Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Katja schreef:Mijn valt altijd op dat veel mensen die paardrijden lichamelijk juist helemaal niet fit zijn.
Vaak heel stijf (beugels tien gaten langer om op te stappen) en een slechte conditie.

Belsje schreef:Nu ik sport een 12tal uur per week maar ik kan nog steeds niet zonder krukje op een paard komen ....
Zal dan ook nooit een ruiterbewijs ofzo willen proberen te halen met dit paard- nou ja dat RB heb ik toch al laten verlopen...
Als actief springruiter// dressuurruiter natuurlijk wel meer dan wanneer je een beetje rondjes in de bak hobbelt, maar dat bouw je vanzelf op.
Flew schreef:Ik merk aan mezelf wel dat k een goede conditie heb en ook behoorlijk lenig ben. Wel ben ik nog vrij jong, namelijk 17.
Fitmen schreef:Flew schreef:Ik merk aan mezelf wel dat k een goede conditie heb en ook behoorlijk lenig ben. Wel ben ik nog vrij jong, namelijk 17.
Sja wat is lenig?

[/quote]
Ik ging voor het eerst op een paard
van een vriendin ( fjord ).
gollempje schreef:ach ik kan wel een rit van 5 uur maken, maar dan kan ik de volgende dag niets meer
!
. Maar zolang ik nog zonder krukje op mn paard van 1.80 kan klimmen vind ik het goed
MSQuincyTE schreef:Van alleen paardrijden word je ook fit