Heupvet! Wat kun je er aan doen?!!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Heupvet! Wat kun je er aan doen?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:35

Helloooo!

Wie heeft er ook last van? Ik ben niet dik, en heb totaal geen overgewicht maar helaas wel vet op me heupen en buik... Zo charmant met een strakke broek of string dan zie je het duidelijk

Ik rijd natuurlijk 2 soms 3 keer per week paard, en ga elke maandag en donderdag naar de sportschool sinds 2maanden.

Met het idee wat minder vet en meer spier zodat ook dat vet op me heupen weg gaat...

Helaas ik merk totaaaaaal geen resultaat! Help

Ik ben al gezonder gaan eten, neem wat vaker gezonde tussendoortjes in plaats van snacks en me gewicht neemt langzaam iets af wat eigenlijk niet nodig is wil liever vet omzetten in spier.. Doe zowel vetverbranding als spiertraining in de sportschool.. Wie nog meer advies/tips???

XXjess Megan

art

Re: Heupvet! Wat kun je er aan doen?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:37

Oh god, dat heupvet... ik ken het ... Tis typisch een vrouwen.. euh... vet-kwaal en moelijk weg te krijgen... Wat wel wat helpt, als je dit regelmatig doet, is op de grond gaan zitten en met je handen een zwaar voorwerp (daar hebben ze zelfs spreciale ballen voor ) van links naar rechts bewegen... Ik haat het, maar schijnt wel te helpen
Laatst bijgewerkt door art op 06-04-06 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:38

Ik irriteerde me er ook aan, en ben gaan hardlopen. Nog niet zo lang ,dus of het resultaat heeft... afwachten!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:41

ik heb er ook last van en hoef verder ook geen kilo's kwijt dus ga dit hier volgen
maar wat ik al wel doe ik op mn eten letten, veel drinken (thee ipv koffie, zit geen suiker of melk door he), veel bewegen, buikspieren trainen als het uitkomt (ben daar niet zo'n held in), en hoepel bewegingen maken, als je dat doet merk je dat alle spieren in die regio in beweging zijn.

het zou ook kunnen dat je gewoon vocht vasthoud, als ik bepaalde crackers eet heb ik ineens een bolle buik, maar ben ik niet zwaarder ofzo..

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:44

Ik ben 1.70mtr en weeg 59kilo.. Meestal op sites als voedingscentrum en ik bereken mijn BMI dan zit ik op randje van te licht nou dat vind ik dan weer iets overdreven.. Maar dat vet zit er toch en het is niet echt charmant!!! Moet zeggen dat het laatste jaar eigenlijk is (ben nu 18 en al ruim 4jaar aan de pil dus dat lijkt het me niet) op komen zetten

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:54

Lees ook even mee. Ook ik hoef niet af te vallen, maar heb vet op mijn heupen...Inderdaad charmant als je een strakke broek aanhebt.
Maar als je goed kijkt heeft (bijna) iedere vrouw dat, hoe dun ze ook is.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:02

Ik lees ook even mee . Ik vind dat extra vet bij de heupen en buik ook niet zo charmant staan, en wil het er het liefst voor de zomer af hebben

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:05

Alleen maar sit ups enz lijkt me ook geen strak plan aangezien je opgegeven moment toch spier gaat verbranden ipv vet? Dat las ik op deze site: www.sportjefit.nl

Oww en een tipje voor de sporters:

Tips voor je sporten
Je kunt de training vaak goed combineren met je dagelijkse activiteiten. Bijvoorbeeld lopen naar de stad, fietsen naar je werk, trappen lopen in plaats van de lift nemen. Denk aan je 30 min per dag activiteit !

Overdrijf niet. Zorg ervoor dat je niet buiten adem raakt. Buiten adem raken geeft een negatief effect op je duurvermogen.

Ga niet méér eten. Voor het sporten is dat niet nodig. En drink voldoende.

Voorkom bij het sporten tijdslimieten. Neem er de tijd voor. Ook na afloop.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:07

Dit stukje bedoelde ik:
Je probleem is ook je oplossing, een stukje theorie
Afvallen is "meer vet verbranden, dan dat je lichaam weer aanmaakt".
Sporten is hiervoor bij uitstek geschikt. Je gebruikt immers meer energie en dit in combinatie met een andere eetgewoonte is dat dé manier om op gezonde en natuurlijke wijze te vermageren.

Het figuur links geeft weer hoe de vet verbranding bij ongetrainde mensen verloopt.
Tot 50 % van het activiteiten nivo, dat is het punt waarop je bij het sporten buiten adem raakt, gebruikt men vooral vet als brandstof. Vanaf die 50 % van het activiteiten nivo tot aan het omslagpunt verbrandt men koolhydraten (suikers) en minder vetten. Dat punt van buiten adem raken, de overgang van aerob naar anaerobe verbranding, noemen we ook wel het omslagpunt.

Afbeelding

mikolaiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:22

interessant dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:17

Ik heb dit ook een beetje

Leuk bij een heupbroek, als ik rechtop sta, buik inhoud is er nix
aan de hand, maar zodra ik ga zitten of bukken....

