Kramp!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 07:09

Ik heb de laatste tijd, vooral als ik wakker word en me uitrek, ontzettend last van kramp in mijn benen. Echt zo erg dat ik er nog dagen last van kan hebben, wat doet dat pijn zeg

Is er een manier om kramp tegen te gaan, of de spanning in je spieren daags erna weg te krijgen? Het is echt een rotgevoel

Polly
Moderator Algemeen

Re: Kramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:31

Ik heb het de laatste tijd ook opvallend vaak, en dan vooral 's nachts.
Wij hebben ooit de (huis, tuin en keuken) tip gekregen een hapje suiker te nemen. Dat doe ik dus altijd trouw als het me te lang aanhoud en eigenlijk helpt dat altijd.
De kramp krijg je er het snelst weer uit als je rustig je spieren oprekt (door op te staan), niet te abrupt, en dan op een koude vloer gaan staan.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:46

Ik heb ooit als tip gekregen van een wat oudere reumatoloog om een oude vijl (gereedschapsvijl dus, geen iel nagelvijltje ) onder de matras te leggen ter hoogte van de kramp. Het werkt perfect: NOOIT meer kramp gehad!
En het is een kleine moeite, dus het proberen waard zou ik zeggen!

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 08:49

een vijl? Wat apart Ik ga het eens proberen Hoe werkt dat dan? met bepaalde stoffen of zoiets?

@ Polly, dat lijkt me ook een handige tip, alleen wanneer ik kramp krijg kan ik absoluut niet meer lopen, zo'n pijn doet het Dan moet ik in principe het suiker naast mijn bed hebben staan

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:16

Ik heb wel een koevoet onder mijn bed liggen

Ik heb er ook heeeeel vaak last van. En idd als ik kramp in mijn kuit heb gehad loop ik er echt 2 dagen mak van. Het schijnt te werken om dan een suikerklontje te eten of een pepermuntje... Ik heb het nog niet geprobeerd. En voldoende magnesium binnenkrijgen

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:44

denk dat het ook te maken heeft met het rare weer. die grote temperatuurverschillen zijn volgens mij niet goed voor je spieren.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:13

dat zou goed kunnen, heb er in de winter meer last van dan in de zomer. Maar ja als je het hebt is het zo pijnlijk...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:36

Ik heb heel vaak last van kramp en heb ook al 101 adviezen gekregen. Magnesium, natrium, suiker, voldoende water. Warm douchen, koud douchen, koude vloer, warme vloer.

Gewoon gezond eten, voldoende drinken, zodat je zeker weet dat je geen voedingsstoffen tekort komt. Daarnaast is het experimenteren geblazen: ik heb minder last van kramp als ik voor het slapen gaan goed warm douche of in bad ga. Koude voeten/ benen krampen bij mij makkelijker, dus dan liever sokken/ pyama aan in bed.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 11:52

Dat van die voedingsstoffen zou kunnen, ben de laatste tijd veel ziek en heb een soort van vreemde metaalsmaak in mijn mond waar dat nou weer vandaan komt...

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:02

Dat van de suiker zal ik ook eens proberen. Ik heb het vaak als ik in slaap begin te vallen.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:02

Ik heb de laatste tijd ook veel last van kramp.
Als ik gewoon zit heb ik het wel eens in mijn voet, heel raar
Maar ik heb vooral last van kramp in mijn kuit als ik in bed lig.
Het gebeurt vaak als ik 's nachts wakker word en ik rek me uit, dan schiet het er zo ineens in. Het blijft dan een tijdje en dan trekt het langzaam weg, maar die pijn.. ik vind dat echt zo eng!
Soms loop ik daarna nog een dag of 2 mank.

