Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Het is je moeder!
 Succes ermee!                                                         

)
.
 ) maar als je t niet vertrouwd zou ik toch maar ff naar de dokter gaan 
.                                                         
 De besmettingsbron zijn meestal kleine kinderen, die zich telkens opnieuw besmeten door gaan te krabben (het jeukt ongelooflijk) en daarna hun handjes in hun mond stoppen etc. Op die manier infecteren ze ook de rest van de omgeving omdat de eitjes echt supergoed kunnen overleven buiten het lichaam. (als ze krabben en dan om het even wat aanraken, en iemand anders raakt dat dan weer aan etc)
 (en dan wil ik je moeder nog wel eens horen dat enkel peuters het kunnen krijgen 
 )                                                         

Een pilletje nemen, na 2 weken weer een en dan blijft het weg                                                         leentje schreef:
Ik raad je aan van zeker WEL een ontwormingsmiddel gaan te halen (Vermox, stofnaam mebendazolum). Normaal gezien moet je dan meteen 1 dosis nemen, en exact 2 weken later nog een (ivm de laatste eitjes die nog uitgekomen kunnen zijn) *laat het je uitleggen of lees de bijsluiter goed* Als de drogist het niet heeft, ga dan even bij de apotheek langs. (in elk geval in België is het vrij verkrijgbaar, zonder voorschrift, en aangezien Nederland daar nog soepeler in is...)
  Ga naar kruidvat oid en vraag gewoon om mebendazol. Je wordt hiervoor echt niet raar aangekeken. Als je daar bang voor bent kan je beter naar de apotheek gaan. Daar geven ze je ook nog extra advies.