Rugpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dnies90

Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:57

Ik loop nu al bijna week met ontzettende rugpijn rond.
Maandag was ik het zat dus ik me therapeut(cesar therapie) op gebelt of ik langs kon komen.
Daar zijn we der achter gekomen dat me spieren vast zitten.
Heeft iemand er ervaring mee.
En zo ja hoe kom je eraf.
Ja ik heb sporten opgekregen vooral me rugspieren.
Maar het begint me aardig op te breken.
Kan me niet 100% inzetten voor school.
Slaap zeer slecht.
Parecetemol en inbrufen helpt niet.
heeft iemand een tip waar ik iets mee kan dan hoor ik het graag

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:01

Buikspieren trainen, en naar de fysiotherapeut

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:18

ik mag van me therapeut nu juist niet me buikspieren trainen

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:15

Zover ik weet komen problemen met rugspieren vaak door een combi van spanning en dus verkeerde belasting en te weinig "tegenwicht" door te slappe buikspieren. (Dat is bij mij ook het probleem)

Ik weet niet wat een Cesar therapeut is/doet, maar als hij de oefeningen helpen moet je ze gewoon blijven doen. Als ze niet helpen ga dan terug en vraag om andere oefeningen.

<edit> Even met Google gezocht. Cesar therapie kort samengevat : houdingsoefeningen. Het lijkt mij dat daarvoor ook de betrokken spieren losgemaakt moeten worden, anders ga je trekken tegen jezelf. Dat is en pijnlijk en het lijkt mij ook niet goed. Ik denk dat je beter af bent met een goede fysiotherapeut om de boel los te krijgen, zodat je de opgekregen oefeningen (de fysio zal er ook wel een stel hebben) zonder blessures en pijn (uitgezonderd spierpijn) kan uitvoeren.

Cookies

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:47

Door een sportmasseur of fysio je spieren lekker los laten masseren. Daarnaast inderdaad op je houding letten en je rugspieren trainen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:06

Bij Cesartherapie krijgt je oefeningen om te doen, die je thuis ook moet herhalen. Lijkt op Mensendiecktherapie (heb ik gehad).
Daarbij moest ik eerst mijn 'normale' houding laten zien en daarna kreeg ik in de sessies daarna oefeningen die ik ook thuis moest doen.
Je leert een nieuwe (betere) houding aan.
Ik had rugpijn (onderrug) en dat kwam doordat ik oa mijn knieen op slot zette, gedraaid stond (in een swingback) en dat bracht spanningen in mijn onderrug.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:21

Ik had de spieren in m'n schouders vast zitten, kwam doordat ik de hele dag m'n schouders optrok. Ben toen naar mensendieck geweest, dat is speciaal voor je houding enzovoort. Die vrouw daar heeft me geleerd hoe ik goed kon staan, dus zonder m;n rug te overbelasten, en ik heb ook oefeningen gekregen om m'n bekken te kantelen (had een holle rug).
Wat betreft de spieren die vast zitten, ik had er knopen in Die vrouw van mensendieck heeft elke keer een poos gemaseerd en dan ging ze keihard over die knopen heen, dat is ff k*t maar het helpt wel
Dus denk dat mensendieck bij jou ook wel wat op kan lossen!

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:16

vera daar zit ik al half jaar gaat nu alweer iets beter met me rug

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:39

Ik ben een periode ter velichting van de pijn in mijn rug naar een sport masseur geweest. Die masseert dus echt je spieren los. Dus zou een oplossing kunnen zijn als je spieren werkelijk vast zitten en je verder opzich geen klachten hebt.
Ga dan wel op zoek naar iemand die er verstand van heeft, want als het verkeerd aangepakt kan worden ben je nog verder van huis.

Ik ben al heel lang niet meer geweest. De periode waarin steeds de pijn wat minder was werd steeds korter, en uiteindelijk hielp het niet meer. Maar ik heb op verschillende vlakken pijn, niet alleen de spieren.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:54

Ga eens naar een chiropractor. Mijn moeder heeft altijd problemen gehad met haar rug, ook een hernia gehad enzo. Eens in de zoveel tijd lag ze gewoon plat omdat ze niks meer kon door haar rug.
Ze is een paar keer naar een chiropractor geweest en ze heeft er nu al een aantal jaar helemaal geen last meer van.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:02

ik zit ook bij de fysio mijn spieren in me nek rug en schouders zitten vast....
en niet zo beetje ook volgens hem,maar dat is me eigen schuld,ik ben naar 3 jaar veel pijn toch maar eens naar de fysio gegaan.omdat de pijn erger werd(ik durfte eerst niet heen,weet het klinkt dom )
hij zei dat hij nog nooit iemand van mij leeftijd heeft gezien die zo vast zit.mijn botten zitten ook vast zeg maar dus word ook altijd gekraakt(dat is best eng,vooral als die je nek gaat kraken )
maar je moet gewoon naar de fysio gaan,die kan je van je pijn afhelpen.en er zijn ook oefeningen voor hoor.ik heb er ook een paar die ik elke dag moet doen(en die ik ook wel heel vaak vergeet )

