Help ik wil afvallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Help ik wil afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:13

Sinds vorig jaar zomer ben ik meer dan 10 kilo zwaarder geworden. Combinatie van scooter rijden, niet meer fietsen, s avonds veel eten, zit niet meer op school enz.

Nu wil ik die 10 kilo er graag weer af hebben (heb gewoon echt vet op mijn buik, benen en billen zitten). Wat zijn goeie tips?

Heb al gelezen: veel water drinken, s avonds na 10 uur niet meer eten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:14

Weer op de fiets gaan helpt natuurlijk ook wat erbij

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:16

Ga aan de Sonja Bakker!
Is bij ons helemaal hip..

Riaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:16

Ik ga nu beginnen met hardlopen en ik denk dat dat heel erg scheelt, nu heb ik gehoord dat je dit het beste kan doen voor het ontbijt is dit waar eigenlijk?

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:20

Ik zou als ik jou was gewoon wat meer gaan sporten, ervoor zorgen dat je gezond eet, een goed ontbijt & vooral veel water drinken.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:22

En natuurlijk de tussendoortjes weg laten, maar dat vind ik heel moeilijk.

alette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:25

3 maaltijden per dag eten, 3 gezonde tussendoortjes (denk aan ontbijtkoek, fruit, dat soort dingen) en genoeg bewegen. niet de snelste manier, wel de meest effectieve manier.

maar dus niet de tussendoortjes helemaal weglaten. dat houd je nooit vol en dan eet je in een keer heel veel ongezonde dingen. daarnaast heeft je lichaam ook tussendoor iets nodig.

Ruga

Re: Help ik wil afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:30

Meer paardrijden! En een hele eenvoudige: minder eten Dat klinkt misschien simplistisch, maar gewoon alles eten, drie keer per dag zoals normaal, alleen maar de helft van wat je anders zou opscheppen: doet wonderen . En geen of heel weinig alcohol, mocht je al eens een pintje drinken.
en wat een prachtig spikkelpaard in je profiel!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:33

Maar als ik zoals jij zegt 3x op een dag eet en maar de helft op schep, krijg ik dat honger gevoel, meer tussendoor eten en helpt het nog niets.

Ik drink nu meestal vruchtensap, haast geen alcohol (nouja alleen laatst op mijn eigen feestje dan, maar met uitgaan nooit).

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:59

Charos schreef:
Maar als ik zoals jij zegt 3x op een dag eet en maar de helft op schep, krijg ik dat honger gevoel, meer tussendoor eten en helpt het nog niets.

Tussendoor eten is geen probleem als je het bij fruit en dergelijke houdt. Veel water drinken wil ook wel eens helpen (was dat al gezegd?)

Citaat:
Ik drink nu meestal vruchtensap, haast geen alcohol (nouja alleen laatst op mijn eigen feestje dan, maar met uitgaan nooit).

Ah! vruchtensap: goed uitkijken dat je geen bijgesuikerd sap koopt, in sommige van die sappen zit zoveel zoetigheid dat je al even goed frisdrank kan drinken.

Niet makkelijk he

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:04

Charos schreef:

Uhm na half 8 savonds mag je niets meer eten...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:55

Cyntje schreef:
Charos schreef:

Uhm na half 8 savonds mag je niets meer eten...

Dat is niet waar je avondeten kun je het beste voor 19.30 eten maar 2,5 uur daarna kun je nog een stukje fruit eten of wat magere yoghurt.

Om de 2,5 uur eten houdt je verbranding op gang, genoeg vezels eten, genoeg fruit en 200 gram groente!

Minstens 3x per week sporten of hardlopen of een uur fietsen.

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:23

@ Onide :
Ga aan de Sonja Bakker!
Is bij ons helemaal hip..

WAT IS DAT?

Ik blijf dit ook maar eens even volgen Ben ook precies 10 kilo aangekomen sinds ik van school ben. Weet de oorzaken wel, maar tis zo moeilijk om je hele leven om te gooien haha. "abonneert zich ter motivatie".

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:26

Ja ik moet ook even wat kilootjes kwijt. Heb me nu voorgenomen om dus veel water te drinken en vaker met de honden te lopen/meer te bewegen. Hopelijk kan ik dan nog wel een beetje blijven snoepen en toch een beetje kwijtraken

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:32

Een glas water drinken voor je maaltijd.
Zo zit je maag al wat voller.

