knieen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:19

ja
ik had dus een vraag
als ik loop dan krijg ik heel veel pijnlijke trekkingen/steken in de knie of ietsjes lager.
ik loop er nu ongeveer een half jaar mee, heb het nog nooit zo erg gehad als vandaag. contstant pijn
mijn vraag is dus of meerdere mensen die hebben ?

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:22

Het is heel moeilijk om op basis van de dingen die je in je berichtje hebt gezet precies te kunnen zeggen, dit is het.

Daarvoor is het nodig om nog wat meer dingen te weten te komen. Als ik het zo lees moeten we onderscheid proberen te maken tussen een neurogeen (iets met de zenuwen), een myogeen (iets met de spieren) of een probleem op het niveau van de knie zelf.

Ten eerste is je leeftijd heel belangrijk, dat maakt al heel veel uit voor de 'denkrichting' derder schrijf je zelf al dat je alleen last hebt bij het lopen. Heb je ook last van de trekkingen/steken wanneer je bijvoorbeeld bukt, of iets zwaars tilt? En heb je alleen last van 1 knie of zijn het beide knieen die meedoen? Wat voor trekkingen/steken zijn het precies? Is het pijn of meer een soort van reflex van je been? Is er een uitlokkend moment geweest, heb je je een keer goed verstapt? Heb je eerder problemen met je knie gehad, vroeger? Zit je in de groeifase? Kortom heel veel vragen van mijn kant...

Wanneer je dr echt veel last van hebt zou je eventueel ibuprofen bruispoeder kunnen nemen eventueel in combinatie met een paracetamol.

Succes! PP

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:02

nou,
ik ben dus 11 jaar. Ik heb het soms als ik buk maar als ik iets zwaar tils niet. als ik heb gerend heb ik het heel erg en zak ik bijna erdoor heen. Het is echt pijn en zijn trekking/steken. heb me nog nooit verstapt en echt problemen nooit gehad, sinds een half jaar dus wel en nu de laatste paar dagen is het heel erg..

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:23

Kan je hem helemaal buigen en strekken?
Springt hij welleens op slot?
Als je loopt, gaat je knie overdreven veel naar binnen, of loopt ie wel gewoon?

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:27

buigen gaat gewoon en strekken ook, maar het doet wel pijn.
wat bedoel je op slot?
en hij loopt wel gewoon ja

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:32

Op slot bedoelt ze dat ie 'vaststaat' dat je hem echt niet kan bewegen...

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:34

oh nee, dat kan ik wel nog gewoon

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:38

Dan kan het ook met je groei te maken hebben.
Dan ga je waarschijnlijk te hard de lucht in zeg maar.
Maar je kan beter voor de zekerheid nog bij een dokter langsgaan.
Of je meniscus, maar dat lijkt me sterk.

Ik had namelijk last van die dingen, en ik ben er aan geopereerd laatst (het was OCD).

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:40

me moeder gaat morgenvroeg de dokter bellen voor een afspraak. ze zij spottend: misschien mag je niet meer paardrijden
jah dag :S
en te hard groeien is het niet denk ik want in een half jaar zou ik dan al 1.80 moeten zijn

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:43

HOezo een half jaar 180? je hoort het veel hoor..

Je moet wel een beetje in je achterhoofd houden dat het kan voorkomen dat je een tijdje, paar weken, niet maar paardrijden.
Onverwachts mocht ik dat dus ook niet, drie maanden niet.

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:47

WTF
dat houd ik nooit uit !
mja
dan ga ik wel elke maandag nog langs op manege want zonder kan ik niet

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:52

Het klinkt best wel als wat een vriendin van mij had...of iig wat de dokter zei dat ze had. Pijn net onder je knie...jongensknie, schijnt over te gaan als je uitgegroeit bent...
Vriendin van mij had ander probleem...de pijn ging in tot boven haar knie zitten...dus het kon niet meer kloppen...
Kreeg ze gister te horen dat ze misschien een gescheurde miniscus had... Heeft ze dan twee maanden mee rond gelopen..
Je zou maar zo;n dokter hebben

Als ik jou was zou ik even langs de dokter gaan...

baukie

Re: knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:58

Ben benieuwd wat hieruit komt....
Heb namelijk zelf ook last van mn knie!

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:01

ik heb ook een hele tijd last gehad van m'n knieen,als ik bv moest fietsen ofzo..
ik ben toen naar de fysio geweest en die heeft me een paar oefeningetjes gegeven en ik was er in een paar weken af!!

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 02:24

ik zelf heb dat ook een tijd gehad.
toen moest ik ook naar de fysio kreeg allemaal oefeningen.
deze oefening kan je wel eens uit proberen. en hiel naar je kont dan 8 seconden vasthouden en dan langzaam weer terug. en dat elke keer 3 x. ongeveer 2/3 x per dag die tip heb ik gekregen.
en het helpt.

ook werdt ik bij de fysio onder een warmtelamp gezet.
maar het was een tijd over. maar nu heb ik het weer **snik, snik**
nou ja laat in iedergevl even weten hoe het afloopt.

enne als je naar de dokter gaat zou ik in iedergeval geen doorxichtige tring aan doen want je zou je broek wel uit moeten doen.

dikke kus een succes

Charmotte

Re: knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:29

Ik had ook altijd van die steken in m'n knieen. Ook als ik zat had ik opeens van die steken.
Ik heb toen foto's laten maken in het ziekenhuis en iets achterin m'n knieen (ik weet niet meer precies hoe het heet) is heel zwak. Ik heb toen ook zooltjes gehad omdat m'n ene been iets langer is dan de ander en er zo dus nog meer druk op m'n knieen komt.
Ik kreeg oefeningen mee die ik elke dag moest doen.. en verder moest ik er maar mee zien te leven..
Gelukkig is het nu een heel stuk minder, steken heb ik bijna niet meer.. alleen rennen kan ik nog moeilijk, daar zijn ze gewoon te zwak voor.
Paardrijden is gelukkig geen probleem (af en toe wat last maar niet erg).

