angst voor de tandarts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

angst voor de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 10:16

Ik heb met de zoekfunctie gezocht, maar kon het topic niet terugvinden, dus nu maar een nieuw topic.
Ik heb een hele grote angst voor de tandarts. Het is zelfs zo erg, dat ik al 2 keer niet naar controle ben geweest. Ook heb ik een groot gat in 1 kies, maar durf deze echt niet te laten vullen.
Nu las ik een tijd geleden hier op bokt iets over een angst tandarts. In dit topic werd ook een link gegeven, waar de adressen instonden van angsttandartsen.
Mijn vraag, heeft iemand ervaring met een angst tandarts? En heeft iemand die link evt nog voor me, zodat ik op zoek kan naar een angsttandarts in gouda?

[edit] stomme tikfoutjes...

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:12

even een berichtje zodat ik dit topic terug kan vinden, ben ook enorm bang voor de tandarts en zo'n angst tandarts lijkt me wel erg prettig.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:15

ben ook heel bang voor tandarts, dus ook ff een berichtje zodat het wat makkelijker is om mee te lezen..

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 22:52

hihi nou alleen maar bange mensjes, en geen mensjes met oplossingen geloof ik....

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:57

ik ben al 4 jaar niet meer bij de tandarts geweest ik druf ook echt niet! ik heb ook gaatjes (teminste dat zegt hij altijd) maar heb er nooit geen last van en hijs zegt altijd als ik ga GAATJE HIER GAATJE DAAR en dan moet ik weer terug verdooft hij te weinig en boren maar
nu is er een stuk van me kies af al bijna een jaar en die kies is gevuld en het is eigenlijk wachten tot hij eruit valt maar ik durf echt niet want mijn tandarts doet maar iets (teminste dat id heb ik altijd) maar mag niet naar een andere van me moeder
nu vertelde laast een vriendin me iets over gaatjes dicht laten LEASEREN maar dat zal vast wel duur zijn maar wel pijnloos weet er verder ook niets van aar die vertelde het zou een oplossing zijn

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:58

ik zit ook bij zo'n speciale tandarts.
ik durfde ook echt niet meer en heb toen een doorverwijzing van mijn eigen tandarts gevraagt voor die speciale tandarts.
volgens mij moet je wel een doorverwijzing hebben.
dus je tandarts opbellen,die weet wel waar je dan moet zijn.
of je ziekenfonds.

oja, als je meer wil weten over die tandarts danhoor ik het wel.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:01

het zelfde als love_gino, al 4 jaar niet geweest, 5 mei weer een afspraak omdat ik een gaatje voor in me tanden heb wat dus erg zonde is.
ik ben nu idd al de doods ja omdat allebei me broers van mijn tandarts afkwamen met gigantische pijn. toch probeer ik rustig te blijven en ik neem iemand mee die een goede steun voor me is dat kan jij ook doen

Nannes

Re: angst voor de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:04

Niet echt een angst, maar ik was wel bang voor die man. Het was ook zo'n zenuwachtig ventje,had 3 behandelkamers, rende van de een naar de ander. dan lag je in die stoel, met de assistentes en dan KLAP, deur open, komtie weer hoor.. Ik wilde eigenlijk nooit meer naar de tandarts.
Nu heb ik een andere, een hele rustige man. Die zegt wat hij gaat doen, en komt niet opeens onverwachts met een spuit en een boor aan. Die andere was altijd gestrest, op zijn assistentes aan het mopperen enz. Deze is nu een zee van rust en ik vind het niet eens zo erg meer om naar de tandarts gaan.
vraag gewoon een beetje rond in je omgeving wie welke tandarts heeft en vraag hoe die bevalt. Wij zijn via mijn nicht aan deze tandarts gekomen omdat zij er zo tevreden over was.
veel succes ermee

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:09

Voor mensen waar echt dringend wat aan hun gebit moet gebeuren heb ik maar 1 oplossing: www.angstvoortandarts.nl Helpt je niet van je angst af (door narcose maak je niets mee) maar je kan in elk geval met een gezond gebit een behandeling aan gaan bij een reguliere tandarts. Tenminste dat is de bedoeling ...

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:14

ik mocht kiezen tussen narcose of lachgas (daar wordt je wat suffer van en dus ook rustiger, dan laat je het allemaal wat makkelijker overje heen komen.)

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:50

PrinCessRomy schreef:
het zelfde als love_gino, al 4 jaar niet geweest, 5 mei weer een afspraak omdat ik een gaatje voor in me tanden heb wat dus erg zonde is.
ik ben nu idd al de doods ja omdat allebei me broers van mijn tandarts afkwamen met gigantische pijn. toch probeer ik rustig te blijven en ik neem iemand mee die een goede steun voor me is dat kan jij ook doen

ik heb al heel erg vaak mensen mee genomen maar ik red het steeds maar tot in de ingang of soms nog niet eens
slaap de weken ervoor slecht of gewoon niet ben gestrest
word er niet goed van
vorige week kwam me zus thuis en vertelde dat ze haar verstandskies eruit gingen peuteren en een wortelkanaal behandeling FIJN!!!!
ik mag die man echt niet!!!