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:28

Wat al gezegd is:
Lekker een keer naar de fysio of sportmasseur om je spieren lekker los te laten masseren.
Wanneer het lekker los is kun je door te sporten de spieren los proberen te houden.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:24

Klinkt mss raar, maar ik heb heel vel baad gehad met de trilplaat. Ik had (spannings)rugpijn, waarbij m'n wervel en aahhechting van m'n ribben vast gingen zitten en hierdoor m'n rugspieren verkrampte. Ik heb daar manueel therapie en cesartherapie voor gehad, maar beide werkte niet optimaal. In die periode kochten m'n moeder en ik samen een trilplaat. ik ben daar gewoon plat op m'n gat op gaan zitten met een rechte rug en benen vooruit, ik begon met 'n half minuutje op een zachte stand en voor dit op en binnen een paar weken was m'n rugpijn volledig verdwenen. Als ik nu weer een mindere dag heb ga ik gewoon weer 5 minuten op de trilplaat

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:03

Ik loop ook alweer een hele tijd in herapie.
Mensedieck.
Het helpt wel enigszinds, hiervoor ben ik naar fysio gewest, die riep dat alles vast zat en geblokkeerd was, dus doorverwezen naar een kraker.
Volgens de kraker was ik té mobiel. (ik kan mijn rug haast dubbelvouwen naar achteren, ellebogen trillen steeds, handen en polsen kan ik slecht stil houden.
Hypermobiel noemt hij het geloof ik ?
Nu loop ik sinds 2 maanden bij een mensedieck.
*zucht.
Ik ben het beu.
Ieeedere dag rugpijn.

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:06

ik heb precies het zelfde

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:10

NadjaThaBest schreef:
ik heb precies het zelfde

Als wie ?

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:27

als jou dat me spieren mobiel zijn

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:00

Ah oke. Ik begreep je niet.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:09

Rugklachten zijn altijd vervelend. Sinds oktober 2005 zit ik met ernstige rugklachten wat met spieren te maken heeft. Voor meer info mag je altijd pm-en

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:10

mijn spieren zitten echt heel vaak vast! kan me niet ontspannen ofzo...
maar toen ik echt last van me rug had ben ik naar een chiropractor geweest! wat een supermens was dat joh! daarna echt bijna nooit meer last van me rug gehad!! me hele lijf stond ook scheef van de vaak mooie vallen die ik heb gemaakt van me pony daardoor gingen me spieren van alles proberen goed te maken wat dus in totaal niet goed ging...
zei heeft alles echt los gemaakt en recht gezet en dat was voor mij echt een openbaring! zat altijd super recht op de bank en daarna kon ik gewoon met hangende schouders tv kijken!

als ik nu vast zit smeer ik me in met pepermuntzalf! dat spul stinkt wel, maar werkt stukken beter als alle andere zalfjes voor je spieren! dat moet je inmasseren en dan word het warm en daarna zijn je spieren echt los! ook al zoon wondermiddel

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:48

Ik heb sinds een paar maanden ook steeds vaker last van mijn rug. Zeker de afgelopen weken is dit alleen maar erger geworden, maar ik schreef het vooral toe aan de examenstress.

Maar inmiddels zijn m'n examens over, en is de rugpijn alleen maar erger geworden. Heb me zaterdag ziek moeten melden op mijn werk omdat het gewoon niet meer ging. Ik heb het hele weekend plat op bed moeten liggen en mocht vandaag weer wat gaan lopen. Dit advies kreeg mijn moeder ook toen ze voor het eerst met rugklachten bij de dokter kwam, vandaar dat ik hetzelfde gedaan heb. Ook heb ik zaterdag een halve spierverslapper van haar ingenomen, mag eigenlijk niet zonder recept natuurlijk, maar dat bracht wel de ontspanning die ik ff nodig had

Inmiddels gaat het redelijk, maar naarmate de dag vordert krijg ik meer en meer last. Het zit vooral in mijn onderrug, en straalt soms uit naar mijn billen en benen. Het gekke is dat júist met paardrijden ik nergens last van heb, en m'n rug lekker ontspannen 'opgerekt' lijkt.

Wat adviseren jullie? Gewoon even langs de huisarts, of anders gewoon eens langs een sportmasseur/chiropractor? En accupunctuur, zou dat wat zijn?

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:02

mij lijkt het slim om eerst naar de huisarts te gaan

Marlou89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:06

Ik heb ook altijd last van rugpijn gehad. Ik heb 2 jaar cesar therapie gedaan en nu is het wel veel minder geworden.
Let goed op je houding hoe je zit, slaapt, loopt en bukt. Als het goed is krijg je die ook te horen bij cesar therapie. Zo niet dan wil ik ze nog wel even vermelden
En ik moest veel buikspier oefeningen enzo doen, hierdoor versterken ook de spieren in je rug waardoor je er minder last van hebt.

Succes!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:52

Zolang je zeker weet dat het spieren zijn (kan je voelen) kan je eens langs een fysio gaan.
Als je niet zeker weet dat het spieren zijn zou ik eerst langs je huisarts gaan en vragen om foto's.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:07

Voor de fysio moet je toch een doorverwijzing hebben?