Wie gebruiken er intiemzeep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Wie gebruiken er intiemzeep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:19

Ja sorry

Ik gebruik sinds een tijdje intiemzeep van Lactacid (of hoe schrijf je het?) (de douchegel editie)

Ik ben het gaan gebruiken daar ik soms wel onzeker ben en denk dat ik stink.
Ik ben heel schoon op mezelf en douche elke dag,toch vind ik het een fijn idee dat ik mij 'daar' ook heb gewassen.
Gewone zeep is me afgeraden i.v.m met infecties e.d.
Toen ik laatst in de DA liep viel mijn oog ineens op het vakje met 'intiemreinigende middelen'.
Ik ben er zeer tevreden over,het geeft een schoon gevoel.
Ook heb ik het idee dat ik sinds ik het gebruik wat minder last heb van afscheiding...

Wie gebruikt er ook intiemzeep,waarom en wat voor?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:23

Uhm, ik was het down there gewoon met Dove of Zwitsal Ik heb wel zo'n vaginale douche met dat spul van Lactacid, vind ik erg fijn als ik ongesteld ben of als ik seks heb gehad

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:25

Klinkt goed, en als jij je er schoon bij voelt!! Lijkt me een beetje raar om te doen, want het is toch allemaal natuurlijk!! Maarja,, geen ervaring!!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:26

Je moet het daar nóoit met zeep wassen, dat is zo slecht. Dan gaat je zuurtegraad uit balans. Ik gebruik ook Lactacyd, gewoon voor het schone gevoel. Ben het eigenlijk gaan gebruiken toen ik een schimmelinfectie had.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:07

ik gebruik van merk van kruitvat, toch goedkoper dan lactayd en werkt hetzelfde.

Kims

Re: Wie gebruiken er intiemzeep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:14

Ik gebruik het ook, maar niet al te vaak.
Hoe goed dat spul ook is, het is altijd beter nog om gewoon met water te spoelen. Ik gebruik lactacyd altijd als ik ongesteld ben of als ik me wat frisser wil voelen ivm afscheiding enzo.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:46

Ik gebruik ook Lactacyd, niet dagelijks.
Een kennis heeft een schimmelinfectie gekregen down under door Lactacyd (dagelijks gebruikt). Volgens de dokter was zelfs Lactacyd uit den boze.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:08

urselin schreef:
Een kennis heeft een schimmelinfectie gekregen down under door Lactacyd (dagelijks gebruikt). Volgens de dokter was zelfs Lactacyd uit den boze.

Mijn arts heeft het me juist aangeraden om het te gaan gebruiken!

Omdat ik aan de onderhouds-antibiotica zit en daardoor vaak last had van een schimmelinfectie, raadde hij me aan om 1 à 2 keer per week (dus niet iedere dag!) met Lactacyd te spoelen.

Sinds ik dit doe heb ik bijna nooit meer last van een infectie...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:43

Het lijkt me in ieder geval ook niet goed om het elke dag te gebruiken.
Maar de dokter die vond dat je down under geen zeepjes ofzo moest gebruiken (ook geen Lactacyd), want dat zou de bacteriële balans verstoren. Ik heb nergens last van, dus ik blijf het gewoon gebruiken .

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:47

Bij mij was de bacteriële balans juist verstoord door de medicijnen. De Lactacyd bracht het weer ín balans door de zuurtegraad weer op peil te brengen.

mcsjelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:53

Ik gebruik ook Lactacyd. Lactacyd heeft toch dezelfde zuurgraad als je vagina, dus denk niet dat het kwaad kan. Die spoeling moet je inderdaad niet te vaak gebruiken, maar de wasemulsie maakt denk ik niet zo veel uit. Ik vind het in ieder geval een fris gevoel geven en ik hoop dat ik dan ook minder last heb van ongewenste geurtjes.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:12

ik gebruik het niet, maar zo te horen is het wel fijn.
misschien ga ik het ook eens kopen .

