress.....
Ben volledig immuum voor Zovirax, Virumetz en andere crémes. Helpt niks!
Het enige wat helpt , zijn Aciclovir of Zovirax 500 pilletjes tegen genetaliën herpes. Het is een zeer sterke dosis (heb ik nodig ook want ik krijg de herpes in mijn mond dus kan nooit eten....)
Elke 4 uur 1 pilletje, 2 dagen nemen en dag 3 ......is het zo goed als verdwenen!
Deze producten zijn vrij duur maar de crémes zijn nou ook niet zo goedkoop eigenlijkk.....

doniaxxsiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:23

Ik doe er eigenlijk niets aan, en bij mij komen ze vaak als iemand een glas niet goed schoon heeft gemaakt. Ja, het gaat vanzelf wel weer weg hoor!!

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:27

Ik heb volgens mij dezelfde pillen als plura, ik moet ze 1x pd nemen, maar er komt steeds vaker een koortslip doorheen. Ze zijn wel minder 'vies' (groot, etterig etc) sinds ik niet meer rook, de laatste maanden heb ik ze wel even vaak, maar dus minder opvallend. Die Compeed plakkers vind ik echt ideaal, niet zo zeer omdat de koortslip eerder weg is, maar omdat het er gewoon schoner uit ziet.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:33

Wat een goede tips allemaal!

Die plakkers van Compeed blijven bij mij totaal niet plakken en je ziet ze heel goed....
Verder nu vooral aan het smeren met Zovirax, ziet er nu best goed uit en dep ook met alcohol... werkt goed...

Alleen die pilletjes? Klinkt ideaal... maar zijn die ook echt alleen voor genitale herpes en ook te halen bij drogist zonder recept?

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:44

Ik heb ook de patch dingen geprobeert...
Ik vind het ook niks, ze zeggen dat het onzichtbaar is, ja amehoela!
Hahahaha
Ik gebruik ze wel als ik bijvoorbeeld op visite ga, dan wil ik niet de heletijd met zo'n witte zalf plek op me lip zitten maar ik wil er ook niet niks op doen, dan doe wel een zo'n patch.

picobello

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:22

Koortslippen zijn zeer irritant! Heb het in het verleden vaak gehad, nu bijna nooit meer. (afkloppen!).
Voor diegenen die wat geld willen besparen aan al die dure rotzooi zoals zovirax, smeer op een beginnend blaasje gewone tandpasta. Heeft hetzelfde effect, het droogt de boel uit waardoor het virus zich meestal terugtrekt.
Ik koop al jaren geen zovirax meer want al voel ik alleen een kriebel, smeren voorkomt die koortslip (meestal) niet.

plura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:25

Citaat:
Alleen die pilletjes? Klinkt ideaal... maar zijn die ook echt alleen voor genitale herpes en ook te halen bij drogist zonder recept?

De pilletjes (Zovirax of Acyclovir) zijn meerbepaald voor genitale herpes. De anti-herpes dosis (weet ik veel wat het middel ertegen is ) is hoger dan in een créme. Ik heb gelukkig geen genitale herpes, maar ik krijg wel joekels van koortslippen! Echt zeer dik, groot en soms pus = walgelijk en pijnlijk ! Ik neem steeds die pilletjes en ik ben er op 2 à 3dagen vanaf.....als ik een créme gebruik , dan duurt het makkelijk langer dan een week en heb meer pus.
Ik koop ze bij de apotheker, ong. 25 euro voor een doosje met 20 pillen. Ik gebruik 4 of 5 pilletjes per koortslip. Dus dat doosje gaat wel even mee!
Nog even zeggen dat ik ontzettend blij ben met deze oplossing. De pilletjes helpen écht en ze nemen het brandend gevoel weg.

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:06

hey mensen ik heb ook een koortslip topic in de huiskamer....onder de naam: wie heeft de grootste koortslip........misschien een idee om daar met zn allen lekker het topic vol te posten?? en ideeen uit te wisselen?

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:08

Arrabel schreef:
Kan je L-lysine gewoon bij de drogist kopen?

L-lysine kan je (hier) overal zonder recept kopen. Het is een supplement wat vooral bij koortslippen blijkt te werken, niet voor genitale herpes.

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:42

Ik heb nu ook weer een mega grote op mijn lip... Doet erg pijn.