Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
veerledec schreef:Wellicht laten testen op een emotieregulatiestoornis dan?
Goof schreef:Ja, na mijn 40e.
Blij mee, ik slik nu medicatie tegen overprikkeling en ben een heel stuk minder moe.
Sceptisch zijn is goed, maar weet je, als het nu niet goed gaat kan het alleen maar beter worden. Met of zonder diagnose, je kan altijd een traject in.
Deri schreef:Goof schreef:Ja, na mijn 40e.
Blij mee, ik slik nu medicatie tegen overprikkeling en ben een heel stuk minder moe.
Sceptisch zijn is goed, maar weet je, als het nu niet goed gaat kan het alleen maar beter worden. Met of zonder diagnose, je kan altijd een traject in.
Welke medicatie gebruik je Goof?
Ik heb altijd te horen gekregen dat er geen medicatie is voor autisme/overprikkeling,
Celebi schreef:Hier op 28 jarige leeftijd. Liep enorm vast in het leven. Alles voelde zwaar en als overleven. Burn-out op het werk en werd maar niet beter. Bleek zowel autisme als ADHD, maar ik moest wel vechten voor de diagnose.
Uiteindelijk geeft het me nu rust. Het leven is gewoon intens voor me qua prikkels en veel dingen kosten me meer energie dan gemiddeld. Jarenlang vocht ik daartegen om 'gewoon' mee te draaien en pas na de diagnose heb ik dat los kunnen laten omdat ik nu weet dat niet iedereen het leven zo ervaart en dat niet iedereen aan het ploeteren is om alleen maar te overleven.
Deri schreef:Goof schreef:Ja, na mijn 40e.
Welke medicatie gebruik je Goof?
Ik heb altijd te horen gekregen dat er geen medicatie is voor autisme/overprikkeling,
ik heb me daar echt op verkeken. Terwijl ik het liefste gewoon wil verdwijnen en opgaan in de menigte. Dat lukte totaal niet. Zo werd de supermarkt bijvoorbeeld nog een groter ding dan dat het al was. Ze is gewoon mijn eigen hond dus ze werkt thuis natuurlijk gewoon nog en ik neem haar zoveel mogelijk mee naar plaatsen waar honden toegestaan zijn. Ik doe nu 1x in de week boodschappen laten bezorgen en 1x in de week zelf boodschappen.