kun je ook blaasontsteking krijgen van open schoenen met dit weer?

want voel m nou ALWEER aankomen (wou da tik mijn blaas eruit kon halen.

groetjes nicole
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik kan het min of meer voorkomen door bij het eerste gevoel een heleboel te drinken (en dus vaak naar de wc te gaan), veel vitamine C, en een paar ibuprofen (ontstekingsremmend).
Ik heb het twee keer vlak achter elkaar gehad, maar sinds ik bij de eerste verschijnselen de volledige aanval inzet, is het niet meer teruggekomen.
Tolstoj schreef:Shadow0 schreef:Ik kan het min of meer voorkomen door bij het eerste gevoel een heleboel te drinken (en dus vaak naar de wc te gaan), veel vitamine C, en een paar ibuprofen (ontstekingsremmend).
Ik heb het twee keer vlak achter elkaar gehad, maar sinds ik bij de eerste verschijnselen de volledige aanval inzet, is het niet meer teruggekomen.
Ik zou de Ibuprofen niet nemen tegen blaasontsekeing.
Het haalt de ontsteking misschien wel weg maar niet de bacterie. Die kan dan vrolijk verder gaan met woekeren.
Ik ben er ook gevoelig voor en ik let altijd op.
Voorkomen is beter dan genezen dus een goede toilet hygiene is heel belangrijk. Dus vanvoren naar achtere vegen.
En na seks altijd even even naar het toilet en plassen. Klinkt mischien banaal maar het helpt wel.
Te weinig drinken kan ook een oorzaak zijn(omdat je dan ook te weinig plast) dus niet alleen veel drinken als je een blaasontsteking voelt opkomen.
Vitamine C helpt redelijk goed om een beginnende blaasonsteking de kop in te drukken. Bacterien houden niet van een zure leefomgeving. Maar zoals hierboven beschreven, blijf er niet mee doorlopen.