Nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 11:43

Ik bijt al een hele tijd nagels.
Uit verveling doe ik het meestal
Er blijft gewoon niks meer van over, alleen maar kale stompjes.
Zo'n stom gezicht, ook

Ik heb al van alles geprobeerd..
Van dat smerige Byttex spul (waar ik jammer genoeg niks om geef) tot pleisters
Ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen?

Het is gewoon stress bijten.. Zenuwachtigheid.. verveling..
Wie bijt er hier nog meer nagels?

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:47

Ik nagelbijt nooit. Misschien kan je eens nagellak proberen? Dat vind ik echt stinken, en ik vind het hele vies met eten, daarom heb ik ook eigenlijk nooit nagellak op, alleen op mijn tenen in de zomer weleens.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:47

Ik heb ook alles al geprobeerd en bijt al vanaf dat ik me kan herinneren nagels... ik kan er niks aan doen, één keer had ik met heeel veel moeite niet gebeten zeg maar en toen kwam er een wit randje boven me zuignap vingers uit, en jah toen er weer afgebeten terwijl ik het pas later doorhad!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:49

Ik ben bijna 18 en doe het al heel m'n leven. Ook de Bytex geprobeerd ed, niets heeft geholpen. Het enige wat bij mij helpt, is een vakantie, maar daarna begin ik weer opnieuw. Ook bijt ik voornamelijk op m'n vel ipv m'n nagels...
Ik denk dat het vooral een kwestie is van 'nee' zeggen tegen jezelf en daarin volharden. Het is net zoals een verslaving.

Eddie

Re: Nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:52

probeer eens een blokjesbeugel!, zo ben ik er ook van af geraakt!

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:54

Een erg herkenbaar probleem.

Ik heb een keer mijn nagels zo verwend (gelakt etc. ) dat je het zonde vind om je nagels te verpesten en mooi wilt houden. Zo is het bij mij gelukt om ze lang te houden!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:54

Eddie schreef:
probeer eens een blokjesbeugel!, zo ben ik er ook van af geraakt!

Ik niet Heb meer dan een jaar blokjes gehad, bleef toch bijten hoor :d

SETEFURII

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:57

ik bijt ook verschrikkelijk veel op mijn nagels
toen een manege paard in mijn vinger had gebeten was er een plijster rond en kon ik niet bijten,
marreh mijn nagels zien er ook vresselijk uit
Helaas

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:34

Ik volg dit topic

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 12:46

Ik bijt ook al zo'n 2 á 3 jaar!
Tis gewoon verschrikkelijk
Een blokjesbeugel heb ik al gehad en die is er, godzijdank, net een maandje uit
Ook als ik nagellak op m'n vingers heb.. Maakt me niks uit.. Bijt gewoon door
Wat moet ik er in hemelsnaam dan aan doen?

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:58

Tja Iris, het ziet er niet uit
Maar ik ben er ook vanaf gekomen, dus lukt het jou ook wel

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:01

ik bijt ook nagels, wel een stuk minder als vroeger, en ik doe het ook vaak uit spanning of juist verveling. ik heb van dat vieze nagellak geprobeert, maar daar ben ik me eopgehouden, ik wou mezelf niet de hele tijd opschepen met die vieze smaak, want het kwam ook door andere dingen in me mond, als ik wat at bv.. ik probeer mezelf er gewoon op te betrappen, het houd ooit wel eens op hoop ik
heeft iemand hier anders nog tips?

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:12

Ik bijt ook nagels en had echt ALLES al geprobeerd...Maar niets hielp. Vieze dingen als Nailwatch daar beet ik gewoon doorheen. In december ben ik met een kennis mee geweest naar haar opleiding voor nagelstyliste en heb ik gelnagels gekregen. Sindsdien ben ik van het bijten af. Het is wel heel erg intensief, de eerste tijd moest ik iedere week heen. Op een gegeven moment elke 2 weken en nu iedere 2.5 week. Maar het is echt super. Je moet er alleen wel wat tijd, geld en energie in investeren. Ik dacht op een gegeven moment dat ik wel zonder gel kon, mijn eigen nagels waren behoorlijk lang, maar dat viel tegen, binnen no time had ik ze helemaal weer kort
Ik zal even wat voor- en na foto's plaatsen

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:19

Ik bijt altijd op mijn nagels/vingers als ik me verveel.
Ik moet echt altijd iets met mijn handen doen, anders heb ik geen nagel meer over.
En het bovenste laagje van mijn huid zit heel erg los, je kunt het vergelijken met je huid die 3 uur heeft liggen weken in het zwembad, bij mij is het altijd zo los. en dan peuter ik er ook altijd af.

