Bokker in de Eifel met microgynon 30 pil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Bokker in de Eifel met microgynon 30 pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 09:12

Wij zijn op vakantie en ik ben mijn make-up tas vergeten -O- Nou is dat niet zo erg, maar daar zit ook de pil in.

werkzame stoffen: levonorgestrel (0,15 mg) en ethinylestradiol (0,03 mg)

Iemand toevallig in de buurt waar ik een strip van over kan nemen.

We zitten in Dormio Park Eifeler Tor in Heimbach. Ik kan er wel een stukje voor rijden.

Petpa

Re: Bokker in de Eifel met microgynon 30 pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:27

Is het geen verstandigere optie om naar een huisarts + apotheek te gaan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:30

Petpa schreef:
Is het geen verstandigere optie om naar een huisarts + apotheek te gaan?

Dit, even je huisarts bellen en dan kan er gewoon een recept uitgeschreven worden, wellicht zelfs per email.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 09:31

Ja kan dat? Dan ga ik even bellen, dank je!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:33

loulou schreef:

Ik heb ooit in duitsland medicatie opgehaald omdat ik vergeten was.
Was even handen en voetenwerk hoor haha maar toen ik eenmaal het recept had was het geen probleem.

Niet geschoten is altijd mis.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:37

Ik heb even op google gekeken.
Je zou ook nog je zorgverzekering in kunnen schakelen.
De link is van Unive maar ik ga ervan uit dat iedere zorgverzekeraar dit heeft.
Of gewoon bij de receptie vragen naar de dienstdoende huisarts indien je Duits goed genoeg is.
Of wellicht wil de receptie voor je bellen.

https://www.unive.nl/zorgverzekering/vakantiehulp

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 09:39

Mijn apotheek in Nederland is dicht. De apotheek in het ziekenhuis is alleen voor spoedgevallen.

Ik rij hier maar even naar een apotheek om te kijken of het lukt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:41

Jij bent een spoedgeval!!!
Ook deze medicatie heb je nodig.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 10:02

Idd is gewoon spoedgeval hoor!

Ik denk niet dit zonder recept wordt afgegeven eigenlijk

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 10:44

De noodapotheek in Nederland zegt dat ik de eerste hulp moet bellen. Die heb ik gebeld, maar daar zeggen ze al meteen dat het extreem druk is, dus die ga ik niet belasten met dit.

De apotheek hier in het stadje zegt dat ze alleen iets kunnen geven met een recept van een Duitse arts. Die kan ik halen bij het ziekenhuis.

Nou de eerste vraag blijft dus staan. Mocht er iemand in Duitsland zijn, dan haal ik graag een strip op. En anders dan heb ik pech -O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:31

Vandaag even een drogist binnenlopen en een pakje condooms halen. Die ga je sowieso nodig hebben de rest van deze pilmaand, want eenmaal een paar pildagen overgeslagen moet je toch een andere vorm van anticonceptie gebruiken.

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 13:36

De HAP bellen in je thuisregio en situatie uitleggen,de huisarts van de HAP kan wellicht recept uitschrijven en naar je mailen of doorsturen naar een apotheek waar je nu bent.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:01

Duitsland is niet zo onderontwikkeld dat er geen gezondheidszorg is.
De huisarts in Heimbach geeft op de site aan wat je moet doen igv noodzakelijke zorg buiten openingstijden.

"Sollten wir ausnahmsweise einmal nicht unter der angegebenen Rufnummer erreichbar sein, wenden Sie sich in dringenden Fällen bitte an den
Notdienst der Kassenärztlichen Vereinigung unter der kostenfreien Rufnummer 116117
oder suchen die Notfallpraxis am Krankenhaus Simmerath (Kammerbruchstrasse 8) oder
dem Städtischen Krankenhaus Düren (Roonstrasse 30) auf. "

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:55

Moet het perse de microgynon zijn? Ik heb 2 stripjes van de yasmin pil. Ik woon in Kerkrade, is meteen tegen de grens bij Aken, ongeveer uurtje rijden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 17:08

Je zou nog de eerste hulp van het ziekenhuis kunnen proberen, lukt dat niet, ben je verder gewoon kansloos in Duitsland. Dus of even langs de drogist voor condooms of geheelonthouding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:11

Ibbel schreef:
Vandaag even een drogist binnenlopen en een pakje condooms halen. Die ga je sowieso nodig hebben de rest van deze pilmaand, want eenmaal een paar pildagen overgeslagen moet je toch een andere vorm van anticonceptie gebruiken.

