Altijd duizelig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Altijd duizelig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:25

Ik ben heel vaak duizelig, en vaak dat het zwart voor m'n ogen wordt. Ik heb dit echt al heel lang, dokter zegt dat het gewoon ligt aan dat ik lage bloeddruk heb, en dat ik er gewoon mee moet leren leven..
Maargoed; het is wel nogal irritant. Als ik 's ochtend heel hard naar school fiets heb ik een paar keer gehad dat ik op school in elkaar zak, wordt dan ook misselijk enzo. Ik heb ook wel dat ik snel flauwval, als ik niet genoeg eet val ik meteen flauw. Ik eet dus nu wel genoeg en drink ook genoeg, en nog steeds heb ik last van dat zwarte voor m'n ogen een paar keer per dag.
Weet iemand wat dit is? En vooral of ik er iets tegen kan doen?

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:27

Ja ik heb dat ook wel eens. Ook als ik s morgens vroeg opsta dan krijg ik ook zwart voor mijn ogen. Ik ben toen ook bijna flauw gevallen en mijn vader had mijn bloeddruk opgemeten maar die was goed. Ik weet ook niet precies aan ligt.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:33

Ja dat komt geloof ik gewoon omdat je rustig bent als je slaapt, en dan snel opstaat. Ik geloof dat iedereen daar wel eens last van heeft..

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:35

Als ik ook niet optijd eet word ik ook misselijk. Het kan best aan het toch lage bloeddruk liggen,hoor.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:17

Als je echt een lage bloeddruk hebt, kun je wel proberen iets meer zout binnen te krijgen. (maar of dat wel verantwoord is weet ik niet )

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:20

Ik heb ook een (extreem) lage bloeddruk, maar ben niet vaak duizelig, alleen als ik me opwind en als het erg heet is. Ik denk ook dat het erg veel te maken heeft met ademhaling. En die veranderd als je je druk maakt, ook als je het idee hebt dat je je helemaal niet zo druk maakt. Je haalt dan te snel en te opppervlakkig adem. Probeer eens op te letten of je wel werkelijk diep, langzaam en ontspannen ademhaalt, en zucht af en toe eens diep.

Oh en hard naar school fietsen betekent dat er veel zuurstof gebruikt wordt door je spieren en daarna heb je dan ineens een gebrek.
Je kunt dat helen met inname van vitaminen. B12 en C helpen.
Je kunt een tijdje een vitamine preparaat nemen en kijken of dat invloed heeft.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:30

hebben jullie dat ook als je even gelegen hebt,
en dan op staat? Want dan krijg ik altijd allemaal sterretjes voor mijn ogen,
en moet ik me even ergens aan vastpakken omdat ik anders omval.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:16

@ Lusitana; je bedoelt dus dat het kan zijn dat ik me ergens druk om maak en daardoor niet goed ademhaal ofzo? Dat zou mss best kunnen kloppen..

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:27

Mzz_emmatje schreef:
hebben jullie dat ook als je even gelegen hebt,
en dan op staat? Want dan krijg ik altijd allemaal sterretjes voor mijn ogen,
en moet ik me even ergens aan vastpakken omdat ik anders omval.

Dan sta je te snel op in 1 keer

De overgang; liggen, zitten, staan gaat dan te snel.
Ik heb het ook als ik gehurkt heb gezeten.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:03

Nou, dat heb ik dus ook, alleen dan zonder te gaan liggen-staan.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:42

Heb ook een super lage bloeddruk, ik heb alleen last van duizelingen als ik te snel opsta, als ik bv heb gezeten, of op mn hurken heb gezeten oid..
miss heb je last van bloedarmoeden, ik zou gewoon even langs de HA gaan..

Marloes0508

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:45

Haal je goed adem? Ik ben ongeveer een jaar geleden hiervoor naar de dokter geweest, en die zei toen inderdaad ook dat ik ermee moest leren leven.

Een paar weken geleden had ik een ander soort 'aanval' (o.a. duizelig, misselijk, sterk wisselende emoties en hele rare ademhaling). Ik blijk te hyperventileren.

Let eens op je ademhaling, of je wel goed uit je boek ademhaalt en niet uit je borst én houd het tempo in de gaten.

Als je je zorgen blijft maken gewoon nog een keer langs de dokter gaan!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:47

Ja dat ben ik dus al geweest.. Ik heb geen bloedarmoede daar ben ik al is op getest.
Ik adem ook goed.. Dus niet vanuit m'n borst.

