Deoderant verhoogt kans op borstkanker!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Deoderant verhoogt kans op borstkanker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 18:02

Ja ja, het is echt waar.
En vrij logisch als je er over na denkt.

Het is niet bij alle deo's zo, alleen die die het stof ALUMINIUM CHLOORHYDRAAT bevatten.
Dit is namelijk het werkende stof, die het zweten tegen houdt, en zit in de echt goede deo's, Rexona, Dove, Nivea en sommigen van FA.

Het zit namelijk zo, je zweet en tegelijk gaan de giftige stoffen uit je lichaam. Door deo te gebruiken, die dat tegen houdt, blijven de giftige stoffen in je lichaam, en die vallen dan je lymphklieren aan, o.a je borsten.

Ik weet het iig zeker voor mij geen verhoogd risico op borstkanker!
Dan maar zweet plekken!

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:34

Dit is een hele tijd geleden ook in het nieuws geweest, en een tijd later weer achterhaald...
Ik weet niet wat ik er van moet denken, je hoort deze dingen tegenwoordig steeds meer.

Linda

Re: Deoderant verhoogt kans op borstkanker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:54

Joh, dat is al lang achterhaald.

Geen relatie tussen gebruik deodorant / anti-transpirant en borstkanker

Amsterdam - 5 februari 2004 (laatst gewijzigd: 4 maart 2004)
Sinds enige tijd verschijnen berichten in de media en in rondzend e-mails dat deodorant borstkanker kan veroorzaken. KWF Kankerbestrijding beantwoordt hierover wekelijks tientallen e-mails en telefoontjes. Het gaat om berichten naar aanleiding van onderzoeken van o.a. Darbre (2004). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestanddelen als parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze berichten zijn niet juist.

Er is geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant / anti-transpirant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is. Zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute hebben dit geconcludeerd. Deodorant en anti-transpirant kunnen dus veilig worden gebruikt.

Parabenen

Verwarring over het verband tussen deodorants / anti-transpirants die parabenen bevatten en borstkanker, komt mogelijk voort uit het feit dat parabenen een soortgelijke werking als oestrogenen lijken te hebben. Van oestrogenen is een verband met borstkanker bekend.

In het onderzoek van Darbre wordt gemeld dat kleine hoeveelheden parabenen zijn gevonden in monsters van borstkankertumoren. Deze parabenen zouden afkomstig zijn van deodorants.

Onwaarschijnlijk

Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat parabenen die op de huid worden aangebracht via cosmetica het borstweefsel kunnen bereiken. Een oorzakelijk verband tussen parabenen en borstkanker kan niet worden aangetoond.

Bovendien heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat parabenen veilig zijn voor mens en milieu. Het gebruik van parabenen als conserveringsmiddel voor cosmetica en andere productgroepen is goedgekeurd door de Europese Commissie.

Bron: www.kwf.nl

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:08

In het ziekenhuis hebben ze mijn oma verteld dat er een relatie kon zijn tussen haar borstkanker en de deodorant.
Inmiddels is zij vorig jaar zomer overleden.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:11

Ik las het vandaag nog ergens op i-net. Enge gedachte.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:34

Sja je krijgt van zoveel dingen kanker.. mensen met grote borsten hebben ook meer kans op kanker, als die dan andere deo gebruiken en mensen met kleine borsten deze is iedereen weer gelijk

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:43

Je krijgt van zoveel dingen borstkanker.

Dat wil je niet weten..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:38

Zolang er geen grondig onderzoek wordt gedaan, waarbij overduidelijke causale verbanden aangetoond kunnen worden, kun je niet zeggen dat het een verhoogde kans geeft op iets.
Het kán een risicofactor zijn, maar daar moet je ook 'bewijs' voor hebben (als in onderzoeken doen).

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:12

maar ze hadden toch bewijs of ben ik nou blond?? Nou ja, borstkanker krijg je van zoveel dingen en tegenwoordig moet je zelfs al uitkijken met wat je eet.. dus als een verassing komt deze ook al niet aan..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:10

Quote schreef:
Je krijgt van zoveel dingen borstkanker.

Dat wil je niet weten..

Precies. En ik ga echt niet iets anders gebruiken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:20

Ik weet nog heel goed dat het een aantal jaren geleden ook 'zogenaamd' was bewezen over het gebruik van plastic huishoudfolie, daar zou je ook kanker van kunnen krijgen....

Natuurlijk moet je een beetje uitkijken en goed voor je lichaam zorgen als je zo oud als mogelijk wilt worden.

