Witte wormpjes.. HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

12321

Witte wormpjes.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:25

Hallo allemaal..
Ik zit met ene probleem..
Ik heb steeds witte wormpjes in mijn vagina zitten, het jeukt heel erg..
Ik weet echt niet wat ik er aan moet doen wat het jeukt en kriebelt heel erg. Ik durf het mijn moeder niet te vertellen omdat ik denk dat ze me gaat uitlachen. Want ze zegt dat alleen kleine peuters dat hebben.
Wat kan ik hier aan doen? Help me!en vinden jullie dat ik het toch moet gaan vertellen?
Laatst bijgewerkt door 12321 op 25-05-06 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:26

Je kan bij de drogist wormpillen halen. Dan ben je er meestal zo vanaf!

12321

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:27

Widner, ik ben 13 en ik weet niet of ik dat dan wel durf te kopen..

marrianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:28

dit is niet erg hoor maar wel ergg erie maar je moet gewoon idd die pillen halen bij de drogist zoals widner zegt
en ze kosten bijna niks

12321

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:30

Vinden jullie dat ik het mijjn moeder moet vertellen?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:39

Ik vind van wel, je moeder heeft daar vast ook ervaring mee.
Waarom denk je dat ze je gaat uitlachen?

12321

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:42

ze zegt dat alleen kleine peuters dat hebben.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:44

Waarom zouden peuters dat hebben?
Ik denk eerder van niet..
Ik zou het gewoon zeggen, als ze je uitlacht? Dat doet ze vast niet Het is je moeder!
En als je het echt niet durft, inderdaad gewoon die pillen halen Succes ermee!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:45

je hebt het er dus wel met haar overgehad of zegt ze dat zomaar uit zich zelf? als je egt bang bent dat ze je uitlacht ga je gewoon naar de drogist het klinkt trouwens wel een beetje raar wormen in je vaginaa.. heb ik nog nooit van gehoort maar ja beterschap;)

12321

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:48

ik heb er namelijk wel vaker last van gehad, maar ik heb er nooit wat aan gedaan.. na 3 weken ofzo ging het wel over maar had er ontzettend veel alst van.,.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:51

Je kan ze per 2 kopen bij de drogist. Even een tip: was wel iedere keer je handen als je bij de paarden bent geweest

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:55

Zou het wel vertellen. Ze zal je vast niet uitlachen en anders zal ze het heus niet doen om je te kwetsen. En als ze dan terug komen kan je het gewoon zeggen.

12321

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:06

K heb wat op google gezeten en heb al wat meer info.. Bedankt voor jullie reacties!

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:08

hoe ontstaan die dingen dan? ga je dat kopen bij de drogist?

Vivande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:50

Dan heb je Aarswormpjes denk ik,
peuters krijgen die weleens omdat ze zand uit de zandbak in hun mond krijgen (jaja mn zusje is ook klein geweest )
Moet je maar eens 'Aarswormen' opzoeken op internet .
je kan idd zo'n wormenkuur halen bij de drogist, maar als je er niks aan doet kan het ook geen kwaad, met goede hygiene gaat t weer weg (dacht ik ) maar als je t niet vertrouwd zou ik toch maar ff naar de dokter gaan .

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:21

De pilletjes kosten 2 euro bij de drogist, het is idd iets dat veel bij kleine kinderen voorkomt ennnnnnnnn bij paardenmensen. Als je ze eenmaal gehad hebt ben je er gevoelig voor en komen ze nog wel eens terug. Er zijn veel mensen die ze hebben maar maar weinig mensen die erover praten omdat het toch een vies onderwerp is volgens velen.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:30

niks ergs aan toch ... gewoon even naar de drogist gaan voor die pilletjes .. en voortaan handen goed wassen ... ...