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:35

Ik gebruik het ook. Sinds ik het gebruik heb ik minder last van droogheid en jeuk en het geeft een fris gevoel

Flower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:56

Ik zei de gek

Ik voel me altijd helemaal fris en fruitig erdoor

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:51

iemand enig idee hoe duur lactacyd is? ik wil het heel graag gebruiken

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 04:32

€6,95 geloof ik

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:35

Lactacyd is prima om te gebruiken wanneer je veel last hebt van schimmels of atypische infecties maar als je 'down under' in orde bent, kun je het beter niet gebruiken. Lactacyd (en consorten) heeft nl. NIET dezelfde PH-waarde als de vagina ook al claimen ze dat maar het droogt wel wat uit en dat is prettig tegen de schimmels. Ook van binnen niet teveel met water spoelen, die PH-waarde ligt totaal anders. Ben je in orde dan creeer je juist een milieu voor infecties en irritatie. Je vagina reinigt zichzelf van binnen dus zorg dat je de buitenkant goed schoon houdt met wat lauw water en dan ben je prima verzorgd. Een enkel keertje kan geen kwaad voor een fris gevoel natuurlijk maar hou in je achterhoofd dat je de balans van je vagina helemaal uit evenwicht brengt en hou het bij een enkel keertje en pak het niet wekelijks uit de kast

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:39

Ben ik dan zo'n geval apart ofzo?

Ik was gewoon elke dag met Dove of Zwitsal en heb nooit last van jeuk, afscheiding of andere dingen

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:30

Quellian schreef:
Uhm, ik was het down there gewoon met Dove of Zwitsal Ik heb wel zo'n vaginale douche met dat spul van Lactacid, vind ik erg fijn als ik ongesteld ben of als ik seks heb gehad

Hetzelfde verhaal, normaal gewoon met een zachte douchegel, en na seks of tijdens mijn ongesteldheid is het heerlijk om even Lactacid te gebruiken, voel me er weer superfris door.

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:32

Ik gebruik Lactacyd ook op specieke momenten(na de seks of als ik ongesteld ben) vooral omdat ik me dan ontzettend vies voel.
En zoals Liselot zegt, voel je je daarna weer superfris.

Ook heb ik van die vochtige tissues voor onderweg want je weet maar nooit !

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:37

ze zeggen dat vaginale douches je zuurgraad verstoord en dat het eigenlijk niet goed voor je is. Maar ik lees hier weer goede reacties. Waar halen ze die informatie dan vandaan dat het niet goed voor je is..

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:38

paardjes___l schreef:
ik gebruik het niet, maar zo te horen is het wel fijn.
misschien ga ik het ook eens kopen .

Ik ook

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:13

ditchie schreef:
ze zeggen dat vaginale douches je zuurgraad verstoord en dat het eigenlijk niet goed voor je is. Maar ik lees hier weer goede reacties. Waar halen ze die informatie dan vandaan dat het niet goed voor je is..

Iedereen moet doen waar hij zichzelf goed bij voelt.
Waar ik mijn informatie vandaan haal: mijn vriend is dr. in de biochemie en is hoofd onderzoek bij een bedrijf dat medische producten maakt die zonder recept verkrijgbaar zijn. En toevallig zijn ze net bezig op het vlak van intiemvloeistoffen, in samenwerking met een aantal gynaecologen. Het is nog damn moeilijk om iets te creeeren dat zich werkelijk aanpast aan de PH-waarde van de vagina, zeker omdat die gewoon wisselend is. Dus dan hoor je wel eens wat

Van mij mag iedereen zich schoonhouden met wat hij wil natuurlijk. Ik licht alleen de 'onschuldige gebruiker' even in over de 'gevaren' van intiemvloeistoffen (klinkt lekker dramatisch). Aan ieder de keus wat hij ermee doet

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:25

Je hebt ons nog niet ingelicht over de gevaren hoor vertel..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:28

Dat dus de zuurgraad van je vagina compleet verstoord is, met irritatie, ontstekingen en veel afscheiding tot gevolg