Wat bij mij enorm helpt is zwemmen, ik zwem nu twee keer per week,
en het heup/buik vet wordt wel minder.
En natuurlijk letten op wat je eet

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:36

Zwemmen? Ik ben niet zo'n zwemmer.. jaa zomers in de zee

Zwemmen schijnt inderdaad geschikte sport te zijn..

Lotje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:24

Megantjuh schreef:
Zwemmen? Ik ben niet zo'n zwemmer.. jaa zomers in de zee

Zwemmen schijnt inderdaad geschikte sport te zijn..

Ik ben ook niet zo'n zwemmer....bij ons op kantoor hebben ze bedacht dat we gaan fitnessen en het bedrijf betaald dan een gedeelte. Maar welke oefeningen zijn nou goed om dat heupvet weg te krijgen?

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:25

Hier meld zich nog één

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:43

Een goede oefening: springen op de ballen van je voeten alsof je aan het skieen bent, dus met je knieen van links naar rechts. Daar worden je bovenbenen, heupen en taille veel strakker van!

Unity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:21

Met oog op mijn bikini ga ik dit topic ook es ff volgen!!

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:29

Hmm okee.. ga ik eens doen

ik zal maandag op de sportschool ook eens wat tips vragen aan de trainer

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:49

Ik heb mijn sportactiviteiten ook maar weer eens wat verdubbeld.
Zowieso rijd ik 5 tot 6 x per week 1 a 2 paarden(perdag).
Maar daarbij ben ik nu ook gaan zwemmen,1x in de week! saaie baantjes trekken voor meer spieren en vetverbranding!
En 2 tot 3x in de week een eind gaan skaten ook voor duurtraining om zo ook vet te kunnen verbranden!
Plus daarbij als het weer mooi weer is wil ik weer op het fietsje naar mijn werk gaan(20km fietsen p.d) ipv de auto te pakken!

Vetverbranden krijg je door duurtrainingen(lange afstanden) en niet door krachtsport. Want met krachtsport ontwikkel je spieren,en verbrand je weinig tot geen vet.

Dus vandaar mijn keuze om te gaan zwemmen en skaten!

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:42

Pfew Revanches, jij sport echt veel als ik dat zo lees!
Zo'n periode heb ik ook gehad, maar vind ik daar vaak de tijd en de energie niet meer voor. En ik rijd ook geen paard meer, dat scheelt echt
Ik ga 1x in de week naar Tae-Bo, dat is best lekker, goed voor je buik en billen, maar mijn 'zwembandjes' zijn er nog niet minder mee geworden, helaas!
Dus ik zal dit topic ook even goed gaan volgen

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:25

Ik ben ook gaan skaten voor strakkere bovenbenen en heupen. Nou ging ik woensdag weer voor het eerst dit jaar, omdat het eindelijk mooi weer was en ik tijd had. En ja hoor, ik ga na ongeveer een half uur onderuit en kon meteen naar huis. Ben nu halfface. 1 mooie kant, 1 geschaafde kant en heb en blauw oog en een bult op m'n hoofd. Sexy!!
Zodra het weer weer(vaag) een beetje beter is en m'n hoofd wat beter is, ga ik weer skaten(met helm!)

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:38

Ontbijten, je stofwisseling wordt hierdoor hoger
In de ochtend sporten, je stofwisseling wordt hoger
Als je echt wil toch doorzetten en snoep echt aan de kant zetten.
Ik zelf drink bijna alleen maar water.

Naast cardio (minimaal! 15-20 min) ook buikspieroefeningen doen, zodat je strakker wordt.
Schuine buikspieren trainen, door zijwaartse crunches.
Door te twisten op zo'n draaibare schijf, zorg dat je bovenlijf niet beweegt, puur vanuit je heupen.

Een stok (bijvoorbeeld steel van een bezem) in je nek/ schouder hoogte plaatsen en draaien, zorg dat je benen niet mee doen.

Ik doe meestal 30-35 minuten cardio, maar begin altijd eerst met krachttraining. (weet ff niet meer hoe dat in elkaar zat, dan verbrand je eerst bepaalde stoffen, zal het eens vanavond aan me vriend vragen die weet een hoop ervan).

Ik heb het zelfs, sport 4x per week (fitness), eet heel gezond, maarja dat is gewoon een vrouwenkwaal, maar dat schijnt reserve te zijn voor als je kinderen krijgt ofzo.
Ik zie wel mensen die op de sportschool geen middel/taile meer hebben maar die zijn dan ook echt overal plat en dat hoeft van mij dan ook niet

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 18:16

Geen middel of taille is inderdaad niet de bedoeling, maar heb zoiets als het allemaal maar niet erger gaat worden als het is.. Hihi

XJannekeX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:26

Noujaa.. als je 59 kilo weegt met 1.70 dan zou IK me nergens druk over maken.. Een klein beetje vet is geen ramp!

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:18

Ik weet t niet hoor, maar ik heb altijd gehoord dat t een vrouwelijk iets is.. dat vet op je heupen... ik denk dat dr dan ook niks aan te doen is!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:02

hej.
Ga de cosmogirl volgen!
Ik heb wel een tip voor je.

Ga op je zij liggen. En doe je been dat bovenop licht 15x omhoog als je je been omhoog doet span dan ook je billen&zeikant van je rug aan je buik gaat vrijwel automatisch.
je zult zien na een tijd heb jij een stuk mindere zwembandjes!!
Succes