ijzeren pin verwijderen na beenbreuk, iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

ijzeren pin verwijderen na beenbreuk, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 00:12

Inmiddels alweer bijna twee jaar geleden heb ik mijn bovenbeen gebroken door een ongeluk met, natuurlijk, een paard. Er is toen een ijzeren pin door m'n bot heen gezet en die zit vast met een aantal schroeven.
Nou wordt woensdag die ijzerwinkel verwijderd (bibber, niet echt zin in die operatie).
Heeft iemand hier dat misschien eens meegemaakt?

Ik heb via via alleen nog maar postieve dingen gehoord (dat het wel meevalt), maar hoe lang ben je nou precies met zoiets onder de pannen.....ik hoor graag ervaringen!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:27

Ik vond het ook meevallen maar ik zag er ook helemaal niet tegenop. Ik had veel last van die pin en schroeven dus was blij toen ze er met 10 maanden al uit mochten.
Ik kan mij herinneren dat het herstel nog geen 2 weken duurde, ik had voornamelijk last van de krammen, toen die er eenmaal weer uit waren was ik weer de oude. Ik moest mij 's ochtends om 8 uur melden en om 8 uur 's avonds mocht ik weer naar huis. Het enige nare: bij mij bleef de wond bij mijn heup heel erg nabloeden, om dit te stelpen moest ik er op gaan liggen. Toen de ruggeprik eenmaal uitgewerkt raakte was dat echt heel vervelend. Ik heb uren op die verse wond met krammen gelegen. Maar dat schijnt niet zo vaak voor te komen.

Al met al was het echt peanuts vergeleken bij de pijn die ik had toen ik mijn been brak en de pijn tijdens de revalidatie.

Als je het ijzerwerk wil hebben moet je dat even van te voren aangeven, ik heb daar nooit bij stil gestaan en toen ik eenmaal thuis was bedacht ik mij pas dat het wel een leuk aandenken was geweest

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:13

Ik heb het zelf niet ervaren, maar mijn vader wel die heeft na een verbrijzeling van zijn elleboog ook 2pinnen in zijn arm gehad die er na ongeveer jaar uit moesten. Hij vond dat reuze mee vallen in vergelijking met de pijn die hij daarvoor had gehad aan dit geintje..

knightloekie

Re: ijzeren pin verwijderen na beenbreuk, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:25

owwww ik heb der nog 2 in mijn enkel zitten... (ook al 2 jaar) maar ik durf niet Ik had alles mooi geregeld, ik zou ong. 2 weken niet kunnen paardrijden en maar 3 dagen op krukken hoeven lopen, alleen omdat ze de enkel banden helemaal oprekken en dat moet weer even herstellen... maar ze zitten er nog steeds in, en ik denk dat ze er nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in zullen blijven
Maar als je het doet: succes

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 11:30

Hmm, geen drama dus blijbaar
Maar ik wordt dus 12 april geopereerd, en steiekm wil ik graag de 22e alweer wedstrijd rijden...
Gewoon even afwachten hoe het gaat denk ik....

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:23

Als je de krammen er met 8 dagen uit laat halen dan zou het misschien net kunnen.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:55

Ik heb een plaatje met zeven schroeven in mijn rechter hand gehad nadat ik van een paard gevallen was en hij hieran op mijn hand was gaan staan. Viel wel mee om eruit te laten halen, alleen een plaatselijke narcose dat wil ik toch niet meer. Mijn hele arm hebben ze hiervoor verlamd gehad.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:32

Afgelopen november heb ik mijn 3 pinnen uit mijn knie laten halen.
In januari zijn ze er in gezet, omdat ik ook door het paardrijden mijn knie had gebroken.
Ik had heel erg veel last van de pinnen.
De operatie op zich stelde niets voor, was om half acht in het ziekenhuis en om vier uur was ik weer thuis.
De pinnen heb ik geschonken aan Afrika, hoefde niet perse een aandenken te hebben.

3 dagen later zat ik alweer op mijn paard, ik had geen krammen maar gewoon hechtingen.

Heel veel succes met je operatie!

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:14

Ik had 2 van die pinnen in mijn schouder. Ze gaven me gewoon een gehele verdoving en dan halen ze ze er binnen een kwartier uit (bij mij dan ) Alleen bij mij waren ze er na 2 weken al uitgehaald (ja dit gaat heel vies klinken ) ze ervanzelf al uit kwamen.. gelukkig heb ik het zelf niet gezien het zag er vast heel goor uit maarja veel succes alvast!!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:40

Wat een dag om geopereerd te worden dan ben ik jarig

Maar ik wou even zeggen heel veel sterkte

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:54

@Sjuim: de vorige keer had ik ook gewone hechtingen...dus weet niet hoe ze het nu doen. Als ik geen nietjes erin krijg zie ik me met een paar dagen wel weer op paard zitten. Probleem is dat mijn huid de vorige keer heel vreemd reageerde op het hechtdraad, dus misschien dat ze daarom nu juist gaan nieten, maar dat weet ik nog niet precies.

Ik zie er ook niet super tegenop hoor, je kunt er tochniets aan veranderen, het moet gewoon, punt.

@Meissie17: dankje!

alle anderen ook bedankt voor de reactie.

