The may 50k

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

The may 50k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-26 09:47

Je kunt je weer inschrijven voor The May 50k, waarbij je in de maand mei loopt voor MS.

Afbeelding

Zelf heb ik vorig jaar voor het eerst meegedaan en ik vond het erg leuk. Ik vroeg me dus af of er meer bokkers zijn die meedoen aan deze challenge voor MS en het leek me wel leuk en gezellig om het er met elkaar over te kunnen hebben en elkaar te motiveren :j

De website : https://www.themay50k.nl/

Ik ga zelf mee wandelen met als doel de 100km, bedoeling is om dit met zowel de honden als de paarden re gaan doen :D

Emori

Re: The may 50k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 16:59

Leuk dat je meedoet!
Ik zit er ook aan te denken :j
Ik twijfel een beetje maar loop wel veel dus zal het wel halen :))

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 21:03

Dit topic past beter op MWS, ik verplaats hem daarheen

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 21:20

Dit klinkt leuk en is een goed doel! Ik deel het topic even in het wandeltopic.

Ik wil eigenlijk wel mee doen.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 22:52

Wat een mooi initiatief! Ik wandel en hardloop veel dus lijkt me leuk om er aan mee te doen. Ik heb me net aangemeld. :D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 00:48

Wat superleuk dat er meer mee willen doen ! Misschien is het dan ook leuk om een Bokt team op te gaan zetten samen ?

@Emori : Gewoon lekker mee doen :j 50 km (ongeveer 2km per dag gemiddeld) is zeker te doen !

@Bootsiebob : Leuk ! Doe gewoon mee, ik heb vorig jaar 'maar' 35 euro binnengehaald, maar het gaat niet om de bedragen maar om het initiatief. Ik zit zelf niet in het wandeltopic, maar fijn dat je hem deelt daar.

@Deemiii: Yess, leuk !

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 07:01

Wat tof om deze op bokt tegen te komen. Dit wordt mijn 5e jaar dat ik mee doe.
Ik twijfel nog even tussen 75 of 100 km. Mijn hoofddoel is niet om geld binnen te halen, maar vooral voor bekendheid voor ms. De gesprekken tijdens de maand zijn heel mooi en super nodig om bewustzijn te creëren rondom de ziekte.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 07:35

Tezzy schreef:
Wat tof om deze op bokt tegen te komen. Dit wordt mijn 5e jaar dat ik mee doe.
Ik twijfel nog even tussen 75 of 100 km. Mijn hoofddoel is niet om geld binnen te halen, maar vooral voor bekendheid voor ms. De gesprekken tijdens de maand zijn heel mooi en super nodig om bewustzijn te creëren rondom de ziekte.

Ja dit is persoonlijk ook voor mij mijn hoofddoel :j Ik merkte vorig jaar al (toen heb ik het hardgelopen de 50km) dat je tijdens het dragen van het shirt op mooie gesprekken komt .

MS komt ook in mijn bekenden kring steeds regelmatiger voor, ook op mijn werk krijgen we steeds vaker ouderen met MS bij ons wonen. Ik hoop dus op deze manier ook vooral mijn steentje bij te dragen wat betreft de bekendheid

Gaaf dat je al 5 jaar mee doet _/-\o_ Chapeau!

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 07:37

Een bokt team lijkt me een leuk idee, hoe maak je zoiets? Ik zou daar graag aan willen deelnemen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 07:42

M’n zus heeft het. Dus zie van dichtbij wat de ziekte betekend..
ik zal me ook aanmelden!

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 08:07

Wat leuk dat het hier ook voorbij komt!
Dit jaar gaat het voor mij niet haalbaar zijn (ik heb zelf MS, en ga op dit moment niet zo goed helaas), maar ik hoop volgende jaar wel!
Bedankt voor het delen!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 08:34

Deemiii schreef:
Een bokt team lijkt me een leuk idee, hoe maak je zoiets? Ik zou daar graag aan willen deelnemen.

Als we met elkaar een teamnaam verzinnen dan kan ik wel een team aanmaken :j

@Emori: mooi dat je ook mee gaat doen, wat snert dat je zus het heeft… :(:)

@Emberglow: dikke knuffel voor jou, ik hoop dat het snel weer wat beter met je mag gaan :(:)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 09:52

Alle soorten bewegingen? Dus te paard ritten doen telt ook mee? Snap ik dat goed? (oke, in mijn geval menwagen ritten)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 23:44

chamion schreef:
Alle soorten bewegingen? Dus te paard ritten doen telt ook mee? Snap ik dat goed? (oke, in mijn geval menwagen ritten)

Rollen is er wel bij ook, ik denk ergens dat ze daarmee rolstoelers bedoelen, maar ik zou het daar zelf ook prima vinden om bijvoorbeeld te zeggen dat je het karretje daar inzet :j