Ik weet ook niet wat er tegen te doen is, dus ik volg dit topic

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:51

Cayenne schreef:
Dat van die voedingsstoffen zou kunnen, ben de laatste tijd veel ziek en heb een soort van vreemde metaalsmaak in mijn mond waar dat nou weer vandaan komt...

heb je je al laten testen op bloedarmoede? of mss slap je heel verkrampt en rek je je juist te snel uit en dat daardoor die kramp erin schiet?
Wel ontzettend pijnlijk, even afkloppen, heb het al tijden niet meer gehad, want men wat is dat een rotgevoel.
Succes ermee, middeltjes weet ik niet, ik zorgde er altijd voor dat ik het niet te koud kreeg en dat hielp wel iets.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:01

Dat is inderdaad een goed idee, ben ook snel moe en kom amper mijn bed uit, dat was eerst wel anders

Kun je daarvan ook een metaalsmaak krijgen? er staat me namelijk iets van bij dat je ergens zoiets van kunt krijgen, maar ben het vergeten.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:18

ik heb dat ook erg vaak! als je vegetarisch bent krijg je toch ook weinig magnesium binnen, of niet? dan moet ik 'ns beter op mijn vleesvervangers gaan letten..

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:19

Geen idee waar die metaalsmaak van kan komen, lijkt me niet lekker iig. Weet eigenlijk ook niet waarom ik zeg of je al op bloedarmeode bent getest, haha, mss dat ik dus ergens ooit wel eens die combinatie van metaalsmaal en bloedarmoede heb gelezen en vandaar dat ik vraag of je al getest bent.
Mss viagoogle even zoeken op metaalsmaak ? of de symptomen van bloedarmoede?

Sterkte.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:11

magnesium tabletten nemen!

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:54

Nou hier komt de KrampKampioen...

pfff wat heb ik vaak kramp... en niet in 1 lichaamsdeel nee overal kan het komen..

Maar het vaakst in mijn tenen, die gaan echt klem over elkaar heen zitten en dit kan wel een half uur duren... als ik maar iets beweeg schiet de kramp er al weer in VERSCHRIKKELIJK

In m;n kuiten Ooohh zoo zeer, en mijn hand verkrampt soms helemaal...
Heel raar snap ook niet hoe het kan, zoveel kramp als ik maar een rare beweging maak... mja...

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 23:12

Ik ga die magnesium tabletten eens proberen ik zal sowieso toch maar een afspraak maken bij de dokter.

Kramp is echt vreselijk, weet echt niet meer hoe ik moet liggen als het er weer eens inschiet, echt zo'n pijn.

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:22

ik heb het ook super vaak he..
in mijn tenen, of in mijn kuiten. maar ook echt heel vaak in mijn heupen....

het doet dagen erna gewoon nog pijn..
super vaag!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:33

Ik had het vroeger 2x per nacht,dagen niet bijgerekend.
Als ik het heb in mijn kuit doe ik mijn voet omhoog en naar achteren.Of masseer ik dat.

Bij mij is het zelfs zo erg dat ik zelf ervoor kan zorgen dat ik kramp krijg

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:01

Kramp in m'n heupen heb ik bijna dagelijks bij het opstijgen

Of geeuwen met m'n kin iets te ver naar beneden, krijg ik kramp in m'n kin Die is gelukkig altijd maar heel kort...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:18

Ik heb sinds een maand of twee ook echt ELKE nacht kramp in mn voet.
*volgt dit even.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:03

Ik had het vanmorgen weer rol dan zo ongeveer mijn bed uit en proberen er op te staan, of in ieder geval naar beneden houden zodat er bloed door heen stroomt.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:10

ik heb het heel vaak als ik op een bepaalde manier met m'n tenen beweeg (heb het bijna altijd in m'n voeten) en als ik dan weer ga staan, of eigenlijk leunen op mijn voet dan heb ik er geen last van, en heb ook de tip gekregen op een koude vloer te gaan staan . Het werkt wel

Girl In The Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:20

Kramp in je kuiten is in de meeste gevallen een geval van tekort aan vitamine B12.