hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosan

hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:04

Hoi..

Argghh met dit weer begint me hooikoorts weer helemaal. Ik zat even bij de paarden in het weiland, en had al zon allerfre pilletje genomen, maar toch heb ik weer rode ogen, uitslag en alles kriebelt..

Nog meer mensen van hooikoorts en wat doen jullie eraan?

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:06

hiero !! mijn neus blijft maar lopen, ik word er laries van! Ik neem gewoon mijn pilletjes en was mijn gezicht met water... of het helpt; Niet echt

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:10

jahaaa!!! vreselijk, ik liep gisteren ook alweer heftig te snotteren en m'n ogen jeuken m'n kop zo ongeveer uit!!!! Ik moet nog even pilletjes halen (ga weer iene miene mutte iets uitkiezen, in de hoop dat het eindelijk een keer wel werkt). Ik heb een neusspray gekregen, maar die werkt in z'n eentje niet goed genoeg, dus ik combinatie met oogdruppels en pillen hoop ik dat ik het weer overleef dit jaar!

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:11

Volgensmij hoort dit in een ander subforum thuis, ik TEM even.
Ook ik heb last van hooikoorts, in erge vorm.
Heb ook vrij heftige medicijnen, via huisarts.
Maar werkt helaas allemaal voor geen meter.

Word soms zo gek!

Iemand dè gouden tip? [Bestaat die überhaupt?]

rosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:13

Ja daar ben ik ook al naar opzoek, doe altijd een zonnebril op maar ook dat helpt niet.. maar voor het eerst zijn mijn arme ook helemaal rood..

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:15

Ik heb een topic geopens bij mensenwelzijn. wordt gek van de hooikoorts.

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:40

@ faelivrin, welke medicijnen krijg jij? volgens mijn huisarts zijn er verder niet echt middelen tegen hooikoorts te krijgen, het enige wat ik van 'm los kan trekken is neusspray. kunnen we niet een plaatselijke verdoving krijgen, dan merk je gewoon niets van je duffe ogen en snotneus

Kitty84

Re: hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:46

tuurlijk zijn er wel medicijnen die de symptomen van hooikoorts tegen gaan.

Denk aan claritine, telfast ed.

Lekkere HA heb je...je zonder medicijntjes op pad sturen....

Ik heb nu singulair ivm mijn astma...en dat werkt ook goed bij hooikoorts.

Met goede medicatie kan je zo goed als klachtenvrij zijn!

Denk dus aan neussprays (flixonase...beconase), oogdruppels (die haal ik altijd bij een drogist: prevalin), pufjes voor mijn astma en dus singulair...

Ik trek het daar best aardig op.

rosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:51

neusspray en die oogdruppels helpen niet.. eerst werkte die pilletjes wel maar vandaag ook al niet.. wordt beetje gek ..

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:18

Ik heb er ook onwijs last van! M'n ogen zijn al weer helemaal rood, en wij hebben precies een Berken boom in de buurt. Ik heb de Aerius pilletjes, neusspray en oogdruppels. Ik neem elke avond een pilletje in, dan helpt ie wel! Dus niet innemen als je er last van krijgt. Misschien een tip .

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:26

--> MW

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:38

ik hoorde net van iemand dat je rond Januarie/Februari een prik kan krijgen tegen hooikoorts! Volgend jaar ben ik de eerste!!:)

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:53

Ik heb er ook last van, vooral als ik hooi geef (als ik het vast pak, niet met een riek). Slik nu allerfee. Helpt bij mij het beste tot nu toe.

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:57

flixonase heb ik, maar dat werkt niet goed genoeg, bovendien vind ik neusspray niet echt bepaald prettig, juist omdat ie zo hypergevoelig is. hooikoorts heeft trouwens niets met hooi te maken, gek genoeg. die prik wil ik ook! nu!

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:58

Nou ik heb die prik gehaald en helpt het? Nee zit nu aan de 4 pillen per dag, kan geen zakdoek meer zien en nies de hele boel bij elkaar. Had gisteren zelf wat verhoging.

Yoshimi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:09

Ik slik Cetirizine, maar dat helpt niet goed genoeg. Neusspray vind ik ook niet fijn. Ik vrees dat ik er maar mee moet leren leven..

_DebOrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:14

Jaa hooikoorts komt mij ook helemaal bekend voor. Bij de paarden een ramp. Maar ik heb er wel iets op gevonden dat bij mij helpt dus wie weet bij jullie ook. Door honing te eten uit een straal van ongeveer 10 kilometer vanuit je woonplaats. Hierdoor bouw je meer antistoffen aan waardoor de hooikoorts dan meestal minder wordt.

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:17

Mijn moeder en zusje hebben het. Zij hebben er pillen, neusdruppels en oogdruppels voor. Volgens mijn moeder werkt het goed.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:22

Hier nog iemand. Ik loop al 2 weken te niezen te snotteren en te tranen. Heb er wel pilletjes voor, claritine ofzo... Maar dat heeft als bijwerking dat je zoo moe van wordt
Dus ik loop lekker zo door.

beccieloeken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:37

heb er ook verschrikkelijk veel last van als ik geen medicatie neem...tis echt niet om aan te zien dan!!

maar ik neem pilletjes (zyrtec) en neusspray en dat blijkt goed te werken...ik let ook op dat ik zo weinig mogelijk met pollen in contact kom door een zonnebril te dragen, dan zijn mijn ogen op zn minst al een beetje afgeschermd...

en waarom zou hooikoorts niets met hooi te maken hebben??? Ik hou het ook niet uit hoor tussen het hooi!! tussen het stro daarentegen wel ...hooi is toch gedroog gras, en met hooikoorts ben je toch allergisch aan graspollen....dus volgens mij heeft het wl met hooi te maken...

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:02

nou ja het heeft niet echt met het hooi zelf te maken, maar wel met het stuifmeel wat zich nog in het hooi bevindt. dus als het hooi goed is uitgeklopt en er bevinden zich geen pollen meer in, dan heb je nergens last van. Dus vandaar mijn uitspraak, maar het kan dus wel dat je er last van hebt, dan zijn er dus nog pollen te vinden in het hooi.

Wat die honing betreft denk ik niet dat het echt nut heeft, het stuifmeel wat in honing zit komt van bloemen, die dieren nodig hebben om het stuifmeel te verspreiden. Het stuifmeel dat de hooikoorts veroorzaakt, wordt via de wind verspreid.

Whoopi32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:03

Ik heb er ook erg last van, wordt soms helemaal gek van de zere ogen en het niezen. Ik heb me laten vertellen dat allerfree van de drogist erg goed werkt, ga het zelf ook proberen. Succes

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:49

Ja heb het ook, echt vreselijk vervelend, soms dreven mijn lenzen gewoon uit mijn ogen en de jeuk aaargh. Heb gelukkig al een tijdje pilletjes die wel werken bij mij, moet ze wel het hele jaar door slikken dus ook in de winter haha, maar heb tot nu toe weinig tot geen last gehad. Ff afkloppen . Kan ook komen doordat ik nu niet meer echt met paarden in aanraking kom en voorgaande zomers wel.

hyppolyte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:43

misschien ben je wel allergisch voor paarden! kun je het je voorstellen!? vreselijk lijkt me dat!

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:45

Ik haat het ookal zo ik heb ieder jaar vette ontstoken ogen en het doet vet pijn en het jeukt nu kan ik niet eens mascara op