Bloedneus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ringetje

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:23

Gisternacht werd ik weer wakker van een bloedneus. Na drie kwartier was het weer over en kon ik weer slapen. Mijn record staat op een bloedneus van 1,5 uur. Dit was vorig jaar. Dat stroomde er ook echt uit! Wie heeft dit nog meer? Hoe kan dit komen?
Oh jah, ik ben 15.

manonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:09

Ik gelukkig niet en dat hoop ik ook zo te houden .
Ik vind dat wel zooo eng!
Heb je er zelf geen schrik van? Ik zou namelijk echt doodgaan van angst .

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:13

Ik heb gelukkig nog nooit een bloedneus gehad maar doet dat nou pijn?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:36

Mijn jongste dochter (is nu 12) heeft al vanaf haar derde jaar last van bloedneuzen. Vooral in deze tijd van het jaar is het erg. Drie, vier keer per dag is vrij normaal. Ook 's nachts krijgt ze bloedneuzen. Het doet geen pijn, is alleen erg lastig. Eerst kwam ze midden in de nacht haar bed uit, maar tegenwoordig lost ze het alleen op. Alleen als de bloedneuzen erg lang duren komt ze naar ons toe. En dan met erg lang bedoel ik 5-10 minuten. Een enkele keer duren ze wat langer, maar geen 1,5 uur.
Ringetje: als dit vaker gebeurd en ze duren echt zo lang, zou ik eens naar de huisarts gaan. Hij kan je doorsturen naar het ziekenhuis om daar een adertje in je neus dicht te laten branden. Nee, is niet leuk, maar het helpt wel. Mijn dochter heeft dat gelukkig niet gehad, maar ik weet het van een buurjongetje. Die had vaak langdurige bloedneuzen en na het dichtbranden was het zo goed als over.
Bij mijn dochter hangen de bloedneuzen waarschijnlijk samen met hooikoorts. Mijn andere kinderen hebben geen bloedneuzen, maar wel hooikoorts. En mijn man heeft ook hooikoorts. O ja, ik weet het nog van zus vroeger. Wij sliepen heel lang op één kamer en dan maakte ze mij regelmatig 's nachts wakker omdat zij ook een bloedneus had. Later kreeg ze ook hooikoorts. En haar zoon heeft precies hetzelfde. Mijn dochter krijgt ze ook weleens onder schooltijd en dat vindt ze heel naar. Maar het zijn vooral de leerkrachten die zo mal reageren. Help, bloed! Soms is mijn dochter erg moe na een dag van veel bloedneuzen. Of 's morgens nog erg moe als ze 's nachts een paar keer wakker is geweest omdat het weer zover was. Ach, ze wordt er wel groot mee.
Ringetje: veel sterkte gewenst met je bloedneuzen!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:39

heb het ook gehad, jaren lang. Ene keer gewoon een beetje bleod bij het snuiten, andere keer was het vreselijk en stroomde het constant, 's ochtends wakker worden met een kussen onder het bloed was geen uitzondering.
Ben er ook voor naar de dokter geweest, het lag bij mij aan de neusspray die ik gebruikte. Deze was te heftig voor mij, het slijmvlies werd zover uitgedroogd dat het vaak barste. DAarbij snuit ik hard, dus zoek de problemen maar...

Eventjes overleggen dus, of het niet aan je medicatie kan liggen. Andeers inderdaad dicht laten branden.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:48

Ik heb er ook vaak last van maar geen hele uren meestal houdt het bij mij na een kwartier / half uur op.. ik heb eigelijk geen idee wat ik er tegen moet doen, en dichtbranden? Nee dat zie ik niet zo zitten aangezien ik al paranoïa word bij de gedachte aan een ziekenhuis

Orange

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:04

Ik heb het gehad van mn derde tot mn 12 de jaar. Heel veel en heel vaak. (soms een paar keer per dag) En toen een aantal jaar niet . Nu het laatste jaar heb ik weer meer last van bloedneuzen, 3 weken geleden eentje die maar niet overging..duurde ruim een uur. Ik denk er ook over om het dicht te laten branden.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:25

zxal je niet eens naar de dokter gaan dan kunnen ze het dichtbranden.
het is niet goed hoor als het zo lang duurt.
je verliest dan toch best veel bloed

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:50

idd dichtbranden

bloedneus van 1.5uur is echt niet gezond TS, zou echt naar HA gaan

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:04

ik ben toevallig gisteren voor dit probleem met mijn zoon bij de huisarts geweest......
zij adviseerde otrivin als het ging bloeden, en dan NIET de zoutoplossing, maar die andere. otrivin laat je slijmvlies en dus ook de ader in je neus "krimpen" .
dichtbranden was ook een optie, maar dat doen ze liever alleen in extreme gevallen.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:12

Haha, iedereen denkt altijd dat een bloedneus pijn doet! Ikzelf heb ook regelmatig een bloedneus. Maar meestal niet zo lang als jij! Succes ermee!