Mensen al leuke ideen voor een Bokt team naam? :+

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 00:14

Wat leuk dat er een topic over is en wat fijn dat mensen meedoen, al is het "maar" voor meer bekendheid over ms.
Ik twijfel nog een beetje om mee te doen. Ik heb zelf ms, maar op het moment redelijk goed mobiel, dus ik denk dat ik het wel zou kunnen. Maar ik word binnen nu en 7 weken opgeroepen voor een operatie en ik vrees dat ik dan even niet meer zo mobiel ben. Dus nog een beetje in dubio.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 08:18

Cheytjuh schreef:
chamion schreef:

Rollen is er wel bij ook, ik denk ergens dat ze daarmee rolstoelers bedoelen, maar ik zou het daar zelf ook prima vinden om bijvoorbeeld te zeggen dat je het karretje daar inzet :j

Mensen al leuke ideen voor een Bokt team naam? :+

Is misschien wel een leuk idee om dan elk weekend iemand mee te nemen voor goede gesprekken en de mooie natuur op de Veluwe. En ik zou het inderdaad heel leuk vinden om dan een Bokt team te hebben (ook voor de stok achter de deur om dit echt door te zetten)

@akishino: je bent dan welkom hoor :j

Eventueel kan ik het fietsen erbij pakken, maar dat vind ik stiekem een beetje valsspelen omdat ik dagelijks 10 km fiets, 5 dagen per week. En dat is alleen al woon-werk fietsverkeer.

Laat ik nu iemand hier hebben zitten die wel van namen bedenken houdt:
Bokt met een Hart (vind ik zelf minder leuk omdat niet heel bokt mee doet, al zou dat natuurlijk wel geweldig zijn)
Bokkers in Beweging
Bokt & Wandel
Bokt in Actie (vind ik zelf minder leuk omdat niet heel bokt mee doet, al zou dat natuurlijk wel geweldig zijn)
Stal 50K
Kilometervreters

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 08:33

Bokt loopt MEe?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:34

Binnen een ochtend al 200 euro binnen dus mn streefbedrag maar opgehoogd :')

Paardenmeisjes in actie?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 14:22

Nog een MS'er die het zeer waardeert dat er lopers zijn. Als ik in mijn eigen omgeving 50km moet lopen in een maand, ben ik het wrs heel snel zat. Geen afwisseling, maar helaas ook geen mogelijkheid om elders in de omgeving te gaan lopen voor een leuker uitzicht. Het is ook maar de vraag of ik naast mijn dagelijkse sportroutine nog veel erbij kan lopen.

Bokkers aan de banjer of Banjerende Bokkers iets voor een teamnaam?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-26 15:01

Emori schreef:
Binnen een ochtend al 200 euro binnen dus mn streefbedrag maar opgehoogd :')

Paardenmeisjes in actie?

Sodeknoepers, dat gaat mooi!!

Jullie geven al erg leuke suggesties, anders afspreken dat we volgende week even stemmen?

Op naar heel veel enthousiaste deelnemers en mooie verhalen en verslagen <3

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 19:18

Cheytjuh schreef:
Jullie geven al erg leuke suggesties, anders afspreken dat we volgende week even stemmen?

Lijkt mij een strak plan, begin er echt veel zin in te krijgen om als team aan de slag te gaan. Ik denk dat ik alleen ga, dat ik mij niet zo 1, 2, 3 zou inschrijven. Kan je niet zeggen waarom. Ook al doen we het gewoon allemaal thuis en zal ik jullie misschien niet gaan ontmoeten. Het idee dat er een team op de achtergrond bij betrokken is, vind ik heel fijn. Een soort buddy systeem op afstand :+

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:17

Kun je ook mee doen als je in het buitenland woont?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-26 20:30

chamion schreef:
Cheytjuh schreef:

Lijkt mij een strak plan, begin er echt veel zin in te krijgen om als team aan de slag te gaan. Ik denk dat ik alleen ga, dat ik mij niet zo 1, 2, 3 zou inschrijven. Kan je niet zeggen waarom. Ook al doen we het gewoon allemaal thuis en zal ik jullie misschien niet gaan ontmoeten. Het idee dat er een team op de achtergrond bij betrokken is, vind ik heel fijn. Een soort buddy systeem op afstand :+

Ja ik moet zeggen dat dat mij ook wel echt motiveert en dat het ook gewoon veel 'gezelliger' is, ook al is het contact dan voornamelijk online :j Vorig jaar het alleen gedaan, maar ik denk dat dit me beter gaat bevallen :j

@noordje : Ja volgens mij wel, het is internationaal opgezet dacht ik zo uit mijn hoofd

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:32

Dat lijkt me wel, eventuele donatie lopen via die website en waar jij loopt, rolt, rent of wat dan ook, zou niet uit moeten maken. Als ik het aanmeldformulier even opzoek, dan kun je gewoon Noorwegen aangeven. Het is sowieso een initiatief dat van organisaties in aan aantal verschillende landen uitgaat.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 21:20

+:)+ Dan ga ik me aanmelden