Jamyloveu

Re: Altijd duizelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:54

Ik heb het s'ochtends vaak als ik moet bukken en dan weer opsta of gewoon gelijk als ik uit bed stap, als ik dan eet is het gelijk weer over en voel ik me weer goed. Mijn moeder zegt dat je altijd "druivensuikertjes" bij je moet hebben en dan wat neemt helpt ook heel goed.
Ik dacht eerst dat het bloedarmoede was omdat ik geen vlees eet, maar dat duurt niet zo lang..

Ikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:56

weinig rode bloedcellen ?? of zeg ik nou iets heel verkeerds

k heb het soms als k te snel uit bed ga..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:56

hasten schreef:
Ik ben heel vaak duizelig, en vaak dat het zwart voor m'n ogen wordt. Ik heb dit echt al heel lang, dokter zegt dat het gewoon ligt aan dat ik lage bloeddruk heb, en dat ik er gewoon mee moet leren leven..
Maargoed; het is wel nogal irritant. Als ik 's ochtend heel hard naar school fiets heb ik een paar keer gehad dat ik op school in elkaar zak, wordt dan ook misselijk enzo. Ik heb ook wel dat ik snel flauwval, als ik niet genoeg eet val ik meteen flauw. Ik eet dus nu wel genoeg en drink ook genoeg, en nog steeds heb ik last van dat zwarte voor m'n ogen een paar keer per dag.
Weet iemand wat dit is? En vooral of ik er iets tegen kan doen?

Ik heb dit ook altijd..
Maar volgens mij is er niet veel aan te doen. Sta ik bijv. onder de douche zet ik de kraan uit stap ik eruit zie ik ook zwart voor me ogen

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:15

Ik heb trouwens ook ziekte van Pfeiffer gehad, kan dat er niet mee te maken hebben?

Die 'aanval' waar Loezjuh het over had, dat heb ik ook wel eens gehad..

Heel apart allemaal weer.

mariatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:50

ik heb hier ook last van, en nu ik erover nadenk eigenlijk ook pas na mijn pfeifer ik heb het ook vooral in de douche en als het erg warm is.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:59

Hm nou je het zegt.. Ik kreeg in groep 4 Pfeiffer, en in groep 5 begon dat duizelige gedoe enzo. En het is dus niet meer gestopt.

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:03

ik ben vandaag nog flauwgevallen omdat ik niet genoeg had gegeten,.. ik heb het ook een tijdje gehad en het komt af en toe weet trug vooral als k gwn even niet goed eet, moet dus extra op letten dat ik genoeg eet! Je kan natuurlijk verder laten onderzoeken waardoor het komt,.. bloedarmoede ofzo het kan allemaal!

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:08

Een paar jaar geleden was ik ook heel vaak erg duizelig. Bij mij was het een combinatie van een verkeerde ademhaling door spanning, lage bloeddruk, in de groei zijn en verkeerd eten. Ik at niet heel erg regelmatig maar vooral teveel suiker. Let daar ook op; suiker helpt je even uit een dip, maar na een tijdje komt die dip veel erger terug!

Gelukkig ben ik er nu overheen gegroeid, misschien gebeurt dat jou ook nog wel.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:03

Nouja; vandaag naar de dokter, dan hoor ik het allemaal wel Ik heb een nieuwe dokter dus mss dat die wat anders zegt..

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:11

Ik heb er ook vaak last van en niet bij het opstaan-liggen. maar gewoon ook als ik zit. En waardoor het komt zou ik niet weten, ben al vaak bij de dokter langs geweest maar er is nog nooit wat uit gekomen. Je moet er gewoon mee leren leven denk ik.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:34

heb je wel eens bloed laten prikken ?
ik vind het een beetje onzin dat je arts zegt dat je er maar mee moet leren leven.

ik had dit ook en nu is het misschien voor jou nog onschuldig maar toen ik auto ging rijden werd het even een ander verhaal, als de zon in de auto stond kon ik zomaar flauwvallen, dat is levensgevaarlijk.

na het bloedprikken bleek dat ik bloedarmoede had en een lage bloeddruk, ik heb medicijnen en sinds ik die neem kan ik ook douchen, opstaan en alles zonder sterretjes te zien

ik zou het dus eens laten testen !

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:48

Ja ik had al gezegd dat ik al nogal vaak bloed heb laten prikken.. En dat ik idd lage bloeddruk heb, en geen bloedarmoede. Ik heb wel Pfeiffer gehad.
Ik heb er al heel lang last van alleen de laatste paar dagen heel erg, ik ben nu een uur wakker en tis al 3 keer zwart voor m'n ogen geweest. Ik durf ook niet naar school te gaan eigenlijk, ik heb geen zin om daar flauw te vallen; vanmiddag dus naar de dokter en hoop eigenlijk dat ik morgen wel weer naar school kan..