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:26

pfoe, bij mij gaat er volgende week een schroef uit mijn kuitbeen *help* ik ben er ook nog niet over uit wat ik er nou van moet vinden

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:58

Volgens mijn vriendin valt dat écht mee
En volgens mijn biologieleraar moet je de pinnen meevragen en omsmelten en tot sieraad vormen want dat is een heel duurzaam sieraadmateriaal (had hij laatst uitgelegd)

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:26

pfoe ik krijg plaatselijke verdoving, en de chirurg zei: tja het kan zijn dat je toch nog wat voelt, maarja gewoon even de tanden op elkaar, het is zo voorbij. nou lekker dan

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:18

Rieja: Ze kunnen een wond ook "plakken" als de huid genoeg ruimte heeft.

Auk: Vaak voel je wel dat ze met iets bezig zijn maar je voelt geen pijn

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 11:39

Pff, het is ijzer eruit , maar het was echt geen feest!

Punt 1 moest ik vier uur wachten, ik zou om 10 uur geopereerd worden maar dat werd 14 uur. Er kwamen spoedgevallen tussendoor, op zich wel te snappen dat ze niet iemand dood laten gaan voor mijn ijzer, maar er werd ook niet gecommuniceerd naar mij toe. Niemand wist iets, heel irritant als je daar ligt te liggen.

Toen lag ik daar op die operatietafel, eerst ging het nog wel. Toen ik dacht dat ze wel bijna klaar zouden zijn hadden ze alleen de schoreven eruit gehaald.
Bij mn heup was het bot zo over de pin heengegroeid dat ze die hele pin niet terug konden vinden. Nou, toen waren we zo twee uur verder, en toen ze gingen hechten was de verdoving dus al weer aan het verminderen. Toen kreeg ik nog wel een extra shotje van één of ander iets, maar het was toch niet echt prettig.

Ik zat wel gisteravond om 20u weer thuis, maar kon echt geen kant op en had best veel pijn. Ik zit nu dus flink aan de Diclofenac goed spul is dat, en nu strompel ik weer een beetje door het huis.
Als een bejaarde, en ik heb ook nog een drain met een fles eraan in de wond zitten, zodat het wondvocht goed afgevoerd wordt. Dat ziet er best ranzig uit...
En zoals het nu voelt, zit ik echt niet volgende week weer op mn paard, maar goed, dat zien we wel.

Ik breek echt nooit weer mn been!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:42

zie je... ik laat mijn schroeven mooi zitten !!!!!!!

succes ermee.... pfff ! wel knap van je hoor

Suusjeher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:43

tjee zeg, wat een pech. Nee bij mij viel het allemaal mee en als ik jou verhaal lees heb ik echt mazzel gehad. Sterkte

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:48

Nextdomino schreef:
Afgelopen november heb ik mijn 3 pinnen uit mijn knie laten halen.
In januari zijn ze er in gezet, omdat ik ook door het paardrijden mijn knie had gebroken.
Ik had heel erg veel last van de pinnen.
De operatie op zich stelde niets voor, was om half acht in het ziekenhuis en om vier uur was ik weer thuis.
De pinnen heb ik geschonken aan Afrika, hoefde niet perse een aandenken te hebben.

3 dagen later zat ik alweer op mijn paard, ik had geen krammen maar gewoon hechtingen.

Heel veel succes met je operatie!

Mijn vader heeft zijn knie ook verbrijzeld, hij lag in 5 stukken. 3 daarvan zijn weer aan elkaar gezet. Na zijn 1e operatie deed hij er heel lang over om te revalideren. Hoe zat dat bij joU? En je kan dus 3 dagen later weer ''gewoon'' verder??
Ik ben hier erg benieuwd naar want mijn vader zit er bestwel tegenop

Noraly

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:54

Nextdomino schreef:
tjee zeg, wat een pech. Nee bij mij viel het allemaal mee en als ik jou verhaal lees heb ik echt mazzel gehad. Sterkte

even off topic :
heeeeeee hoe is het met jou dan

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:42

zal hier ook nog even melden dat het alweer een stuk beter gaat.
Ik hobbel alweer een beetje rond hier en heb niet zoveel last meer.
De drain zit er ook nog in, maar die mag er waarsch morgen uit.
Hopenlijk geneest de wond nu een beteje behoorlijk, de vroige keer reageerde mijn huid nogal op het hechtdraad (alles werd eruit gewerkt ipv dat het oploste).

Suusjeher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:28

Fijn dat het al weer wat beter met je gaat. Hopelijk zal de wond nu goed helen en dan niet zo idioot reageren op wat hechtdraad.........veel beterschap

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:40

Ik moet binnen nu en drie maanden mijn plaat + 5 schroeven uit mijn arm laten verwijderen. Ik houd dit topic in de gaten!

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:52

oh getver, dat geeft de burger moed en ik moet nog...

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:25

Auk, van te voren heb ik van aller lei mensen alleen maar verhalen gehoord dat het meeviel, dus misschien heb jij ook maar weinig last!
Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan en dat was toch wel een beetje too much, ben moe nu. Maar de drain is eruit (vanzelf gegaan vannacht...) en het komt allemaal wel weer goed.
Misschien had ik ook een iets te lichte voorstelling van zaken va te voren.