Jullie kunnen nog wel eens gigantisch goed meedenken en zowel ik als de huisarts lopen vast.
Sinds 2014/2015 heb ik te maken met buikpijnaanvallen. Deze beginnen in het kuiltje onder de ribben en stralen naar rechts onder de ribben uit, dus eigenlijk alles rechts onder de ribben doet zeer, mijn buik zwelt op en ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Liggen, zitten, staan, lopen op handen en knieën, niks helpt dan. In het begin nam ik dan een ibuprofen en trok het langzaam weg. Na een paar aanvallen hielp dat niet meer en weer andere pijnstillers, zo dadelijk een lijst met alles wat ik gehad heb. Soms duurde een aanval maar 1,5 uur maar inmiddels als ik een aanval krijg duurt het een dag 5/6 waarbij het in de ochtend meevalt en in de avond heftiger wordt. In het begin veel onderzoeken gehad, niks gevonden, moed opgegeven maar inmiddels zit ik bij elke aanval weer bij de huisartsenpost en worden ze daar haast gek van me geloof ik, Mijn BSN nummer ken ik in elk geval uit mijn hoofd inmiddels.
Deze aanvallen krijg ik zo ongeveer elke 3 maanden.
Heb allerlei soorten dagboeken bij gehouden; eten, ontlasting, menstruatie, drinken, stress en nog veel meer. Heb een maagonderzoek, darmonderzoek en diverse echo's gehad waarop niks te vinden is. De biopten uit de darmen gaven ook geen afwijkingen.
Mijn vader en tante hebben/hadden ziekte van crohn maar dat is dus uitgesloten.
Mijn bloedwaardes zijn allemaal goed, geen ontstekingen, geen vitamine te korten, etc.
Ik heb wat overgewicht, ben daar al druk mee bezig. Mn cholesterol en bloeddruk waren 6 maand geleden te hoog en worden opnieuw gemeten nadat ik klaar ben bij de personal trainer waar ik nu loop. Ben recent 8 KG afgevallen maar ook nog zonder succes v.w.b. de aanvallen. Ik ben 32 jaar, single ( en niet actief
) ik beweeg voldoende volgens alle artsen/peuten en paten. Medicatie die ik heb gehad:
- Mebeverine
- ibuprofen
- diclofenac
- naproxen
- tramadol
- oxycodon (laatste 'gewone' pillen)
- huidige pijnstiller: Diclofenac Zetpillen 100 mg.
Wat/wie heb ik gezien/gedaan?
- Osteopaat, geen verbeteringen
- MDL arts, diverse onderzoeken zonder resultaat (echo, darm en maag onderzoeken)
- MDL arts second opinion, ook geen resultaat.
- 1 jaar lang extra vitamines geslikt, geen verschil.
- allerlei dagboeken bij gehouden, geen conclusies. Geen problemen met zuivel, vet, koolhydraten, vezels, etc. ook niet gelijkwaardig aan menstruatie of ontlasting.
- Bepaalde voedselsoorten toch uitgesloten, tijdelijk geen koolhydraten, tijdelijk geen zuivel, allemaal zonder verschil
Vorige week weer een echo laten maken maar wederom niks gevonden. Enkel een vervette lever maar dat staat los van de pijnklachten, deze zijn erg vergelijkbaar met galstenen maar die zijn dus onvindbaar. Vandaag een afspraak gehad telefonisch met de huisarts en hij loopt ook helemaal vast. Woensdagochtend heb ik weer een afspraak met hem omdat hij me toch ff wil zien maar ik heb er weinig hoop/vertrouwen in, en dan niet specifiek in hem maar meer in het algemene beeld. Ik ben tot nu toe altijd heel blij met mijn huisarts!
Het is een lang verhaal geworden en waarschijnlijk ben ik de helft nog vergeten te vermelden want inmiddels na zo'n 12 jaar heb ik echt al van alles geprobeerd en het is haast te veel om op te noemen.
Wie heeft er nog ideeën? Wellicht heb ik het al geprobeerd maar ben ik het vergeten te benoemen en zo niet dan is er in elk geval weer een nieuw idee waar ik achteraan kan gaan.
)