pil doorslikken ongezond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

pil doorslikken ongezond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 16:48

Ik slik over het algemeen mijn pil gewoon door. Laten we zeggen dat ik eens in de 6 maanden eens een stopweek neem. Heel soms (maar dat is zelden) breekt er een menstruatie door (terwijl ik gewoon de pil slik). Ik slik door, omdat ik gewoon een bloedje hekel heb aan ongesteld zijn. En ik heb nog niet eens een hele zware menstruatie, moet je na gaan!

Nu hoorde ik dat het doorslikken van je pil ongezond is? Kan dit onvruchtbaarheid veroorzaken?

Karin_deB

Re: pil doorslikken ongezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:55

Poehh moet eerlijk zeggen dat jij de pil wel heel erg lang doorslikt, en dat er geen menstruatie komt lijkt me niet bepaald gezond.

Ik slik soms wel eens een maand door, en in de zomer 2 maanden, maar daarna wordt ik gewoon ongesteld.
Volgens mijn dokter kan af en toe doorslikken geen kwaad, maar wat jij doet lijkt me niet echt gezond.

Ongesteld worden is ook niet bepaald mijn favoriete ding, maar het hoort gewoon bij vrouw zijn. Dat je in de zomer doorslikt omdat je geen zin hebt om ongesteld te worden op vakantie, of als je op het strand ligt kan ik begrijpen, maar zo lang als jij doet..Zou de dokter eens bellen om het te vragen. Lijkt me niet echt gezond.

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:00

ho wacht, ik heb het een beetje krom beschreven zie ik:
- eens per ongeveer 6 maanden stop ik, en wordt dan gewoon ongesteld.

- heel soms breekt er een menstruatie door, terwijl ik de pil doorslik (dus als ik niet in een stopweek zit)

Ik zou dus wel eens willen weten of dit consequenties kan hebben. Heb er nooit echt over nagedacht, maar ik denk doordat verstand met de jaren komt, dat ik er nu ineens over ga nadenken...

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:01

de stopweek schijnt alleen ingesteld zijn vanwege christelijke overwegingen, persoonlijk slik ik hem zo nu en dan door maar heb dan wel last van tussenbloedingen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:02

Okee dan had ik het dus verkeerd gelezen

Tjaa het feit opzich dat je zo lang doorslikt lijkt mij niet gezond en mijn dokter zei dat af en toe doorslikken niet zo erg was maar niet te vaak. Kan misschien ook wel liggen aan leeftijd (ik ben 15) maar ik zou toch even de dokter bellen voor de zekerheid.
En iets over dat je onvruchttbaar kan worden, zoiets kan ik me wel vaagjes herinneren iets er over gehoord te hebben, maar dit zou ik niet 100% zeker kunnen zeggen, en ik wil je dus ook niet ongerust maken
Staat er hierover trouwens niks over in je *is het woord even kwijt* bijlage boekje met alle informatie enzo. die bij je pil zit.

Ligt er trouwens ook wel aan of je een lichte of zware pil slikt, met de hormonen enzo.

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:26

Nee, in de bijsluiter staat verder niets over de mogelijke gevolgen van langdurig door slikken. Maar aan de andere kant: er bestaat ook een prikpil, en volgens mij is dat ook voor een periode van 6 maanden. Daarom heb ik eigenlijk zoiets van: dan zal dit toch ook wel geen kwaad kunnen? Maar de geruchten zijn inderdaad anders. Ik heb een vrij lichte pil volgens mij, microgynon 30

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:31

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:32

ik ben inmiddels, om persoonlijke redenen, gestopt met de pil.
doorslikken kan echt, maar dan ook echt geen kwaad.
de menstruatie die je krijgt in de stopweek is namelijk geen echte ongesteldheid (opgebouwd endometrium dat wordt afgestoten omdat er geen bevrucht eitje is dat moet innestelen)
het is gewoon een "doorbraakbloeding"
ik werk op een gynaecologie afdeling en de gynaecoloog daar zegt dat de stopweek alleen bedoelt is voor de maandverband fabrikanten
ik slikte zelf ook altijd maaaaanden de pil door, want ik heb ook een bloedje hekel aan de ongesteldheid
als je dus geen last hebt van spotting (kleine doorbraakbloedingen tijdens het slikken) kun je dus gewoon doorslikken zonder stopweek

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:37

Luxje, geweldig, dank je wel!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:39

Doorslikken kan inderdaad helemaal geen kwaad, een vriendin van me moeder slikt al haar hele leven de pil door, en haar man is dokter, dus die zal ongetwijfeld niet verkeerd bezig zijn.

Ik vind zelf dat die troep wel uit me lichaam moet.

Mi_Amore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:22

Ik slik m'n pil 3maanden door... Dus ik ben 4x per jaar ongesteld. 3x is naar het schijnt geen probleem. Het zorgt er wel voor dat je iets moeilijker kids krijgt volgens mijn huisdokter...

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:33

Hmm misschien dat het geen kwaad kan, maar ik slik alleen maar door als het echt noodzakelijk is (dus eigenlijk nooit) Het lijkt me zooo onnatuurlijk, waar blijft het dan allemaal?

