Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Muppett schreef:Ik heb aan mijn bevalling ook een blaasverzakking overgehouden. De gynaecoloog stelde een bandje voor ter voorkoming van stress incontinentie, maar ik wil geen lichaamsvreemde voorwerpen in mijn onderkant. Er zitten ook best wat nadelen aan. Ik zag dat de Bergmankliniek een 3D scan van je bekkenbodem kan maken en de oorzaak van de blaasverzakking kan verhelpen met een plastiek. Dat lijkt me ideaal, maar ik heb er nog geen werk van gemaakt... Als je vragen hebt, mag je me pben.

haffiefreak schreef:Ook hier een blaasverzakking overgehouden na de bevalling.
Niezen, hoesten met benen over elkaar. Hardlopen, trampoline springen en met paardrijden soms licht urineverlies, ligt eraan op welk paard. (Manegerijder).
Ook fysio gehad.
Padoertje:
Heb je hier meer informatie over?
Van doorverwijzing tot na de operatie.
Andere tips ook van harte welkom.
Wel veel na de bevalling lees ik alwel.
Muppett schreef:Wat fijn Padoertje dat die ingreep bij jou zo goed heeft uitgepakt.
Ik heb ook bekkenfysio gehad, met zo'n elektrode. Vreselijk, stroomstoten door je doos. Het hielp bij mij ook nog een keer helemaal niks. Een ring helpt ook niet, die blijft bij mij niet zitten. Vind het wel ontluisterend, die klachten. Maar het schijnt vaak voor te komen al hoor ik niet vaak mensen erover praten

haffiefreak schreef:Zijn er mensen van 40+ die er wat aangedaan hebben. Vinden ze je dan niet te "oud" om er nog wat aan te doen.
Aan de andere kant, "nu al" de hele dag met incontinentie materiaal voor lopen voel je je ook al "oud" en niet heel fris. Wel vaak verwisselen natuurlijk.
Tanya schreef:Muppett schreef:Wat fijn Padoertje dat die ingreep bij jou zo goed heeft uitgepakt.
Ik heb ook bekkenfysio gehad, met zo'n elektrode. Vreselijk, stroomstoten door je doos. Het hielp bij mij ook nog een keer helemaal niks. Een ring helpt ook niet, die blijft bij mij niet zitten. Vind het wel ontluisterend, die klachten. Maar het schijnt vaak voor te komen al hoor ik niet vaak mensen erover praten
Ik vind het wel apart dat je er veel last van hebt maar toch een relatief simpele ingreep niet wil. Is het dan omdat de klachten toch niet zo heftig zijn, of ben je echt bang voor een ingreep?
Voor sommige vrouwen die een operatie niet willen kan een ring ook wel een goede optie zijn. Dat kan met de huisarts worden besproken.
Alja schreef:Ik heb ook een baarmoeder of blaas verzakking
Ik voel het alleen tijdens mijn eisprong en maandelijkse periode.
Verder geen klachten.
Durf er ook nog niet echt mee naar de huisarts ofzo….
DGM schreef:Hoe weet je of je een blaasverzakking hebt?
Ik heb al sinds mijn laatste bevalling slecht het gevoel wanneer ik moet plassen. Was de eerate jaren heel eeg, toen voelde ik niks, nu wel regelmatig.
Ik kan ook niet goed leeg plassen en moet inderdaad met niezen/hoesten ed mn benen kruisen![]()
Mijn baarmoeder is 8 jaar geleden ook verwijderd dus ik weet dat ik daardoor al een verhoogde kans heb.
Maar hoe stellen ze de diagnose?
DGM schreef:Hoe weet je of je een blaasverzakking hebt?
Ik heb al sinds mijn laatste bevalling slecht het gevoel wanneer ik moet plassen. Was de eerate jaren heel eeg, toen voelde ik niks, nu wel regelmatig.
Ik kan ook niet goed leeg plassen en moet inderdaad met niezen/hoesten ed mn benen kruisen![]()
Mijn baarmoeder is 8 jaar geleden ook verwijderd dus ik weet dat ik daardoor al een verhoogde kans heb.
Maar hoe stellen ze de diagnose?