zijn er nog meer mensen met pds of spastische darmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hildetc

zijn er nog meer mensen met pds of spastische darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:34

hallo,

ik heb dus een vrij erge vorm van gestresste darm syndroom, waardoor ik met moeite 's ochtends uit mijn bed kom als ik door de week om 8 uur ga slapen vanwege de pijn (ben eigenlijk altijd moe, waardoor ik veel dingen moet laten). ik houd me al 4 jaar aan een dieet. en misschien dat ik binnenkort de hypnotherapie ga proberen. ik vind het vooral vervelend dat mensen zeggen: je bent nog zo jong, stel je niet aan (omdat ze niet kunnen zien dat ik echt wat mankeer). wie heeft dit ook of is er afgekomen en heeft al hypnotherapie geprobeerd, of wil zijn verhaal kwijt?

misslauie

Re: zijn er nog meer mensen met pds of spastische darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:56

heej ik ken iemand die dat heeft..

ik zal haar wel ff naar dit toppic sturen...

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:01

Ik heb het misschien. Heb de laatste tijd symptomen die er erg naar wijzen.
Maar ik moet me er nog op laten nakijken.

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:06

ik heb net als Leo_ke de klachten,maar moet me ook nog laten nakijken (naar de huisarts)

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:47

Niet in hele ernstige vorm, maar wel had ik zeer regelmatig hevige buikpijn. Dan weer niet naar de wc kunnen, dan er weer tegen moeten rennen Opgeblazen vol gevoel, ook bleven die darmen flink rommelen en doen. Van die vage klachten waarmee ik al geruime tijd bij de huisarts liep zonder dat er iets uit kwam. Inmiddels heeft het beestje een naam gekregen Lastig is het wel, zeker toen ik nog afgescheept werd dat het stress was

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:52

pas nog een topic over geweest
maar ja, ik ook

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 06:53

Ik heb er ook last van.. Ik weet precies wat ik wel en wat ik niet kan eten waardoor ik het goed onder controlle heb! Toch spelen ook andere factoren een rol als stress en beweging..

Ik hoor mensen wel eens zeggen dat het gemakkelijk is als je dit hebt, want op die manier houdt je jezelf altijd aan bepaald eet regels waardoor je niet dik wordt.. (omdat ik heel slecht tegen bepaalde koolhydraten en vetten kan..)

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:15

@mistral94: ja ik werd ook afgescheept met dat het stress was. nou ik weet zeker dat dit ook wel invloed heeft, maar ik heb het ook regelmatig als ik me niet druk maak. ik heb dezelfde klachten als jij, alleen heb ik constant pijn en is de pijn soms veel heviger. op zo'n moment (ik noem het een aanval) kan ik gewoon niks meer en moet mijn vriend mij zelfs de trap op tillen om me in bed te leggen, omdat ik niet meer kan lopen.
@m3issi3j: ik weet ook aardig goed tegen welke dingen ik wel kan en tegen welke dingen ik niet kan. dit hangt ook weer van momenten af, ik kan het ook redelijk goed aanvoelen. ik wordt van nature eigenlijk niet echt dik, dus echt blij ben ik er niet mee.
@draumpje: heb ik niet gezien, anders had ik gereageerd.

de dokter heeft bij mij zelfs aangegeven dat ik misschien door deze aandoening maar minder moet gaan werken..............

Kirs_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:07

Ik heb zelf ook last van spastische darmen in ieder geval dit wijst op de symphtomen.. ik ben ook aantal keren langs de dokter geweest en hij heeft gevoeld etc en geluisterd maar werd niks wijzer en zette het ook maar op stress.. nu bijna 4 jaar laten heb ik nog steeds last van erg rommelige darmen wat je zelfs uit jke slaap houd..niet elke dag maar heb soms wel momenten..heb vaak last van inneens krampen in me zij vooral aan de linker kant..en een opgeblazen gevoel...soms zo erge kramp dat ik alleen als ik plat ga liggen dat het over gaat.. ik heb ook geen idee wat ik er aan moet doen.. wel weet ik dat je met spastische darmen zo goed mogelijk op je dieet moet letten(doe ik eigenlijk ook nog niet helemaal) maar eet vooral weinig tot geenheet of gekruid voedsel en geen coolzuur produkten zoals cola of sinas of up..dit wekt valse lucht op waardoor je ook nog eens aan de kletter ga van achteren..
/goed regelmatig eten en slapen en drink vooral veel water om de darmen te stimuleren..

Heeft er iemand nog meer raad en ervaringen om er zo spoedig mogelijk vanaf te zijn..zoeizo van die valse buikpijn?
wat voor produkten moet je nog meer niet eten en welke absoluut wel!
maar hoe hildetc het verteld heb ik helaa sniet echt ervaring mee denk ik..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:27

[quote="hildetc"]@mistral94: ja ik werd ook afgescheept met dat het stress was. nou ik weet zeker dat dit ook wel invloed heeft, maar ik heb het ook regelmatig als ik me niet druk maak. ik heb dezelfde klachten als jij, alleen heb ik constant pijn en is de pijn soms veel heviger. op zo'n moment (ik noem het een aanval) kan ik gewoon niks meer en moet mijn vriend mij zelfs de trap op tillen om me in bed te leggen, omdat ik niet meer kan lopen.