Ik snap je bezorgdheid..maar let wel dat niet iedereen de pil slikt als anticonceptie..

Wat balen dat je apotheek dicht was..
Duitse huisarts opzoeken? Zie bericht hierboven met info ids.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:32

Heeft je huisarts een app? Daar kun je soms ook je medicatie gebruik in terug zien. Dan heb je in iedergeval bewijs dat je het gebruikt en dan wil de apotheek nog wel eens mee denken.
Of via volgjezorg.nl even kijken of dat jezelf je LSP kan inzien, daar zou het ook op moeten staan.

Heb je waarschijnlijk niks meer aan, omdat morgen alle apotheken (behalve spoed) in Duitsland ook dicht zullen zijn, maar wie weet.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:13

loulou schreef:
De noodapotheek in Nederland zegt dat ik de eerste hulp moet bellen. Die heb ik gebeld, maar daar zeggen ze al meteen dat het extreem druk is, dus die ga ik niet belasten met dit.

De apotheek hier in het stadje zegt dat ze alleen iets kunnen geven met een recept van een Duitse arts. Die kan ik halen bij het ziekenhuis.

Nou de eerste vraag blijft dus staan. Mocht er iemand in Duitsland zijn, dan haal ik graag een strip op. En anders dan heb ik pech -O-

Ik heb dit ook een keer gehad. Er was 1 apotheek die ging akkoord als direct contant kon betalen. Dit heb ik gedaan. Kreeg ook geen bon mee om te declareren maar dat vondt ik geen probleem. Misschien kan je het op die manier proberen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:32

Vaak als je daar naar de huisarts gaat, en dan via je digitaal patient dossier van je huisarts of apotheek kan laten zien dat je het voorgeschreven hebt, schrijven ze het zo uit.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 22:27

Misschien een beetje een overbodige toevoeging maar mocht je het als anticonceptie gebruiken check dan even hoe lang je een andere vorm van anticonceptie moet gebruiken. Het zal wellicht niet alleen deze paar dagen zijn maar misschien wel langer

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 23:39

Ik zit op ongeveer 90 kilometer van je vandaan, je kan eventueel een strip bij mij halen. Heb de Lyviana 30 enthält 0,03 mg Ethinylestradiol und 0,15 mg Levonorgestrel
Dus andere naam, zelfde werkingsmiddelen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 06:55

Snap wel dat ze voor de pil niet heel veel moeite doen helemaal met paasweekend. Super ruk natuurlijk m!

Maar mijn vader us toen zijn bloedverdunners vergeten in België. Dat was binnen paar uurtjes toen ggeregeld

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:17

En zo worden mensen dus zwanger. Zou echt meer dan belachelijk zijn als je geen pil kunt krijgen.
Iedereen schiet mij altijd af als ik over sensiplan/natural family planning begin, want oh oh oh wat is dat onbetrouwbaar. Mensen praten graag het 8 uur journaal na zonder verder ook maar iets echt goed uit te zoeken.
Maar gaat er iets mis met de pil, ben ik dankzij die cursus blijkbaar de enige die zich realiseert dat de TS niet zomaar even kan stoppen met de pil en condoom kan gaan gebruiken. Je kunt nu gewoon nog zwanger worden van seks die je gister, eergister en de dag daarvoor hebt gehad. En als je vriend heel sterk zaad heeft, zelfs van de dag daarvoor en de dag daarvoor (dat laatste mini kans).
TS tel even terug wanneer de laatste keer was en maak dan pas je beslissing. Als dat wat ik net zeg bij jou het geval is, moet je wel echt je pil hebben, of wellicht een morning after (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen verstand van heb)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:32

Jolliegirl schreef:
loulou schreef:

Was even handen en voetenwerk hoor haha maar toen ik eenmaal het recept had was het geen probleem.

Niet geschoten is altijd mis
.

Ook een goede oplossing als je je pil vergeten bent :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:36

Helderder schreef:
Jolliegirl schreef:

Niet geschoten is altijd mis
.

Ook een goede oplossing als je je pil vergeten bent :D

Niet met terugwerkende kracht. Vandaar mijn vraag aan TS hoe de afgelopen dagen zijn verlopen