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:38

Idd aarswormpjes. Je krijgt ze trouwens niet van bij de paarden De besmettingsbron zijn meestal kleine kinderen, die zich telkens opnieuw besmeten door gaan te krabben (het jeukt ongelooflijk) en daarna hun handjes in hun mond stoppen etc. Op die manier infecteren ze ook de rest van de omgeving omdat de eitjes echt supergoed kunnen overleven buiten het lichaam. (als ze krabben en dan om het even wat aanraken, en iemand anders raakt dat dan weer aan etc)

Ik raad je aan van zeker WEL een ontwormingsmiddel gaan te halen (Vermox, stofnaam mebendazolum). Normaal gezien moet je dan meteen 1 dosis nemen, en exact 2 weken later nog een (ivm de laatste eitjes die nog uitgekomen kunnen zijn) *laat het je uitleggen of lees de bijsluiter goed* Als de drogist het niet heeft, ga dan even bij de apotheek langs. (in elk geval in België is het vrij verkrijgbaar, zonder voorschrift, en aangezien Nederland daar nog soepeler in is...)

Verder idd goede hygiëne, ELKE keer je naar het toilet geweest bent, goed handen wassen (liefst voor je wat anders aangeraakt hebt), moest je toch gaan krabben (wat je trouwens echt beter niet kan doen, ook ivm schade aan je huid) dan ook onmiddellijk handen wassen.
Als je dat niet doet, kan je de rest van je familie besmetten (en dan wil ik je moeder nog wel eens horen dat enkel peuters het kunnen krijgen )

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:03

Toen ik klein was had ik ook van die wormpjes. Ik speelde inderdaad veel in de zandbak, haha. Bij ons werden die pilletjes ook ingekocht al waren het smarties. Ik kreeg er gewoon om de paar weken weer last van. Nu kan ik mij niet meer herinneren wanneer ik ze voor het laatst had, ik denk toch minstens 10 jaar geleden. Ik weet nog wel dat het een rotgevoel is. Ik wens je veel succes. En die pilletjes halen in netzoiets als condooms kopen, jij vind het genant maar voor de apotheker is het de normaalste zaak van de wereld.

Naomi_Jortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:35

Mijn zusje (bijna 10) heeft ze ook nog steeds dus het is helemaal niet alleen bij kleuters!!! Gewoon aan je moeder vertellen en de pilletjes halen!

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:25

ik heb ze een jaar of 12 geleden ook gehad, niks ergs aan hoor, gewoon zo'n wormenpilletjes halen (smaken naar sinaasappelschil bahbah) en de overlast van die stomme dingen is weg

Takkel

Re: Witte wormpjes.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:38

Had het vroeger ook wel eens. Je kan ze gewoon bij 't Kruidvat halen. Kost bijna niks.

MayBelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:27

Je kan idd beter pilletjes ervoor halen.. als je dit niet doet, gaat het idd na een tijdje wel weer weg, maar zoals je zelf al opgemerkt had, komt het dan terug.. Een pilletje nemen, na 2 weken weer een en dan blijft het weg

loeske87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:32

leentje schreef:

Ik raad je aan van zeker WEL een ontwormingsmiddel gaan te halen (Vermox, stofnaam mebendazolum). Normaal gezien moet je dan meteen 1 dosis nemen, en exact 2 weken later nog een (ivm de laatste eitjes die nog uitgekomen kunnen zijn) *laat het je uitleggen of lees de bijsluiter goed* Als de drogist het niet heeft, ga dan even bij de apotheek langs. (in elk geval in België is het vrij verkrijgbaar, zonder voorschrift, en aangezien Nederland daar nog soepeler in is...)

Ga naar kruidvat oid en vraag gewoon om mebendazol. Je wordt hiervoor echt niet raar aangekeken. Als je daar bang voor bent kan je beter naar de apotheek gaan. Daar geven ze je ook nog extra advies.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:25

en als je het echt niet durft kun je nog altijd zeggen dat het voor je (denkbeeldige) kleine zusje is