Maar ik vind het nogal relatief. Kanker is sterfte-oorzaak nummer 2 (hart en vaat op 1), daarom hoor je er zoveel over.

Gewoon goed sporten, zo gezond mogelijk eten (oei, bestrijdingsmiddelen!!! ) en GENIETEN van het leven!!!

Jiske_Nilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:27

Randy01 schreef:
Ik weet nog heel goed dat het een aantal jaren geleden ook 'zogenaamd' was bewezen over het gebruik van plastic huishoudfolie, daar zou je ook kanker van kunnen krijgen....

Natuurlijk moet je een beetje uitkijken en goed voor je lichaam zorgen als je zo oud als mogelijk wilt worden.

Maar ik vind het nogal relatief. Kanker is sterfte-oorzaak nummer 2 (hart en vaat op 1), daarom hoor je er zoveel over.

Gewoon goed sporten, zo gezond mogelijk eten (oei, bestrijdingsmiddelen!!! ) en GENIETEN van het leven!!!

juist daar ben ik het mee eens

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:58

Randy01 schreef:

En van merkloze ketchup zou je ook kanker krijgen...
Tegenwoordig krijg je overal kanker van, imo is het redelijk overdreven, en ver gezocht...

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:11

Ik gebruik gewoon Deoleen, je zweet er wel mee, maar je stinkt er niet mee

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:12

kristie schreef:
Randy01 schreef:

En van merkloze ketchup zou je ook kanker krijgen...
Tegenwoordig krijg je overal kanker van, imo is het redelijk overdreven, en ver gezocht...

Is dit mischien omdat ze bij deze ketchup bij de tomaten mischien het middelste (dat witte in het midden is namelijk kanker verwekkend) niet eruit halen?

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:13

En van chips krijg je slokdarmkanker en darmkanker. Van cola maagkanker. Van koffie ook allerlei kanker...
Etc etc.
Maar er is eigenlijk geen van deze beweringen die met erkend wetenschappelijk onderzoek onderbouwd is...

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:17

hmm en wat dacht je van die "tatoo bandjes" die je om je nek en armen kon doen (net alsof je een tatoo had)
daar zou je ook kanker van krijgen..
en van horloges met bepaalt zoort bandjes..
yeahhh

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:21

darkmoona schreef:
hmm en wat dacht je van die "tatoo bandjes" die je om je nek en armen kon doen (net alsof je een tatoo had)
yeahhh

Was toen toch ook een tijdje met die gekleurde staafjes waar je ik dacht ook armbandjes van kon maken? Was zelfs nog op het nieuws en mocht even niet meer verkocht worden.

Tja, tegenwoordig krijg je bijna overal kanker van...

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:29

mickeytje schreef:
darkmoona schreef:
yeahhh

Was toen toch ook een tijdje met die gekleurde staafjes waar je ik dacht ook armbandjes van kon maken? Was zelfs nog op het nieuws en mocht even niet meer verkocht worden.

Tja, tegenwoordig krijg je bijna overal kanker van...

Bedoel je die scooby doo dingen zeker?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:07

alles heeft te maken met TE veel

als je af en toe een magnetron maaltijd neemt is er niks aan de hand maar ontbijt lunch diner en tussendoortjes elke dag tja dat kan natuurlijk ook niet echt gezond zijn

gefrituurde groenten zijn kankerverwekkend maar zolang je dat niet elke dag eet ..

en zoals TE LANG gebruik vd pil ook borstkanker opleverd , daar heb ik het door , even de pil is niet erg maar veel langer als 10 jr gebruik (liefst korter dus !) is niet wijs !

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:54

Tegenwoordig word je ook overal ziek door...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:23

Ooo fijn... ik heb 9 jaar de pil geslikt en ben er een half jaar af geweest en ga nu weer beginnen...

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:14

Tegenwoordig krijg je wel van heel veel spullen kanker ofzo, bijv. van light drankjes (zoals Cola light) is ook bewezen dat je er eerder kanker van krijgt dan van gewone drankjes.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 17:08

Tja ik las het, leek me wel logisch. Maar dat tegenwoordig alles slecht voor je is (zelfs appels!! ) ja, het wordt een beetje gek.

Tja, weet ook eigenlijk niet wat ik er van moet denken....

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:10

mm ik blijf gewoon deo spuiten hoor.. je krijgt ook kanker van spijkerbroeken en pindakaas

als je zou moeten leven door alles te v oorkomen dan heb je geen leven meer