Dat heb ik idd ook veel last ven gehad. Ook dat ik niet meer kon lopen van de pijn! Tijdens mijn zwangerschap deed ik niks anders dan naar de huisarts(post) hobbelen want ik heb ook vaak in de nachten er last van. Ik moet zeggen sinds de bevalling is dit wel wat minder geworden, al let ik nu ook meer op met wat ik eet. Ik krijg wel last als ik vet eet, voor de rest vind ik het moeilijk te pijlen waardoor ik klachten krijg. Dat stress hier invloed op heeft ben ik het ook mee eens maar er is dus net als bij zoveel anderen wel mee aan de hand dan "alleen" stress. Gelukkig heeft het beestje een naam gekregen, voelde toen als een hele opluchting toen bleek dat het niet tussen de hersenen zat

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:10

Ik heb volgens de dokter ook spastische darmen, maar dokters gooien het er al snel op omdat ze niet weten wat de oorzaak is en het niet kunnen verhelpen

Vier jaar geleden kreeg ik er een beetje last van, af en toe buikpijn, ik heb het ook nooit durven vertellen tegen me ouders want ik dacht dat het niet normaal was.
Maar uit eindelijk een paar maanden terug ben ik naar de dokter geweest een paar keer, waar ik met allemaal medicijnen mee thuis kwam. Niets hielp.
Het enigste medicijn wat bij mij helpt is heel de week op water en droog brood leven.. Daarbij ben ik ook vaak heel erg moe en sago. Het grootste probleem bij mij is dat me darmen gaan werken als ik stres heb, en wat ik ook elke dag heb (zonder dat ik het door heb).

Het is erg vervelend en ik hoop dat iedereen ooit "normale" darmen heeft

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:24

Aniron schreef:
Heeft er iemand nog meer raad en ervaringen om er zo spoedig mogelijk vanaf te zijn..zoeizo van die valse buikpijn?
wat voor produkten moet je nog meer niet eten en welke absoluut wel!
maar hoe hildetc het verteld heb ik helaa sniet echt ervaring mee denk ik..

Dat verschilt echt van persoon tot persoon dacht..

Ik kan heel slecht tegen vezels in brood, pasta's ed. Ook kan ik slecht tegen gebak, frituur, vet vlees, zuivel, eiwitten (dus eieren of mosselen enzow).. Koolzuur drink ik nooit, maar daar reageren ook veel mensen op..

Het is echt uitproberen.. Wat je kan doen is een paar maanden lang een dagboek bij houden wat je eet, hoeveel en wanneer.. Als je erbij zet hoe je je voelde die dag kan je naar een patroon zoeken! bij mij komt het altijd of aan het einde van de dag/begin van de nacht of de volgende dag pas!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:47

Ik kan na al die tijd ook nog steeds niet zeggen waar ik klachten van krijg. Wel van vet eten maar ook als ik geen vette hap gehad heb, krijg ik nog wel klachten.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:50

Ik had er ook vreselijk veel last van ( al zo'n 10 jaar ofzo) en ik zat ook al aan hypnotherapie te denken. Ook van de huisarts al van alles gehad maar niks hielp echt. Totdat ik op internet wat tegenkwam over PDS en het south beach dieet. Dat ben ik maar gaan proberen omdat ik toch niks te verliezen had en sindsdien heb ik nergens meer last van. In het begin eet je geen tarwe etc en dát is waarschijnlijk hetgeen geweest wat ik niet kan verdragen. Ik eet nu speltbrood en tarwe vrij produkten en het gaat prima. Ook die opgeblazen buik is weg. Eet ik weer eens wat tarwe ( een gebakje bv ) dan heb ik direkt weer last. En ik laat aardappels, rijst en pasta staan, dat gaat ook niet goed. En wat voelt het dan weer lekker om niet 24/7 kramp/pijn te hebben

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:44

Er is een bepaald dieet, moet je bloed laten prikken gaan ze kijken wat je wel of niet mag hebben. Vraag me af of dat dieet ook wat voor PDS patiënten is. Ik heb alweer sinds dinsdag klachten, het is mij nu een raadsel waarvan

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:50

had hier laatst ook een topic over geopend
Maar ik heb het dus ook heel erg
ZIt nu weer met een buik di gigantisch is.. en waarvan? géén idee
had vorig jaar zo'n extreme buikpijn dat ik de helft van school heb gemist

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:58

Het belangrijkste is wel minimaal 2,5 liter water per dag te drinken!!!!

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:24

Hebben jullie dan toevallig tarwe gegeten of iets waar tarwe inzit?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:00

Uiteraard, aangezien het in veel producten verwerkt is

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:21

Dan zou je kunnen proberen om dat eens te laten staan. Ik ben na 10 jaar van mijn klachten af daardoor.
Als je even op verpakkingen kijkt dan zijn er ook nog genoeg koekjes en andere dingen waar geen tarwe inzit. En er zijn ook crackers en brood waar het niet in zit. Het is het proberen waard

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:05

Ik zou het idd kunnen proberen. Klachten zijn bij mij sinds deze week weer in alle hevigheid terug

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 01:11

mijn zus patasja op bokt heeft de ziekte van crohn.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:07

Ik heb het ook.. maar zolang ik om de 2 weken naar de manuele therapeut ga, die dan mijn organen in mijn buik losmasseert, gaat het eigenlijk best aardig! Al heb ik zeker 3 dagen in de week aan het einde van de dag een buik alsof ik 9 maanden zwanger ben..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:32

Justahorse: Crohn is iets heel anders

Tulandro: Die zwangerbuik heb ik idd ook regelmatig

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:25

Mijn moeder heeft het ook, ze is geopereerd aan haar darmen (is een stuk weggenomen) omdat de dikke en de dunne darm elkaar aan het perforeren waren.. Dus het moest dringend gebeuren.. (ze heeft JAREN pijn geleden, want ze konden niet vinden wat het was :S) Ook door stress, en nu als ze nog pijn heeft moet ze spasmonen innemen (is ook tegen spasmen van de darmen) want ze heeft vak nog last van krampen door stress..)