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:32

Ik ben ook een echte angstpatient. Nadat ik eind vorig jaar toch maar weer de stoute schoenen had aangetrokken en een afspraak had gemaakt (ik heb een dochtertje van 3 die heeeeel graag naar de ta gaat, en leg dan maar eens uit waarom jij niet wilt...), heb ik ook direct mijn huisarts gebeld en aan hem gevraagd of hij iets wilde voorschrijven om wat rustiger te worden.
Hij ging direct accoord. Ik heb een lage dosering Oxazepam gekregen, en ik moet zeggen: het helpt echt! Ik lig evengoed nog wel te beven en te zweten in haar stoel, maar het paniekgevoel is er niet meer bij. Dus niet meer hyperventileren en tegen flauwvallen aanzitten. Voor mij een uitkomst. Ik ga nog steeds niet met plezier naar de tandarts, maar op deze manier is het voor mij heel goed te doen. Misschien voor jou (jullie) ook een optie?

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:00

Mijn vader was altijd heel erg bang voor de tandarts. [Nare ervaringen vroeger] en nu zitten we bij een vriend van hem en tevens vader van mijn beste vriendin. Maar dat is niet een speciale angsttandarts ofzo. Maar hij weet wel hoe die er mee om moet gaan. Misschien moet je een andere tandarts zoeken en dan gelijk zeggen dat je het heel eng vind enzo en dan vragen of die alles duidelijk wil zeggen wat die gaat doen, en of het pijn gaat doen ja of nee. En iig rustig met je te werk wil gaan ofzo?

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:06

ik heb ook angst voor de tandarts...kan niet tegen die naald die in mijn mond gaat....over 1 uur moet ik bij de tandarts zijn.....wens me succes

kiekiety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:49

in capelle zit er 1
niet te ver bij moordrecht vandaan
ik weet niet of ze plek heeft
maar ik ga nu met plezier naar de tandarts
ze werkt ook met hypnose
beetje spiritueel

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:15

En ik meld me ook pff moet volgende maand weer net een zenuwbehandeling gehad en weet ik veel hoeveel gaatjes laten vullen
Ik durf ook echt niet meer naar de tantarts ook al moet ik want heb nu al weer gaatjes heb geen glazuur op me tanden
Heb ik nu speciale tampasta voor maar die is zo Viessssss ielll
Doe ik dus ook nooit sssst
Beetje dom maar ja.
Vind die prikken nog het ergste!!

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:04

ik ben sinds mijn navel peircing (heel vreemd) ik weet het bang geworden voor de tandarts (komt waarschijnlijk door die dikke naald en moet nui ook steeds kokhalzen met foto's maken (was eerst nietzo) heb 3 jaar een beugel gehad en moest dus maandelijks naar de tandarts. maar ik mag er nu dus niet meer heen en ga dus de eerst volgende keer naar een angst tandarts in hardegarijp, ben er dus nog niet geweest. maar lijkt mij veel prettiger! ze hebben veel meer geduld en als het goed is hebben ze ook lachgas om je rustiger te krijgen.

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:41

Heel erg bedankt iedereen
Ik ben in ieder geval niet de enigste blijkt wel...
iemand meenemen werkt eigenlijk niet zo heel erg bij me.
Ik ben al op zoek naar een andere tandarts, omdat de mijne zo'n vreselijke hork is, en t lijkt wel hoe meer ik pijn heb, hoe meer hij geniet... Echt zo van o, doet t zeer? nog ff langer doorgaan zegmaar.
maarja, vind nog maar eens een tandarts die patiënten aanneemt, pfffff
Kiekiety heb jij misschien een adres voor me?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:54

Ik ben ook als de dood voor de tandarts maar ga wel elk halfjaar braaf heen

kiekiety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:34

hoi
tandarts hartog
scheldedal
oostgaarde
capelle a/d ijssel
ik weet niet of ik het nm erbij mag zetten
maar zo te vinden lijkt me

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 20:47

heel erg bedankt! ik ga eventjes op zoek. En nu maar hopen dat ik durf te bellen

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:09

de website die hier wordt aangegeven schijnt een goede te zijn.

ik had ook een erg vervelende tandarts, waardoor ik niet meer durfde. Ben uiteindelijk gewoon daar weg gegaan, en nu heb ik een hele rustige een aardige tandarts. Waar ik per toeval aan ben gekomen.

Mijn vorige ta wilde mij niet helpen, kon pas na 2 maanden een afspraak maken. Maar ik had zo'n kiespijn, zo enorm. En we hebben de artsenpost gebeld en deze ta kwam om 11 uur savonds naar zijn praktijk en heeft *met mijn paps als assistent* een wortelkanaalbehandeling gedaan

De volgende dag heb ik me daar meteen aangemeld als patient, en ondanks dat ik nog steeds "bang" ben, is het minder dan voorheen.

Wat bij mij helpt is: laat een ander je afspraak maken, en je dat pas een dag van te voren vertellen. Scheelt bij mij altijd een hoop slapeloze nachten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:54

Goed zo Sas!!

(ik ga niet eens meer naar de TA....erg he?! )

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:52

moet je wel doen marlies, want de drempel wordt anders steeds hoger

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:21

Mijn zusje is nog banger als ik voor de tandarts.
zij is al 2 1/2 niet naar de tandarts geweest en in januari is ze toch maar eens heen geweest met als gevolg dat ze 15 gaatjes moet laten vullen, en ze heeft ook 5 kiezen moeten laten trekken in het ziekenhuis