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:45

Toen ik klein was (en dan tot een jaar of 13) had ik ook behoorlijk vaak een bloedneus. Soms ook heel lang, verscheidene tips gehad, ook van een mevrouw die vroeger zelf ook veel last ervan had. Zij had het dicht laten branden, wat geen effect had. Wel gaf ze me het advies om niet voorover of achterover te zitten, maar gewoon rechtop met je hoofd (voorover of achterover 'bevordert' het bloeden juist)
Dit hielp bij mij erg goed, nu is het vrijwel zo goed als over en heb ik eigenlijk nooit meer een bloedneus

Succes ermee!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:49

Ik ben ook 15, en ik heb zomers echt elke dag wel een bloedneus. Dit varieert van 1 tot 3 keer per dag. Ik vind het ook supervervelend maar kan er nix aan doen. Dichtbranden lijkt me ook nix

Dusss...dat is gewoon een zakdoek b ij de hand houden en zorgen dat je het op tijd doorhebt, want anders zitten je kleren onder

Ringetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 08:14

Dank je voor de tips. Ik zie het niet echt zitten om het dicht te laten branden eerlijk gezegd. Maar ik zal er wel over denken. Het is niet zo dat het bijna elke dag is ofzo. Vroeger wel, maar dat is nu aardig over gelukkig.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:16

Ik heb dit ook, maar alleen als ik slecht slaap, dus voor mij een nachtje doorgaan, zit er niet in.

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:52

ik heb er ook regelmatig last van.. nu niet meer zo erg als 'vroeger' (toen ik +/- 12 was) toen had ik er vaan 3/4 op een dag, die ook lang duurden! nu ben ik 18 en is het een stuk minder. wel heb ik veel last van hooikoorts

Pasamba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:01

Ik heb het ook! Ben nu 15 maar heb het al vanaf m'n 13e ofzo..
Best wel vervelend. Heb het op school ook wel eens. Zit ik een proefwerk te maken, ineens drup, drup, drup En s'nachts ook, meestal word ik er wel van wakker. Maar dan zit me hele kussen onder 't bloed.. M'n buurvrouw zei dat het kwam doordat je verkouden gaat worden. En meestal is dat ook wel zo..

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:28

ik had er vroeger ook wel vrij veel last van.. Zeker 3-4 keer per week dat ik thuiskwam van school met een bloedneus. Nu is het wel minder, geen idee wat de oorzaak was..

Een vriend van mij had er ook heel fel last van, net zoals jij zegt.. Snachts, en vrij lang blijven doorbloeden. Blijkbaar lag dat aan zijn astma (vrij veel last van)... Na een paar jaar over en weer naar de dokter gelopen te zijn zonder resultaat zijn ze overgestapt naar homeopathie (voor de astma). Met schitterende resultaten moet ik zeggen, hij heeft van zowel de astma als de bloedneus geen last meer!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:42

Hay

Ik weet precies hoe het is..
Na dat ik ongeveer een jaar geleden per ongeluk een tik op mijn neus had gehad, had ik constant bloedneuzen

Werd soms wakker in het bloed en het gebeurde op de meeste rare momenten.

Op een gegeven moment zat ik bij mij op het werk kassa en ik dacht hoe kan ik nou een loopneus hebben als ik niet verkouden ben..

Voor ik het wist zat de hele kassa en ik zelf onder het bloed.
Naar boven gebracht.. Gutste er uit.. Naar voren zitten hielp niet..

Op een gegeven moment ging ik naar achter hangen.. En toen verloor ik een cyste door mijn neus.. Met botjes enzov..

Het is sindsdien uit gebleven. Heel aventoe word ik er nog mee wakker.. Maar ik zou toch even langs de dokter gaan..

Ig Sterkte

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:57

op dit moment zit ik net weer even rustig..
had ook alweer een bloedneus ik vind het zelf heel vervelend en doe altijd maar een schietgebedje dat het niet op mijn werk gebeurd, op school.. heel vervelend.
heb hier ook een topic over geopend een maand geleden en kreeg daaruit toch wel mee dat ik het moest laten dichtbranden..

een bloedneus duurt bij mij toch al vrij lang 1 uur 2 uur..
echt niet leuk meer ik had laatst klinkt gek een tampon erin gedaan en deze er 2 a 4 minuten in laten zitten voorzichtig uitgehaald toen ging het eindelijk over deze tip kreeg ik van een dokter assistente..

Ringetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:41

Ik heb altijd gehoord dat je juist niks in je neus moest stoppen...

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:45

Ik heb t 1x bijna 2 uur lang gehad.... viel idd bijna flauw... ze wouden me net naar de dochter brengen toen het stopte....

Ik heb er bijna elke dag wel 1.. vooral nu met het wat warmere weer..

Dichtbranden helpt niet altijd m'n broer heeft dat gedaan maar heeft het ook nog bijna elke dag...

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:47

Ik ben vroeger een keer met mn neus op de verwarming gepleurd, vraag me niet hoe dat kwam

Maar sinsdien heb ik echt zooo vaak een bloedneus, als het weer veranderd ofzo, of bij een klein stootje lijkt het ook al of ik leegbloed..heb ook een keer een bloedneus gehad van bijna 2 uur...en het stopte maar niet...en dan ook aan allbei de kanten van mn neus he...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:51

Ik zou niet weten dat is wat mij verteld werd.
wat ook wel helpt is ijs in je nek, of net boven je neus zo 'vriest' het dicht.
dit doe ik pas als het heel lang duurt.
volgends mij is de schrijfhouding niet goed recht opzitten en goed dichtknijpen wat bij mij toch niet helpt

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:51

Oh daar had ik vroeger ook zoveel last van. Als ik gestresst was of als ik van warm naar koud ging of als ik intensief aan het sporten was.

Mijn record is denk ik ook wel zo'n 1,5 uur. Het loopt er echt uit alsof je een kraantje hebt opengedraait en stopt dan ook niet meer.

Laatste tijd eigenlijk geen last meer van. Ik weet niet wat je er tegen kan doen en hoe het komt, misschien ook door een overgang van warm naar koud, stress of intensief sporten ofzo??