3 uur voor het slapen gaan niks meer eten.
Alles wat je in die 3 uur eet word nl omgezet in vet

En gaan sporten! Alleen je eten aanpassen en niet inbeweging komen helpt ook niks.

rosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:00

Ja inderdaad het Sonja Bakker dieet, moet je even het boek kopen of je kan het via internet doen, het is niet echt streng en je valt veel af. Je kan kijken op www.sonjabakker.nl

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:04

Ik volg dit ook! Zal ook wel wat af willen vallen, maar ik kan niet zoveel sporten, omdat ik reuma heb. Daardoor word het wel iets moeilijker. Maar gaat vast goed komen!

Als je trouwens veel moeite hebt om zoetigheid te laten staan wil chroom nog wel eens helpen, die tabletjes kun je gewoon bij de drogist halen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:17

De zoetigheid laten staan valt tot nu toe (1 dag haha) wel mee, pak dan een stuk komkommer of een aardbei.
En als ik trek krijg drink ik water, soms wel 2 of 3 glazen dan gaat dat gevoel weg.

Ben benieuwd hoe het volgende week gaat.

CeesRinko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:18

lkker hardlopen!!!
(heerlijk)

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:23

Die chroom pilletjes helpen bij mijn niet, maar ik ben niet echt een zoetekauw....

Ik sport veel eet weinig, maar toch viel ik niet af. Ik ben nu 2 weken met SlimFast bezig en ben 1,5 kilo kwijt. Het is makkelijk, je weet precies wat je eet. Ik zit nu aan ongeveer 1200 kalorieen per dag en het is goed vol te houden.

Het is niet optimaal, maar er wilde bij mij wat ik ook probeerde niets af, dus vandaar dit maar. Ik kan heel goed gestructureerd hetzelfde eten dus dit is voor mij ideaal.

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:29

imhotep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:33

Atkins dieet!

Alleen maar tegenstrijdige berichten hierover maar het helpt zeker wel.

Ik ben 29 jaar, 178 lang en woog 75 kilo. Ik zag er niet dik uit maar had de laatste jaren wel een dikke pens gekregen dat mij hinderde omdat het over mijn broek uitpuilde (vanwege de lage taillemode) Nu 4 weken later weeg ik tussen de 68 en 69 kilo, Yes! het is me gelukt.

Tja en dat atkins bestaat uit veel vlees, kaas, mayonaise, lekker gebakken spek met eieren,chocola op basis van roomboter, cacao, natrena, etc etc.
Wat je moet laten staan is aardappelen, brood, pasta, rijst, melk, alles wat koolhydraten zijn.
Mijn kennissen kring geloofde het niet dat ik door middel van vet eten afviel, ahum het tegendeel bewees het dus.

Het trucje van dit dieet is dat je na een week je hongergevoel wegneemt door de hoeveelheid eiwitten die je inneemt en daardoor raakt je lichaam verzadigd, dus met andere woorden je valt af. Dit dieet is zo rigoreus omdat je binnen een paar dagen de kilo's ziet verdwijnen.
Dit dieet kan je ook doen als je gaat uiteten want je laat gewoon de aardappeltjes, patatjes en sommige groenten staan.
Wel zorgen dat je pitamientjes slikt!

Gewoon twee weekjes proberen en het werkt!

Zie google: atkins dieet

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:43

Daar ga ik dus niet aan beginnen dat atkins dieet, dat is hartstikke ongezond. Brood, melk ed. heeft je lichaam juist nodig.

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:48

Dat zei ik ook maar na verloop van tijd dat werkelijk geen enkel dieet hielp ben ik het toch stiekum gaan proberen en ja hoor de kilo's vlogen eraf. Nu ben ik weer normaal aan het eten en ben nog niets bijgekomen. Dit dieet staat zo slecht te boek omdat de meeste mensen hun vitamienen niet slikken en ja dan kom je op een gegeven moment wat te kort.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:53

al die dingen van de tv helpen wel maar als je stopt vliegen de kilo's eraan
iedere x als jij aan snoept denkt drink je water.
dit volhouden dan vergaat je zin op snoep vanzelf eet met mate en als je vol bent ben je vol
pak nog eens de fiets en loop nog een erxtra rondje met paard
het gaat niet in 1 week maar je zult merken dta het wel helpt
en inplaats van zoveel in1x te eten verdeelje dit over de hele dag in kleine portie's