Maar bij jou zit het geloof ik aan de voorkant? Maar dat zegt eigenlijk nog niets want ik had die steken door m'n hele knie terwijl het probleem aan de achterkant zat. Mahja.. inderdaad geen doorzichtige string aandoen nee..

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:19

Ik ben 3 jaar geleden verkeerd terecht gekomen op een trampoline. 3 maanden met krukken gelopen, fysio geweest, maar nooit echt 'goed' naar laten kijken.

Nu heb ik er nog steeds last van elke dag, als ik zware dingen doe doet het echt heel pijn. Dus ik laatst weer naar de dokter, ziekenhuis doorverwezen. Ik heb rontgen foto's en een MRI-scan laten maken en ik heb een scheur in mijn meniscus..

Dus ik word geopereerd.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:20

ik heb ook vaak last van mijn knie(en)
heb het al jaren en was eerst volgens de huisarts de groei, ben inmiddels 24 dus allang uitgegroeit lijkt me!
foto's van de knieen waren allemaal goed maar de pijn blijft!
heb een tijdje veel te fanatiek gesport, zonder op te bouwen zeg maar en daarna is het veel erger geworden, kan niet meer normaal fietsen en hardlopen, paardrijden gaat gelukkig wel!
soms heb ik een paar weken nergens last van en dan opeens is het er weer, bv als ik zit en mijn been te lang in 1 positie houd(gebogen)dan gaat het pijn doen, als ik dan mijn been weer strek hoor je allemaal geknak en dat doet super veel pijn en dan trekt het na een minuut ofzo weer weg, zit net onder de knie..
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:21

oja ook als ik heb geslapen (lig dan meestal met de knieen opgetrokken)en ik dus mijn benen weer moet strekken lig ik echt te janken van de pijn.....vaag toch?

Esterdebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:29

GalopRacer schreef:
nou,
ik ben dus 11 jaar. Ik heb het soms als ik buk maar als ik iets zwaar tils niet. als ik heb gerend heb ik het heel erg en zak ik bijna erdoor heen. Het is echt pijn en zijn trekking/steken. heb me nog nooit verstapt en echt problemen nooit gehad, sinds een half jaar dus wel en nu de laatste paar dagen is het heel erg..

He hoi,

Sorry voor mijn wat late reactie... maar hier dan alsnog. Op basis van de antwoorden die je gegeven hebt vind ik het heel moeilijk om hier zo vanachter de computer een diagnose te stellen... waarschijnlijk, zoals ook geopperd heeft dit wel iets met je groei te maken hoor. Ik zou het dan ook heel verstandig vinden dat je even langs je huisarts gaat. Hij kan door middel van lichamelijk onderzoek namelijk je knie testen... hij kan kijken of je kniebanden en meniscus en dergelijke in orde zijn. Vergeet vooral niet te vertellen dat je echt het gevoel hebt dat je er doorheen zakt

Succes en laat je even weten hoe het afgelopen is??

PP

Charmotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:16

meisje23 schreef:
ik heb ook vaak last van mijn knie(en)
heb het al jaren en was eerst volgens de huisarts de groei, ben inmiddels 24 dus allang uitgegroeit lijkt me!
foto's van de knieen waren allemaal goed maar de pijn blijft!
heb een tijdje veel te fanatiek gesport, zonder op te bouwen zeg maar en daarna is het veel erger geworden, kan niet meer normaal fietsen en hardlopen, paardrijden gaat gelukkig wel!
soms heb ik een paar weken nergens last van en dan opeens is het er weer, bv als ik zit en mijn been te lang in 1 positie houd(gebogen)dan gaat het pijn doen, als ik dan mijn been weer strek hoor je allemaal geknak en dat doet super veel pijn en dan trekt het na een minuut ofzo weer weg, zit net onder de knie..
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

wat jij noemt had ik dus ook.. ik kon ook niet normaal fietsen en hardlopen.. zoals ik in m'n eerdere bericht hier al zei is het nu véél minder, fietsen gaat nu heel goed, alleen hardlopen niet..
Ik had ook af en toe nergens last van (maar dan een paar dagen, geen weken..) en dan opeens was het er weer.. er waren perioden dat ik het elke dag had en dan opeens weer ff niet.. heel raar..
En als ik zat en m'n been te lang in 1 positie hield kreeg ik ook steken..
Bij mij kwam het dus doordat m'n ene been iets langer was dan de ander, en het gewoon verkeerd verdeeld werd over m'n knieen, daardoor kreeg ik last (+dat ik dan nog eens zwakke knieen had).
Hiervoor kan je steunzooltjes krijgen, waarbij de ene dan dikker is als de ander zodat je weer gelijk loopt
Ik weet niet ofdat dit bij jou zo is maar dat was de simpele reden bij mij..

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:37

ben vrijdag naar de dokter geweest
heb osgoodletter.

baukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:01

Wat heb je?

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:09

Wattes? Odgoodletter?
Leg eens uit.
Kan je nog paardrije?

baukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:14

Volgens mij bedoelt ze 'osgood schlatter'!
Dit is een verbeningsstoornis op de plaats van de aanhechting van de kniepees aan je scheenbeen.Daar zit bij iedereen een begig botuitsteeksel. Bij Osgood Schlatter steekt deze knobbel vaak sterker naar buiten.

http://www.knkv.nl/Kennisbank/Item.asp?SubId=149