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:35

Hier nog een die-hard nagelbijter.
Het is me vorige week gelukt een week te stoppen, maar ik heb ze er gister weer helemaal afgebeten

*neemt zich voor
Vanaf nu stop ik wéér!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:42

Ik bijt ook al heel lang op mijn nagels, maar kan ook makkelijk stoppen (lees: na elke mislukte stoppen-met-roken-poging stop ik even met nagelbijten omdat dat toch iets makkelijker is, en dan heb ik iig het gevoel dat ik toch nog een beetje een doorzetter ben ). Maar zodra ik weer tentamens heb (ééns in de 10 weken) zijn mijn nagels weer verdwenen.

Beetje jammer want vind het geen gezicht. Als ik weer eens wil stoppen vijl ik mijn nagels helemaal af, zodat er geen vliesjes of haakjes meer aanzitten en smeer ik er van die supergiftige nagelverharder op die je maar 2 weken per jaar mag gebruiken. Binnen twee weken heb ik weer normale nagels, jaja, tot de volgende tentamens.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:17

ik bijt er ook op, en ook op m'n vel soms m'n nagels zien er dan ook niet mooi uit, en vaak doet het ook nog wel eens zeer maar blijf gewoon doorbijten en nagellak en al die prutjes helpen allemaal niet, dan bijt in de nagellak er ook zo af
ik geloof dat ik het van mijn vader geërfd heb, want die doet het ook

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:30

Gewoon eraan deken hoe vies het eruit ziet áls je het doe, op je handen gaan zitten in de les zodat je het niet kan uit verveling etc.
Vind het echt zo vies als iemand van die afgekloven stompjes heeft, ik doe het zelf dus ook niet meer, na een jaar nog altijd moeilijk maar ik hou vol!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:33

Ik heb ook mijn hele leven nagelgebeten en ik heb ook echt alles geprobeerd! Maar dat hielp niet! Nu ben ik al een half jaar gestopt door pure wilskracht (en 2 privélessen van mn moeder )
X

Edit: ik denk ook altijd aan mijn tante die bijt ook al haar hele leven nagels en die heeft gewoon geen vingers meer over! echt heel goor!

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:38

ik bijt ook, ik doe nou nagelverharder. ik probeer echt te sparen .. of vragen of een vriendin je mept als ze je ziet bijten.. dat doet pijn

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:45

ik doe het meer uit stres zeg maar... als ik ergens heeeeeel erg tegenop zie, of zenuwachtig ben... en als ik me verveel...

ik probeer het zo min mogelijk te doen, en als er een mooi randje aan mn nagel kom probeer ik er ook niet aan te bijten, maar dan ga ik met mn tanden het vuil er onder vandaan halen, en dan is hij op een gegeven moment zo slap dat hij afscheurt...
maar ik ga nu maar weer eens proberen te stoppen!

enid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:08

Ik heb het ook heel lang gehad. maar sinds ik mijn beugel heb gehad ben ik "afgekikt":P
Met mijn beugel kon ik niet nagelbijten..deed zeer dus toen meost ik wel stoppen.
daarvoor heb ik ook dat bytexx gehad..hielp niet.
dus sorry ik weet ook niet hoe je er vanaf komt..behalve dat je hard voor jezelf meot zijn en het niet doen.maar dat is makkeljik gezegd

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:11

ik heb het een hele tijd gedaan, en toen zag ik het bij een ander en toen dacht ik: iell, eigelnijk ziet het er helemaal niet mooi uit. Het valt gelijk op omdat je best veel met je handen doet. Toen heb ik gewoon elke keer als ik de neiging kreeg het toen doen gedacht: Denk aan dat meisje! En toen ineens kreeg ik de neiging niet meer en kreeg ik hele mooie nagels. Toen heb ik van mn vader een paar mooie nagelvijlen en van die nagel-glim-vijl ( zo noem ik het maar even ) en nu zijn ze mooi

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:14

ik bijt ook al me helle leven nagels
het is me 1x gelukt om ze wat langer te krijgen dat ik wat randjes had maar die waren er al weer snel af

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:35

Ik bijt ook door verveling.. Ik heb dus ook nepnagels, dit vind ik mooi en hierdoor bijt ik niet meer, maar zodra ze eraf zijn.. Dan begin ik weer..