Naatus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:36

ik heb 5 jaar de pil gebruikt, heb bijna altijd (vooral laatste jaar doorgeslikt. En ik stopte na 3/4 strips voor een stopweek. Nu ben ik sinds december gestopt en nog maar 1x ongesteld geweest. Dit bewijst dus wel wat voor troep het is. Je wilt niet weten hoe je lichaam gaat veranderen als je gestopt bent. Ik blijf er dus voortaan lekker af.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:39

Af en toe is niet ongezond...maar wat jij doet is volgens mij wel erg ongezond. Ik denk niet dat de pil troep is maar ja...als je niet doet wat op de gebruiksaanwijzing staat heet dat gewoon dom. Dan is de pil geen troep, dat ligt aan je zelf. Als je dat met andere medicijnen flikt kan er ook schade aan je lichaam komen...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:45

Mijn moeder slikt hem door, en dat heeft de HA zelf aangeraden. Zij wordt altijd erg ziek tijdens menstruatie, vandaar dat ze geen stopweek houdt. Ze is nu al 1 tot 1,5 jaar niet ongesteld geworden.
Het lijkt me niet dat het ongezond is als hij het zelf aanraad. Daarnaast wat maakt het uit als je 1 week stopt of niet?

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:46

ik slik de pil ook altijd 3 maanden door en stop dan een weekje.... ben dus 4x per jaar ongesteld.
ben daarmee begonnen omdat ik flink heftige menstruatie heb en daar dus totaal geen zin in heb....t schijnt geen kwaad te kunnen volgens de huisarts dus tsja... voor mij was de keuze snel gemaakt:P
ik stop omdat ik het idee heb dat de troep dan ff uit mn lichaam kan:P

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:52

ik ben hem nu aan het doorslikken dit is de 3e maand, maar heb de hele tijd doorbraakbloedingen! EN DAT IS NIET CHARMANT ALS JE LEKKER LIGT TE VOZEN MET JE VENTJE EN ER LIGT LEKKER BLOED IN HET BED!!! hahahah! beetje irritant, dus heb nu voorgenomen om vanaf vandaag tot donderdag even niet te slikken en dan donderdag weer beginnen.

ik heb ook een gruwlijk hekel aan die menstruatie bah bah!

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:08

volgens mij kan t echt geen kwaad hoor. slik m ook altijd door. al een paar jaar en heb nog nergens last van ofzo. en staat ook niet in de bijsluiter dat t slecht is ofzo..

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:29

Maar is het niet zo dat als je nooit ongesteld bent, dat het dan allemaal binnen blijft zitten?
Want lijkt mij dat je niet voor niks ongesteld word, er zal toch iets uitmoeten, als je dat dan een paar maanden gaat uitstellen lijkt het mij teminste niet echt goed te zijn?

Ik doe meestal maar een weekje, hoogstens een maandje. Ik ben ook aan de pil gegaan omdat ik heel zwaar menstrueerde, sinds ik aan de pil ben, ben ik de 1e 2 dagen redelijk zwaar, en de laatste 3 dagen bijna niet, en ik voel er (bijna, op wat been & rugpijn na) niks van, dus ik vind het ook niet erg.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:43

ik slikte nie door, maar ik heb het deze maand toch geprobeert, en het is zalig gewoon :d
nu neem ik wel een stopweek, ik vertrek binnen 2 weken naar tsjechie, en dan zit ik liever safe, en niet met doorbraak bloedingen.
ik hou het waarschijnlijk gewoon bij 2 maanden door te slikken.
maar de mensen die 3 maand doorslikken, dan ben je toch vaker dan 4 maal per jaar ongesteld?
1 strip is toch maar 3 weken,dus 3*3 is 9 weken, is iets meer dan 2 maand

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:50

Iedereen/iedere arts zegt daar iets anders over geloof ik... Ik slikte eerst zo'n 2/3 strips achter elkaar, maar begon op een gegeven moment steeds sneller te voelen aan m'n lichaam dat ik ongesteld 'moest' worden. Kan het niet echt uitleggen, soort PMS maar dan lichter . Leek me niet zo gezond, dus slik nu al een tijdje netjes 1 strip. Wil wel weer proberen om weer 2 strips door te slikken, ben nooit erg ongesteld maar heb er gewoon een hekel aan.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:01

Het lijkt me niet gezond om je pil altijd door te slikken, want je baarmoeder maakt baarmoederslijmvlies aan, en dat moet toch ergens naar toe, of er nou wel of geen eicel innesteld. Ik slik de pil meestal 2 x door, en als het niet uitkomt door vakantie, of zoiets, dan soms 3 x.

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:13

Ik slik m meestal heel de zomer door! Moet er niet aan denken dat ik niet naar t strand kan ofzo omdat ik ongesteld ben/moet worden! In de winter slik ik m willekeurig door, en soms vergeet ik m halverwege mijn strip een keer, en dan las ik vaak ook meteen een stopweek in.. Ik ben er echt heel slecht mee, ik stop wanneer ik wil, en slik m door wanneer ik wil, geen vaste planning!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:15

Ik slik meestal 2 strips achter elkaar door en dan een stopweek. Al heb ik tijdens mijn 2e strip al wel eens last van doorbraakbloedingen, das ook niet echt leuk

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:01

Ik slik drie á vier strips achter elkaar door, heb inmiddels van zoveel mensen gehoord dat het geen kwaad kan!

Wel luister ik (naar mijn idee) naar mijn lichaam, in de zin van mijn lichaam geeft op een gegeven moment aan "het zat te zijn" en geeft ongesteldheidsverschijnselen en doorbraakbloeding, op dat moment las ik dus een stopweek in.